Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: verhuren van je vouwwagen?  (gelezen 7314 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: verhuren van je vouwwagen?
« Reactie #15 Gepost op: mei 06, 2012, 03:45:09 pm »

Niet nodig, ik ga m'n klappie niet verhuren...
Ik zou het ook nooit doen. Gek trouwens. Ik zou er geen moeite mee hebben om voor de vakantie aan woningruil te doen, maar geen haar op m'n hoofd die eraan zou denken om een ander te laten kamperen met mijn klapper.  Maar bij m'n -inmiddels alweer wat oudere- De Waard tent zou ik daar weer helemaal geen moeite mee hebben.  ::)

Maar buiten dat. Ik zou mijn vouwwagen nooit verhuren. Je kan hem nog zo goed verzekeren, maar als er iets mee gebeurt heb je een hoop gedoe. Dat nodigt mij niet echt uit
Klopt. En je zult altijd zien dat dat net voor jouw eigen vakantie gebeurt. En dan heb je dubbel leed.  :(
Gelogd

ishirra

  • Gast
Re: verhuren van je vouwwagen?
« Reactie #16 Gepost op: mei 06, 2012, 03:46:19 pm »

In België heb je inderdaad het statuut zelfstandige in bijberoep.  Maar dit is ook niet geheel zonder risico.  Je moet dus elke 3 maand je sociale bijdragen betalen, daarboven op nog BTW en andere bijdragen.  Het eerste jaar zijn dit ramingen omdat je nog geen 3 volledige boekjaren hebt: de bijdragen per trimester: ? 629,03 per trimester tot het einde van het eerste volledige boekjaar; ? 644,37 per trimester voor het tweede volledige boekjaar; ? 659,71 per trimester voor het derde volledige boekjaar.  Na het derde jaar hangt dit volledig af van je netto-inkomen.
Als zelfstandige in bijberoep moet je zeker zien dat je uitgaven hoger zijn dan je inkomsten of ongeveer gelijk, of je betaalt heel veel terug aan BTW en bijdragen.  Je moet ook een cursus bedrijfsbeheer volgen of kunnen aantonen dat je hiervoor vrijstelling hebt (door middel van behaalde diploma's).
Je bent verplicht een boekhouder te gebruiken en die zal dan ook uitleggen wat je wel en niet kan inbrengen (dit is ook minder dan zelfstandige in hoofdberoep)
Als particulier mag je inderdaad een extra inkomen hebben (een paar keer per jaar), dit moet je dan ook aangeven en er word belastingen op betaald zoals op alles hier in België.

Ik denk, als je je vouwwagen wilt verhuren, dat je dit beter doet via een gebruiksovereenkomst.  Is perfect in orde en het kost je ook geen hopen geld.  Het is dan alleen te hopen dat ze niets met de vouwwagen voorhebben of de verzekering kan inderdaad wel raar gaan doen.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: verhuren van je vouwwagen?
« Reactie #17 Gepost op: mei 06, 2012, 04:29:05 pm »

of je betaalt heel veel terug aan BTW en bijdragen.
Mijn stelregel bij dergelijke zaken is: Ik betaal graag zoveel mogelijk BTW en het liefst ook heel veel belasting en heel veel premies sociale voorzieningen. Hoe meer, hoe beter.  I:


Ik denk, als je je vouwwagen wilt verhuren, dat je dit beter doet via een gebruiksovereenkomst.  Is perfect in orde en het kost je ook geen hopen geld.  Het is dan alleen te hopen dat ze niets met de vouwwagen voorhebben of de verzekering kan inderdaad wel raar gaan doen.
Precies. En stel je dat eens voor als die 'kennis' of 'vriend' aan wie je dat gebruik verleend hebt dat ding total-loss gereden heeft en jouw verzekering moeilijk gaat doen.    :N   Dan toch maar liever geen achterdeurtjes.  :)
« Laatst bewerkt op: mei 06, 2012, 04:50:40 pm door Frankie »
Gelogd

hermanusb

  • Gast
Re: verhuren van je vouwwagen?
« Reactie #18 Gepost op: mei 06, 2012, 06:20:58 pm »

Ik zie het probleem niet.

Als ik onze VW zou willen verhuren dan verhuren we hem gewoon.
Waarom alle haken en ogen erbij willen halen?

Stel.
Ik koop een VW voor 1000 euro.
Ga 4 weken op vakantie.
verhuur hem voor 400 euro
en verkoop hem daarna voor 1000 euro.

400 verdient en het zal me worst wezen of het wit of zwart is.

belasting of niet. pfff waar gaat het over.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: verhuren van je vouwwagen?
« Reactie #19 Gepost op: mei 06, 2012, 06:37:24 pm »

Stel.
Ik koop een VW voor 1000 euro.
Ga 4 weken op vakantie.
verhuur hem voor 400 euro
en verkoop hem daarna voor 1000 euro.
Dan is de vraag wie er voor ?400 een vouwwagen wil huren die ?1000 waard is. Want die persoon kan zelf ook die wagen voor ?1000 kopen, op vakantie gaan en weer voor ?1000 verkopen. En dan kost 't 'm naks. :) Toegegeven. Verzekeren is bij zo'n bedrag niet echt meer  nodig. :#
Gelogd

hermanusb

  • Gast
Re: Re: verhuren van je vouwwagen?
« Reactie #20 Gepost op: mei 06, 2012, 06:38:39 pm »

Dan is de vraag wie er voor ?400 een vouwwagen wil huren die ?1000 waard is. Want die persoon kan zelf ook die wagen voor ?1000 kopen, op vakantie gaan en weer voor ?1000 verkopen. En dan kost 't 'm naks. :) Toegegeven. Verzekeren is bij zo'n bedrag niet echt meer  nodig. :#

Iemand die misschien een keertje wil oefenen?
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: verhuren van je vouwwagen?
« Reactie #21 Gepost op: mei 06, 2012, 07:14:19 pm »

Stel.
Ik koop een VW voor 1000 euro.
Ga 4 weken op vakantie.
verhuur hem voor 400 euro
en verkoop hem daarna voor 1000 euro.

Dat kun je dus leuk stellen, maar daar ging het niet over. Het ging over het verhuren van vouwwagens die we al -stel- voor 'iets' meer dan 1000 euro gekocht hadden en 'm achteraf wel of niet willen gaan verhuren. Natuurlijk kan ik zo goedkoop mogelijk wagens gaan kopen om ze eventjes zelf te gebruiken en vervolgens te gaan verhuren. Maar dat is niet de vraag hier. Het gaat om onze eigen wagens die we voor ons eigen vakantiegenot gekocht hebben en het liefst nog een hoop jaren daarna voor hetzelfde doel willen gebruiken.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: verhuren van je vouwwagen?
« Reactie #22 Gepost op: mei 06, 2012, 07:22:03 pm »

Het gaat om onze eigen wagens die we voor ons eigen vakantiegenot gekocht hebben en het liefst nog een hoop jaren daarna voor hetzelfde doel willen gebruiken.
En in die omschrijving ligt in feite een/het antwoord besloten. :)
« Laatst bewerkt op: mei 06, 2012, 07:24:51 pm door Frankie »
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re: verhuren van je vouwwagen?
« Reactie #23 Gepost op: mei 06, 2012, 07:33:47 pm »

Mijn ouders hadden een caravan en verhuurden die op een vaste plek. Ging met 1 familie wel 10 keer goed, maar de laatste keer (met die reden  :( ) was de wagen uitgewoond, smerig en op vele punten kapot.

Kortom... ik zou mn spulletjes waar ik zelf altijd super zuinig op ben, niet verhuren.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: verhuren van je vouwwagen?
« Reactie #24 Gepost op: mei 06, 2012, 07:43:57 pm »

OK, ik lees hier wel 10 tallen reden om niet te verhuren. Best wat stof tot nadenken en duidelijk ook grote verschillen tussen het wettelijke in België en in Nederland.
Ik ben ook best zuinig op mijn spullen en dus zal ik mijn idee veilig in de kast opbergen  ;) voor alle zekerheid de kast voorzien van een goed slot. Ik weet hoe ik ben, roept er iemand zachtjes dat hij of zij wel eens een vouwwagen wil uitproberen dan zal ik heel hard op mijn tong moeten bijten en  :X
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: verhuren van je vouwwagen?
« Reactie #25 Gepost op: mei 06, 2012, 07:53:38 pm »

Koop een tweede vouwwagen en verhuur deze...probleem opgelost I:
Gelogd

Dammetje

  • Gast
verhuren van je vouwwagen?
« Reactie #26 Gepost op: mei 06, 2012, 07:56:38 pm »

Koop een tweede vouwwagen en verhuur deze...probleem opgelost I:
HAHAHAHAHAHAHAHAHA en zo is het! ;)
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: verhuren van je vouwwagen?
« Reactie #27 Gepost op: mei 06, 2012, 08:08:41 pm »

Koop een tweede vouwwagen en verhuur deze...probleem opgelost I:
Misschien een verhuurklapwagenbedrijf beginnen in België, mmm daar moet ik thuis niet mee afkomen denk ik ;)
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: verhuren van je vouwwagen?
« Reactie #28 Gepost op: mei 06, 2012, 08:09:10 pm »

roept er iemand zachtjes dat hij of zij wel eens een vouwwagen wil uitproberen dan zal ik heel hard op mijn tong moeten bijten en  :X
Och, dat ligt er bij mij wel heel erg aan hoever 'uitproberen' gaat. Op het klapweekeind mag iedereen mijn klapper uitproberen. Zittend op een stoel of rondlopend,  rondkijkend met een biertje in de hand. Uitklappen proberen of het bed of de keuken uitproberen (pannenkoeken) indien gewenst  ook nog wel. Maar huren of lenen om te kamperen? Van mijn leven niet! :)
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: verhuren van je vouwwagen?
« Reactie #29 Gepost op: mei 07, 2012, 12:06:03 pm »

Blijft natuurlijk emotie, wat die vouwwagen oproept,

ik heb er 1x aan gedacht om de vouwwagen te laten staan voor mijn broer en zijn gezin, maar gelukig bleef het bij de gedachte.

Ik moet er niet aan denken dat een ander hem inklapt en er iets kapotgaat, ook al kan dat bij mijzelf ook gebeuren en al wordt de schade vergoed.

IK DOE HET NIET!
veel te eng eigenlijk,
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal