Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Langs Parijs tijdens de laatste dag van de Tour de France  (gelezen 5304 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Langs Parijs tijdens de laatste dag van de Tour de France
« Gepost op: juni 19, 2012, 11:25:05 pm »

Wij vertrekken zondag 22 juli naar Frankrijk, nu zie ik net dat dit de laatste dag van de Tour de France is met de aankomst op de Champs Elysees.
We willen weliswaar heel vroeg vertrekken, zo rond 03:00 uur, maar wie heeft dit eerder gedaan op die bewuste dag en in hoeverre heb je daar dan last van rond Parijs ?
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Langs Parijs tijdens de laatste dag van de Tour de France
« Reactie #1 Gepost op: juni 19, 2012, 11:45:48 pm »

Als ik jouw was , dan zou ik deze vraag eens stellen op Camping-Frankrijk.
Hier zijn al meer vragen over de tour de France geweest, maar dan over de start in Luik.
Misschien hebben de mensen daar ook tips over Parijs!

De link:,   http://camping-frankrijk.nl/
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Langs Parijs tijdens de laatste dag van de Tour de France
« Reactie #2 Gepost op: juni 20, 2012, 12:33:47 am »

Dank voorde tip Herwine, ik heb de vraag daar ook gesteld. Leuke site trouwens met veel informatie. Ga ik nog eens uitgebreider op rond snuffelen  ;)
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Langs Parijs tijdens de laatste dag van de Tour de France
« Reactie #3 Gepost op: juni 20, 2012, 07:58:43 am »

Parijs is best groot en er zijn behoorlijk wat wegen. Die Tour komt via een van deze wegen de stad in en daar worden wat rondjes gereden.

Omdat er wegen zat zijn, heb je echt geen last van de Tour, zeker zolang je op de rondwegen blijft.
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re: Langs Parijs tijdens de laatste dag van de Tour de France
« Reactie #4 Gepost op: juni 20, 2012, 08:09:30 am »

Wij vorig jaar ook op die dag Parijs gepasseerd, vroeg in de ochtend (dus voor 06.00 uur). Vanuit Lille Parijs aangehouden om door te rijden naar zuiden. Uiteraard wel op de rondwegen gebleven.
Helemaal niks van gemerkt van die hele Tour niet.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Langs Parijs tijdens de laatste dag van de Tour de France
« Reactie #5 Gepost op: juni 20, 2012, 08:22:37 am »

Parijs is best groot en er zijn behoorlijk wat wegen. Die Tour komt via een van deze wegen de stad in en daar worden wat rondjes gereden.
Omdat er wegen zat zijn, heb je echt geen last van de Tour, zeker zolang je op de rondwegen blijft.
Ik bedoel ook niet van de tour rijders zelf, maar meer van de extra drukte die dat met zich mee brengt. Maar dat valt dus op de rondwegen ook wel mee begrijp ik.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Langs Parijs tijdens de laatste dag van de Tour de France
« Reactie #6 Gepost op: juni 20, 2012, 08:37:31 am »

In Parijs is het altijd druk!

Of die Tour nu wel of niet zijn laatste rit heeft zal nauwelijks verschil maken voor het aantal toeristen.

Mocht er per ongeluk een Nederlander winnen dan kan het zijn dat er een lading Nederlanders die kant op gaan, maar de kans dat er een Nederlander wint is klein. Wij zijn niet zo goed in het maskeren van doping, dat kunnen ze in de zuidelijke landen (net als voetballen) veel beter, daarintegen kunnen ze weer niet zo goed met geld omgaan  :)
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Langs Parijs tijdens de laatste dag van de Tour de France
« Reactie #7 Gepost op: juni 20, 2012, 02:06:20 pm »

als je om 3 uur vertrekt ben je (Afhankelijk van de startplaats) tussen 7-9 Parijs voor bij (wel in 1 keer doorrijden graag) ik zou zelf een uurtje eerder vertekken, zodat je rond 6 uur Parijs voorbij bent, heb je de minste kans op drukte van de Parijse-ochtendspits. I:
Gelogd

walter

  • Gast
Re: Langs Parijs tijdens de laatste dag van de Tour de France
« Reactie #8 Gepost op: juni 20, 2012, 06:34:15 pm »

als je om 3 uur vertrekt ben je (Afhankelijk van de startplaats) tussen 7-9 Parijs voor bij (wel in 1 keer doorrijden graag) ik zou zelf een uurtje eerder vertekken, zodat je rond 6 uur Parijs voorbij bent, heb je de minste kans op drukte van de Parijse-ochtendspits. I:

het is dat je erbij hebt staan, de minste kans  ::)  hoe ik die heerlijke perifirque (als ik het zo goed schrijf  :? )  altijd heb doorgestoken was het op elk moment van de dag druk en vol, het liefste ga ik er ruim omheen, desnoods via provinciale wegen
Gelogd

Dennis Janine

  • Gast
Re: Langs Parijs tijdens de laatste dag van de Tour de France
« Reactie #9 Gepost op: juni 21, 2012, 10:05:30 am »

Hallo,

Had vorige jaar hetzelfde "probleem" was er rond 11.00 uur maar had nergens last van, zolang je maar op de snelweg blijft kom je geen wielrenner tegen.

Dennis
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Langs Parijs tijdens de laatste dag van de Tour de France
« Reactie #10 Gepost op: juni 21, 2012, 04:48:34 pm »

zolang je maar op de snelweg blijft kom je geen wielrenner tegen.

Je weet het nooit, rare jongens die Fransen WW WW
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal