Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Weerplekken in de voorwand voorten  (gelezen 4251 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rippie v70

  • Gast
Weerplekken in de voorwand voorten
« Gepost op: augustus 23, 2011, 08:33:23 pm »

We hebben sinds een paar maanden een family S van bj 2000 Groen met Ecru.
Ik heb deze gekocht compleet, met enkele weerplekjes in de voorwand van de voortent.

Niet heel erg veel, maar ik wil toch proberen het te verminderen / weg te halen.

Verder heb ik gehoord dat dit , ook bij een droge tent, verder zou kunnen groeien.  Heeft iemand daar ervaring mee en moet ik nog speciale maatregelen nemen?

Heeft iemand tips?
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Weerplekken in de voorwand voorten
« Reactie #1 Gepost op: augustus 23, 2011, 09:11:03 pm »

Heeft iemand tips?

Poetsen met een zachte borstel met gedestilleerd water. meer niet.. en veel luchten en goed droog dicht klappen...
meer is er niks aan te doen....zover ik weet...
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Weerplekken in de voorwand voorten
« Reactie #2 Gepost op: augustus 23, 2011, 11:09:23 pm »

Er is niets meer aan te doen, wij hebben ook een kleine plek maar die heb ik nog niet zien groeien (zit er al heel lang)
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:Weerplekken in de voorwand voorten
« Reactie #3 Gepost op: augustus 23, 2011, 11:51:22 pm »

met dank aan forumlid, dirk willem die onder andere deze tekst zojuist heeft geplaatst in een ander topic.


Schimmel

Vlekken kunnen zowel bij katoenen tenten als bij synthetische tenten voorkomen. Het heet dan dat ?het weer? in het doek zit. Schimmel ontstaat veelal doordat de tent te lang nat ingepakt heeft gezeten.

Bij katoenen tenten laat schimmel zich moeilijk verwijderen. En als het katoen door en door is aangetast, is er meestal niets meer aan te doen. Een vroegtijdige behandeling vergroot de kans op een goed resultaat. Spoelen met water en azijn of een zeer verdunde oplossing van bleek- of chloorwater kan uitkomst bieden. Daarna een aantal keren goed uitspoelen. Verder zijn er middeltjes te koop (?Siloblanko? en van het merk HG), waarmee schimmel bestreden kan worden. Hoe effectief ze zijn, is echter niet te zeggen.

Schimmel op gecoat synthetisch doek is te verwijderen door borstelen, eventueel met een sopje met alkalivrije zeep. Op schimmel aan de binnenzijde van enkelzijdig gecoat doek(PVA) kunt u een chloorbleekmiddel vermengd met lauw water (verdunning 1:10) laten inwerken. Tussentijds behandelt u het weefsel met een zachte borstel. Na een kwartier tot een half uur met veel koud water schoonspoelen.

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal