Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Hoe doen jullie de overdracht bij aankoop?  (gelezen 1922 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Hoe doen jullie de overdracht bij aankoop?
« Gepost op: september 16, 2013, 07:34:00 pm »

Ik ga dus mijn Aart Kok binnenkort ophalen bij een particulier. Maar hoe doen jullie de betaling? Ik heb niet zo'n zin om met heel veel cash over straat te gaan dus ik wil het liever overmaken. maar stel dat ik op de afgesproken dag dan bij de verkoper kan, en deze is met de noorderzon vertrokken. Wat dan? Ik hoor graag jullie ervaringen en/of er andere manieren zijn.
Gelogd

avr

  • Gast
Re: Hoe doen jullie de overdracht bij aankoop?
« Reactie #1 Gepost op: september 16, 2013, 07:42:19 pm »

laptop of smartphone meenemen en ter plekke online  regelen ,wel eerst even overleggen of ze daarmee akkoord gaan!
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Hoe doen jullie de overdracht bij aankoop?
« Reactie #2 Gepost op: september 16, 2013, 07:42:52 pm »

Ik heb het altijd al cash betaald. Heb er nooit zo hard over nagedacht eigenlijk.
Je kan ook afspreken om samen naar een bank in de buurt te gaan en daar het geld te pinnen.  Dan kan je het geld in de bank direct aan de verkoper overhandigen. Wel even vooraf naar jouw bank gaan om eventueel je max te pinnen bedrag te laten verhogen.  Ik zou het niet durven overmaken net om de reden die je zelf aanhaalt.
Gelogd

thasala

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 132
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2009
Re: Hoe doen jullie de overdracht bij aankoop?
« Reactie #3 Gepost op: september 16, 2013, 08:45:32 pm »

Ik heb beide keren dat ik de vouwwagen gekocht heb van te voren afgesproken om het daar per internetbankieren over te maken en ook bij de verkoop van onze vouwwagen hebben we het met internetbankieren geregeld.

Ik heb wel bij de laatste keer een standaard koopovereenkomst van de ANWB gebruikt. Dan staat het ook allemaal netjes beschreven.

http://www.anwb.nl/bestanden/content/assets/anwb/pdf/rechtshulp%5B2%5D/modelcontracten/koopcontracten/koopovereenkomst-toercaravan-en-aanhanger.pdf

Gelogd

mars

  • Gast
Re: Hoe doen jullie de overdracht bij aankoop?
« Reactie #4 Gepost op: september 16, 2013, 08:55:55 pm »

Heb ik nog een algemene aansluitende vraag. Betalen jullie ook handgeld en ook vastgelegd op papier?
Ik deed dit wel met  onze Alpenkreuzer .
Gelogd

thasala

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 132
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2009
Re: Hoe doen jullie de overdracht bij aankoop?
« Reactie #5 Gepost op: september 16, 2013, 09:15:48 pm »

Nee, het was bij ons boter bij de vis. De vouwwagen ruilen tegen het volledige bedrag.
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Hoe doen jullie de overdracht bij aankoop?
« Reactie #6 Gepost op: september 16, 2013, 09:25:43 pm »

Inderdaad gewoon ter plekke bij de verkoper telebankieren. Lekker handig en men ziet dat het bedrag wordt afgeschreven en wij zagen, in dit geval waren het duikspullen, ook de bijschrijving. Prima afhandeling lijkt me.

Overleg wel effies of ze dat geen probleem vinden. Met kontant geld is het allemaal zo'n gedoe. Jij pint en de verkoper brengt het weer naar de bank. Beetje 2006.
Gelogd
Groeten,

Erik
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal