Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: camping Rhone Alpes/Haute Savoie?  (gelezen 3986 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maaike Brons

  • Gast
camping Rhone Alpes/Haute Savoie?
« Gepost op: februari 22, 2012, 09:36:08 pm »

Nu we de trotse bezitters zijn van een vouwwagen HK struinen we internet af voor een goede camping. Het liefst in de omgeving van het Lac d'Annecy. Maar wat zijn er veel! Nu lees ik wel enkele goede beschrijvingen op deze side maar volgens mij niet van de omgeving waar wij naar toe willen. Dus dan toch maar de vraag wie een goede ervaring met ons wil delen. Het liefst een rustige camping geschikt voor kinderen van 1 tot en met 7 jaar en eventueel met een zwembad. Dit hoeft niet perse.

Groet van Maaike
Gelogd

toonvkr

  • Gast
Re: camping Rhone Alpes/Haute Savoie?
« Reactie #1 Gepost op: februari 23, 2012, 09:31:29 am »

Ik denk dat je op de verkeerde site zit;  ga eens kijken op www.camping-frankrijk.nl   
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re: camping Rhone Alpes/Haute Savoie?
« Reactie #2 Gepost op: februari 23, 2012, 08:25:46 pm »

Vroeger ben ik een aantal keer met mijn ouders naar de camping municipal van Doussard geweest. De camping heet nu La Nubliere:
http://www.camping-nubliere.com/VisitesVirtuelles.aspx?lihe_id=22
Ernaast ligt camping international Le lac bleu: http://www.camping-lac-bleu.com/nl/
Beide campings liggen direct aan het water, met veel strand (steenachtig) en gras. Ons werd toendertijd verteld dat deze campings de beste ligging hebben in verband met de stroming van het water. Vaak aanlandig (als ik het goed zeg??), met minder kans op afdrijven. La Nubliere had daarbij ook nog een stuk water afgezet en er was een badmeester. Ik weet dus niet hoe het nu geregeld is, ik spreek over helaas alweer 20 jaar geleden. Het zijn vrij grote campings, dat wel. Verder weet ik dat de campings, gezien vanaf Doussard, rechts van het meer meestal geen strand hebben. Vroeger was er ook 1 camping bij Veyrier-du-Lac met een klein strandje. Het was toen een vrij kleine camping en strak langs de doorgaande weg. Aan de linkerzijde van het meer liggen meer campings, maar de meeste niet aan het water. Dit betekent dat je steeds een vreselijk drukke weg moet oversteken.  De linkerzijde (of rechts, gezien vanaf Annecy) was toen erg druk en populair onder de jongeren. Denk dat dat te maken heeft met de afstand naar Annecy. Voor de campings in Doussard moet je echt een rondje meer doen (vond ik geen straf eerlijk gezegd), maar dan heb je ook wat.
Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen  :)
Gelogd

Lettie

  • Gast
Re: camping Rhone Alpes/Haute Savoie?
« Reactie #3 Gepost op: februari 26, 2012, 08:54:04 pm »

Wij hebben in 2010 een geweldige vakantie gehad op Camping Du Lac Bleu, direct aan het meer van Annecy (en de buurcamping van La Nubliere waar Klepklap over schrijft). Een middelgrote camping die uit 2 delen bestaat. Het ene deel, waarbij een aantal plaatsen direct aan het strandje van het meer staan, is wat drukker en krapper, maar zeker gezellig. Het andere deel, aan de overkant van een rustige weg, is wat gemoedelijker. De camping heeft een leuk zwembad, een restaurantje (niet zo heel best) en voor de boodschappen en brood maak je gebruik van het campingwinkeltje bij de buren.

Wij hebben er een heerlijke tijd gehad, vooral vanwege de fijne sfeer (wij zaten aan de 'rustige' kant), en natuurlijk de directe toegang tot het prachtige meer, met een strandje, groot grasveld en snackbar. De omgeving is geweldig; je rijdt in een uurtje naar Chamonix en andere prachtige bergplaatsjes. Overigens doe je er ongeveer net zo lang over om vanaf de camping met de auto in Annecy te komen; dat is in de vakantieperiode bijna de hele dag file rijden. Alternatief is het (veer)bootje dat op loopafstand van de camping vertrekt.

Succes met je keuze!
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: camping Rhone Alpes/Haute Savoie?
« Reactie #4 Gepost op: februari 26, 2012, 09:27:53 pm »

Kijk ook eens iets verder, bij het Lac de Serre Ponçon, iets zon zekerder en ook mooie campings in de buurt. Ook niet zo druk en touristisch als bij Annecy. De strandje's hebben wel een kiezel bodem.
Henk
« Laatst bewerkt op: februari 26, 2012, 09:46:06 pm door Henk CC »
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re: camping Rhone Alpes/Haute Savoie?
« Reactie #5 Gepost op: februari 27, 2012, 10:10:02 am »

Hmmmm.. ook interessant misschien voor ons! Ik wil graag weer eens naar Annecy, maar inderdaad houdt de drukte ons een beetje tegen. Gaat op het lijstje  :J
Gelogd

douwe

  • Gast
Re: camping Rhone Alpes/Haute Savoie?
« Reactie #6 Gepost op: maart 05, 2012, 05:26:29 pm »

Wij zijn twee keer in Lescheraines geweest. Je hebt daar een camping aan een meertje (http://www.savoie-camping.com/nl/camping/index.html). Rustig en grote plaatsen. Je kunt naar een aangelegd zwemmeertje op loopafstand, met glijbanen ed. Onze kids hadden het erg naar hun zin daar.

Je zit er midden tussen het meer van Annecy en Aix-Les-Bains, dus genoeg in de omgeving om te ontdekken. We hebben ook twee keer aan het meer van Annecy gestaan, maar dat was buiten het hoofdseizoen, toen was dat ideaal, maar in het hoofdseizoen is het veel drukker en een stuk duurder, vandaar dat wij naar deze camping zijn uitgeweken.

Lac d'Aiguebelette is ook een aanrader. Schoon water en heel wat campings er omheen. Wij zijn zelf naar deze camping http://www.camping-aiguebelette-ferrand.com/ geweest. Leuk strandje, schoon water.

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal