Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Reisdag rijden over traject ronde van Frankrijk  (gelezen 3889 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

prutsky

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 142
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT Kyte keuken
Reisdag rijden over traject ronde van Frankrijk
« Gepost op: juni 08, 2015, 04:27:16 pm »

Heeft er hier iemand ervaring met het reizen over de route die de ronde van Frankrijk maakt?
Op de dag dat we van onze tussenstop camping (Portes du Beaujolais bij Lyon) naar onze eindbestemming willen rijden rijden we 17 kilometer over de route van de Tour. Het gaat om het volgende traject: https://goo.gl/maps/NaM0J

Als ik het goed begrijp komt de reclame caravan hier rond 12:59u langs (zie: http://www.letour.fr/le-tour/2015/us/stage-18.html en een kaartje http://www.letour.fr/PHOTOS/TDF/2015/1800/carte.pdf).
Kan ik voor 12:00u nog over deze route rijden denken jullie, of is het traject al eerder in de ochtend afgesloten voor het verkeer?http://

Zo ja dan zal ik genoodzaakt zijn om niet bij Lyon te stoppen, maar nog even door te rijden, totdat ik voorbij het kruispunt van de D1091 en D526 ben.

Ik kan mij goed voorstellen dat ik mijzelf op deze ochtend al helemaal vast rijd in Grenoble, maar zeker weten doe ik dat niet....
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Reisdag rijden over traject ronde van Frankrijk
« Reactie #1 Gepost op: juni 08, 2015, 08:06:27 pm »

Hi, ik zou doorrijden, of vroeger stoppen.

Ondanks dat er staat dat de karavaan vanaf 13:00 langskomt, gaat die weg dan al eerder dicht. dit in verband met mogelijk hard fietsen van de mannen. Ik gok dat de weg al de avond van te voren afgesloten wordt. (is niet te vinden op interweb) dit ivm opstoppingen, ongelukken, en meer van die onzin.

als je de route moet ' kruisen'  dan kan dat vaak wel, maar een stuk erover heen zou ik niet doen, Het is wel leuk om te zien trouwens. Misschien een dagje van maken?

Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Reisdag rijden over traject ronde van Frankrijk
« Reactie #2 Gepost op: juni 08, 2015, 09:15:02 pm »

Ik ben een paar keer naar de tour wezen kijken. Al uren van te voren worden wegen afgesloten, of is het zeer druk van de tourkijkers,

Ik zou het er niet op wagen, maar zorgen dat ik niet op de wegen van de tour kom op de dagen dat de tour er langs gaat.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

prutsky

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 142
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT Kyte keuken
Re: Reisdag rijden over traject ronde van Frankrijk
« Reactie #3 Gepost op: juni 08, 2015, 09:18:52 pm »

Als ik zoek kom ik alleen iets tegen van vorig jaar toen ze in Engeland begonnen. Daar waren alle (toegangs)wegen van 7:30 tot 19:30u dicht. Ik vermoed dat dit standaard is. Vorig jaar hebben we ook gekeken waren we rond 11:00 redelijk aan het begin van de etappe waar de renner pas om 1300u lang kwamen. Toen waren ze al bezig met afzetten, maar weet niet hoe lang het al dicht was.

Ik rijd wel door inderdaad...

@GertjanA: vorig jaar wellicht ook gekeken?
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Reisdag rijden over traject ronde van Frankrijk
« Reactie #4 Gepost op: juni 10, 2015, 09:45:37 pm »

Gekeken wel, maar niet vorig jaar. Is al weer wat jaartjes terug. Zaten op eencamping waar die voor langs kwam. Eerst uren (in mijn herinnering) reclame auto's, reservefiets autos en zo, toen eindelijk zoef zoef, 4 seconden fietsers, toen weer reclame, auto's, bezemwagen.

Het gedoe eromheen is leuk (vanaf een camping), maar als je een hele dag in de kant moet zitten met kleine kids, zou ik niet doen.

Je moet wel weg kunnen als je dat wilt.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Reisdag rijden over traject ronde van Frankrijk
« Reactie #5 Gepost op: juni 10, 2015, 10:17:18 pm »

Ik zou voor een hele andere route kiezen. Niet alleen de tour zelf zal je route belemmeren maar wat dacht je van al dat randverkeer erom heen?. Dus wat mij betreft met een grote demarrage eromheen gaan.
Gelogd

prutsky

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 142
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT Kyte keuken
Re: Reisdag rijden over traject ronde van Frankrijk
« Reactie #6 Gepost op: juni 11, 2015, 09:15:42 am »

Ondertussen een camping geboekt langs de route zodat we de dag ervoor aankomen en de dag erna vertrekken en kunnen kijken. Ik reken erop dat ik laat pas weg kan. Moet hierna nog zo'n 3 uur rijden naar de eindbestemming. Ik kwam er alleen na boeken achter dat er een tunnel (Tunnel du Chambon aan de D1091) is afgesloten op de kortste route  :I
« Laatst bewerkt op: juni 11, 2015, 03:23:18 pm door prutsky »
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.348
Re: Reisdag rijden over traject ronde van Frankrijk
« Reactie #7 Gepost op: juni 17, 2015, 01:02:29 pm »

Als je wel over die weg moet rijden... Zet een grote pop boven op je vouwwagen en smijt om de zoveel meter wat rotzooi uit je wagen voor de voeten van kinderen. :-)
Gelogd
Adventure Awaits

prutsky

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 142
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT Kyte keuken
Re: Reisdag rijden over traject ronde van Frankrijk
« Reactie #8 Gepost op: juli 06, 2015, 11:49:31 am »

Het plan dat deze tunnel gerepareerd zou zijn voor 10 juli kan ik wel vergeten. De halve berg stort vandaag of morgen het meer in:
http://www.ledauphine.com/faits-divers/2015/07/03/le-terrain-glisse-a-la-vitesse-d-un-metre-par-jour


Hopelijk niet met een zelfde resultaat wat er in de jaren 60 in Italie is gebeurt:
https://en.wikipedia.org/wiki/Vajont_Dam
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Reisdag rijden over traject ronde van Frankrijk
« Reactie #9 Gepost op: juli 06, 2015, 12:54:17 pm »

Heftig! Dat wordt dan toch een stukje om rijden!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal