Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: op reis richting Frankrijk  (gelezen 9627 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: op reis richting Frankrijk
« Reactie #30 Gepost op: juni 08, 2015, 05:00:27 pm »



De binnenste is de Boulevard Peripherique. Hebben we vorig jaar genomen onderweg van Calais naar Clermont-Ferrant. Viel 100% mee. Wel druk, wel erg Frans rijgedrag. Maar best lollig om eens mee te maken. Tip: de invoegers komen gewoon de weg op. Ga daarom niet op de meest rechter baan rijden.


Dat komt omdat invoegend verkeer op de Peripherique voorrang heeft :J
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: op reis richting Frankrijk
« Reactie #31 Gepost op: juni 08, 2015, 07:15:07 pm »

De middelste ring is de A86. Richting zuid? Gewoon stug de bordjes Bordeaux volgen. Redelijk vaak van baan wisselen, maar zeker goed te doen. Ook vrouwlief rijd deze ring rond Parijs met plezier. Wel handig om twee mensen op te laten letten: 1 voor het verkeer (die aan het stuur zou mijn advies zijn) en 1 voor de navigatie. Trek je even weinig aan van de TomTom: bordjes volgen! Na ongeveer een uur keert de rust weer terug.

Herkenbaar verhaal. Wij rijden inderdaad ook over de A86 vrijwel zonder Navi: de bijrijder let op de borden, de chauffeur op het verkeer. Voor dat je de ring op gaat wel even zorgen dat de tank vol is en even een plaspauze inlassen. Mocht je onverhoopt in de file komen dan heb je geen vloeistoffenprobleem  :#. En uiteraard even kijken welke borden je moet gaan volgen  :J
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: op reis richting Frankrijk
« Reactie #32 Gepost op: juni 08, 2015, 08:11:14 pm »

Hallo!
Komende vanuit Leiden rijden wij tegenwoordig via Rotterdam, Bergen op Zoom, Antwerpen (Liefkenshoek tunnel).
Dan Lille. Daarvandaan of richting Parijs (waar wij wel de Francophile nemen), of richting Amiens (dit jaar eerste stop in Honfleur, onder Le Havre). Het is wat om, en je moet tol betalen, maar je slaat een groot stuk van de Antwerpse ring over.

Maar, wij hebben geen haast. We plannen altijd de eerste dag 650/700 kilometer, maar als dat korter wordt (door verkeer ofzo) dan kan dat ook. Reserveren, zelfs in de drukke streken, hebben we nog nooit gedaan. Het is mijn ervaring dat een camping altijd plek heeft. En, er zijn vaak nog andere campings dichtbij in de buurt. Diverse campingboekjes (ACSI, ANWB, Michelin), alsmede wat POI's op de Tomtom (Archies Camping) en de Archies Camping app op de ipad, vinden we altijd wel wat.

Rondreizend (2 a 3 dagen ergens staan, als het heeeel leuk is 4), is er altijd plek. Mocht je ergens 2 of 3 weken willen staan, dan is reserveren wel een must.

Bon voyage
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: op reis richting Frankrijk
« Reactie #33 Gepost op: juni 08, 2015, 08:51:32 pm »

Dat komt omdat invoegend verkeer op de Peripherique voorrang heeft :J

Het komt me wat vreemd over, maar ik zal er de volgende keer op letten (en opletten). Op streetview zie ik inderdaad geen haaientanden...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re: op reis richting Frankrijk
« Reactie #34 Gepost op: juni 08, 2015, 11:09:50 pm »

Als je via de A86 rijdt is het bij file op de ring ook mogelijk een van de andere snelwegen, weg van het centrum, te nemen, kan je vanzelf de a104/n104 oppakken. Bv a4, a5 of a6
Heeft mij al twee keer een grote file helpen omzeilen
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal