Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Vraag voor ‘klappers’ die in een appartement wonen  (gelezen 1515 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

H.Tellegen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 20
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Expedition
Vraag voor ‘klappers’ die in een appartement wonen
« Gepost op: maart 18, 2019, 08:16:38 pm »

 Hallo medeklappers,

Wij hebben onszelf voor een dilemma geplaatst. Ik zal de situatie proberen te schetsen.

Op dit moment wonen we in een twee onder één kap met een eigen oprit en carport in een buitenwijk van onze woonplaats. Ons huidige woning is eigenlijk veel te groot en zijn al een tijdje aan het denken over onze woonwensen voor de toekomst. Onze voorkeur gaat uit om in een appartement in het centrum te wonen.
Nu is er vrij plotseling een appartement beschikbaar gekomen welke aan nagenoeg al onze wensen voldoet zoals uitzicht op water, groot balkon, twee slaapkamers en eigen parkeerplaats in kelder.

Uiteraard zitten er aan het wonen in een appartement in het centrum een aantal nadelen. Eén ervan is hoe gaat het met onze klapkar. Als we nu weg willen, zetten we de klapkar onder de carport en om in te pakken klap ik ‘m uit op de oprit. Onze Cocoon heeft helaas geen ‘Pack and Go’ systeem.
Mijn vraag is hoe doen jullie dat met het inpakken van de klapkar? Alle suggesties en ideeën zijn welkom.

Groet,
Harry
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Vraag voor ‘klappers’ die in een appartement wonen
« Reactie #1 Gepost op: maart 18, 2019, 08:20:02 pm »

Laat de auto buiten de parkeergarage en zet de VW in de parkeer garage. Als het dak hoog genoeg is kan je deze daar ook wel open zetten. Natuurlijk wel in over met de VVE. Moet kunnen dacht ik zo.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: Vraag voor ‘klappers’ die in een appartement wonen
« Reactie #2 Gepost op: maart 18, 2019, 10:10:28 pm »

Zo zou ik het ook doen.
En in onze appartement tijd was onze parkeerplaats in de gezamenlijke garage groot genoeg om er een auto en een aanhanger te parkeren. 


Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Vraag voor ‘klappers’ die in een appartement wonen
« Reactie #3 Gepost op: maart 18, 2019, 10:18:06 pm »

Al onze kampeerspullen zitten in de klapkar, dus die gaan er ook niet uit tijdens de stallingsperiode.
Stallen doen we bij een stalling.

Ons beddengoed en kleding etc gaan in de kofferbak van de auto die we daags voor vertrek inladen.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Vraag voor ‘klappers’ die in een appartement wonen
« Reactie #4 Gepost op: maart 19, 2019, 06:39:32 am »

Wij wonen ook in een appartement. En wij passen ons daarop aan. Proberen altijd thuis te komen als de stalling nog open is. Alles wat in de vouwwagen moet zit er al in. En de rest gaat in de auto. En als je het toch thuis wilt parkeren dan zet je hem op je eigen plek en de auto op de plek van de bezoekers neer zetten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Mirri74

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Combi camp venezia
Re: Vraag voor ‘klappers’ die in een appartement wonen
« Reactie #5 Gepost op: maart 20, 2019, 03:37:42 pm »

Ik klap de vouwwagen even voor de flat open. Ik zorg dat ik alles klaar heb liggen. Meestal is het niet nodig. Idd beddengoed laatste avond eraf en in de auto.
En als ik wat uitgebreid bezig moet zijn met de wagen vraag ik of ik bij vrienden op de oprit mag. Meteen handig omdat ik dan ook hulp heb bij openklappen:)
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Vraag voor ‘klappers’ die in een appartement wonen
« Reactie #6 Gepost op: maart 24, 2019, 01:40:25 pm »

Sinds ik in een appartement woon ben ik er op vooruit gegaan qua ruimte voor de vouwwagen.  Eerder in eenvsmal straatje met weinig plekken en nu een ruimte parkeerplaats voor de deur.

Wat wij wel deden toen we niet zoveel ruimte hadden was hem bij een kennis neerzetten
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal