Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 »   Omlaag

Auteur Topic: Franse Tolwegen  (gelezen 104634 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mieke

  • Gast
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #180 Gepost op: juli 23, 2014, 01:04:30 pm »

Je bent als auto en klapper zelfs met fietsen boven altijd klasse 1. Wordt je toch klasse 2 aangerekend moet je een klacht indienen je krijgt dan het geld teruggestort. Wij hebben dat ooit al 1x meegemaakt.
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #181 Gepost op: juli 24, 2014, 11:17:05 am »

Dit jaar willen we naar Engeland via Calais. Op deze route vanuit Nederland geen tolwegen. Omdat we niet elk jaar naar Frankrijk gaan zie ik het voordeel van een tolbadge nog niet. Onze ervaring is dat we nooit lang in een rij staan om te kunnen betalen. Wij rijden ook nooit in het weekend maar alleen op doordeweekse dagen. Ik betaal altijd wel een creditcard.

Hoe meer mensen een tolbadge hebben hoe rustiger het bij de andere tolpoortjes wordt.  :#
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #182 Gepost op: juli 24, 2014, 12:29:52 pm »

met die tolbadge kun je ook door die rustige andere poortjes hoor  :#
Maar ik ben het met je eens dat de aanschaf een beetje ook van de frequentie van gebruik afhangt.
Voor de wintersport gebruik ik hem ook, dus in principe 2x per jaar, vandaar mijn overweging om hem aan te schaffen,
maar vond het daarvoor met de creditcard ook al best snel gaan, je moet alleen je raampje ff openen  :+
En zoals in dit topic al eerder gezegd, als het écht druk is, staat de snelweg voor de poortjes ook al vol en heb je er niet veel tijdswinst meer van je badge.
Gelogd

eptver

  • Gast
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #183 Gepost op: juli 25, 2014, 08:29:35 pm »

Wij hebben hem binnen! Ben reuze benieuwd!
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #184 Gepost op: juli 25, 2014, 08:57:06 pm »

En zoals in dit topic al eerder gezegd, als het écht druk is, staat de snelweg voor de poortjes ook al vol en heb je er niet veel tijdswinst meer van je badge.
Zelfs dan heb je tijdwinst. Wachten op twintig auto's die allemaal bloedsnel 'bliep' horen is toch iets anders dan wachten op twintig auto's met een CB of cash. Bij de meeste toegangen tot de Péage is inmiddels de meerderheid van de poortjes toegerust voor tollbadge.
Ik ben dit jaar natuurlijk relatief vroeg in het seizoen geweest, maar ik heb tot in de Drôme-Provençale en terug precies één keer hoeven wachten. Op één auto voor me. Omdat ik op het laatste moment het verkeerde poortje pakte. I:
Gelogd

JLuttikholt

  • Gast
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #185 Gepost op: juli 25, 2014, 11:00:22 pm »

Kiezen hoeft niet meer. Bij de anwb is hij uitverkocht.
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #186 Gepost op: juli 26, 2014, 09:13:17 am »

Nou ja, je kunt ervoor kiezen om hem ergens anders te bestellen, als je een beetje frans kunt en een creditcard hebt, is bijvoorbeeld aprr.fr een optie ;)
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #187 Gepost op: juli 26, 2014, 09:28:32 am »

Nog even en er staat een file voor de T poortjes.... :#
Gelogd

eptver

  • Gast
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #188 Gepost op: juli 26, 2014, 04:10:14 pm »

Ik heb hem via www.blijdatikrij.nl
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #189 Gepost op: juli 26, 2014, 10:12:37 pm »

gisteren en vandaag de tol badge  gebruikt, IDEAAL ! vooral vandaag, erg druk, files, en dus ook voor de tol.poortjes behoorlijke rijen. maar niet voor de telepeage poortjes  :>
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #190 Gepost op: juli 26, 2014, 10:50:57 pm »

erg druk, files, en dus ook voor de tol.poortjes behoorlijke rijen. maar niet voor de telepeage poortjes  :>
Lekker hè als je door zo'n ding overduidelijk voordeel op anderen hebt. :P

It feels like.... Victory! (vrij naar Bill Kilgore :# )
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #191 Gepost op: juli 28, 2014, 09:02:19 am »

Net terug uit Frankrijk, de tolbadge heeft zijn werk geweldig gedaan.

Wat een genot om iedere keer uiterst links naar de tolpoorten te rijden en zonder wachttijden door te kunnen scheuren. Als we dan naar rechts keken en die lange rijen zagen.... Alleen die lol is die 7,50 euro al waard :)

Systeem werkt perfect, in begin denk je komt die blieb nu wel of niet, maar na een aantal passages weet je dat je erop kunt vertrouwen.

Kan zo'n tolbadge van harte aanbevelen!
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #192 Gepost op: juli 28, 2014, 10:54:09 am »

Bij ons werkt ie ook goed. Blijft natuurlijk spannend, maar de je hebt veel poortjes waar een T boven staat een waar je ook gewoon een kaartje kunt pakken. Soms duurt het wat langer voor de poort open gaat. Ook hebben we een keer gehad dat de poort open ging een wij er door reden een vervolgens allemaal bellen en sirenes afgingen. Maar we zijn gewoon doorgereden en weten nog steeds niet waarom dat was.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #193 Gepost op: juli 29, 2014, 12:03:02 pm »

Net terug uit Frankrijk, de tolbadge heeft zijn werk geweldig gedaan.

Wat een genot om iedere keer uiterst links naar de tolpoorten te rijden en zonder wachttijden door te kunnen scheuren. Als we dan naar rechts keken en die lange rijen zagen.... Alleen die lol is die 7,50 euro al waard :)

Systeem werkt perfect, in begin denk je komt die blieb nu wel of niet, maar na een aantal passages weet je dat je erop kunt vertrouwen.

Kan zo'n tolbadge van harte aanbevelen!
Ze zijn niet altijd uiterst links. Hebben er ook al een paar gehad die in het midden of rechts zaten.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #194 Gepost op: juli 29, 2014, 12:47:33 pm »

Ze zijn niet altijd uiterst links. Hebben er ook al een paar gehad die in het midden of rechts zaten.

Klopt in principe zijn alle poortjes voor de Telepeage geschikt.

Uiterst links de opschietpoorten voor voertuigen met/zonder aanhanger lager dan 2 meter (dus ook klapkarren  :)  WW WW WW:# :J :> :> :> :> :nl :nl :nl)
Uiterst rechts, de poorten voor voertuigen hoger dan 2 meter, dus ook vrachtwagens en sleurhutten.

Daartussen in van alles en nog wat, maar dat zijn poorten die ook voor cash en cards gebruikt worden, das zonde om die te gebruiken, kost meer tijd en je hebt de lol van het bliepen en doorscheuren zonder te stoppen niet!

Wij namen natuurlijk altijd uiterst links, lol begint al bij voorsorteren, je ziet ze kijken wat gaan die doen.....
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal