Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: campings frankrijk  (gelezen 4418 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fam_mol

  • Gast
campings frankrijk
« Gepost op: december 18, 2011, 12:48:06 pm »

hallo allemaal

we hebben dit jaar een roadmaster gekocht. en zijn toen een weekje in nederland op vak geweest.
maar dat is ons niet echt bevallen. nu willen we volgend jaar naar frankrijk.
alleen hebben nog steeds geen leuke camping gevonden. misschien dat iemand van jullie een leuke camping weet.
we hebben 2 kinderen 1 van 2 en 1 van 3 half.
ik hoop dat iemand een leuke camping weet.

gr janette
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:campings frankrijk
« Reactie #1 Gepost op: december 18, 2011, 12:55:53 pm »

Hallo,

wij zijn ook met de roadmaster in Frankrijk geweest.
Wij stonden op http://www.camping-des-alouettes.com/ vorig jaar erg leuk...maar geen zwembad en geen rivier op de camping wel een leuk meertje op 1 km afstand met zandstrand erg leuk voor de kidzz
dit jaar op http://www.castillonderie.nl/   met zwembad , visvijver en leuke kleine speeltuin voor kidzz tot 5 jaar..

allemaal nederlandse eigenaren..in de buurt was genoeg tye beleven op alle campings
Gelogd

jelijn

  • Gast
Re:campings frankrijk
« Reactie #2 Gepost op: december 18, 2011, 04:00:56 pm »

Kijk eens op http://www.camping-frankrijk.nl/ daar staan een heleboel campings.  Als je op het forum bij de zoekfunctie een paar steekwoorden intypt (bv. zwembad, rivier, kleinschalig, goedkoop, glijbaan of noem maar op), verschijnen er een heleboel topics met campingtips.
Je kunt op campings zoeken op departement, op de kaart enz. als je de campings aanklinkt kun je de meningen van anderen lezen enz.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:campings frankrijk
« Reactie #3 Gepost op: december 18, 2011, 04:56:14 pm »

MIsschien kan je ons eerst een beetje vertellen welke richting je uit wil in Frankrijk. Frankrijk is een groooooot land, voor iedereen zeker wat wils.
Wil je bergen, zee, platteland,...?
Welke soort camping zoek je? Groot, klein, animatie, of net niet, zwembad,....
Ik zou je ook, net als Jelijn, aanraden om eens op www.camping-frankrijk.nl forum rond te snuffelen.
Vraag maar raak!
Gelogd

fam_mol

  • Gast
Re:campings frankrijk
« Reactie #4 Gepost op: december 18, 2011, 05:07:49 pm »

hallo

bedankt voor jullie antwoorden.
we zitten zelf e denken aan de ardeche niet al te grote camping en wel aminatie

gr janette
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:campings frankrijk
« Reactie #5 Gepost op: december 18, 2011, 08:40:39 pm »

Bedoel je dan animatie voor jullie of eerder voor de twee kleintjes? Voor de kleintjes wordt het wel moeilijk de meeste kinderanimatieteams mikken op kinderen vanaf 5 jaar.

Le plan d'eau is een kleine camping met kinderanimatie en vooral Nederlanders. http://www.campingleplandeau.com/nl2.html. Er liepen ook wat hele kleine kinderen tussen, ouders bleven er wel bij.
Voor ons was deze camping een tegenvaller maar ik ben er zeker van dat voor veel gezinnen dit een ideale camping is.
Gelogd

arnold van leeuwen

  • Gast
Re:campings frankrijk
« Reactie #6 Gepost op: december 18, 2011, 09:30:01 pm »

Ben ook heel benieuwd naar de tips. Wij zijn zelf op zoek naar een mooi plekje in de Jura. Een mooie omgeving en goed te rijden voor de eerste keer.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re:campings frankrijk
« Reactie #7 Gepost op: december 19, 2011, 07:27:46 am »

Op deze site staan ook heel veel campings in frankrijk en daar kun je uitgebreid op zoeken:

http://allecampingsinfrankrijk.nl/

Vorig jaar zijn wij voor het eerst naar Frankrijk geweest met een vouwwagen met 2 kids in dezelfde leeftijd als die van jullie. Wij hebben toen eerst een tussenstop gemaakt op le grappe d'or en daarna 2 weken op le soleil fruite gestaan dat is niet een al te grote camping met Nederlandse animatie.
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:campings frankrijk
« Reactie #8 Gepost op: december 19, 2011, 02:34:43 pm »

dit is een leuk topic ik blijf deze zeker volgen misschien zit er ook wat voor ons bij. ik heb in ieder geval de linken die genoemd werden opgeslagen. dank jullie
Gelogd
Jevipro

fam_mol

  • Gast
Re:campings frankrijk
« Reactie #9 Gepost op: december 19, 2011, 04:08:38 pm »

bedankt alvast voor de tips.
 ;) ;) ;) ;)
en ook vindt ik het leuk om zo mensen te leren kennen.

gr janette
Gelogd

CCF

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 26
  • Merk Vouwwagen: Geen meer...
Re:campings frankrijk
« Reactie #10 Gepost op: januari 06, 2012, 01:01:20 am »

hallo

bedankt voor jullie antwoorden.
we zitten zelf e denken aan de ardeche niet al te grote camping en wel aminatie

gr janette

Hi Janette

Afgelopen zomer hebben wij op camping Les Arches gestaan in St Jean les Centenier op ong. 15km landinwaarts bij Montelimar.
De camping is niet al te groot en is leuk gelegen aan het riviertje "Gladuénge" die als het ware de camping in tweeën snijd.
In de maanden juli en augustus wordt er 'n dam geplaatst in het riviertje zodat er een natuurlijk zwembad ontstaat waaraan een net onderhouden ligweide is gesitueerd.
Regelmatig wordt er in het restaurant een paëlla- of barbequeavond georganiseerd, erg lekker met uitgebreide saladebuffet etc.
Voor de kinderen in jullie leeftijdscategorie is het een zeer geschikte camping met keurig onderhouden sanitair.
De eigenaresse is Nederlandse en ze runt de camping samen met haar Franse echtgenoot.

Mochten jullie in het voorseizoen gaan (loopt tot ergens in juli geloof ik) dan kunnen jullie op deze camping gebruik maken van de Acsi voordeel kaart.

O ja, de website van de camping: http://www.camping-les-arches.com
Groet, Mike
« Laatst bewerkt op: januari 06, 2012, 01:03:20 am door CCF »
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: campings frankrijk
« Reactie #11 Gepost op: februari 29, 2012, 04:13:24 pm »

Ik weet niet of je al iets gevonden hebt, maar wij gaan eind augustus het volgende rondje maken met 2 kids 1 van 2,5 en de andere is 4 (nu kan het nog buiten de schoolvakanties om). Ik weet niet wanneer jullie willen gaan?

Eerst een korte tussenstop op Grappe d'or 2 nachtjes (vrijdag t/m zondag) hebben we vorig jaar ook gestaan.
Dan een weekje naar Yelloh Village la Plaine
Dan een weekje naar Yelloh Village Aloha (in de buurt van Agde), omdat we toch naar zee willen misschien wel een beetje grote camping, maar we zitten er laatste week augustus dus zal het er rustig zijn.
Dan op de terug weg weer ergens 2 nachtjes op een camping staan om de afstand te overbruggen.

Gelogd

jelijn

  • Gast
Re:campings frankrijk
« Reactie #12 Gepost op: februari 29, 2012, 04:57:20 pm »

Hallo,

wij zijn ook met de roadmaster in Frankrijk geweest.
Wij stonden op http://www.camping-des-alouettes.com/ vorig jaar erg leuk...maar geen zwembad en geen rivier op de camping wel een leuk meertje op 1 km afstand met zandstrand erg leuk voor de kidzz


****Zag net op hun site: NIEUW op deze camping IN 2012: ZWEMBAD! 8)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal