Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Frankrijk wil van zijn tolpoorten af  (gelezen 4622 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muis

  • Gast
Frankrijk wil van zijn tolpoorten af
« Gepost op: oktober 23, 2018, 07:49:08 am »

Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 409
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Frankrijk wil van zijn tolpoorten af
« Reactie #1 Gepost op: oktober 23, 2018, 08:15:51 am »

Vandaag in het AD, goed nieuws of juist niet?

https://www.ad.nl/auto/frankrijk-neemt-afscheid-van-zijn-tolpoorten~afec0b24/

Ik hoopte dat Frankrijk stopt met tolheffen :P
Goed idee. Ik ken dit van Noorwegen waar dit al jaren werkt en daar werkte het bij ons goed en makkelijk. Scheelt files en gevaarlijke situaties bij de tolpoortjes.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: Frankrijk wil van zijn tolpoorten af
« Reactie #2 Gepost op: oktober 23, 2018, 10:10:26 am »

Wij hebben geen ervaring met de systemen in Noorwegen en Portugal. Maar ik ben voor.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Frankrijk wil van zijn tolpoorten af
« Reactie #3 Gepost op: oktober 23, 2018, 03:58:26 pm »

Stukje folklore verdwijnt, das jammer.

Gelukkig kunnen we er nog jaren van genieten, eer ze dit voor elkaar hebben....
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Frankrijk wil van zijn tolpoorten af
« Reactie #4 Gepost op: oktober 23, 2018, 06:06:27 pm »

Niet zo nieuw. In Hongarije registreer je je kenteken ook online of via een loket en gaat het verder via kenteken herkenning. Er wordt overigens voor zover ik weet niet automatisch gecontroleerd maar door de Rendӧrség met kenteken scansysteem. Al eens meegemaakt. de Hongaar voor ons mocht aan de kant en naar de kassa terwijl wij het sein kregen door te rijden binnen enkele seconden. verder flitsen ze daar gewoon  op willekeurige plaatsen. En Oostenrijk kun je sinds afgelopen winter ook online je kenteken registreren. Hoe de controle daar gaat weet ik niet. Maar wel stukken makkelijker dan dat je moet stoppen voor een vignet of registratie. Vaak nogal druk op die plaatsen. En in Oostenrijk afgelopen zomer al Engelsen gezien die me vroegen waar ze de tol moesten betalen terwijl we al in Oostenrijk waren na de grens. zal ook niet de eerste zijn die dit overkomt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Frankrijk wil van zijn tolpoorten af
« Reactie #5 Gepost op: oktober 24, 2018, 03:40:53 pm »

Niks nieuws eigenlijk... De Telepeage poortjes worden fors uitgebreid. Zo’n ‘tolkastje’ heb ik al jaren in de auto. Werkt ideaal!
In Noorwegen/Zweden werkt het op kenteken. Je kunt je daarvoor registreren maar dat hoeft niet. Het duurt wat langer maar uiteindelijk krijg je de rekening dan ook netjes thuisgestuurd.
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Frankrijk wil van zijn tolpoorten af
« Reactie #6 Gepost op: oktober 25, 2018, 11:39:20 am »

Ideaal en daar zou het Euro Parlement over moeten hebben ipv andere onzinnige dingen. Techniek en camera herkenning inzetten zodat vignetten, tol etc. gewoon via 1 systeem gaan en de gebruiker de rekening thuis/in de mail/app etc. krijgt.
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Frankrijk wil van zijn tolpoorten af
« Reactie #7 Gepost op: oktober 25, 2018, 12:19:13 pm »

Voor regelmatige passeerders is een tolbadge ideaal. Voor degenen die sporadisch gebruik maken van de snelwegen moet eenmalige betaling op de een of andere manier mogelijk blijven. Afgelopen zomer voor Oostenrijk digitale vignetten en aparte tol voor A10 online gekocht. Controle van de tol gaat wel bij een poortje, maar via kentekenherkenning. Dus wel even stilstaan, maar stroomt beter door dan ter plekke moeten afrekenen.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.298
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Frankrijk wil van zijn tolpoorten af
« Reactie #8 Gepost op: oktober 28, 2018, 08:31:50 pm »

Afgelopen zomer bij vrijwel iedere tol passage op de knoo moeten drukken om aan te geven dat het tarief fout was. (vanwege hige auto mwt fietsen worden we steevast als klasse 2 ipv 1 aangeslagen)   overigens zijn ook wij geen vaste Frankrijk gangers dus was niet van plan een tolbadge aan te schaffen...

Verstuurd vanaf mijn pruts-android- Nokia telefoon met Tapatalk

Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Frankrijk wil van zijn tolpoorten af
« Reactie #9 Gepost op: november 01, 2018, 12:36:10 am »

Afgelopen zomer bij vrijwel iedere tol passage op de knoo moeten drukken om aan te geven dat het tarief fout was. (vanwege hige auto mwt fietsen worden we steevast als klasse 2 ipv 1 aangeslagen)   overigens zijn ook wij geen vaste Frankrijk gangers dus was niet van plan een tolbadge aan te schaffen...

Verstuurd vanaf mijn pruts-android- Nokia telefoon met Tapatalk
Wij ook. Hoge auto met dakkoffer, en ook meerdere malen moeten drukken.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Frankrijk wil van zijn tolpoorten af
« Reactie #10 Gepost op: november 01, 2018, 11:34:25 am »

Ik kan me best voorstellen dat er belangrijke voordelen zijn aan het afschaffen van de tolpoorten, maar voor ik kan zeggen of ik voor of tegenstander ben, wacht ik toch even af hoe ze dat gaan implementeren.

Indien het is dat men u gewoon herkent aan de nummerplaat en achteraf het factuur op stuurt ben ik voorstander. Nog het liefst zonder dat je u moet registreren op voorhand. Als je anders eens per ongeluk of plots er voor kiest de snelweg te nemen wanneer niet eerder gepland, heb je anders een probleem, terwijl men wel aan uw gegevens kan geraken om de boete te versturen. Dan kan men ook aan uw gegevens geraken om u gewoon het factuur te versturen.

Indien men gaat beginnen met tolbadges ben ik tegen. Wij nemen eigenlijk niet zo vaak de betaalde autosnelwegen, hangt er van af of we daar echt voldoende mee tijd winnen of niet. Of als we ergens tijd verloren hebben en deze eventueel langs daar wensen in te halen in geval dat de weg daar vlot zou zijn. Kortom, dat kan alla minute beslist worden. Daarvoor moeten gaan investeren in een tolbatch die je nauwelijks of niet gebruikt vindt ik niet direct een goed idee. En als je dat dan nog op dat moment moet gaan in orde brengen, ben je al rap de tijd die je kon winnen weer verloren. Ik denk dat in dat geval het aantal keren dat ze me dan op de betaalde autostrades gaan vinden zal gereduceerd worden tot 0 in plaats van de sporadische keren nu.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Frankrijk wil van zijn tolpoorten af
« Reactie #11 Gepost op: november 02, 2018, 10:49:15 am »

Het is niet ingewikkeld om 1 tolpoortje open te houden voor dat soort situaties. Waarschijnlijk zal er toch een soort van 'fuik' zijn waarin gescand wordt. Daar kan dat poortje prima staan.
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Frankrijk wil van zijn tolpoorten af
« Reactie #12 Gepost op: november 02, 2018, 12:34:00 pm »

Afgelopen zomer bij vrijwel iedere tol passage op de knoo moeten drukken om aan te geven dat het tarief fout was. (vanwege hige auto mwt fietsen worden we steevast als klasse 2 ipv 1 aangeslagen)   overigens zijn ook wij geen vaste Frankrijk gangers dus was niet van plan een tolbadge aan te schaffen...

Verstuurd vanaf mijn pruts-android- Nokia telefoon met Tapatalk
Bij de tolbadge gebeurt dit ook regelmatig. Niet op alle trajecten. Wordt snel gecorrigeerd na een mailtje aan de APRR. Tegenwoordig heb je tolbadges voor 4 Zuid-Europese landen (Frankrijk, Spanje, Portugal en Italië). https://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbereiding/tolbadge/hoe-werkt-het
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal