Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Wel of geen keuken bij nieuwe vouwwagen? Help!  (gelezen 2834 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.345
Re: Wel of geen keuken bij nieuwe vouwwagen? Help!
« Reactie #30 Gepost op: maart 21, 2024, 08:03:30 am »

tja, dat is voor iedereen anders. Er zijn ook hele volksstammen die gooien drie weken lang alles op een skottelbraai, bbq etc..  En voor hen is dat toch ultiem koken op de camping. 

Zelf vind ik het ook leuk om te koken met lokale producten. En dan nog, ook zelfs dat kan met 1 pitje.. Dus het een hoeft het ander niet uit te sluiten.  extra werkriumte kan je toch ook creĆ«ren op de tafel? 

Zelf kies ik ook voor een andere opstelling, maar snap prima dat iemand met bovenstaande prima uit de voeten kan.

Gelogd
Adventure Awaits

Corien

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 78
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Tent&trailer
Re: Wel of geen keuken bij nieuwe vouwwagen? Help!
« Reactie #31 Gepost op: maart 21, 2024, 07:38:42 pm »

Wij koken op de camping minder vaak en minder uitgebreid. Snijden doe ik op de tafel ipv de keuken. Groenten en vlees doen we op de Cadac Safari chef. Rijst of pasta op een electrisch pitje.
Thuis heb ik een grote, uitgebreide keuken. Ik vind het leuk om het bij het kamperen simpel te doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: Wel of geen keuken bij nieuwe vouwwagen? Help!
« Reactie #32 Gepost op: maart 22, 2024, 12:45:53 am »

@LarsNL
Ingrediƫnten snijden op een plankje op tafel, groenten/rijst/peulvruchten voorkoken en in de hooimadam(variatie op de aloude hooikist), salade erbij en klaar, gezien we vegetarisch zijn geen probleem. Deze methode kan overigens ook door vlees-viseters gebruikt worden.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Wel of geen keuken bij nieuwe vouwwagen? Help!
« Reactie #33 Gepost op: maart 22, 2024, 06:32:55 am »

Ik merk het al, ik wil staand snijden ivm rugklachten alleen dat hogere (nog steeds laag) werkblad vind ik al zo fijn  :)

Ik weet het ieder zijn ding en het bbq/skotelbraai zie ik ook veel op de camping. Was gewoon benieuwd. Zn warmhoud ding is ook een idee. Daar had ik niet aan gedacht, mijn ouders koken op de camping vaak van die potten (denk chicken tonight achtige dingen, met een zak voorgesneden groente), maar die optie vind ik nooit zo aantrekkelijk. Vandaar mijn interesse dank!
Gelogd

FrankAndrea

  • Klap nerd
  • ***
  • Online Online
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 280
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer Waterfront
  • Pluk de dag!
Re: Wel of geen keuken bij nieuwe vouwwagen? Help!
« Reactie #34 Gepost op: maart 22, 2024, 07:21:45 am »

Kom ik toch net dit filmpje tegen. Er wordt een mobiele campingkeuken gebouwd. Ziet er stoer uit.

https://youtu.be/TA9aomPjZcc?si=Rdg2eWTQ3yYvEf-P
« Laatst bewerkt op: maart 23, 2024, 04:42:00 pm door FrankAndrea »
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Wel of geen keuken bij nieuwe vouwwagen? Help!
« Reactie #35 Gepost op: maart 23, 2024, 12:31:20 pm »

Wij waren team zonder keuken toen we een vouwwagen zochten. Want ja, dan moet ie van de vouwwagen af en we koken er toch niet op etc. Maar goed, de Malawi 1.0 die we kochten was nou eenmaal met keuken. En nu zou ik niet meer zonder kunnen. Niet dat ik ooit op dat ding kook maar het is de ideale kast. Hij blijft aan de wagen hangen en alle pannen etc gaan erin. Het gootsteentje hebben we nog nooit gebruikt, maar doet het ook prima als kast. Op de camping schuiven we de voorste poten uit zodat hij niet echt op de wagen steunt en dan is het een servieskast en voorraadkast in 1.
In de ideale wereld zouden we een tweede keuken gemaakt hebben naar onze wensen (dus zonder gootsteen en gasstel) zodat we de originele bij verkoop mee kunnen verkopen, maar daarvoor hebben we nog niet de tijd gevonden, dus we doen het nog steeds met de gewone keuken. Koken doen we op een partygrill waarvoor we zelfs een mooi laag krukje meenemen en snijden doen aan de tafel. De koelkast past niet in de keuken en zou ook te zwaar worden, die heeft een vaste plek in de disselbak.
Gelogd

sevenup

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 190
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Wel of geen keuken bij nieuwe vouwwagen? Help!
« Reactie #36 Gepost op: maart 23, 2024, 02:00:44 pm »

Als de keuken niet vast aan de wagen zit zou ik misschien ook zonder doen. Maar zoals bij onze Aart Kok Livingstone is het toch wel erg handig. Alles past er in, koelbox ingebouwd en ik heb er meerdere stopcontacten in gemaakt. Blauwe stekker er in en klaar.

 
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal