Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Op de bonnefooi naar de Middelandse zee in't hoogseizoen?  (gelezen 5783 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Op de bonnefooi naar de Middelandse zee in't hoogseizoen?
« Gepost op: april 02, 2012, 07:50:27 pm »

Ben een beetje aan het plannen waar we komende zomer heen zullen gaan,
maar nog niets concreets.
Ergens aan de Middelandse zee en bij voorkeur in Frankrijk.
Weet iemand of er daar nog campings aan zee zijn waar je zonder te reserveren nog een paar weken kunt staan in't hoogseizoen?
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Op de bonnefooi naar de Middelandse zee in't hoogseizoen?
« Reactie #1 Gepost op: april 02, 2012, 08:23:44 pm »

Dat zal lastig worden hoe dichter bij zee des te moeilijker zal het worden om even langs te gaan voor een plekje, vooral als je langer wilt blijven staan.
Als je maar één of twee nachten blijft zal het misschien meevallen maar twee weken kun je vergeten.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Op de bonnefooi naar de Middelandse zee in't hoogseizoen?
« Reactie #2 Gepost op: april 02, 2012, 08:53:48 pm »

http://www.moulindeverdagne.com/index.html

hier schijnt meestal voldoende plaats te zijn en heerlijk rustig. Een collega van mij raadt dit aan. De recensies die ik zelf las op internet weerhouden mij zelf een beetje (met name vanwege het sanitair). Maar goed, negatieve ervaringen worden makkelijker ge-uit op internet dan positieve :)
Gelogd
live life outdoors

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Op de bonnefooi naar de Middelandse zee in't hoogseizoen?
« Reactie #3 Gepost op: april 02, 2012, 09:22:22 pm »

Paar weken op een camping aan de kust zal lastig worden. Paar dagen is vaak wel mogelijk. Succes!
(Argeles sur Mer, tegen de spaanse grens aan. Heeft enorm veel campings aan, en dichtbij het strand.)
Is misschien een optie voor je?
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Op de bonnefooi naar de Middelandse zee in't hoogseizoen?
« Reactie #4 Gepost op: april 02, 2012, 09:30:58 pm »

Niet helemaal voor de middellandse zee: een collega van mij gaat altijd in het hoogseizoen, en reserveert niets. Zijn stelling: dicht bij de highlights is geen plek (en is het veel te druk) al op twee kilometer van het highlight begint de relatieve rust.

Ergo: aan de kust zal wellicht lastig zijn, maar een stukje landinwaarts moet het mogelijk zijn.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Op de bonnefooi naar de Middelandse zee in't hoogseizoen?
« Reactie #5 Gepost op: april 02, 2012, 09:56:53 pm »

Gassin is een mooi bergdorpje, maar ligt wel een beetje ver van zee...
Jarenlang daar in de buurt gekampeerd op Les Praries de la Mer in Port-Grimaud, dus ik ken de omgeving wel aardig.
Die camping is ondertussen in een stacara :N park veranderd helaas.
Enige optie daar in de buurt is volgens mij camping des M?res, maar dan zal ik me eerst eens in de Franse zomervakantie data moeten verdiepen.
Argel?s-sur-Mer is zeker een optie, heeft m'n zus vorig jaar ook op de camping gestaan, zal eens even uitvogelen hoe en wat. Kan ik misschien toch nog eens een dagtripje Barcelona doen  :J
Gelogd

jelijn

  • Gast
Re: Op de bonnefooi naar de Middelandse zee in't hoogseizoen?
« Reactie #6 Gepost op: april 02, 2012, 10:18:10 pm »

Het ligt inderdaad of je pal aan de zee wilt zitten of een half uurtje in de auto niet erg vindt. En natuurlijk hoeveel toeters en bellen je op de camping wilt. Wij gaan ook altijd midden in het hoogseizoen op de bonnefooi, al twee jaar achtereen richting middellandse zee gereisd en plek gehad voor minimaal een week (langer kon ook maar wij trekken graag) maar dan wel op rustigere (franse) campings. Onze kinderen (6 en 10) vermaken zich nog goed met een eenvoudig zwembad en wat rondstruinen dus zoeken we ook geen/weinig vertier. Kijk een op het camping-frankrijk forum op "bonnefooi"  in de zoekfunctie
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Op de bonnefooi naar de Middelandse zee in't hoogseizoen?
« Reactie #7 Gepost op: april 03, 2012, 10:07:06 am »

Tja, bij voorkeur toch wel een camping direct aan zee. Verder hoeft er niet zoveel te zijn, speeltuintje zou leuk zijn, maar de kinderen weten zich zonder ook wel te vermaken.
Ben nu druk bezig om op de camping-frankrijk site een beetje te kijken of er wat voor me tussen zit... KK
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Op de bonnefooi naar de Middelandse zee in't hoogseizoen?
« Reactie #8 Gepost op: april 03, 2012, 11:18:59 am »

Als je een goede camping wilt 3 sterren of meer aan de kust.
Dan ben ik bang dat het heel erg lastig zal worden (voor langere periode).
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Op de bonnefooi naar de Middelandse zee in't hoogseizoen?
« Reactie #9 Gepost op: april 03, 2012, 11:40:16 am »

Dat is echt geen enkel probleem! Wij doen dat al jaren, soms moet je even zoeken. Je komt wel eens op een camping waar je weer snel weg wilt, maar vaker wordt je verrast.

Bovendien een klapper is toch bij uitstek bedoeld om makkelijk van camping te kunnen wisselen?

Vorig jaar nog een kleine week op een prima camping vlakbij Frejus gestaan. Zonder te reserveren hadden we een mooie plek op 10 minuten lopen van het strand.

Zonder reserveren betekent vrijheid  :), bevalt de camping, het weer, de buren of wat dan ook niet? Klappen en wegwezen!
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Op de bonnefooi naar de Middelandse zee in't hoogseizoen?
« Reactie #10 Gepost op: april 03, 2012, 12:22:53 pm »

Dat is echt geen enkel probleem! Wij doen dat al jaren, soms moet je even zoeken. Je komt wel eens op een camping waar je weer snel weg wilt, maar vaker wordt je verrast.
Zolang je niet te dicht bij het water wilt staan klopt dat volgens mij inderdaad, in heel Frankrijk. Wel moet je soms in het weekeind verkassen op dezelfde camping als je ergens wat langer wilt staan, omdat in het weekeind vaak de reserveringswissels plaatsvinden.

Zonder reserveren betekent vrijheid  :), bevalt de camping, het weer, de buren of wat dan ook niet? Klappen en wegwezen!
Mijn idee.  :K Het is een van DE redenen waarom wij aan de klappert begonnen zijn.
« Laatst bewerkt op: april 03, 2012, 11:28:13 pm door Frankie »
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Op de bonnefooi naar de Middelandse zee in't hoogseizoen?
« Reactie #11 Gepost op: april 03, 2012, 08:08:26 pm »

Wij hebben een keer op deze camping staan, http://www.clos-therese.com/content/fr/plan-interactif/51/index.html

Ondanks dat ik meer houd van kleine campings, viel deze niet tegen, ook sanitair was in orde. Het ligt niet vlak aan het strand, maar wel wat baaitjes met keien/steentjes enzo. Prachtige wandelroutes en vanaf de camping uitzicht op zee. Camping ligt hoger dan de weg waar je weinig geluid van hoor.
Het is een terrassencamping.
Het is al wel 4 jaar geleden...en neem anti mieren spuit mee..... :J ::)
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Op de bonnefooi naar de Middelandse zee in't hoogseizoen?
« Reactie #12 Gepost op: april 04, 2012, 10:00:11 pm »

Bedankt voor de reacties, ik heb de FFCC gids van 2012 besteld  waarin zo'n beetje alle campings in Frankrijk staan, dus dat moet goed komen.
De vouwwagen is weer uit z'n winterslaap en staat weer op de bandjes, misschien over een paar weken nog even een weekje proefkamperen. Ik heb er zin in!  W:
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal