Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: voorkomen van muizen  (gelezen 4191 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

colinda

  • Gast
voorkomen van muizen
« Gepost op: augustus 10, 2013, 09:58:55 pm »

Sinds vandaag zijn wij in het trotse bezit van een trigano odyssee, we zijn er helemaal blij mee!
Nu willen we hem graag thuis gaan stallen, alleen hadden we vorig jaar regelmatig muizen in de garage. Iemand enig idee hoe ik kan voorkomen dat ze in de vouwwagen kruipen? Schoon wegzetten natuurlijk en al het voedsel eruit maar misschien nog meer handige tips waar je niet zomaar aan denkt?

Alvast bedankt! Groetjes Colinda
Gelogd

muis

  • Gast
Re: voorkomen van muizen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 10, 2013, 10:07:54 pm »

Dat blijft lastig. Muizen hebben aan een halve centimeter nodig om ergens tussen te kruipen.  De muizen bestrijden in de garage lijkt me dan nog de beste optie :J
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: voorkomen van muizen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 10, 2013, 10:38:31 pm »

Tja, ik weet ook niet wat ze kunnen doen in een schone vouwwagen. Volgens mij (aanname) stalt menigeen zijn of haar vouwwagen of caravan bij een boer in een grote schuur. Eén ding weet ik zeker, daar zijn muizen aanwezig.

Wellicht heeft iemand ervaring met muizen in een stallingsschuur?

Zelf hebben we hem een half jaar in de garage bij ons thuis en de ander helft wordt ie gestald bij een Caravan dealer, geen idee of daar muizen zijn.
Gelogd
Groeten,

Erik

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: voorkomen van muizen
« Reactie #3 Gepost op: augustus 11, 2013, 07:20:32 am »

Wij stallen de vw ook thuis in onze garage. Geen muizen in ieder geval. we hebben 3 katten en die zitten 's nachts in de garage omdat we die dan niet in huis willen. Maar een muis kan natuurlijk altijd en overal binnen komen en heel veel schade aanrichten als deze een nestje gaat inrichten, katten of niet.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

mars

  • Gast
Re: voorkomen van muizen
« Reactie #4 Gepost op: augustus 11, 2013, 07:34:00 am »

Ook oppassen met dingen als bijv. vogelvoer. Ik had een zak van 20 kg staan, nooit aan gedacht dat muizen..........jawel hoor!
Misschien iig een juiste vw verzekering afsluiten, die o.a. dit soort dingen dekt?
Gelogd

H Poulssen

  • Gast
Re: voorkomen van muizen
« Reactie #5 Gepost op: augustus 11, 2013, 07:34:18 am »

Wij stallen ook in de garage en ik weet zeker dat daar muizen zitten. Katten zijn de beste remedie en anders vallen zetten en/of gif plaatsen,,,maar niet in of in de nabijheid van de wagen !!
Gelogd

mars

  • Gast
Re: voorkomen van muizen
« Reactie #6 Gepost op: augustus 11, 2013, 07:55:42 am »

Wij stallen ook in de garage en ik weet zeker dat daar muizen zitten. Katten zijn de beste remedie en anders vallen zetten en/of gif plaatsen,,,maar niet in of in de nabijheid van de wagen !!

Klopt, want is een lokmiddel.  :#
Gelogd

colinda

  • Gast
Re: voorkomen van muizen
« Reactie #7 Gepost op: augustus 11, 2013, 08:36:56 am »

Bedankt voor jullie reacties :) Inderdaad hadden wij ook vogelvoer er staan, gewoon in een afgesloten ton...dwars er doorheen geknauwd door de deksel. We waren toen regelmatig een weekendje weg...dus een heel weekend lekker rustig daar...maar ook in de kast waar mijn plantenspullen stonden waren ze geweest, in de oase etc. Bah moet er niet aan denken dat het met onze nieuwe vouwwagen gebeurt. Ga in ieder geval mijn verzekering erop aanpassen (als er al een is die dit dekt).
Maar wat een fijn forum is dit!
Ga eens op mijn gemak rondneuzen voor allerlei tips, altijd handig als beginnend klapper, haha!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: voorkomen van muizen
« Reactie #8 Gepost op: augustus 11, 2013, 08:40:30 am »

Ook oppassen met dingen als bijv. vogelvoer. Ik had een zak van 20 kg staan, nooit aan gedacht dat muizen..........jawel hoor!
Misschien iig een juiste vw verzekering afsluiten, die o.a. dit soort dingen dekt?
Misschien handig om een voorraad emmer of zoiets te kopen en het voer daarin te bewaren. Als de muizen er niet bij kunnen, is de noodzaak om in de buurt te bivakkeren ook minder.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: voorkomen van muizen
« Reactie #9 Gepost op: augustus 11, 2013, 08:42:47 am »

Bedankt voor jullie reacties :) Inderdaad hadden wij ook vogelvoer er staan, gewoon in een afgesloten ton...dwars er doorheen geknauwd door de deksel. We waren toen regelmatig een weekendje weg...dus een heel weekend lekker rustig daar...maar ook in de kast waar mijn plantenspullen stonden waren ze geweest, in de oase etc. Bah moet er niet aan denken dat het met onze nieuwe vouwwagen gebeurt. Ga in ieder geval mijn verzekering erop aanpassen (als er al een is die dit dekt).
Maar wat een fijn forum is dit!
Ga eens op mijn gemak rondneuzen voor allerlei tips, altijd handig als beginnend klapper, haha!
Een jonge vw kun je vaak tot 5 jaar nieuwwaarde verzekeren. dek je alles.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

nellie5

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: conway cambridge
Re: voorkomen van muizen
« Reactie #10 Gepost op: augustus 11, 2013, 12:53:56 pm »

Wij hadden onze vouwwagen gestald bij een boer en is echt opgevreten door de muizen.Hij was helemaal schoon laat er nooit iets in achter.
Nu staat de andere vw bij een andere boer NOG geen muizen gehad staat hij nu 5 jaar.
Is moeilijk denk ik als er al zitten dan de muizen maar  bestrijden. ::)
Gelogd

colinda

  • Gast
Re: voorkomen van muizen
« Reactie #11 Gepost op: augustus 28, 2013, 09:12:38 pm »

Inmiddels hebben we de vouwwagen opgehaald, toch nog even nagevraagd bij het techno center of zij tips hadden. Ook zij hadden wel eens muizen gehad in een vouwwagen die bij hun ter reparatie gestald stond...onder het afdekzeil kunnen ze zo door, zit echt niet heel strak. Maar, we hebben een andere oplossing gevonden...wel wat omslachtig maar ga het toch proberen. De tent kan op een simpele manier vd vouwwagen afgehaald worden. Ze hebben het daar voorgedaan, en is echt niet veel werk. Dus ons tentdoek ligt fijn op zolder deze winter.
Allemaal bedankt voor het meedenken!!
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
voorkomen van muizen
« Reactie #12 Gepost op: augustus 28, 2013, 11:57:33 pm »

Op zolder kunnen ook muizen komen
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re: Re: voorkomen van muizen
« Reactie #13 Gepost op: augustus 29, 2013, 08:28:00 am »

Daar heb ik de mijne tegen verzekerd. Dus eigenlijk hoop ik er een beetje op.....:-)
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Re: voorkomen van muizen
« Reactie #14 Gepost op: augustus 29, 2013, 06:02:28 pm »

Daar heb ik de mijne tegen verzekerd. Dus eigenlijk hoop ik er een beetje op.....:-)
Zou voor ons ook wel een uitkomst zijn. Tegen het eigen risico een hele mooie nieuwe schone tent op de vw.
Paar muizen loslaten wellicht :# :# :#
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal