Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: als het gevoel voor klappen weg is, wat is dat klappen enz.  (gelezen 8301 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muis

  • Gast
als het gevoel voor klappen weg is, wat is dat klappen enz.
« Gepost op: oktober 11, 2015, 01:35:14 am »

Topic nav het volgende topic :
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=17296.msg229555#msg229555

Trailerfan heeft zijn vouwwagen te koop gezet en gaf aan dat het niet klikte.

Op de vraag wat er niet klikte gaf Trailerfan het volgende antwoord :

Het klappen in algemene zin.
Kamperen doen wij al jaren en zullen wij zeker nog jaren gaan doen.
En zoals reeds gezegd, we hebben heerlijk gewoond in de Kyte.

Hierop volgde de vraag wat is klappen precies?

Omdat het in het 'te koop' topic van Trailerfan besproken werd, hier een nieuw topic voor dit onderwerp :J

Hier de reacties zover:

Ik ben ook wel benieuwd waarom er geen klik was omdat wij ons aan het oriënteren zijn om de overstap van tent naar klapper te maken. Kun je ons iets meer vertellen hierover?

Tja...dat hadden wij ook..vorig jaar een nieuwe Cocoon MTT gekocht na jaren met de Spacer op pad te zijn geweest. Afgelopen zomervakantie alle plussen en minnen naast elkaar gezet met als gevolg dat we de Cocoon hebben verkocht en een caravan hebben aangeschaft. Klappen is ons altijd super bevallen maar op een gegeven moment wilden wij toch wat anders. Gisteren op de beurs in Utrecht rondgelopen..ook tussen de klappers..en dat merk je gewoon dat het 'klapgevoel' er niet meer is..

Maar, maar.. wat is dat dan precies? Is het de veronderstelde tijd die nodig is voor het opzetten? Is het het kamperen onder een doekje wat niet meer bevalt? Is het het tent-versus-huis gevoel?
Het 'klapgevoel' moet toch ietsje helderder te definiëren zijn dan met alleen de term 'klik'. Anders maak je zo'n (vrij drastische) stap n.m.m. toch niet.

De tijd is het niet. Een voortent opzetten kost zeker zoveel tijd als een Cocoon..
Wij warwn in de dagen voor vertrek te veel naar de weerberichten aan het kijken. We wilden hoe dan ook droog inklappen...elk jaar weer...In een caravan kun je zonder voortent gewoon slapen zonder je daarover druk te hoeven maken. Het tentgevoel vinden we nog steeds leuk. Dat is de reden dat we ook geen grote caravan hebben gekocht en eentje met een heel grote voortent. Een caravan geeft ons meer het gevoel van een eigen huisje..maar het blijft een gevoel..en dat is voor iedereen anders..

En dat gevoel kan natuurlijk anders worden, bijv. omdat je ouder wordt.
Dat je je meer en meer verzet tegen regenachtig weer met opzetten of afbreken.
Voor anderen kan het juist andersom werken.

Ik kon mij vroeger enorm storen aan regen tijdens het klappen.
Nu absoluut niet meer.
Lekker belangrijk......  :P
Genoeg meegemaakt om ons hier druk om te maken.
Wij zullen ook niet snel verkassen omdat we bijv. een week regenachtig weer zouden krijgen.

Voor een ieder een andere reden om het klapgevoel te houden of te verliezen.

Zo is het inderdaad. Ik heb er geen enkel moment spijt van gehad maar we gaan gewoon een andere weg in. Maar ik blijf wel lid van het forum hoor! Als dat mag tenminste ;-)

Als droog inklappen een obsessie wordt kun je inderdaad beter overstappen.
In de vijf jaar dat we onze klapper hebben heb ik precies een keer de wagen weer uitgeklapt om te drogen. Dat was onze eerste vakantie waarbij de tent nog iets vochtig was van de dauw bij inklappen. Dat was een beginnersfout, daarna wachtten we tot ie goed droog was. Dan maar een uurtje later thuis.
Wat mij onder andere tegen staat bij een caravan is dat je na elk gebruik veel meer werk hebt om 'm weer schoon te maken zowel van binnen als van buiten. Dan heb ik liever dat ik hem een op de tig keer even open moet klappen en rustig een kop koffie kan drinken terwijl de tent droogt.

Ik rij ongeveer 60.000 km op jaar basis in auto's én motoren. Ik rij met weer en wind op de motor en toch zit ik liever in  een auto. Ik val op blonde vrouwen en ik ben getrouwd met een brunet. Ik vervloek onze tv élke dag maar een beeld dat het kreng heeft  :I

Mijn vrouw kan absoluut niet koken en toch weet ze mij elke dag aan de kook te brengen  :H

Het klikt of het klikt niet.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: als het gevoel voor klappen weg is, wat is dat klappen enz.
« Reactie #1 Gepost op: oktober 11, 2015, 06:32:50 am »

Gelukkig is het afscheid nemen van het klappen niet zo'n stap. Er zijn ook situaties waar een rechter of notaris bij te pas moet komen.
En wat ook kan helpen is er over praten of het van je afschrijven op een forum of zo, om zo de "klik" weer terug te krijgen.
Het meest waarschijnlijke is dat je na het afscheid er over een tijdje achterkomt dat het gras bij de buren toch niet groener is, en dan kan je gewoon weer gaan klappen ;-).

Sterkte, met dit verlies.
Gelogd

TrailerFan

  • Gast
Re: als het gevoel voor klappen weg is, wat is dat klappen enz.
« Reactie #2 Gepost op: oktober 11, 2015, 08:51:30 am »

Nou, nou,

het klinkt een beetje als een gigantisch drama.
Dat is het niet hoor.
Ik kan nog altijd genieten van het zien van mensen met een klapkar.
Ook blijven wij de Kyte een prachtige vouwwagen vinden.

Een belangrijke factor in ons besluit is het volgende:
Wij ontdekten dat wij op de camping steeds meer naar de weerberichten aan het kijken
waren dan te genieten van de dag zelf (Wij hebben thuis geen mogelijkheid om de vouwwagen
op te zetten en te laten drogen als deze nat ingepakt is).

Ook het op- en afbouwen ervaren wij als stressig.
Tijdens het op- en afbouwmoment zijn/waren wij meerdere malen de instructies aan het nalopen
om maar geen fout te maken en de Kyte te beschadigen.
Helemaal geen relaxed campinggevoel dus.
Ons vorig campeermiddel was een De Waard tent. Daarmee hadden wij dit gevoel/probleem niet.
Onderweg naar huis zitten wij met hetzelfde probleem.
Omdat het weer onderweg niet te voorspellen is, dan maar liever niet camperen.
Een hotelletje dan maar? Waar kan dan de Kyte veilig staan is dan onze gedachte. Nee laten wij dat maar niet doen.
Wordt er dus in een ruk naar huis gereden, iets wat we net niet meer wilden doen.
We zijn een dagje ouder en dat zal zeker meespelen in het hele verhaal.

Al samenvattend is de klik (voor ons)  die er niet meer is, het gemis van een relaxte vakantie en vakantiereis.
Hadden wij dit niet van te voren kunnen weten?
Deels wel, deels niet. Maar ja, sommige dingen moet je twee maal doen in het leven.



« Laatst bewerkt op: oktober 11, 2015, 08:53:11 am door TrailerFan »
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
als het gevoel voor klappen weg is, wat is dat klappen enz.
« Reactie #3 Gepost op: oktober 11, 2015, 08:56:16 am »

Ervaren is een goede leermeester(es):)12]
Ik begrijp jullie volkomen. Al is het voor ons geen punt van stress. Ook wij volgen de weerberichten om droog in te kunnen klappen. Maar dat heeft meer als reden dat wij een grote dubbel klapper hebben met een lel van een voortent die je thuis niet zo makkelijk weer even uitvouwt om te laten drogen.
Wat mij betreft (heb ik hier enig zeggenschap?) blijf je lekker lid van het forum onder je nieuwe naam. Hopelijk krijgen jullie weer ontspannen vakanties. Maar dat lezen we vast nog wel.
« Laatst bewerkt op: oktober 11, 2015, 09:03:35 am door Theu »
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: als het gevoel voor klappen weg is, wat is dat klappen enz.
« Reactie #4 Gepost op: oktober 11, 2015, 09:03:18 am »

Toch heb ik het idee dat een "klik" wel onder woorden gebracht moet kunnen worden. Als de vrouw van KenJo vraagt wat-ie eigenlijk in d'r ziet terwijl ze niet blond is, heeft-ie daar (mag ik hopen :#) een antwoord op. :)
Ik blijf v.w.b. klappen: 'comfortabel slapen onder een doekje' dus 'meer contact met de buitenwereld, de natuur zo je wilt' een heel belangrijke factor vinden.

En naar aanleiding van de beurs en de daar aanwezige alternatieven, hebben wij voor onszelf vastgesteld dat we, als we geen ernstige fysieke beperkingen tegenkomen, dat zeker de komende 8-10 jaar nog zullen volhouden. :J
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: als het gevoel voor klappen weg is, wat is dat klappen enz.
« Reactie #5 Gepost op: oktober 11, 2015, 09:04:06 am »

@ trailerfan. Je hebt het geprobeerd. Als het niet lekker voelt, niet doen. Wij kijken ook naar het weer als we moeten vertrekken. En gaan soms wel eens een paar dagen eerder naar huis. Maar dat heeft niets te maken met dat de Cocoon nat kan worden. Die droog ik thuis wel weer op de oprit. Maar omdat wij geen trek hebben in slecht weer de laatste paar dagen. Maar dat maakt niet uit of je een caravan of klapper hebt. Wij vertrekken altijd zeer vroeg in de ochtend, dus Cocoon altijd nog nat. Maar dit jaar stopten we onderweg bij een Ibis hotel voor koffie en daarin zagen wij mogelijkheden voor de toekomst. In de middag vertrekken en overnachten in een IBis, of vergelijkbaar en andere ochtend op tijd vertrekken. Heb je al een deel van de reis gehad, in alle rust de klapper kunnen opruimen en droog. Dat de Cocoon ergens op een parkeerplaats staat boeit me niet zo, is goed verzekerd.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

EdwinMerks

  • Gast
Re: als het gevoel voor klappen weg is, wat is dat klappen enz.
« Reactie #6 Gepost op: oktober 11, 2015, 09:38:49 am »


Nou, nou,

het klinkt een beetje als een gigantisch drama.
Dat is het niet hoor.
Ik kan nog altijd genieten van het zien van mensen met een klapkar.
Ook blijven wij de Kyte een prachtige vouwwagen vinden.

Een belangrijke factor in ons besluit is het volgende:
Wij ontdekten dat wij op de camping steeds meer naar de weerberichten aan het kijken
waren dan te genieten van de dag zelf (Wij hebben thuis geen mogelijkheid om de vouwwagen
op te zetten en te laten drogen als deze nat ingepakt is).

Ook het op- en afbouwen ervaren wij als stressig.
Tijdens het op- en afbouwmoment zijn/waren wij meerdere malen de instructies aan het nalopen
om maar geen fout te maken en de Kyte te beschadigen.
Helemaal geen relaxed campinggevoel dus.
Ons vorig campeermiddel was een De Waard tent. Daarmee hadden wij dit gevoel/probleem niet.
Onderweg naar huis zitten wij met hetzelfde probleem.
Omdat het weer onderweg niet te voorspellen is, dan maar liever niet camperen.
Een hotelletje dan maar? Waar kan dan de Kyte veilig staan is dan onze gedachte. Nee laten wij dat maar niet doen.
Wordt er dus in een ruk naar huis gereden, iets wat we net niet meer wilden doen.
We zijn een dagje ouder en dat zal zeker meespelen in het hele verhaal.

Al samenvattend is de klik (voor ons)  die er niet meer is, het gemis van een relaxte vakantie en vakantiereis.
Hadden wij dit niet van te voren kunnen weten?
Deels wel, deels niet. Maar ja, sommige dingen moet je twee maal doen in het leven.

Heel herkenbaar..
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: als het gevoel voor klappen weg is, wat is dat klappen enz.
« Reactie #7 Gepost op: oktober 11, 2015, 10:39:06 am »

@trailerfan. Je punt met het droog inklappen is heel herkenbaar. En dat dit stress op kan leveren kan ik mij goed voorstellen Een natte tent kun je eventueel nog in huis laten drogen. Bij een vw is dat wat lastiger. Idd een paar dagen voor vertrek kijken wij even naar de weersverwachtingen.
Ook bij mij bekroop de stressgevoel dus nu eens de zaak anders opgepakt.
 En dit jaar hebben wij ipv de dag voor vertrek maar tweedagen voor vertrek de boel opgeruimd. En wat bleek. We zijn veel relaxter vertrokken. Dus net zoals Theu een grote dubbelklapper. Dus deze grote tent afgebroken en de luifel aan de wagenbak gezet. De tassen met kleding nagekeken en gesloten en de schone kleding die we nodig hadden in een tas gedaan.
Omdat we het opbreken over twee dagen hebben uitgesmeerd waren we voordat de middaghitte toesloeg allang weer klaar.
En de dag voor vertrek maar een uurtje de laatste boel ingepakt en heerlijk van de dag genoten. En op de dag van vertrek in een uurtje tijd (incl relaxed douchen) van de camping af.
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: als het gevoel voor klappen weg is, wat is dat klappen enz.
« Reactie #8 Gepost op: oktober 11, 2015, 11:29:07 am »

Dat nat/ vochtig inpakken in inderdaad een groot nadeel van een vouwwagen. Eigenlijk het enige waar we van balen. Hoewel we voor de deur kunnen laten drogen, is het een bak werk bij thuiskomst. Maar in de mix van voor- en nadelen is voor ons de zaak nog steeds behoorlijk positief. Met name het type kamperen, het niet in een 'kampeerstraat' hoeven staan en het pure buitengevoel maken de vouwwagen uniek - en voor mij echt vakantie.
Gelogd

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Re: als het gevoel voor klappen weg is, wat is dat klappen enz.
« Reactie #9 Gepost op: oktober 11, 2015, 11:51:10 am »

Een vouwagen is en blijft voor sommige mensen veel werk
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: als het gevoel voor klappen weg is, wat is dat klappen enz.
« Reactie #10 Gepost op: oktober 11, 2015, 12:05:03 pm »

Ik vind persoonlijk geen punt dat nat inpakken. Hoort een beetje bij het kamperen. En de voordelen van een vouwwagen zijn voor ons groter dan iets anders. En inderdaad een of twee dagen van te voren inpakken is heerlijk rustig.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: als het gevoel voor klappen weg is, wat is dat klappen enz.
« Reactie #11 Gepost op: oktober 11, 2015, 12:50:16 pm »

Misschien kan Oprah, Dr. Phill of anders onze eigen Keyl hier eens een uitzending aan wijden; "Mijn klapgevoel is weg, wat nu?"

Paar klappers, caravanners en campervolk (zowel in de vakantie als kamper versie) op de tribune, levert vast leuke TV op. Aangezien we tegenwoordig minstens 10 Nederlandstalig zenders hebben en kwaliteit niet langer een vereiste is moet voor deze klapshow ook wel een gaatje te vinden zijn.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: als het gevoel voor klappen weg is, wat is dat klappen enz.
« Reactie #12 Gepost op: oktober 11, 2015, 02:08:42 pm »

Het is ook een beetje hoe je ermee om gaat. Wij zien het altijd een beetje als een sport om droog in te klappen.
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: als het gevoel voor klappen weg is, wat is dat klappen enz.
« Reactie #13 Gepost op: oktober 11, 2015, 02:19:07 pm »


Ik kan me heel goed voorstellen dat het opzetten en afbreken van de Kyte geen ontspannen bezigheid is. Tijdens de demo vonden we het een geweldige, beeldschone vouwwagen met prachtige oplossingen voor allerlei zaken. En dat is precies de reden dat wij geen Kyte willen hebben. Onze Panomrama is idiot proof, ik kan dat kreng uiterst ontspannen opzetten en afbreken.

En ja, als je ruim 20k euro achter je auto hebt hangen zou ik er ook wel twee keer over nadenken voordat ik deze op een parkeerplaats naast een hotel achter zou laten. Maar overstappen naar een sleurhut gaat wel ver.... Wellicht een snelklapper van een ander merk zoals bijvoorbeel CombiCamp. Die kun je in beschonken toestand fluitend opzetten en de handleiding hoef je volgens mij nooit in te kijken.
Gelogd

Ber

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2024 + zelfbouw tenttrailer
Re: als het gevoel voor klappen weg is, wat is dat klappen enz.
« Reactie #14 Gepost op: oktober 11, 2015, 06:55:50 pm »

Ook wij om reden van het nat inpakken overgestapt naar een caravan...als je net als wij gemiddeld 8-10x weg gaat, pak je geregeld nat in. En ja dat levert stress op...

Toch blijft een vouwwagen een van de leukste manieren van kamperen. Vandaag nog op de kampeer en caravan beurs naar vouwwagens gekeken, prachtig!!

Twee weken geleden voor het laatst dit jaar gekampeerd, we waren niet weggegaan als we nog een vouwwagen hadden gehad.

Alles heeft zijn voordelen en nadelen.

Leuke 'discussie'
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal