Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Keuzes keuzes keuzes, en waar op te letten? Aart kok, Trigano? tips gevraagd  (gelezen 1682 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

justinbrunsting

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Nog geen

Hallo beste mensen van de vouwwagenclub,

Allereerst; wat een prachtig forum is dit! Ik lees me helemaal suf over alle verschillende types en ben tal van topics door gestruind om vervolgens nu maar eens gericht wat vragen aan jullie te stellen.

Even de situatie. Wij, gezin met drie kinderen van 6, 4 en 4, hebben een aantal jaren met een nieuwe grote Falco tent gekampeerd. Met plezier, als de tent en alles er omheen eindelijk staat. Oftewel, het is echt veel werk en zéker ook het inpakken. En we hebben zo veel spullen mee (en de tent zelf is ook behoorlijk groot om mee te nemen natuurlijk) dat we een bagagewagentje hebben en een dakkoffer. Dan ligt ook de bagageruimte van onze mpv nog vol.

We willen graag blijven kamperen maar wel meer gemak en eigenlijk ook wel iets meer comfort. Gedacht aan een caravan maar ik wordt daar gewoon echt niet blij van. Bovendien ben je toch ook lang bezig met het opzetten van de (ontzettende lelijke) voortent. Dus.... een vouwwagen! En dan ben ik hier natuurlijk aan het juist adres  :)

Zoals gezegd al heel veel opgezocht en bij Holtkamper en Aart Kok (en dus ook Combi Camp) op bezoek gegaan. Zitten echt hele mooie types tussen maar die komen met een hoge prijs. Ook tweedehands zijn ze nog duur en snel weg. Nu mijn ogen laten vallen op de Odyssee van Trigano.

Specifiek zijn de volgende types vooralsnog kanshebbers. Voor allen gaat gelden dat het een tweedehands wordt. Waarbij de overeenkomsten zijn dat ze allemaal van beige/bruin katoen zijn gemaakt. En allemaal mét keuken.
- Aart Kok Livingstone Rive Lodge (moet dan met achtertent en binnententje)
- Aart Kok Kavango (met ondertentje)
- Trigano Odyssee (tot 2020) (met ondertentje én gastencabine?)

Dan nu waar jullie kennis, inzicht en ervaring van pas komt:
- Is een Aart Kok van zo veel betere kwaliteit dat dit de meerprijs rechtvaardigt? Voor het zelfde geld een jongere Trigano of een oudere Aart Kok, wat is wijsheid..
- Het kuipzeil van de Kavango lijkt lastiger in te ritsen dan de andere twee, wat is jullie ervaring?
- Is het wel een beetje oké slapen in zo'n ondertentje?
- Bij een 2 naast 2 indeling als bij de Odyssee; ligt de hele bak niet te shaken als er iemand zich omdraait?
- Met in totaal 5 personen; is er bij deze opties wel genoeg binnenruimte als het een dag slecht weer is?
- Is het het waard om meer geld uit te geven aan een vouwwagen mét easy pack / pack 'n go of hoe ze het ook noemen? 

En tweedehands; wat zijn echt dé tips om op te letten, mee te nemen naar een bezichtiging?

Kortom, ik hoop dat jullie me nog wat meer richting kunnen geven. Ik weet dat de perfecte vouwwagen niet bestaat maar wil wel graag een goed overwogen keuze maken :) 

« Laatst bewerkt op: mei 05, 2023, 01:52:47 pm door justinbrunsting »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Keuzes keuzes keuzes, en waar op te letten? Aart kok, Trigano? tips gevraagd
« Reactie #1 Gepost op: mei 05, 2023, 05:11:38 pm »

Mitsdien niet direct een antwoord maar met Hemelvaart is het klapweekend, hier staan verschillende vouwwagens. Je ziet ze dan met inrichting ipv de ideale showroom opstelling. Je bent van harte welkom om te komen kijken  :J

Oh en natuurlijk welkom en succes met de zoektocht  :J
Gelogd

Joan Z.

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 44
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok
Re: Keuzes keuzes keuzes, en waar op te letten? Aart kok, Trigano? tips gevraagd
« Reactie #2 Gepost op: mei 05, 2023, 06:24:39 pm »

Een heel duidelijk antwoord jeb ik ook niet voor je. Dat klapweekend is wel een heel goed idee.
Daarnaast: huur eerst een vouwwagen van je keuze.
Een aantal jaar geleden waren wij helemaal weg van de Campooz Lazy Jack. Zelfs op een Campooz dag geweest. De eigenaren waren lyrisch. (Hij ziet er ook echt leuk uit). Ook demo's gezien.
We hebben er eentje gehuurd om te proberen. En meteen genezen. Want uitklappen ging wel. Maar inklappen met een man die een stuk handfunctie mist. Wij kregen de tent niet op de hoge bak. En zo hadden we nog wat dingetjes.
Niet om deze wagen nu af te kraken. Hij was het gewoon niet voor ons. Maar door er mee te kamperen kwamen we er wel achter wat voor ons belangrijk was en wat niet. Zo zijn wij voor een Aart Kok gegaan.
Voor ons is het belangrijk dat we niets boven schouderhoogte hoeven te doen. Een kuip aanritsen is inderdaad even werk, maar voor ons weer geen probleem.
Er zijn heel veel mooie wagens en allemaal hebben ze zo hun specialiteiten. Eerst zelf ervaren helpt goed is mijn ervaring. En voorkomt dat je spijt hebt van je aankoop.
Enne..... Bij aankoop: zorg dat je de wagen eerst een keer echt zelf hebt uit- en inklapt. Want wat voor een ander heel goed werkt kan voor jou juist tegenvallen (en andersom). Dat merk je niet als het alleen maar gedemonstreerd wordt.
Succes met kiezen. Wij zijn heel blij met de overstap van tent naar vouwwagen.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk

Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Keuzes keuzes keuzes, en waar op te letten? Aart kok, Trigano? tips gevraagd
« Reactie #3 Gepost op: mei 05, 2023, 07:07:08 pm »

Ja het prijsverschil (nieuw) is voor ons te rechtvaardigen.

Er zit verschil in, maar je kan net zoveel vakantieplezier hebben in een oude wagen met 6 uur opzettijd!

Wij hebben (2 kinderen 5,7 bij aankoop) voor de Livingstone gekozen. Met Achtertent zonder binnentent. Kavango was onze 1e keus, maar 2 jaar later begint die van bijna 10 al over eigen tentje… . Daarom viel de Kavango/Kariba ook af. Want dan zit ik met 4 bedden of een bank waardoor ik minder bagage in de wagen (opzet gemak en ruimte in de tent) kan laten staan.

De ondertent in de Kavango is volgens mij niet geventileerd dus zal wel zweten worden… geen idee of je niet met 3 slaapzakken naast elkaar op het dubbele bed kan liggen? Als het dus heel warm is bijvoorbeeld.

Voor de rest top wagens! Wij zijn er nog steeds heel blij mee juist door de diverse mogelijkheden van de Livingstone (met alles er op en er aan bij slecht weer is hij groot) onderweg slapen de kinderen bij ons in de vaste tent (daar kunnen er ook echt wel 3 slapen). Achtertent is ruim genoeg voor 2 en speelgoed of kleding.

Wij nemen veel mee en de auto is eigenlijk leeg… (2e koelkast mee of de hond) of beide misschien zelfs dit jaar!
Gelogd

justinbrunsting

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Re: Keuzes keuzes keuzes, en waar op te letten? Aart kok, Trigano? tips gevraagd
« Reactie #4 Gepost op: mei 05, 2023, 08:18:22 pm »

Bedankt voor de snelle reacties!

Dat weekend zijn we zelf met familie aan het kamperen maar misschien dat ik alsnog op de uitnodiging in ga. Dat is natuurlijk de beste manier om veel eerlijke verhalen over verschillende wagens te horen.

Ik ga ook eens even kijken naar verhuur van vouwwagens. Ben benieuwd of deze specifieke types ook worden verhuurd.

@LarsNL; jouw verhaal is precies wat me ook tegenhoud om nu veel geld in een Kariba of gelijksoortige vouwwagen te steken. De Livingstone is wat dat betreft veel meer modulair. Maar ja de prijs... Tweedehands wordt er nog echt veel voor gevraagd. Of zit ik in het verkeerde seizoen te kijken?
Maar ook hierom kijk ik nu naar Trigano; niet te duur tweedehands en als de kinderen dan straks in eigen tentjes zitten ruil ik hem in voor eentje die dán beter past.
« Laatst bewerkt op: mei 05, 2023, 08:21:44 pm door justinbrunsting »
Gelogd

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: Keuzes keuzes keuzes, en waar op te letten? Aart kok, Trigano? tips gevraagd
« Reactie #5 Gepost op: mei 05, 2023, 08:27:34 pm »

Hoi,
Wij hebben alledrie de genoemde vouwwagens gehad. Eerst de Trigano Odyssee met een gastencabine. Wij hadden ook 3 kinderen, eentje sliep in het tweede bed, eentje in het ondertentje (het koelste plekje op de camping aldus ons kind) en eentje in de gastencabine. Wij hadden genoeg ruimte in de tent om met ons vijfjes te zitten maar ik moet er wel bij zeggen dat we wel in Italie kampeerden. Daarna zijn we overgestapt op de Aart Kok Kavango, helaas geen gastencabine dus 1 kind in tentje naast de vouwwagen. Nu de kinderen bijna niet meer meegaan met vakantie, hebben we een Aart Kok Livingstone, wel met achtertent voor het geval dat onze jongste nog wel meegaat.

Ik vind de vouwwagens van Aart Kok van betere kwaliteit dan Trigano. Het kuipzeil van onze Livingstone laten we aangeritst, dit deden we niet bij de andere 2. Bij het omdraaien in de nacht bij zowel de Odysee als de Kavango hadden we geen problemen.

Ik hoop dat dit allemaal je helpt om een keuze te maken,maar zoals Muis al heeft gezegd, kom kijken in het Hemelvaartsweekend naar de diverse vouwwagen die er staan  :J :J :J
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

justinbrunsting

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Re: Keuzes keuzes keuzes, en waar op te letten? Aart kok, Trigano? tips gevraagd
« Reactie #6 Gepost op: mei 05, 2023, 08:37:33 pm »

Ha, dat is interessant! Wat was dan de reden om van de Trigano over te gaan op de Kavango?
Goed om te horen dat jullie genoeg ruimte hadden in die tent en dat het geheel dus wel gewoon stabiel staat.
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Keuzes keuzes keuzes, en waar op te letten? Aart kok, Trigano? tips gevraagd
« Reactie #7 Gepost op: mei 05, 2023, 11:14:43 pm »

Nee ik denk dat ik onze vouwwagen voor de nieuwprijs zo kwijt ben.(of in ieder geval bijna voor de nieuwprijs) Prijzen stijgen maar door seizoen maakt niet uit. Ze zijn gewoon duur.

Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Keuzes keuzes keuzes, en waar op te letten? Aart kok, Trigano? tips gevraagd
« Reactie #8 Gepost op: mei 05, 2023, 11:21:37 pm »

Wij hebben onze Odyssee onlangs verkocht. Morgen krijgen we de nieuwe combi camp.

Wij waren wel tevreden van de Odyssee. Bed is stevig, staat allemaal erg goed. Ook qua ruimte is de Odyssee erg groot. Omdat wij altijd naar het zuiden gaan, was hij voor ons veel te groot, wat meteen een van de redenen is waarom we hem na 6 jaar verkochten.

Bovendien staat hij redelijk snel. In een dik half uur waren wij in het zuiden altijd geïnstalleerd.
Als we ooit naar NL gingen, waar het slecht weer is, en de luifel en de vloer en zo ook erin moet, is het eerder anderhalf uur van afhaken tot koffie.

Het doek etc was van kwaliteit prima. De stokken vonden we niet altijd geweldig stevig/handig. Wij kochten onze echter nieuw, kampeerden er 6 jaar 5-6 weken per jaar mee, en op wat harsvlekken na, was er eigenlijk niks aan te merken.

De combi camp zal beter zijn, maar ik zou me over de kwaliteit van zo'n Trigano ook helemaal geen zorgen maken. Moest Trigano een model hebben dat bij onze noden paste (lees: moest de itinea meer bagageruimte hebben gehad), hadden wij opnieuw een (veel goedkopere) Trigano gekocht.

Voor de Trigano hadden we een cabanon, en in mijn beleving lag de Trigano wat beter/vaster achter de auto. Ik kan er eigenlijk niks slechts van zeggen!

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Keuzes keuzes keuzes, en waar op te letten? Aart kok, Trigano? tips gevraagd
« Reactie #9 Gepost op: mei 06, 2023, 09:25:29 am »

Ik zou de beoogde modellen gewoon zelf bekijken in de winkel waar je ze eventueel zou kopen.
Wat voor de een belangrijk is zal voor de ander geen rol spelen. Zo vonden wij twee binnententen om de slaapvertrekken een must. En het liefst donker. En de aansluiting van de voortent op de bak en het kuipzeil. Om maar een paar punten te noemen. De Kariba en Kavango waren we erg gecharmeerd van. Maar de aansluiting van de voortent/kuip op de keuken vonden we maar zo zo. En witte slaapcabines.

Ons lijstje van belangrijke punten;
Geremde aanhanger
Schokdemper onder aanhanger
Inritsbaar of vast kuipzeil (zo min mogelijk klittenband maar vaak ontkom je daar niet helemaal aan)
Goed afsluitbare binnententjes rond slaapcabines liefst donker
Redelijk dicht te maken voortent
Katoenen doek
Hoofd slaapplaats iig lattenbodem of van die schoteltjes
Ruime luifel mogelijk met zijwanden
Zonder tent openklappen belaadbaar op de oprit
Laadruimte ook toegankelijk als tent is opengeklapt
Niet al te ingewikkeld opzetten/afbreken

En dan vergeet ik vast nog wel wat. Maak voor jullie zelf vooraf een lijstje met wat je belangrijk vindt in een vouwwagen en kijk of beoogde modellen ook in grote mate het lijstje afvinkt.
« Laatst bewerkt op: mei 06, 2023, 09:36:23 am door Jer81 »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Keuzes keuzes keuzes, en waar op te letten? Aart kok, Trigano? tips gevraagd
« Reactie #10 Gepost op: mei 06, 2023, 09:55:30 am »

@Jer81, een verkoper zal eerder vertellen wat je wil horen,  een gebruiker kun je vragen naar de plussen en minnen van hun wagen.
In de showroom staat er 1 tafeltje en misschien een kastje in,  leuk maar niet realistisch als je met een gezin van 5 wil kamperen.

Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Keuzes keuzes keuzes, en waar op te letten? Aart kok, Trigano? tips gevraagd
« Reactie #11 Gepost op: mei 06, 2023, 10:01:05 am »

Een huis koop je ook niet met je eigen inrichting. Dat moet je er zelf bij denken.
Maar het kan natuurlijk nooit kwaad om praktijkervaring van mensen te vragen of eens op een camping wat gesprekken aan te gaan. Bedenk je dan ook dat sommige mensen wat te enthousiast zijn over hun eigen kampeermiddel en de minpunten niet meer zien.

Als je een wagen nieuw koopt wil je ook een goed gevoel hebben bij de winkel waar je hem koopt. Wellicht zal je er immers naar terug moeten als er iets onder garantie geregeld moet worden.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Keuzes keuzes keuzes, en waar op te letten? Aart kok, Trigano? tips gevraagd
« Reactie #12 Gepost op: mei 06, 2023, 11:43:41 am »

Wij hebben ook een odyssees gehad.
Deze bijna 8 jaar gehad omdat deze goed beviel.
Voor dat geld kan je denk ik geen betere wagen kopen.
Makkelijk en snel opzegbaar, veel bagage ruimte.
Nadelen als je een fietsendrager boven de vouwwagen hebt moet je die eerst voor het uitklappen eraf halen.
Op de dissel fietsen mee kan ook natuurlijk.
En de keuken eraf halen en versjouwen is een nadeel.

Met de aart kok geen ervaring.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Sbode

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 79
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Keuzes keuzes keuzes, en waar op te letten? Aart kok, Trigano? tips gevraagd
« Reactie #13 Gepost op: mei 06, 2023, 09:12:24 pm »

Wij zijn begonnen met een jamet Jametic (vergelijkbaar qua model met de Kavango) en later toen kind nr3 erbij kwam een zijtentje bijgekocht. De twee oudsten lagen samen op het 2de bed. Nooit last van bewegende bedden.

Nu een Holtkamper Kyte, die is qua binnenruimte precies goed voor ons 5en. De oudste heeft een apart tentje en de jongsten liggen samen in de achtertent.

Daarvoor naar alle 3 de wagens gekeken. De livingstone leek ons te klein van binnen zonder voorwand. We vinden het fijn om in het voorjaar binnen te ontbijten of boek te lezen. De Kavango vonden we heel mooi (vanwege de kwaliteit en looks) en hadden we bijna gekocht.
Gelogd

justinbrunsting

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Re: Keuzes keuzes keuzes, en waar op te letten? Aart kok, Trigano? tips gevraagd
« Reactie #14 Gepost op: mei 07, 2023, 02:43:36 pm »

Bedankt mensen! veel ervaringen gedeeld met de Odyssee; daar ga ik zeker verder naar kijken. En een lijstje maken inderdaad, waarbij het nog wel lastig is wat nou echt belangrijk is, zo zonder vouwwagen ervaring. Maar misschien daarom ook wel het beste om te huren (alhoewel me dat toch behoorlijk omslachtig lijkt met alle spullen, maar het overdenken waard) of met een oudere wagen te beginnen.
Als ik alle berichten nog eens lees zie ik dat veel van jullie zijn begonnen met een 1-2-3 systeem vouwwagen. Dat bevestigt mijn vermoeden dat dit een slim systeem is, zeker met jonge kinderen.
Ik kom dan ook nog de Tago Settler tegen, lijkt me ook niks mis mee en in het oranje-groen heeft hij fijne retro-vibes. Maar géén gastencabine dus dan moeten we het hebben van de ondertent. En daar kan ik niet zo veel over vinden. Iemand ervaring met dit type en de ondertent (en 3 kinderen wellicht)?
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal