Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Aankoop advies, wensen op een rijtje gezet.  (gelezen 22899 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Aankoop advies, wensen op een rijtje gezet.
« Reactie #15 Gepost op: januari 20, 2015, 05:01:30 am »

Wij hebben juist bewust een Odyssee, omdat je aan het voeteneinde in-en uitstapt. Ik was het helemaal zat om 's nachts over mijn slapende man heen te moeten klimmen als ik naar het toilet moest!
En zo hebben wij weer andere overwegingen voorrang gegeven, ondanks dat wij bij het voeteneinde in- en uitstappen ideaal vonden bij de Jametic. En ik wordt toch wel wakker als er naast mij wat beweging is, al dan niet over mij heen kruipend. Voor ons was toch voornamelijk het in- uitklap gemak van de Cocoon van belang. Het Pack&Go systeem en het niet meer hoeven sjouwen met de keuken. Amper meer gehannes met spullen die nu onder het bed liggen en je gemakkelijk bij kan.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Aankoop advies, wensen op een rijtje gezet.
« Reactie #16 Gepost op: januari 20, 2015, 01:00:06 pm »

Voor ons was de bedhoogte bepalend; geen trap nodig en geen doodsmak wanneer je er uit kukelt. De voeteneind-ingang was erg welkom. Hoe het bagageverhaal uitpakt moeten we nog zien. Bij een Smitveld moet je een deel van de bagage verplaatsen anders past het bed niet.
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Aankoop advies, wensen op een rijtje gezet.
« Reactie #17 Gepost op: januari 20, 2015, 04:10:44 pm »

Voor ons was de bedhoogte bepalend; geen trap nodig en geen doodsmak wanneer je er uit kukelt. De voeteneind-ingang was erg welkom. Hoe het bagageverhaal uitpakt moeten we nog zien. Bij een Smitveld moet je een deel van de bagage verplaatsen anders past het bed niet.
Afhankelijk van je lengte heb je bij de achter instappers toch wel een krukje nodig. Zo ook bij de zij instappers als Cocoon, Malawi en vergelijkbaar. Bij de dubbelklappers stap je vanuit de wagen in, dat scheelt enorm.
Bij onze Jametic lag de bagage in de wagen, in het gangpad dus. Dat moest er bij het klappen toch uit worden gesjouwd. Bij systemen als de Cocoon blijft de bagage waar deze ligt en til je het bed op om er bij te kunnen. Bed dicht en alle rommel is uit zicht. Ik ben zelfs zo ver gegaan om achter de Cocoon een disselbak te monteren zodat er amper meer spullen boven op de Cocoon gaan en dat dus niet versleept meer hoeft te worden bij het klappen. Leuke klus, wel veel werk maar levert uiteindelijk weer tijdwinst en gemak op.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Aankoop advies, wensen op een rijtje gezet.
« Reactie #18 Gepost op: januari 20, 2015, 11:25:31 pm »

Bedankt voor de tips tot dusver. Ik ga voorlopig de Trigano Odyssee en Olympe in de gaten houden. Odyssee is mischien te klein maar om daar over te oordelen moet ik er eentje echt bekijken.
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Aankoop advies, wensen op een rijtje gezet.
« Reactie #19 Gepost op: januari 23, 2015, 12:01:30 am »

Vandaag 2 vrijkaartjes voor de Caravana kunnen bemachtigen dus daar gaan we eens rond sneupen om een gevoel te krijgen bij wat we "groot" en "klein" vinden, jammer genoeg is het geen beurs waar ook occasions staan.

Tevens zullen er wel geen Trigano vw's staan maar zijn goedkopere zusje Jamet wel. Neig nog steeds het meeste naar een Trigano i.v.m. de gemakkelijk uit te klappen voortent.
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Aankoop advies, wensen op een rijtje gezet.
« Reactie #20 Gepost op: januari 23, 2015, 11:59:48 pm »

ik blijf het weer zeggen, maar kijk es op het klapweekend, er zijn nu al meer dan 60 aanmeldingen, dus inspiratie genoeg zou ik zeggen, en volgens mij van elk merk wel wat, kun je es rondstruinen..
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Aankoop advies, wensen op een rijtje gezet.
« Reactie #21 Gepost op: januari 25, 2015, 11:11:15 pm »

Vandaag op de beurs geweest en ik moet zeggen dat het aan de ene kant verheldering heeft gegeven maar ook zoveel nieuwe vragen opgeleverd :P

Het nadeel is dat we als eerste op de stand van Holtkamper aankwamen en dan valt eigenlijk elke vouwwagen die je daarna ziet tegen.., allemachtig wat zijn dat machtig mooie vouwagens, maar goed 19.000 voor een cacoon of 22.000 voor een Kyte is voor ons ver buiten budget. Dat merk is alleen een optie als we een tig jaar oude occasion (bv Flyer) kopenr voor maximaal 8000.

Daarna bij Cabanon geweest, tunneltenten vonden wij beide klein aanvoelen omdat wel beide nogal lang zijn, Malawi is dan de enige optie. Verder wel goeie uitstraling, mooie keukens en mooie wagenbakken, helaas met een omslachtig opzet systeem voor de voortent. Verder nog bij Jamet wezen kijken, tjah heeft weinig uitstraling maar je koopt ook voor 6250 een Jametic met automatische voortent en laden/lossen systeem. Kwalitatief? zoals ik al zei budget uitstraling met budget afwerking maar als je zo'n ding nieuw koopt kun je er vast een aantal jaar probleemloos mee kamperen.

Jammer genoeg stond het duurdere broertje van Jamet de Trigano er niet, had graag ook even zo'n tent willen ervaren.

Wat ik wel weet is dat een symmetrische vouwwagen wel heel erg groot is en dat een kleinere best voldoende is en waarschijnlijk zelfs beter i.v.m. kleinere campingplaatsen. In geval van Trigano een nadeel wat ik vind de Olympee qua vorm/uitstraling een stuk mooier dan een Oddysee wat weer veel meer de standaard bungalow ent look heeft.

Nu de symetrische vouwwagens afvallen levert dat ook weer nieuwe opties op bv een Combi-camp country of Flexi of een Aart Kok Kariba / Kavango. Vooral de Aart Kok Kavango vindt ik mooi maar ik ben een Kariba of Kavango nog nooit op marktplaats tegengekomen. Volgens mij überhaupt nog nooit een Aart Kok (behalve Zambezi's)?
« Laatst bewerkt op: januari 26, 2015, 01:07:59 am door Wanderer200 »
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Aankoop advies, wensen op een rijtje gezet.
« Reactie #22 Gepost op: januari 25, 2015, 11:43:32 pm »

Tip: er staan op dit moment diverse Aart Kok modellen op marktplaats!

Veel succes met je zoektocht!
Gelogd

reekie

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive
Re: Aankoop advies, wensen op een rijtje gezet.
« Reactie #23 Gepost op: januari 26, 2015, 06:46:49 am »

Of gewoon even bij AK zelf kijken. Bij AK kennen ze vaak wel mensen die hun vouwwagen willen verkopen en bij hen een nieuwe willen kopen. Misschien dat ze je in contact kunnen brengen met die mensen.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Aankoop advies, wensen op een rijtje gezet.
« Reactie #24 Gepost op: januari 26, 2015, 09:21:12 am »

Misschien is huren/lenen nog een optie om te ervaren of een klapkar iets voor jullie is?

Als je nu een kar voor 5k koopt en die is het toch niet helemaal dan moet je die weer kwijt zien te raken en kom je waarschijnlijk toch bij een duurdere uit. En dan is het best zonde om eerst een kar te hebben gekocht.
Gelogd

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Aankoop advies, wensen op een rijtje gezet.
« Reactie #25 Gepost op: januari 26, 2015, 09:47:09 am »

Bij Aart kok kun je ook direct de combi camp modellen zien en kun je kijken naar de  accent verschillen tussen de kavango en en cc Flexi.  Hebben namelijk dezelfde basis. Wij zijn in Roden erg fijn geholpen door Bert en Ada Wiggers. En op het vouwwagen weekend kun je onze flexi live bewonderen.   :#
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Aankoop advies, wensen op een rijtje gezet.
« Reactie #26 Gepost op: januari 26, 2015, 11:45:44 am »

Wij gaan Zaterdag even kijken bij Aart Kok in Roden, dat is voor ons toch maar 25-30 min rijden :)

Ben benieuwd naar de verschillen van de Flexi en de Kavango, zo op de foto's vind ik een Kavango een stuk mooier maar het (nieuw)prijs verschil van 1500,- is ook wel vrij fors.
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Aankoop advies, wensen op een rijtje gezet.
« Reactie #27 Gepost op: januari 26, 2015, 12:24:07 pm »

Als je vakantie doel wat Noordelijker is en dus meer kans op een fikse bui regen tot storm aan toe moet je zeker aan de Kariba denken.
Die heeft zijflappen met scheerlijnen, ja dat is meer werk met opzetten naar wel stormvast en het water wat van de tent komt loopt er verder vanaf.

Ook wij demonstreren onze Kariba in vol ornaat op het klapweekend.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Aankoop advies, wensen op een rijtje gezet.
« Reactie #28 Gepost op: januari 27, 2015, 12:20:00 pm »

We gaan ze zaterdag bij Aart Klok Roden bekijken :)

Moet zeggen dat ik op de foto's de Kavango wel mooier vindt dan de Kariba. Wat de vakanties betreft, Scandinavië is prachtig maar ik denk niet dat we daar voorlopig weer heen gaan. Toekomstige zomer vakanties zie ik meer richting zuid en Oost Duitsland, Tsjechië, Slowakije, Oostenrijk. etc. Dus wat meer de zuid/oost hoek van Europa. Hoogstens een keer noord Duitsland of Denemarken tijdens de zomermaanden.

Zijn er nog kwaliteit verschillen tussen de Flexi en de Kavango? behalve het kleurgebruik en het dakraam in de kavango kan ik geen verschillen ontdekken. De felxi is zelfs met IQ doek te krijgen en dan nog steeds 1250,- goedkoper. De opties op beide wagens zijn ook even duur.
Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Aankoop advies, wensen op een rijtje gezet.
« Reactie #29 Gepost op: januari 27, 2015, 12:46:58 pm »

Dat IQ-doek is toch gewoon PVC? Dat lijkt me een niet erg prettig binnenklimaat geven.
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal