Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Gevalletje stormschade... ?  (gelezen 3653 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.344
Gevalletje stormschade... ?
« Gepost op: juni 27, 2012, 05:27:57 pm »


Zaterdag gaan we de nieuwe vouwwagen ophalen, en omda deze neiwu is dacht ik er aan om 'm toch maar een jaartje of vijf te verzekeren.

Wat me opvat is dat er eigenlijk geen echte vouwwagen verzekering bestaat. Het zijn allemaal afgeleide van de caravan verzekering en bij de verzekeringen die ik tot nu toe heb gezien is er altijd een combinaite storm en hagelschade.

Hagelschade lijkt me niet heel waarschijnlijk op een vouwwagen, maar stormschade kan ik me iets bij voorstellen. Alleen... hoe groot is die kans nou eigenlijk?

In al die jaren dat we kamperen zijn er wel eens spannende momenten geweest, maar nog nooit dat er iets stuk ging. Volgens mij is het zo, dat als je alles goed en degelijk neerzet er niet zo snel iets mis zal gaan. afgelopen voorjaar hadden we op texel echt behoorlijke wind (9-10) maar toen had ik de caravan zo neergezet dat hij de tent enigszins in bescherming nam. enigszins want klapperen dat deed het toch wel. maar extra scheerlijnen en een stormband hielden het hele spul gewoon in bedwang.

De stormschade is bij de meeste verzekeraars gewoon 1/3 deel van de polis. Dat vind ik nogal veel voor wat volgens mij een heel klein risico is.

Hebben jullie ervaring met stormschade en denk je dat die te voorkomen was geweest?





Gelogd
Adventure Awaits

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Gevalletje stormschade... ?
« Reactie #1 Gepost op: juni 27, 2012, 06:01:04 pm »

Ik denk dat je met een vouwwagen niet zo snel last zult hebben van weg waaiende tent o.i.d. , er kan natuurlijk, afhankelijk van het soort vw dat je hebt , altijd iets kapot waaien bij storm.
Maar ik denk dat stormschade risico veel groter is door bijvoorbeeld een omgewaaide boom die op je vw terecht komt, ook dat is storm schade. En die voorkom je niet met een extra stormbandje  ;)
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.266
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Gevalletje stormschade... ?
« Reactie #2 Gepost op: juni 27, 2012, 06:05:09 pm »

Op zich is een vouwwagen zeer stormvast alleen de luifel die moet je in de gaten houden want dit zijn windvangers.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Gevalletje stormschade... ?
« Reactie #3 Gepost op: juni 27, 2012, 06:58:17 pm »

Toen we ooit op eens in Luxemburg op vakantie gingen met een nieuwe tent (was dus de eerste vakantie, nu 30 jaar geleden) ging het in de eerste week meteen goed mis.
 
Ik was buiten aan het koken/barbecueën toen het plots heeeel stil werd. Ik riep mijn vriendin (nu mijn vrouw  :J ) om eens te komen kijken want het was zo'n merkwaardige atmosfeer. En plots kwam er een enorme wind (met heel veel zand) opzetten die onze tent compleet wegvaagde. Ik probeerde alles nog overeind te houden, maar dat was vergeefse moeite. Later hoorde we dat op de camping naast ons 4 zwaargewonden waren gevallen door een boom die op een tent terecht was gekomen.
 
Omdat de tent nieuw was, was deze met de aanschaf ook verzekerd (zat bij de prijs inbegrepen); en kregen we het geld van de aanschaf terug (na inlevering van de resten).
 
Ofwel: Het kan je zomaar treffen; en dan is een verzekering van ? 100,- toch wel op zijn plek voor een vouwwagen van een aantal duizenden euro's, tenzij je zelf dat risico wilt dragen.
 
Overigens stonden wij met Hemelvaart in Afferden (iets onder Boxmeer) op een camping en daar was de week ervoor ook een slachtveld onder de kampeerders aangericht,
Zie hier iemand die zijn CombiCamp aan het redden is: Storm in Afferden
Hier nog wat foto's van de ravage, er lagen gewoon caravans midden door.
http://www.weer.nl/weer-in-het-nieuws/weernieuws/ch/1f2ae2ecd2a67132a7b28486d7db503a/article/tornado_bij_vierlingsbeek_afgelopen_donderdag.html
« Laatst bewerkt op: juni 27, 2012, 07:12:52 pm door nunogconway »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Gevalletje stormschade... ?
« Reactie #4 Gepost op: juni 27, 2012, 07:23:30 pm »

Tja, er is niemand die je verplicht om je klapkar, tent of ander kampeermiddel te verzekeren. Het geeft mij nachtrust en dat vind ik belangrijk.

Bij ons is ook een keer een luifel aan barrels gewaaid. Het was het ergste weer in 15 jaar in die regio. Het gebeurd soms en dan is een verzekering prettig. Voorkomen is natuurlijk beter dan verzekeren, maar hoe voorkom je alles...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Gevalletje stormschade... ?
« Reactie #5 Gepost op: juni 27, 2012, 08:46:44 pm »

Die storm in afferden heeft onze Caravan overleefd maar de overburen waren minder gelukkig.

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,9325.msg110802.html#msg110802

Als de boom de andere kant op was gevallen hadden wij markplaats weer moeten afstruinen.
En het hoeft niet eens een boom te zijn een grote tak doet ook wonderen of een fiets die omvalt en een lekkere hoek in je doek trekt etc etc, verzin het maar en er kunnen nog 1001 andere dingen gebeuren.

Ik denk dat je moet afwegen wat kost het en wat kan het kosten als ik het niet doe. Een nieuwe klapper zou ik zeker verzekeren

Wij hebben die van ons zelfs verzekerd niet eens omdat het heel veel geld zou zijn maar puur omdat we dan direct iets kunnen terugkopen. Voor die paar euro ha ik geen risico lopen.

Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.344
Re: Gevalletje stormschade... ?
« Reactie #6 Gepost op: juni 27, 2012, 09:32:23 pm »

Tja.... Het risico bestaat dus. Ik zal er nog eens over nadenken. bij een verzekering van 5 jaar heb je het uiteindelijk toch over 550 euro.
En ik moet een ander disselslot kopen geloof ik dus dat reken ik ook bij de verzekeringskosten. 

Blijft het nog wel raar dat je, als je een caravan hebt met een hagelbestendig dak je 75% korting op de premie krijgt en en die mogelijkheid voor een vouwwagen niet bestaat. Toch maar eens in conclaaf met mijn verzekeringsadviseur. (vind ik stiekem ook wel weer een leuk spelletje)

Gelogd
Adventure Awaits

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Gevalletje stormschade... ?
« Reactie #7 Gepost op: juni 27, 2012, 09:36:01 pm »

 :off @GAAN:  Grappig, wij stonden (met hemelvaart) dus met onze CC op het trekkersveldje omdat mensen niet van het door ons gereserveerde plaatsje af wilden gaan. Achteraf maar goed ook, want wij hadden zo ongeveer de mooiste plaats.
(of stonden jullie nog op onze plaats........want dat was bijna tegenover de gecrashte caravan )

Maar goed: Eerste wat ik dacht toen ik de caravan zag: Hopelijk is ie goed verzekerd...........
« Laatst bewerkt op: juni 27, 2012, 09:54:53 pm door nunogconway »
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Gevalletje stormschade... ?
« Reactie #8 Gepost op: juni 27, 2012, 10:17:23 pm »

:off @GAAN:  Grappig, wij stonden (met hemelvaart) dus met onze CC op het trekkersveldje omdat mensen niet van het door ons gereserveerde plaatsje af wilden gaan. Achteraf maar goed ook, want wij hadden zo ongeveer de mooiste plaats.
(of stonden jullie nog op onze plaats........want dat was bijna tegenover de gecrashte caravan )

Maar goed: Eerste wat ik dacht toen ik de caravan zag: Hopelijk is ie goed verzekerd...........

Wij stonden samen met vrienden eigenlijk schuin tegenover de ingezakte voortent van die foto's was van onze vrienden (en dus onze buren)

We hadden daar de meimaand gereserveerd en kwamen de meivakantie en de weekenden.

Als jullie op het shelterveld van camping Roland hebben gestaan hebben we elkaar waarschijnlijk wel gezien, weet het eigenlijk wel zeker.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Gevalletje stormschade... ?
« Reactie #9 Gepost op: juni 28, 2012, 09:27:27 am »

Tja, er is niemand die je verplicht om je klapkar, tent of ander kampeermiddel te verzekeren. Het geeft mij nachtrust en dat vind ik belangrijk.

Bij ons is ook een keer een luifel aan barrels gewaaid. Het was het ergste weer in 15 jaar in die regio. Het gebeurd soms en dan is een verzekering prettig. Voorkomen is natuurlijk beter dan verzekeren, maar hoe voorkom je alles...

Dan heb je wel inmiddels 15 jaar premie betaald. Daar had je waarschijnlijk ook zelf de schade van kunnen betalen.
Daarmee wil ik niet zeggen dat ik de verzekering afkeur hoor, ik begrijp je wens voor een rustige nacht wel.

In principe is het bij elke verzekering zo dat als je de kans (hoe waarschijnlijk zal er schade ontstaan) x effect (hoe groot is de schade) afweegt tegen de premie, de premie veel hoger is. Anders zouden verzekeraars geen winst maken.

Dus doorgaans is de stelregel dat als je in staat bent de schade zelf te dragen je dat beter niet kunt verzekeren.
Dat maakt de vouwwagen wel een twijfelgeval.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Gevalletje stormschade... ?
« Reactie #10 Gepost op: juni 28, 2012, 12:08:57 pm »

Als jullie op het shelterveld van camping Roland hebben gestaan hebben we elkaar waarschijnlijk wel gezien, weet het eigenlijk wel zeker.

Ongetwijfeld, maar waarom zeg je dat dan niet even..... ;)  (Aan caravankampeerders vraag ik natuurlijk niet of ze van het vouwwagenforum zijn  :N )
 
 
@Taan: die ? 100,- voor een vouwwagen van ? 7.000,- / ? 8.000,- vind ik in het begin verwaarloosbaar t.o.v. het risico. Er zijn genoeg mensen die meer aan een verzekeringspremie voor hun auto betalen dan dat ding zelf nog waard is, omdat ze waarschijnlijk te lui zijn er naar te kijken.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Gevalletje stormschade... ?
« Reactie #11 Gepost op: juni 28, 2012, 12:21:41 pm »


Ongetwijfeld, maar waarom zeg je dat dan niet even..... ;)  (Aan caravankampeerders vraag ik natuurlijk niet of ze van het vouwwagenforum zijn  :N )
 
 

Zal niemand bij de klapper hebben gezien, of het is erg laat geweest......denk ik.
Heb toen wel bij 'vouwwagen gespot' een post gedaan.
Er stonden meerdere klappers en een paradiso die weekenden.

Zal me de volgende keer netjes voorstellen.  :#
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Gevalletje stormschade... ?
« Reactie #12 Gepost op: juni 28, 2012, 12:34:29 pm »

Hier een fotootje van onze aankomst op het shelterveldje....
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,8450.msg111733.html#msg111733
 
(stonden jullie naast die zooimakers  :o  (wat volgens mij best gezellige mensen waren) , of waren jullie dan zelf  ::) ?)
« Laatst bewerkt op: juni 28, 2012, 12:41:36 pm door nunogconway »
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Gevalletje stormschade... ?
« Reactie #13 Gepost op: juni 29, 2012, 12:00:14 am »

Hier een fotootje van onze aankomst op het shelterveldje....
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,8450.msg111733.html#msg111733
 
(stonden jullie naast die zooimakers  :o  (wat volgens mij best gezellige mensen waren) , of waren jullie dan zelf  ::) ?)

Ja die valley hebben we zien staan.
Ehh welke zooi bedoel je, wij hadden en hebben de oude combi van een caravan met losse disselbak en een bruin groene voortent ervoor. Daar stond zo nu en dan de zilvergrijze Renault Grand Scenic bij.
weet je nog wat voor auto die zooimakers hadden?

Wij stonden naast een kipcaravan waar dan weer een fiat multipla voorhing
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Gevalletje stormschade... ?
« Reactie #14 Gepost op: juni 29, 2012, 07:22:55 am »

Volgens mij was dat plaats 23 en/of 24 (wij hadden plaats 26 gereserveerd); met zooimakers bedoel ik niet de kampeermiddelen die ze bijhadden maar dat alles vol lag met spullen. Ik meen dat ze een camper en een caravan bijhadden ( en ook een grote hond).


Beide plaatsen lagen bezaaid met stoelen, tafels, speelgoed en ander kampeergerei......alsof ze de storm van de week ervoor mee hadden gemaakt en nog niet hadden opgeruimd.


(Ps. Ik zou kampeermiddelen niet snel 'zooi' noemen, hoe oud de caravan/vouwwagen ook is. Daar zul je je medekampeerder altijd in moeten respecteren)
« Laatst bewerkt op: juni 29, 2012, 07:35:58 am door nunogconway »
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal