Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Kleine rondreis Frankrijk  (gelezen 7308 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KDSM

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Raclet Cote d'Azur Junior 2007
Kleine rondreis Frankrijk
« Gepost op: september 03, 2019, 10:14:57 am »

Hallo allemaal,

We hebben deze zomer voor de eerste maal de vouwwagen getest. Dit is heel goed meegevallen. We hebben nu het idee opgevat om deze zomer naar Frankrijk te gaan. Qua bestemming kunnen we niet echt kiezen en qua campings ook niet. Vandaar dat ik jullie hulp vraag.

We hebben een zoon en een dochter. De zoon is 7 jaar en heeft autisme. Hij houdt ervan om niet te ver aan 1 stuk te moeten rijden. Maximum 400 à 500 km per trip. Mijn dochter is 2 en we wonen in Izegem. Dicht bij de Franse grens. Dat is dus meegenomen.

Er zijn gebieden in Frankrijk die we zeker nog moeten ontdekken. We houden van de zee maar ook van de bergen of een meer. Een zwembad is wel een vereiste op de camping. Wel willen we niet dat de camping te druk is. Dat maakt het inslapen zeer moeilijk voor beide kinderen. Animatie voor de kinderen hoeft ook niet. Een zwembad, meer, rivier en speeltoestellen.

Voor de ouders dan. Wij vinden het belangrijk dat de kinderen zich amuseren. Als zij zich amuseren dan wij ook luid het motto. Wat wel niet wegneemt dat we graag eens een mooie stad of activiteit doen met de kinderen. Vandaar het idee van rond te trekken. Andere jaren zijn we ook naar campings gegaan. Dan huurden we een stacaravan maar na een tijdje verveelden we ons toch op de plaats waar we zaten. Onze vakantie kan ongeveer 10 tot 14 dagen duren.

Belangrijk om te weten: mijn kunsten met de vouwwagen zijn nog niet optimaal. Ik ben geen expert in het achteruit rijden ermee. (koppel de boel meestal af) Terrascampings zijn dan wat moeilijker of zie ik dat verkeerd?

Wel dat zijn een beetje de criteria. Ik laat het aan jullie verbeelding over om eens wat voorstellen te doen :-) 
Gelogd
May the Forest be with you

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Kleine rondreis Frankrijk
« Reactie #1 Gepost op: september 03, 2019, 04:18:50 pm »

Klinkt als een leuk plan!

Een paar algemene ervaringen:
Achteruit rijden met de vouwwagen om op een plek te komen is bijna nooit nodig. Zelfs op een terrassen-camping kun je vaak een eind komen door de vouwwagen af te koppelen en op de plek te duwen. Mogelijk moet je wat buren van hun plek afsleuren om te helpen, dan doen ze ook wat terug voor het vermaak dat ze krijgen (anderen de boel op zien zetten blijft leuk!).

Afhankelijk van het soort vouwwagen is een paar dagen ergens staan heerlijk, of pittig. De hier goed bekende ‘bouwwagens’ lenen zich minder goed voor veel verplaatsingen.

Houd rekening met wat je meeneemt. Kastjes elke keer opzetten en afbreken is niet handig, een tafel waar je tassen op kunt zetten is juist wel handig vaak.

Qua campings/ gebieden: wij vonden het gebied rond ile d’orleon erg leuk, let erop dat je niet een grote (en drukke) camping boekt op het eiland!

Annecy is een favoriet bij ons: erg mooi meer en ook dicht bij de bergen. De zuidkant van het meer is rustiger, ook de campings zijn daar vaak wat rustiger. Iets van het meer af heb je ook vaak heerlijk rustige campings. Jeugd-sentiment voor mij is de camping in Lescheraines. Dat was (is?) een camping municipale met een zwemmeer net naast de camping.

Nog een laatste tip: Frankrijk oversteken van links naar rechts (of andersom) viel ons vies tegen. De snelwegen lopen van noord naar zuid, niet van west naar oost. Als je door wilt steken is het wellicht verstandig om dat in twee etappes te doen.

Veel plezier met de voorpret!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Kleine rondreis Frankrijk
« Reactie #2 Gepost op: september 03, 2019, 08:35:40 pm »

Achteruit rijden hoeft meestal niet. Je wilt vaak toch de dissel naar de achterkant van de plek, dan is vroegtijdig afkoppelen hoe dan ook een must.

Maar sowieso kan ik je aanraden om eens een uurtje te gaan oefenen op een lege parking. Je wordt er dan vanzelf handiger in.

Nog een laatste tip: Frankrijk oversteken van links naar rechts (of andersom) viel ons vies tegen. De snelwegen lopen van noord naar zuid, niet van west naar oost. Als je door wilt steken is het wellicht verstandig om dat in twee etappes te doen.

Dat is ook onze ervaring. Daar kun je je behoorlijk op verkijken.


Campingtips:
https://www.lesauzet.nl/c/camping
https://www.moulindesjarasses.com/
« Laatst bewerkt op: september 03, 2019, 08:39:59 pm door Selandus »
Gelogd

KDSM

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Raclet Cote d'Azur Junior 2007
Re: Kleine rondreis Frankrijk
« Reactie #3 Gepost op: september 08, 2019, 10:19:39 am »

Dank je voor de reacties en voor de tips.

Zou het mogelijk zijn om de namen van de campings bij het meer van Annecy te zeggen. Die regio heb ik ook wel op het verlanglijstje staan.
Ik verwachtte wel dat dit een iets duurdere regio was (zeker omdat het zo dicht bij Zwitserland ligt).

Zijn er nog andere verborgen schatten of routes die we kunnen volgen?

Groetjes!
Gelogd
May the Forest be with you

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Kleine rondreis Frankrijk
« Reactie #4 Gepost op: september 08, 2019, 10:31:33 am »

Wij doen ieder jaar een soort rondreis door Frankrijk.  Dit jaar begonnen in Verdun, 3 nachten.
Camping Les Breuils. Daarna naar Bourg en bresse gereden. Kleine camping, voormalige Municipale camping Du Sevron. Hier ook weer 3 nachten gestaan. Daarna naar een camping in de omgeving van Nimes, camping la chicanette. Hier 4 nachten gebleven en toen door naar de kust. Daar hebben we uiteindelijk 10 nachten gestaan omdat de auto gerepareerd moest worden. Vandaaruit de terugweg ingezet. Doordat de auto wat langer duurde dan gepland hebben we de terugreis in  2x gedaan. 1e dag maar Mâcon.  Daar 2 nachten gebleven en toen naar huis ( vlakbij Rotterdam). Dat waren wel lange reisdagen maar soms loopt het nou eenmaal anders.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Bea

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Combi camp flexi comfort 2014
Re: Kleine rondreis Frankrijk
« Reactie #5 Gepost op: september 08, 2019, 03:04:38 pm »


Een aantal jaren geleden kampeerden we hier (in de buurt van Annecy)

http://www.champtillet.com

Ik denk dat die camping wel wat voor jullie zou kunnen zijn.  Een bespreking vind je bij de recensies op dit forum.  Het is niet vlakbij het meer maar goed te doen en veel leuke uitstappen (kasteel, bergen, etc) in de buurt.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal