Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: tenttrailer????  (gelezen 5736 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

annsophiec

  • Gast
tenttrailer????
« Gepost op: mei 10, 2012, 05:34:42 pm »

Kan iemand mij eens het verschil uitleggen tussen een tenttrailer en een vouwwagen.
Moet eerlijk zeggen dat ik tot vorig jaar zelfs nog nooit van een vouwwagen had gehoord!
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: tenttrailer????
« Reactie #1 Gepost op: mei 10, 2012, 05:44:19 pm »

Een tenttrailer is gewoon een duurdere naam voor vouwwagen..marketing technisch verhaal dus...
er zit geen verschil in...al zou ik persoonlijk zeggen alles wat een deurtje heeft mag geen tenttrailer of vouwwagen worden genoemd...

Kom maar op met de reactie's :P
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: tenttrailer????
« Reactie #2 Gepost op: mei 10, 2012, 06:28:18 pm »

Ok, hoe zou je onze vouwwagen dan omschrijven? Wij hebben een deurtje!
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: tenttrailer????
« Reactie #3 Gepost op: mei 10, 2012, 06:50:45 pm »

Tenttrailer is ook een naam die vooral in het UK en australië gebruikt wordt als ik het goed heb. Ik denk dat deze naam naar hier overgewaaid is omdat het iets grootser en chikker klinkt dan het Belgische camping car en het Nederlandse vouwwagen.
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: tenttrailer????
« Reactie #4 Gepost op: mei 10, 2012, 07:51:41 pm »

Ik zie het onderscheid altijd een beetje als: tenttrailer, de meer tentachtige vw's als HK, Aart Kok, Smitveld (en wellicht vergeet ik nog wat), en vouwwagens voor de meer traditionelere modellen (maar misschien 'schop' ik hiermee ook weer tegen eea aan?)
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: tenttrailer????
« Reactie #5 Gepost op: mei 10, 2012, 07:52:35 pm »

Kom maar op met de reactie's :P
Ik heb alleen een aanvulling. Aart Kok heeft de verwarring als het gaat om de benaming tenttrailer compleet gemaakt door van z'n tenttrailers drie versies te maken. De Zambezi (kunststof bak), de game drive (stalen bak) en  de meest voordelige versie (aluminium bak).

En die laatste versie noemen ze vervolgens "tent+trailer". Om het makkelijk te maken...
Gelogd

Hanneke

  • Gast
tenttrailer????
« Reactie #6 Gepost op: mei 10, 2012, 08:04:36 pm »

Er is wel degelijk verschil tussen een tenttrailer en een vouwwagen! Bij een tenttrailer ligt er veel meer nadruk op de trailer(aanhanger dus). Die wordt in zijn geheel gebruikt als opslagbak met daar boven een bed. Bij een vouwwagen daaren tegen wordt de bak ook tijdens het kamperen gebruikt, vaak zitten daar bankjes in met een tafel. Het laadvermogen is ook veel minder (qua inhoud),dan die bij de tenttrailer. Bovendien vind ik zelf het uiterlijk ook wezenlijk anders. Een vouwwagen lijkt eigenlijk een grote bungalowtent. Vierkant en praktisch. Nadruk op binnenruimte, grote,caravanachtige voortent.
Een tenttrailer heeft meer een tentlook, iets stoerder, meer outdoor gericht, veel minder leefruimte zoals een voortent. Meer gericht op het buiten leven.

Ik ken zelfs campings die onderscheid maken tussen een vouwwagen en tenttrailer! Wij gaan jaarlijks naar een camping waar we met onze tenttrailer wel het tentenveld op mogen,maar een vouwwagen niet! Klinkt raar, maar op zich wel logisch als je de oorsprong vd camping kent. Een vouwwagen waaronder de alpenkreuzers en jamet, nemen ook veel meer plaats in beslag (als je hem tenminste in vol ornaad opzet)
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re: tenttrailer????
« Reactie #7 Gepost op: mei 10, 2012, 08:17:07 pm »

Hmmm... volgens mij is onze AK Tundra ook een "tenttrailer", maar die neemt toch 9x5m in beslag. Doet wat dat aangaat niet onder voor de gemiddelde bungalowtentachtige vouwwagen. En bijvoorbeeld Cabanon heeft ook leuke modellen, zeker niet standaard type bungalow. Terwijl die wel gewoon 'vouwwagen' genoemd worden (toch?).
Ik ga mee met de mening dat het een verkooppraatje betreft. Tenttrailer staat wat hipper.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: tenttrailer????
« Reactie #8 Gepost op: mei 10, 2012, 08:41:06 pm »

Er is wel degelijk verschil tussen een tenttrailer en een vouwwagen! Bij een tenttrailer ligt er veel meer nadruk op de trailer(aanhanger dus). Die wordt in zijn geheel gebruikt als opslagbak met daar boven een bed. Bij een vouwwagen daaren tegen wordt de bak ook tijdens het kamperen gebruikt, vaak zitten daar bankjes in met een tafel. Het laadvermogen is ook veel minder (qua inhoud),dan die bij de tenttrailer. Bovendien vind ik zelf het uiterlijk ook wezenlijk anders. Een vouwwagen lijkt eigenlijk een grote bungalowtent. Vierkant en praktisch. Nadruk op binnenruimte, grote,caravanachtige voortent.
Een tenttrailer heeft meer een tentlook, iets stoerder, meer outdoor gericht, veel minder leefruimte zoals een voortent. Meer gericht op het buiten leven.
Ik ken zelfs campings die onderscheid maken tussen een vouwwagen en tenttrailer! Wij gaan jaarlijks naar een camping waar we met onze tenttrailer wel het tentenveld op mogen,maar een vouwwagen niet! Klinkt raar, maar op zich wel logisch als je de oorsprong vd camping kent. Een vouwwagen waaronder de alpenkreuzers en jamet, nemen ook veel meer plaats in beslag (als je hem tenminste in vol ornaad opzet)
Op zich klinkt dit verhaal vrij logisch. Mij is het om het even of het nu een vouwwagen of tenttrailer wordt genoemd. Feit is wel dat onze Smitveld, die volgens je verhaal dus een tenttrailer is, ook een behoorlijke plek inneemt. Ik heb het nooit echt opgemeten maar tijdens ons 1e weekje met de meivakantie eens met passen gemeten om ongeveer te weten wat ik door moet geven aan een camping bij reservering. Helemaal opgezet, met luifels, en rekening houdend met de scheerlijnen neemt ie toch zo'n slordige 10x5 mtr in beslag. En dan ook nog eens de 10 mtr in de diepte, da's niet altijd handig, de meeste plaatsen zijn berekend opeen caravan die zo'n maat in de breedte inneemt.
« Laatst bewerkt op: mei 10, 2012, 08:43:27 pm door bensi »
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Richard

  • Gast
Re: tenttrailer????
« Reactie #9 Gepost op: mei 10, 2012, 09:02:53 pm »

Een tenttrailer heeft meer een tentlook, iets stoerder, meer outdoor gericht, veel minder leefruimte zoals een voortent. Meer gericht op het buiten leven.
Heb jij wel eens een of met een vouwagen binnengekampeerd? ik richt me ook meer op het buitenleven...met de RM..
Denk dat iedere kampeerder dat doet :P
Gelogd

Gulpje

  • Gast
Re: tenttrailer????
« Reactie #10 Gepost op: mei 10, 2012, 09:06:26 pm »

Lijkt me gewoon een marketing iets...
Of tentrailer is gewoon de vertaling van vouwwagen...  :#
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: tenttrailer????
« Reactie #11 Gepost op: mei 10, 2012, 09:10:30 pm »

Er is wel ... het buiten leven.

Ik ken zelfs campings die onderscheid maken tussen een vouwwagen en tenttrailer! Wij gaan jaarlijks naar een camping waar we met onze tenttrailer wel het tentenveld op mogen,maar een vouwwagen niet! Klinkt raar, maar op zich wel logisch als je de oorsprong vd camping kent. Een vouwwagen waaronder de alpenkreuzers en jamet, nemen ook veel meer plaats in beslag (als je hem tenminste in vol ornaad opzet)

Excusez moi, maar dit klinkt als een marketingverhaal. Van mijnheer Aart? Nou ja, doet er niet toe.

Tent trailer (Engels)
Zelt Wagen (Duits)

Lijkt erg op elkaar. Als ik met collegae uit buitenlanden praat over hobbies, heb ik het over een Tent trailer (voertaal engels). In het nederlands over een klapkar, maar gek genoeg moet ik dat altijd toelichten.  ::)

Het lijkt logischer dat het een marketingidee is, om van het (destijds) ietwat oubollige imago van de term vouwwagen af te komen: iedereen associeert dat toch met erg oude Alpenkreuzers in vrolijk oranje. (Natuurlijk besef ik dat er nog hele volksstammen zijn die nog steeds naar volle tevredenheid met een Alpenkreuzer kamperen, maar ik haal het voorbeeld aan omdat wij vroeger thuis er ook een hadden, no offence intended!)

Overigens heeft AK (Aart K, niet AlpenKreuzer) zelf ook vouwwagens, volgens deze definitie. De Tundra, al eerder genoemd, maar ook de Kariba, Kavango etc. Deze wagens (trailers?) zijn exact gelijk aan (dacht ik) de wagens van (het helaas failliete) Gerjak Tago.

Camping car is voor 'ons' Nederlanders verwarrend, als ik dat hoor associeer ik dat niet met een klapkar, wel de caravanne a pliante, Zelt Wagen, tent trailer en vouwwagen.

Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Richard

  • Gast
Re: tenttrailer????
« Reactie #12 Gepost op: mei 10, 2012, 09:12:15 pm »

Misschien wel een idee om een nieuw naam te verzinnen die aan alle eisen voldoet...ik voel een prijs vraag opkomen :nl
Gelogd

annsophiec

  • Gast
Re: tenttrailer????
« Reactie #13 Gepost op: mei 10, 2012, 09:30:31 pm »

ik dacht dak een domme vraag stelde....
maar toch geen domme antwoorden:)
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: tenttrailer????
« Reactie #14 Gepost op: mei 10, 2012, 09:32:36 pm »

Nee hoor, wij hebben hier alleen maar slimme forum leden die slimme antwoorden geven opeentje na dan :I
Gelogd
Pagina's: 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal