Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: St. Girons la plage  (gelezen 1481 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

patrickvanloo

  • Gast
St. Girons la plage
« Gepost op: juni 29, 2012, 06:12:10 pm »

Over 3 weken vertrekken we met de vw richting zuid-west Frankrijk om daar 2 weken lekker vakantie te vieren. Om precies te zijn camping Eurosol in St. Girons la plage. Wie is er al eens in dit gebied geweest? Zou graag wat meer info willen omtrent wat er allemaal te doen is. Ik begrijp uit diverse berichten al dat er in de wijde omgeving van de camping niet zo veel te doen is. Uiteraard gaan we lekkere luieren en zwemmen in de oceaan, maar willen ook nog een paar dagen iets actiefs gaan doen. Wie heeft er tips WW
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: St. Girons la plage
« Reactie #1 Gepost op: juni 29, 2012, 06:45:40 pm »

als je van watersport houdt is Lac De Leon redelijk dichtbij, daar kan je ook goed aan strandjes zitten met kleinere kinderen. Mimizan is ook de moeite waard om te bezoeken.
Maar neem aan dat je die camping bewust hebt gekozen dus je zal een rede hebben om daar heen te gaan :)
Gelogd
live life outdoors

Micveenstra

  • Gast
Re: St. Girons la plage
« Reactie #2 Gepost op: juni 29, 2012, 07:20:40 pm »

Niet veel te doen valt wel mee, je kunt leuke uitstapjes maken naar St.-Jean de Luz en Biarritz . St. Sebastian is erg mooi, wel iets verder rijden. Verder de vele kustplaatsen. Eurosolcamping St. Girons plage vonden wij een fijne camping. Lekker zwembad , goede winkel. Loopafstand strand met leuke boulevard.Geweldige golven. Leon heeft idd een fijn meer. Markt in Leon is ook leuk om te bezoeken. Gaat vast goed bevallen.
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: St. Girons la plage
« Reactie #3 Gepost op: juli 05, 2012, 12:08:21 pm »

Ik ben 2 jaar terug op die camping geweest in een stacaravan.  We zaten in het naseizoen (eind augustus) en de camping stond al erg leeg. Niet heel gezellig. Wij hebben ons voornamelijk vermaakt aan het strand. De zee kan echt bruut zijn. De golven die op het strand klappen zijn zelfs voor een volwassene te bruut om in te blijven staan. Erg leuk dus, maar niet geschikt voor kleine kinderen.
Zorg in ieder geval voor stevig elastiek in je zwembroek.  :# Er waren overigens ook rustigere dagen en dan kunnen kinderen op bepaalde plekken wel in het water.
Aandachtspuntje, het strand is niet echt op loopafstand. Je moet dan volgens mij ook langs de grote weg lopen. Ik heb in ieder geval geen andere route gezien.
Je kunt dus met de auto, maar het parkeerterrein zal aardig vol raken in het seizoen. Dat was in het naseizoen ook al soms.
De fiets lijkt mij dan ideaal. Voor kinderen is het ook leuk om te fietsen op de camping. Er zitten leuke heuvels in om tegenop te klimmen/vanaf te racen.

Ik heb 2 dagen een golfsurfcursus gedaan en nog een dag een golfsurfboard gehuurd. Super leuk om te doen. We zijn een dagje naar Bayonne geweest, dat is een mooie stad, en aansluitend naar Biaritz. Ook heel leuk om eens te zijn geweest. Daar kun je ook best een hele dag voor uit trekken.

Je schijnt er ook te kunnen fietsen, maar die hadden wij niet mee en de verhuur was al dicht.

Leon is een stadje vrij dichtbij naar het zuiden en daar zit ook een Supermarche. Daar kun je ook wel even rondkuieren en misschien wat eten. De dichtstbijzijnde supermarkt is naar het noorden. Dat is wel zeker 15 minuten met de auto.

Het zwembad van de camping is best aardig voor de kleintjes, maar toen wij er waren stond er regelmatig een aardig briesje en dan was het daar niet aangenaam.
Animatie en entertainment hebben wij niet veel van meegemaakt. Voor een deel omdat het al na het seizoen was. Maar volgens mij moet er in het seizoen best wel wat te doen zijn.

Op de terugreis hebben we nog een paar uur in Bordeaux doorgebracht. Dat is ook een erg mooie stad.

Veel plezier in ieder geval.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal