Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Mercury aanvullende tips  (gelezen 3913 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

h.hasenack

  • Gast
Mercury aanvullende tips
« Gepost op: mei 09, 2017, 04:01:28 pm »

Naar aanleding van een andere thread op dit forum, http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=13105.0 het volgende:

Ik heb de plank nagemaakt voor mijn mercury, echter in 2 delen. Tijdens transport liggen ze over het gangpad, op de camping kunnen we ze onder de vouwwagen links en rechts leggen om spullen op te zetten (wij hebben geen ondertent nodig)
Als iemand bouwplan wil, gewoon even zeggen.

De haakjes ga ik ook vervangen, ik heb bij lightinthebox 25 alu karabijnhaakjes voor 8 euro kunnen bestellen.

De achterlichten doe ik geen kooi over, maar ik ga wel de lampjes door leds vervangen (ook besteld bij lightinthebox) zodat ze wat meer licht geven (bij matig contact in de stekkers knippert de achterverlichting wat mee met de richtingaanwijzer)

De keuken hebben wij opgelost met kleine zwenkwieltjes van de gamma, en daar omgekeerd de kortste en goedkoopste vierkante tafelpootjes op geschroefd. Verwijder van de gammapootjes de dop, en ze passen als een bus om de pootjes van de keuken. We laten de pootjes van de keuken dus in de omgekeerde tafelpootjes zakken, pootjes vastdraaien, nueswiel een beetje omlaag draaien, en je kunt de keuken zo van de kar af rijden. Bij transport leggen we de zwenkwieltjes met de gammapootjes er aan in de wasbak van keuken.

Als er reacties komen zal ik er foto''s van maken om dit te verhelderen!

Dank voor de initiele tips, Klappen maar!
Gelogd

meneer Marnix

  • Gast
Re: Mercury aanvullende tips
« Reactie #1 Gepost op: mei 09, 2017, 05:05:03 pm »

We hebben pas een Malawi 2.0 met best veel opties gekocht maar die wieltjes voor de keukenpootjes dus niet omdat ik al het idee had dat dat vast goedkoper kon. Van die keukenpootjes zou ik dus heel graag wel wat willen zien!
« Laatst bewerkt op: mei 09, 2017, 05:13:02 pm door meneer Marnix »
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Mercury aanvullende tips
« Reactie #2 Gepost op: mei 09, 2017, 06:19:40 pm »

Meneer Marnix, even zoeken dan, want die hebben er al meer gemaakt en ook gepost. Kijk maar eens hier: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=12133.0
« Laatst bewerkt op: mei 09, 2017, 06:23:06 pm door Koenta_kinte »
Gelogd

meneer Marnix

  • Gast
Re: Mercury aanvullende tips
« Reactie #3 Gepost op: mei 09, 2017, 07:22:29 pm »

Bedankt Koenta_kinte!

Ik had die nog niet gezien. Wel iets met wielen in een blok hout maar dat was niet wat ik zocht.
Gelogd

Dionne

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 97
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero uit 2015 (Windforce)
Mercury aanvullende tips
« Reactie #4 Gepost op: mei 09, 2017, 07:30:28 pm »



Zo zien dan de pootjes eruit met de omgekeerde tafelpoot.
Ik had er twee met gewone wielen en 2 met geremde wielen.
En deze passen precies om de poten van de keuken, tenminste bij de vw die wij hadden.
« Laatst bewerkt op: mei 09, 2017, 07:31:59 pm door Dionne »
Gelogd

h.hasenack

  • Gast
Re: Mercury aanvullende tips
« Reactie #5 Gepost op: mei 09, 2017, 09:51:17 pm »

Inderdaad! preceis dit. De gammapootjes die ik had zijn echter maar 10cm lang en laten zich erg makkelijk erg wegstoppen (wasbak) :J

Voordeel van deze afneembare pootjes is ook dat ze onderweg in regenbuien e.d. niet vol zand en rommel raken.
Gelogd

Dvdwaal

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 13
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Imperia Basic Holtkamper Aero 2023
Re: Mercury aanvullende tips
« Reactie #6 Gepost op: mei 10, 2017, 11:02:43 am »

de aanpassing welke jullie hebben gemaakt zien er goed uit. Als bezitter van een Cabanon Imperia ben ik erg benieuwd naar de afmeting van de karabijn haakjes welke jullie hebben gebruikt. Dit zie ik al een goede verbetering t.o.v de haakjes welke er standaard worden gebruikt. Is de keuze voor aluminium een bewuste keuze geweest gezien t.o.v. verzinkt of RVS?? Ik hoor het graag Groeten Dennis
Gelogd

meneer Marnix

  • Gast
Re: Mercury aanvullende tips
« Reactie #7 Gepost op: mei 10, 2017, 01:58:17 pm »

Top, helemaal duidelijk zo die omgekeerde tafelpootjes. Dat ga ik voor de zomervakantie ook maken!
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Mercury aanvullende tips
« Reactie #8 Gepost op: mei 10, 2017, 02:06:08 pm »

De onze zijn heel kort en nog voorzien van gaatjes zodat we ze met een schroefje aan de poot vast kunnen zetten. Pak wielen die draaien, dat is stukken makkelijker dan wielen die vaststaan.
Gelogd

Yona

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 192
Re: Mercury aanvullende tips
« Reactie #9 Gepost op: mei 10, 2017, 04:36:24 pm »

leuke topic halen we weer nieuwe ideeën uit.

Ben zelf ook nog opzoek naar wielen voor onder de keuken liefst wil ik deze aan de keuken laten.
Die haakjes vind ik ook ideaal, zelf hebben wij ze goedkoop gekocht op aliexpress.

In de tent hebben we aan de achterkant van een led lamp een magneet aan beide uiteinde gelijmd met een stukje druktape erover ter bescherming van het tent doek.
Deze kan ik nu aan iedere buis hangen in de tent laten hangen. Er ook een aan/uit schakelaar tussen geplaatst.


 
Gelogd
Holtkamper Aero 2022 • Cabanon Mercury deluxe 2016-2021 • Baco 4000 tent 2014-2015 • Daarvoor vliegen naar waar het maar warm is.

muis

  • Gast
Re: Mercury aanvullende tips
« Reactie #10 Gepost op: mei 10, 2017, 05:17:50 pm »

De wielen onder de wagen laten hangen gaat niet omdat ze dan te laag komen
Gelogd

sorrento

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 92
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango tent&trailer XL 2018
Re: Mercury aanvullende tips
« Reactie #11 Gepost op: mei 10, 2017, 08:56:58 pm »

Heb je misschien ook een linkje naar de karabijnhaakjes? Wil ze ook graag gaan vervangen
Gelogd

der_roedie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury Comfort 2016
Re: Mercury aanvullende tips
« Reactie #12 Gepost op: mei 11, 2017, 05:59:08 pm »

Welke haakjes vervangen jullie met de karabijn haakjes en waarom?




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

der_roedie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury Comfort 2016
Re: Mercury aanvullende tips
« Reactie #13 Gepost op: mei 11, 2017, 05:59:32 pm »

leuke topic halen we weer nieuwe ideeën uit.

Ben zelf ook nog opzoek naar wielen voor onder de keuken liefst wil ik deze aan de keuken laten.
Die haakjes vind ik ook ideaal, zelf hebben wij ze goedkoop gekocht op aliexpress.

In de tent hebben we aan de achterkant van een led lamp een magneet aan beide uiteinde gelijmd met een stukje druktape erover ter bescherming van het tent doek.
Deze kan ik nu aan iedere buis hangen in de tent laten hangen. Er ook een aan/uit schakelaar tussen geplaatst.

Handig! Heb je hier ook een foto van?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal