Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Controleer de verzekering voor vertrek  (gelezen 4731 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

John Boender

  • Gast
Re: Controleer de verzekering voor vertrek
« Reactie #15 Gepost op: maart 02, 2014, 04:31:26 pm »

Ik heb bewust deze topic nog even naar voren gehaald , begint met een mooi voorbeeld over het nut en noodzaak van een reisverzekering. Elk jaar komt deze weer terug.

Wat valt er al zo onder de service van uw reisverzekering.
-24 uur per dag, 365 dagen per jaar bereikbaarheid voor advies en hulp.
-Wereldwijde kennis van de lokale gezondheidszorg en de kwaliteit ziekenhuizen.
-Regelmatig contact met uw behandelend arts in het buitenland door het medisch team van alarmcentrale
(Eurocross - Assistance of ANWB of andere)
 tijdens opname.
-Begeleiding tot en met uw herstel in het buitenland.
-Het organiseren van een medische repatriëring indien noodzakelijk (in geval u een basisverzekering met aanvullende dekking heeft).
-Het regelen van ziekenhuiskosten in staatsziekenhuizen en privéklinieken (in geval u een basisverzekering met aanvullende dekking heeft).
(note; tekst van de alarmcentrale Eurocross.)

Mijn advies lees de topic nog eens terug.

mvg, john
« Laatst bewerkt op: maart 02, 2014, 04:47:28 pm door John Boender »
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Controleer de verzekering voor vertrek
« Reactie #16 Gepost op: maart 02, 2014, 04:51:06 pm »

Een hele goeie om de verzekeringen eens op een rijtje te zetten, maar voor mij toch wel bijkomend probleem. Sinds 2 jaar ga ik alleen met mijn kinderen op vakantie. Dus met auto en klapper, ook richting Spanje. Ik blijf dan maar gewoon duimen dat alles goed gaat. Ik heb verder niemand die kan rijden. Mijn oudste is 15 jaar, dus dat duurt nog 3 jaar voor hij zelf achter het stuur zou mogen.
Maar door alles op een rijtje te hebben en mijn oudste daar van op de hoogte te stellen is hij wel in staat om te bellen naar familie. Daar leg ik dan kopietjes neer zodat die ook op de hoogte zijn en e.v.t. in kunnen grijpen indien nodig.
Deze zomer wil ik ook een vertaal computertje aanschaffen zodat e.v.t. dokters bezoek niet zo'n hele grote belemmering is.

Prima topic zou ik zeggen!
Gelogd

John Boender

  • Gast
Re: Controleer de verzekering voor vertrek
« Reactie #17 Gepost op: maart 02, 2014, 05:26:36 pm »

Ook in dat geval kan een tolk vanuit een alarmcentrale hulp bieden. Belangrijk is even alles nakijken en voorbereiden.
Gaan ervan uit dat we het niet nodig zullen hebben, maar dat is voor alle verzekeringen.

John
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Controleer de verzekering voor vertrek
« Reactie #18 Gepost op: maart 03, 2014, 06:56:30 pm »

@Yolanda kans is natuurlijk aanwezig dat als je oudste 18 is, en een rijbewijs heeft dat hij met vrienden op vakantie gaat.

Een goed gecheckte reis verzekering is zeker belangrijk.

In een ver en grijs verleden werd ik ziek in Salou. Nierstenen was het euvel. Niet erg prettig in je tentje in de hete zon.
Ik heb toen via de alarmcentrale en reis organisatie geprobeerd een vlucht naar Nederland te boeken.
De reisorganisatie verschuilde verwees mij door naar de alarmcentrale.
De alarmcentrale wilde mij niet helpen omdat ze de noodzaak er niet van inzagen !! doktersverklaring had ik ook !!.
Ze wilde niet eens helpen met het boeken van een vlucht op eigen kosten   :( .
Ik zag de busreis terug niet zitten. Maar moest uiteindelijk toch.
Dat waren hele lange uren, maar met een extra pilletje ging het redelijk.

Na terug komst belde de alarmcentrale nog om te vragen hoe de hulp was bevallen die ik had gekregen....
u weet het antwoord wel. (oja ik had Alberto's telefoonnummer toen nog niet  :#)
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Muilwijk

  • Gast
Re: Controleer de verzekering voor vertrek
« Reactie #19 Gepost op: maart 03, 2014, 07:57:15 pm »

En zelfs al is het overduidelijk dat er geen andere oplossing is, kan een reisverzekering in dit geval van de ANWB niet meewerken of te beroerd zijn om na te denken.

Ik kan me een voorval herinneren van een vakantie waar een vrouw met haar 2 (minderjarige) dochters en partner met 2 motoren naar Hongarije waren gekomen om te kamperen. Op de dag van vertrek, weigerde de motor van de moeder. Niet te repareren, in ieder geval niet in Hongarije. Overnachting in motel werd vergoed, maar alleen dochter die bij moeder op de motor zat en moeder zelf zouden naar huis mogen vliegen. Dochter 2 zou met de partner van haar moeder achterop de motor terug moeten. Onmogelijk, aangezien zij bij haar moeder in het paspoort stond... Dit wilde maar niet bij de ANWB doordringen. Na veel moeite mochten ze toch met zijn 3-en terugvliegen. Dwz. ze zijn 3x naar Budapest gereisd per trein (geloof me geen pretje met het openbaar vervoer van het westen van Hongarije naar Budapest) om te kijken of er plek was op een vlucht... Uiteindelijk heeft het een week geduurd voor moeder en dochters naar huis gingen, en de partner van moeder 1400 km alleen terug op de motor.

Dit komt ook uit een 'ver verleden', maar ik hoop maar dat er tegenwoordig een betere hulpverlening is.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Controleer de verzekering voor vertrek
« Reactie #20 Gepost op: maart 03, 2014, 08:20:47 pm »

Ik mag het afkloppen, heb gelukkig in mijn hele kampeerleven nog geen nare dingen meegemaakt.

Alleen 2 jaar geleden op mijn eerste vakantie alleen met de kinderen(wel in mijn kielzog vrienden die met eigen auto achter me aan reden) naar Spanje zijn we gestrand voor de Spaanse grens. Met duizenden andere mensen allemaal naar het wegrestaurant waar we nog net konden komen iedereen aan de half gebakken kip nuggets, behalve ik. Nacht door moeten brengen in de auto en dag daarna zo'n beetje iedereen ziek. Een reis om nooit meer te vergeten en zo'n beetje het ergste wat ik ooi heb meegemaakt!! :#

@Yolanda kans is natuurlijk aanwezig dat als je oudste 18 is, en een rijbewijs heeft dat hij met vrienden op vakantie gaat.

Die kans is zeer groot denk ik wel. Ik zal het zo gezellig mogelijk maken, dan blijft hij nog wel even.  ;)


Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Controleer de verzekering voor vertrek
« Reactie #21 Gepost op: maart 04, 2014, 09:02:06 am »


Verzekeraars willen uit principe niet uitkeren en dat is lastig. Nog lastiger is een ongeval buiten kantoortijden. Vorig jaar heeft mijn reisgenoot op vrijdagavond een zeer vervelende (om)val ongeluk gehad op de motor. Hij heeft toen zijn pols gebroken. Hij is met gebroken pols naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis gereden waar de pols is gezet. Mededeling: zeer complexe breuk, gaat zeker 6 maanden duren.

Denk maar niet dat je dan wordt gerepatrieerd, zowel hij als de motor konden het uitzoeken want zorgverzekering, reisverzekering en motorverzekering gaven geen van allen thuis. Nu is dat procedureel onjuist, maar dat weet zo'n amoebe bij het callcenter niet altijd. Zijn vriendin heeft hem opgehaald in Duitsland, dat bleek sneller dan wachten tot zaterdagmiddag om te horen wanneer hij zou worden gerepatrieerd.

De motor werd pas opgehaald nadat ik de verzekeraar had gewezen op het feit dat een motor echt niet 6 maanden blijft staan op een parkeerterrein van een ziekenhuis en ze dan de diefstal mogen vergoeden.

Eikels zijn het, allemaal! En dan te bedenken dat ik bij de grootste verzekeraar van NL werk.  :o :o :o
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal