Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen vouwwagen achter elektrische auto?  (gelezen 9007 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

moostveen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 20
  • Merk Vouwwagen: CC Country
Re: Ervaringen vouwwagen achter elektrische auto?
« Reactie #15 Gepost op: maart 09, 2020, 08:48:40 am »



Wij gaan ook dit jaar voor het eerst met CCC en de Tesla M3.
Zie ook:
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=23845.msg315969#msg315969


Ik ben heel erg benieuwd!

Citaat
Laat je niet gek maken met die wintersport onzin verhalen. Dat is aangedikt leedvermaak. Degene die daar staan vermaken zich met Netflix / YouTube en wisten al dat dit ging gebeuren uiteraard (zo niet dan ben je wel heel naïef). Waar was de foto van alle niet-tesla's bij de andere laders (waar er nog veel minder van zijn) ?

Ik vond deze ook wel treffend : https://twitter.com/electricfelix/status/1234101933817942018?s=19

Je bent bij de brandstof pomp binnen 10 minuten weer weg waarschijnlijk, maar het wachten op al je voorgangers is ook een dingetje natuurlijk.

Maar zoals ik al zei, wij rijden meestal buiten het weekend om, dus het zal dan al minder erg zijn vermoed ik zo maar.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

Gelogd

barryvl

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Zambezi RL in Olijfgroen
Re: Ervaringen vouwwagen achter elektrische auto?
« Reactie #16 Gepost op: maart 14, 2020, 03:30:32 pm »

Wij gaan ook dit jaar voor het eerst met CCC en de Tesla M3.
Zie ook:
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=23845.msg315969#msg315969


Mwoaw, wat een sceptische reacties in dat topic! Nou deze zomer rij ik ook met samen geknepen billen van laadpaal naar laadpaal in de hoop ooit Zuid-Europa te halen.
Uiteraard is ie bijtelling interessant en of het echt beter is voor het mileu kan ik niet beoordelen  :off . Maar wat ik wel weet is dat electrisch rijden nu heel hard gaat (figuurlijk bedoeld) en dat het binnen 10 jaar volkomen normaal en geen topic meer waard is op dit forum. Tot die tijd zijn (positieve) ervaringen nodig om mensen over te halen.  Ik besef daarbij heel goed dat het merendeel van de vouwwagenclub leden (nog) niet in de positie is om uberhaupt voor elektrisch te kiezen.
« Laatst bewerkt op: maart 14, 2020, 03:44:12 pm door barryvl »
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Ervaringen vouwwagen achter elektrische auto?
« Reactie #17 Gepost op: maart 14, 2020, 09:16:17 pm »

Ik ben overigens ook wel benieuwd naar ervaringen met een plugin hybride met een vouwwagen?

Volledig elektrisch is voor mij de komende tijd financieel niet haalbaar, maar een gebruikte PHEV zeker wel namelijk. Zijn hier leden met ervaringen, positief dan wel negatief? En uiteraard zeer van belang, wat voor auto gebruik je dan?

Oja, en waar ging je dan heen? Kan me ook voorstellen, net als bij een volledig elektrische auto, dat de ervaring in bijvoorbeeld NL iets anders is dan Frankrijk of Italië ofzo  :)
« Laatst bewerkt op: maart 14, 2020, 09:20:12 pm door Lars »
Gelogd

mar-ine

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 313
  • Merk Vouwwagen: AartKok- LS/RL/GD
Re: Ervaringen vouwwagen achter elektrische auto?
« Reactie #18 Gepost op: maart 15, 2020, 12:54:40 pm »



Ik ben overigens ook wel benieuwd naar ervaringen met een plugin hybride met een vouwwagen?

Volledig elektrisch is voor mij de komende tijd financieel niet haalbaar, maar een gebruikte PHEV zeker wel namelijk. Zijn hier leden met ervaringen, positief dan wel negatief? En uiteraard zeer van belang, wat voor auto gebruik je dan?

Oja, en waar ging je dan heen? Kan me ook voorstellen, net als bij een volledig elektrische auto, dat de ervaring in bijvoorbeeld NL iets anders is dan Frankrijk of Italië ofzo  :)

Wij hebben privé een Outlander gekocht.
Alle ritjes overdag elektrisch. Bij meer km ga je vanzelf hybride rijden.
Ik vind het fantastisch. En met de wagen erachter gelijk in de hybride-stand. Scheelt fors op je benzineverbruik. Nooit geen laadstress en toch grotendeels elektrisch.
Uiteindelijk zullen we wel elektrisch of waterstof gaan rijden maar dit is een mooie tussenstap.

Succes met de keuzes.


Trotse eigenaar van een
Fleetwood E2

Gelogd

moostveen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 20
  • Merk Vouwwagen: CC Country
Re: Ervaringen vouwwagen achter elektrische auto?
« Reactie #19 Gepost op: maart 15, 2020, 04:36:52 pm »


Wij hebben privé een Outlander gekocht.
Alle ritjes overdag elektrisch. Bij meer km ga je vanzelf hybride rijden.

Hoeveel km is dat ongeveer? Misschien is dat een goede optie voor tussendoor.. Ik hoef maar 40km naar mijn werk dus als dat al elektrisch zou kunnen, zou dat al een hele boel schelen.

De andere optie die ik momenteel overweeg is een jaartje een Astra in private lease en dan kijken we volgend jaar wat er aan EV spul beschikbaar is.

Groeten,
Matthieu
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Ervaringen vouwwagen achter elektrische auto?
« Reactie #20 Gepost op: maart 15, 2020, 06:02:23 pm »


Ik geloof dat de meeste plugin hybrides de WLTP afstand op elektriciteit ergens tussen de 50 en 70 km ligt. 40 km moet dus zeker lukken enkel. Heen en terug alleen als je ook op het werk kan laden....

Gelogd

moostveen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 20
  • Merk Vouwwagen: CC Country
Re: Ervaringen vouwwagen achter elektrische auto?
« Reactie #21 Gepost op: maart 15, 2020, 06:10:17 pm »

Ik geloof dat de meeste plugin hybrides de WLTP afstand op elektriciteit ergens tussen de 50 en 70 km ligt. 40 km moet dus zeker lukken enkel. Heen en terug alleen als je ook op het werk kan laden....
Dat zou mooi zijn, ik kan gratis laden op het werk :)39] Ik zie mogelijkheden hier!

Sent from my HD1903 using Tapatalk

Gelogd

btje1977

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 72
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: Ervaringen vouwwagen achter elektrische auto?
« Reactie #22 Gepost op: maart 15, 2020, 06:24:40 pm »

Volvo heeft ook een plugin hybride.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gelogd

mar-ine

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 313
  • Merk Vouwwagen: AartKok- LS/RL/GD
Re: Ervaringen vouwwagen achter elektrische auto?
« Reactie #23 Gepost op: maart 15, 2020, 11:00:27 pm »

Als je een niet te zware voet heb dan is 40km wel haalbaar.
En genoeg trekkracht wanneer t nodig is.
Financiering met -open-einde is nog weer goedkoper dan die lease. Spaar je ook nog wat.


Trotse eigenaar van een
Fleetwood E2

Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Ervaringen vouwwagen achter elektrische auto?
« Reactie #24 Gepost op: maart 16, 2020, 01:14:20 am »


Wij hebben privé een Outlander gekocht.
Alle ritjes overdag elektrisch. Bij meer km ga je vanzelf hybride rijden.
Ik vind het fantastisch. En met de wagen erachter gelijk in de hybride-stand. Scheelt fors op je benzineverbruik.

Een maat van mij heeft een Outlander in de lease gehad. Altijd netjes met de stekker. Maar binnen 3 jaar was de elektrische range daarvan toch al behoorlijk teruggelopen en het benzinevebruik hield met ongeveer 1 op 10 ook niet echt over. Reden om bij ons de Outlander toch van de shortlist te gooien en uiteindelijk voor een Scenic 3 te gaan en deze op LPG te bouwen. Ook 1 op 10, maar onder de streep toch fors goedkoper.
Puur elektrisch rijden en een aanhanger blijft fysisch een moeizame combinatie, al helpt de stroomlijn van een kleine vouwwagen wel mee.

Interessante uitleg en conclusies:
https://www.youtube.com/watch?v=S4W-P5aCWJs
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Ervaringen vouwwagen achter elektrische auto?
« Reactie #25 Gepost op: maart 16, 2020, 07:23:51 am »

Puur elektrisch rijden en een aanhanger blijft fysisch een moeizame combinatie, al helpt de stroomlijn van een kleine vouwwagen wel mee.

Interessante uitleg en conclusies:
https://www.youtube.com/watch?v=S4W-P5aCWJs

Trailer van caravan formaat welke 2200 kg weegt. Overige vergelijkingen met de max tow-load.

Dit is iets meer realistisch: https://www.youtube.com/watch?v=up5lGfEKZGo

Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Ervaringen vouwwagen achter elektrische auto?
« Reactie #26 Gepost op: maart 16, 2020, 08:38:24 am »

Trailer van caravan formaat welke 2200 kg weegt. Overige vergelijkingen met de max tow-load.

Dit is iets meer realistisch: https://www.youtube.com/watch?v=up5lGfEKZGo

Zeker, een vouwwagen helpt hier enorm bij. Maar vouwwagens zijn relatief (nog) een niche, het gros heeft een caravan. En als er dan ook hoogteverschillen te overwinnen zijn, gaat het wel hard.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Ervaringen vouwwagen achter elektrische auto?
« Reactie #27 Gepost op: maart 16, 2020, 04:00:05 pm »

Een maat van mij heeft een Outlander in de lease gehad. Altijd netjes met de stekker. Maar binnen 3 jaar was de elektrische range daarvan toch al behoorlijk teruggelopen en het benzinevebruik hield met ongeveer 1 op 10 ook niet echt over. Reden om bij ons de Outlander toch van de shortlist te gooien en uiteindelijk voor een Scenic 3 te gaan en deze op LPG te bouwen. Ook 1 op 10, maar onder de streep toch fors goedkoper.
Puur elektrisch rijden en een aanhanger blijft fysisch een moeizame combinatie, al helpt de stroomlijn van een kleine vouwwagen wel mee.

Interessante uitleg en conclusies:
https://www.youtube.com/watch?v=S4W-P5aCWJs

Mijn buurman is trots op zijn hybride auto. Reed 1 op 20. Ik had toen een Megane (diesel) en die reed ook 1 op 20. 
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Ervaringen vouwwagen achter elektrische auto?
« Reactie #28 Gepost op: maart 16, 2020, 08:25:25 pm »


1 op 20 lijkt mij ook veel voor een hybride. Dat doe ik ook met een skoda superb combi wat toch al een vrij grote en zware wagen is. Gemiddeld zit ik aan 4.8 liter per 100 km wat denk ik op 1 op 20,8 moet komen volgens jullie manier van aangeven.

Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Ervaringen vouwwagen achter elektrische auto?
« Reactie #29 Gepost op: maart 16, 2020, 08:40:37 pm »

Ik heb een Hyundai Ioniq hybride gehad en die reed in de zomermaanden 1 op 24 met mijn rijgedrag. Dat is een van de zuinigere hybrides die je kan krijgen denk ik.
Als ik nu zelf een auto zou moeten kopen dan wordt het 'gewoon' een dieseltje van omstreeks 2015 denk ik. Elektrisch vind ik privé moeilijk te verantwoorden.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal