Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: lengte elastiek bepalen  (gelezen 4732 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mikekiwi

  • Gast
lengte elastiek bepalen
« Gepost op: augustus 09, 2013, 05:31:24 pm »

Even een korte termijn vraag: hebben de klappert net uit de stalling gehaald en merken dat het elastiek waarmee het zeil over de wagen zit niet meer jofel is.

Hoe bepaal je de lengte van het elastiek dat je nodig hebt? De huidige rekt niet meer en is een slechte graadmeter...

Morgen even naar de Vrijbuiter om het te halen en is wel fijn om een indicatietie te hebben...

Dank!
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: lengte elastiek bepalen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 09, 2013, 05:37:26 pm »

Ik zou de lengte met een touwtje bepalen. Dan is ie natuurlijk wat te lang. Maar inkorten kan al tijd  :J
Gelogd

mikekiwi

  • Gast
Re: lengte elastiek bepalen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 09, 2013, 05:39:20 pm »

Ik zou de lengte met een touwtje bepalen. Dan is ie natuurlijk wat te lang. Maar inkorten kan al tijd  :J
nu maak ik het misschien allemaal moeilijker dan het is, maar met een touwtje langs huidige elastiek neem je het rekvermogen mee in je meting en ik probeer uit te vinden hoeveel ik nodig heb om uitgerekt op de juiste lengte te komen...
Gelogd

muis

  • Gast
Re: lengte elastiek bepalen
« Reactie #3 Gepost op: augustus 09, 2013, 05:59:26 pm »

Wij hebben afgelopen jaar ook het elastiek vervangen.  Wij zijn uitgegaan van 2x lengte en 2x breedte plus een stukje overlap waar je het aan elkaar zet.  Voor 1 euro per meter bij Erica hebben we het vervolgens ruim genomen,  10 mtr.
Gelogd

scholtes

  • Gast
Re: lengte elastiek bepalen
« Reactie #4 Gepost op: augustus 09, 2013, 06:06:57 pm »

Bij de vrijbuiter in roden zijn we toen ook geweest voor nieuw elastiek, maar daar hadden ze niets.
toevallig liep ik op mijn werk tegen een stuk aan van 12,5 meter en deze was ruim voldoende.
Hoeveel meter ik heb gebruikt durf ik niet te zeggen maar het was zeker geen 12 meter.
Gelogd

mikekiwi

  • Gast
Re: lengte elastiek bepalen
« Reactie #5 Gepost op: augustus 09, 2013, 06:23:08 pm »

Wij hebben afgelopen jaar ook het elastiek vervangen.  Wij zijn uitgegaan van 2x lengte en 2x breedte plus een stukje overlap waar je het aan elkaar zet.  Voor 1 euro per meter bij Erica hebben we het vervolgens ruim genomen,  10 mtr.
Heb net met de  touwtje-tip het elastiek uitgerekt opgemeten en dan kom ik op zo'n 9,5 meter (= Alpenkreuzer Allure). Met 1 euro per meter zou ik ook niet moeilijk doen, maar had andere bedragen in mijn hoofd...
Bij de vrijbuiter in roden zijn we toen ook geweest voor nieuw elastiek, maar daar hadden ze niets.
toevallig liep ik op mijn werk tegen een stuk aan van 12,5 meter en deze was ruim voldoende.
Hoeveel meter ik heb gebruikt durf ik niet te zeggen maar het was zeker geen 12 meter.
Oei, bij Vrijbuiter niets...dan moet ik op zoek gaan naar een andere winkel, maar die zijn hier niet zo dik gezaaid. Ook fijn op een dag voor je vakantie  :N ;)
Gelogd

muis

  • Gast
Re: lengte elastiek bepalen
« Reactie #6 Gepost op: augustus 09, 2013, 07:12:34 pm »

, maar had andere bedragen in mijn hoofd...
Wij ook.

Op de markt zijn soms ook kramen die dit verkopen :J
Gelogd

Purk2000

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 36
  • Merk Vouwwagen: Jametic
Re: lengte elastiek bepalen
« Reactie #7 Gepost op: augustus 09, 2013, 09:18:34 pm »

Ik heb ooit op dit forum gelezen dat iemand bij een boten cq. zeilwinkel elastiek had gekocht.
Wel even letten op de dikte van het elastiek ivm de lussen waar het door moet komen.
Gelogd

John Boender

  • Gast
Re: lengte elastiek bepalen
« Reactie #8 Gepost op: augustus 09, 2013, 09:51:04 pm »

Een zeilmakerij heeft het zeker.
Gelogd

els

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 70
  • Merk Vouwwagen: holtkamper cocoon
Re: lengte elastiek bepalen
« Reactie #9 Gepost op: augustus 09, 2013, 10:03:21 pm »

de bever ook
Gelogd

mikekiwi

  • Gast
Re: lengte elastiek bepalen
« Reactie #10 Gepost op: augustus 09, 2013, 10:39:55 pm »

Dank voor de tips, ga morgen een leuk rondje groene hart maken via markt, zeilmakerij en evt Bever...
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: lengte elastiek bepalen
« Reactie #11 Gepost op: augustus 09, 2013, 10:45:06 pm »

In een watersport zaak ga je het ook wel vinden.
Gelogd

JOtto

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Scout Pivo
Re: lengte elastiek bepalen
« Reactie #12 Gepost op: augustus 09, 2013, 10:57:17 pm »

Ik heb het elastiek toevallig net vervangen:

2x lengte en 2x breedte van de vouwwagen + 25 centimeter.

past prima!
Gelogd
Jan-Otto

mikekiwi

  • Gast
Re: lengte elastiek bepalen
« Reactie #13 Gepost op: augustus 10, 2013, 08:56:04 am »

Ik heb ooit op dit forum gelezen dat iemand bij een boten cq. zeilwinkel elastiek had gekocht.
Wel even letten op de dikte van het elastiek ivm de lussen waar het door moet komen.
Yep, dank voor de tip! Ben al terug van de watersportwinkel, compleet voorzien van 10 meter prima elastiek! Niet in de normale kleur, maar ach, heb ik ook een keer het gevoel dat ik een boot achter de wagen heb hangen  :K

heb 10 meter genomen (a ?1 de meter), ga eens meten wat ik netto precies gebruik...

Dank voor de snelle tips en reacties!
Gelogd

mikekiwi

  • Gast
Re: lengte elastiek bepalen
« Reactie #14 Gepost op: augustus 10, 2013, 03:21:03 pm »

Heb ongeveer precies een meter over...
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal