Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Kampeer tips gevraagd  (gelezen 1724 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Kampeer tips gevraagd
« Gepost op: september 02, 2013, 11:27:04 pm »

Wij hebben nog nooit ge-campeerd en gaan dus binnenkort onze eerste vouwwagen aanschaffen.
Dus misschien een domme vraag, maar wat heb je zoal nou nodig als je gaat kamperen?
Ik hoor graag alle ins en outs.

Ik was wel zo ver dat we een eettafel en 5 stoelen nodig hebben en twee makkelijke ligstoelen, maar welk merk en model?
Maar wat moet je nog meer absoluut niet vergeten?

En wat voor lampen zijn een must?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Kampeer tips gevraagd
« Reactie #1 Gepost op: september 03, 2013, 12:08:16 am »

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=3957.0

Hier staat een heel overzicht van allerlei spullen. Die lijst is behoorlijk compleet :J

Voor merken zou ik zeggen, ga naar een kampeerwinkel en ga uitproberen.  Wat voor mij lekker zit qua stoel zal voor een ander te laag zijn bv. Succes
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Kampeer tips gevraagd
« Reactie #2 Gepost op: september 03, 2013, 07:57:39 am »

Wij hebben nog nooit ge-campeerd en gaan dus binnenkort onze eerste vouwwagen aanschaffen.
Dus misschien een domme vraag, maar wat heb je zoal nou nodig als je gaat kamperen?
Ik hoor graag alle ins en outs.

Ik was wel zo ver dat we een eettafel en 5 stoelen nodig hebben en twee makkelijke ligstoelen, maar welk merk en model?
Maar wat moet je nog meer absoluut niet vergeten?

En wat voor lampen zijn een must?

Dat is zeer persoonlijk.
de één gaat eenvoudig kamperen, (zonder stroom, kookt op benzine, of gas, en neemt 2 kaarsen)
de ander houdt van een kermis en sluit de klapper aan het stroom, met led, tl-licht, nespresso, radio, laptop, weerstation etc. etc. etc. hier wordt zelfs gesproken over een vaatwasser!!!!)
en stoelen en tafels, tja,.....da's ook zo iets...

ga eerst eens kamperen voor en weekend, noteer wat je mist en ga daar naar op zoek.
Imiteer vooral de ander niet (dat wil ik ook hebben) en volg je gevoel..

kamperen is ook consuminderen (alhoewel ik dit nu schrijf denk ik wat ik allemaal heb aangeschaft) ::) ::) ::) ::)
maar goed, kampeer vanaf mijn jeugd en ben nu 50.....dás een hele boel ervaring...
weet wel hoe soberder, hoe meer je thuis de luxe weet te waarderen :# :# :# :#

Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Kampeer tips gevraagd
« Reactie #3 Gepost op: september 03, 2013, 08:04:19 am »

Inderdaad eerst een weekendje proberen en testen of het wat voor je is dat kamperen en dan in de winter lekker gaan shoppen bij de kampeerwinkels of Marktplaats. Wat wij al wel hebben gemerkt (nu 3 jaar aan het kamperen) dat goedkoop vaak duurkoop is.

We hebben al 2 campingstoelen versleten en dus maar overgestapt op de Crespo stoelen is een flinke investering, maar heb je wel 5 jaar garantie. Kijk bij stoelen vooral ook naar het draag gewicht. Wij zelf zijn rond de 80 kilo, maar willen altijd wel stoelen die meer dan 100 kilo aan kunnen, omdat er nog weleens (bij ons) onverwacht kinderen op je schoot springen.

Wij hadden oud Mepal servies wat niet compleet was dus al het servies opnieuw aangeschaft, maar geen mepal, maar gewoon van de Xenos, maar daar is na 1 seizoen al het 1 en ander van gesneuvelt dus volgende keer weer mepal.
Gelogd

colinda

  • Gast
Re: Kampeer tips gevraagd
« Reactie #4 Gepost op: september 03, 2013, 09:42:39 am »

Hoi, wij hebben ook wat spullen nieuw aangeschaft, wel een en ander bij jawel...de action! Daar zou je mee kunnen beginnen. We hebben wel 4 goede stoelen gekocht, we hebben de Bardani Tripoli stoelen aangeschaft, zijn stoelen die wel wat aankunnen qua gewicht, maar waar al wel een vast kussen inzit. Wel zo prettig zitten!! Ook plat inklapbaar en in 7 standen verstelbaar. Kosten; 37,50 per stuk, gratis verzonden. Verder gaan we nog op zoek naar ofwel een porta potti ofwel een draagbaar toilet.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Kampeer tips gevraagd
« Reactie #5 Gepost op: september 03, 2013, 09:45:50 am »

Koop ook geen nieuwe klapkar: probeer een oudje te vinden, compleet met inventaris. Dat scheelt veel kosten en je kunt op je gemakje uitproberen hoe je het zelf hebben wilt. Onze ervaring is dat je niet in theorie kunt bedenken hoe je kamperen wilt.

Ga een weekje weg, in de buurt van een grote kampeerwinkel. Dan kan je, als eea na een paar dagen bevalt, de oude meuk deels dumpen en vervangen door zaken die meer bij jouw stijl passen.

Na die week de wagen verkopen voor vrijwel hetzelfde bedrag en de inventarishouden....
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Kampeer tips gevraagd
« Reactie #6 Gepost op: september 03, 2013, 10:16:03 am »

Hartelijk bedankt voor jullie reakties en tips, ik heb genoeg voer om wat uit te gaan zoeken nu. :)
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Kampeer tips gevraagd
« Reactie #7 Gepost op: september 03, 2013, 09:49:18 pm »

Wil ook nog een tip meegeven. Een kampeerwinkel is natuurlijk geweldig maar ook vaak wel prijzig. Xenos heeft ook vaak kampeerspulletjes tegen redelijke prijs. Succes!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal