Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Is de E25 al weer open?  (gelezen 6922 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JM

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 86
  • Trigano Alpha
Re: Is de E25 al weer open?
« Reactie #15 Gepost op: juli 07, 2023, 11:02:21 am »

Wij hebben vorig jaar de E42 richting Verviers genomen en zijn bij Theux eraf gegaan richting Sprimont en daar weer de E25 genomen. Met een vouwwagen is dit goed te doen, tussen Theux en Sprimont zit er wel één klim/afdaling van 12% in, maar die is niet erg lang.
Ik vond deze route veel beter te doen dan de route over Namen en is ook sneller
Gelogd

Mirri74

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Combi camp venezia
Re: Is de E25 al weer open?
« Reactie #16 Gepost op: juli 07, 2023, 02:42:47 pm »

Ik raad je sowieso aan als Nederlander de Waalse politie te vermijden. Ik hoor toch regelmatig niet zo positieve verhalen. Natuurlijk zullen dat uitzonderingen zijn, maar door de Vlamingen-Walen Problemen kan de Nederlandse taal in dat geval wel eens voor problemen zorgen.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Is de E25 al weer open?
« Reactie #17 Gepost op: juli 07, 2023, 03:29:03 pm »

Wij hebben vorig jaar de E42 richting Verviers genomen en zijn bij Theux eraf gegaan richting Sprimont en daar weer de E25 genomen. Met een vouwwagen is dit goed te doen, tussen Theux en Sprimont zit er wel één klim/afdaling van 12% in, maar die is niet erg lang.
Ik vond deze route veel beter te doen dan de route over Namen en is ook sneller

Ik geloof dat ik dan liever over Namen rijd.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.379
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Is de E25 al weer open?
« Reactie #18 Gepost op: juli 08, 2023, 09:01:56 pm »

Ik raad je sowieso aan als Nederlander de Waalse politie te vermijden. Ik hoor toch regelmatig niet zo positieve verhalen. Natuurlijk zullen dat uitzonderingen zijn, maar door de Vlamingen-Walen Problemen kan de Nederlandse taal in dat geval wel eens voor problemen zorgen.
Die begrijp ik niet goed. De Vlamingen spreken over het algemeen redelijk Frans, omgekeerd is dat veelal minder het geval hoewel dat in bepaalde functies wel verwacht wordt.
Denk dat je aan die verhalen niet veel geloof moet hechten.
Trouwens, meeste van deze boetes zullen gewoon automatisch via ANPR vastgesteld worden en dus per post toegestuurd worden en als dat naar Nederland is moet dat zelf in het Nederlands volgens Europese afspraken.
Denk dat die verhalen eerder broodje aap zullen zijn.
Trouwens de problemen tussen Vlaanderen en Wallonië zijn vooral van politici die zich willen profileren. Heb nog nooit problemen gehad met Waalse landgenoten zelf.
Gelogd

eriktiel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 201
  • Merk Vouwwagen: jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
Re: Is de E25 al weer open?
« Reactie #19 Gepost op: juli 08, 2023, 10:44:59 pm »

het gaat om de tunnel van cointe! Het centrum is gesloten voor combinaties langer  dan 6 meter, dus kon je de ring om Luik nemen...echter is deze nu ook verboden voor auto's met aanhanger totale lengte 6 mter+!! Dat is de tunnel waar je door rijdt net als je Luik uit rijdt ri Luxemburg. Dus je moet omrijden via Namen (verschrikkelijke route met gaten in het asfalt) of via Verviers en dn afzakken ri Luxemburg..
Gelogd
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Is de E25 al weer open?
« Reactie #20 Gepost op: juli 09, 2023, 06:55:12 am »

Als je de route over vervier neemt, dan verlaat je op enig moment de snelweg lijkt het?
Gelogd

Stefaan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Trigano chantilly
Re: Is de E25 al weer open?
« Reactie #21 Gepost op: juli 09, 2023, 08:45:58 am »

Die begrijp ik niet goed. De Vlamingen spreken over het algemeen redelijk Frans, omgekeerd is dat veelal minder het geval hoewel dat in bepaalde functies wel verwacht wordt.
Denk dat je aan die verhalen niet veel geloof moet hechten.
Trouwens, meeste van deze boetes zullen gewoon automatisch via ANPR vastgesteld worden en dus per post toegestuurd worden en als dat naar Nederland is moet dat zelf in het Nederlands volgens Europese afspraken.
Denk dat die verhalen eerder broodje aap zullen zijn.
Trouwens de problemen tussen Vlaanderen en Wallonië zijn vooral van politici die zich willen profileren. Heb nog nooit problemen gehad met Waalse landgenoten zelf.

Als belg in nederland wonend en dus nederlands kenteken heb ik toch wel ervaring met bepaalde regios waar ze tuk zijn op nederlanders pesten. Ik ben er vaak uitgeplukt ombij een hoopje nederlanders ter controle aan te sluiten tot het moment dat ik mijn belgische id te toon en dan is het sorry rij maar door. We wisten niet dat u ook belg bent. Dus bij deze.
Gelogd

eriktiel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 201
  • Merk Vouwwagen: jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
Re: Is de E25 al weer open?
« Reactie #22 Gepost op: juli 09, 2023, 10:13:03 am »

Voor Luik hou ik Verviers aan, op de E42 hou ik Theux aan. 15 min provinciale weg dan.. en kom je later op de E25, ruim na Luik, er weer op.
Gelogd
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Is de E25 al weer open?
« Reactie #23 Gepost op: juli 09, 2023, 02:49:38 pm »

Wij rijden altijd door Luik heen, door de tunnels / centrum. Dat geeft de gps aan als snelste manier. Zo zijn we vorige week ook gereden, en alle voorgaande jaren ook.

Een bord van 6m+ verboden heb ik niet gezien.

Moest er een boete volgen, zal ik het hier melden voor jullie, dan kunnen jullie Luik vermijden.

Ik herinner me echter dat dit vorig jaar ook al een topic was hier. Toen heb ik ook geen boete gehad, en ook geen verbodsbord gezien trouwens.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: juli 09, 2023, 02:54:18 pm door metalpe »
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Is de E25 al weer open?
« Reactie #24 Gepost op: juli 09, 2023, 03:35:19 pm »

Dat bord heb ik wel eens gezien, maar die kan je ook makkelijk missen. Op de terugweg is het duidelijker aangegeven.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.379
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Is de E25 al weer open?
« Reactie #25 Gepost op: juli 09, 2023, 06:30:35 pm »

Wij rijden altijd door Luik heen, door de tunnels / centrum. Dat geeft de gps aan als snelste manier. Zo zijn we vorige week ook gereden, en alle voorgaande jaren ook.

Een bord van 6m+ verboden heb ik niet gezien.

Moest er een boete volgen, zal ik het hier melden voor jullie, dan kunnen jullie Luik vermijden.

Ik herinner me echter dat dit vorig jaar ook al een topic was hier. Toen heb ik ook geen boete gehad, en ook geen verbodsbord gezien trouwens.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Vorige weel was de tunnel nog niet afgesloten, vandaar dat je geen probleem zult gehad hebben.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.379
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Is de E25 al weer open?
« Reactie #26 Gepost op: juli 09, 2023, 06:34:53 pm »

Als belg in nederland wonend en dus nederlands kenteken heb ik toch wel ervaring met bepaalde regios waar ze tuk zijn op nederlanders pesten. Ik ben er vaak uitgeplukt ombij een hoopje nederlanders ter controle aan te sluiten tot het moment dat ik mijn belgische id te toon en dan is het sorry rij maar door. We wisten niet dat u ook belg bent. Dus bij deze.
Dan zal het vermoedelijk controle zijn van alle buitenlanders. Ook in Duitsland hebben we het al voor gehad dat wij als Belg tussen heel veel Nederlandse nummerplaten stonden. Alle buitenlanders met een aanhangwagen werden er uitgeplukt. Kans groot dat dit hier ook zo was. Kan moeilijk geloven, zeker gezien dit verhaal dat men Nederlanders er uitpikt en moeilijk over doet omwille van problemen met het Nederlands van Vlamingen zoals hier eerder werd gesuggereerd. Buitenlanders met aanhangwagen stelselmatig controleren of ze onze reglementering ook respecteren, zou ik wel verwachten. Een Duitser of Fransman zou er dan zeker ook wel tussen gezeten hebben.

Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Is de E25 al weer open?
« Reactie #27 Gepost op: juli 09, 2023, 06:54:40 pm »


Vorige weel was de tunnel nog niet afgesloten, vandaar dat je geen probleem zult gehad hebben.

Dat zou natuurlijk veel verklaren :)
We komen er enkel op de heenweg. Heen vanuit B-Limburg naar de Middellandse zee, is via Luik. Terug komen we vanaf de oceaan, da's over Parijs - Brussel. Dus ik kom er volgend jaar pas weer. Dan zal het wel opgelost zijn :)

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

eriktiel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 201
  • Merk Vouwwagen: jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
Re: Is de E25 al weer open?
« Reactie #28 Gepost op: juli 12, 2023, 09:44:17 pm »

Het is de laatste tunnel net voor je de berg oprijdt. Die is afgesloten voor verkeer langer dan 6 mtr. En alleen de weg richting Luxemburg.
https://www.liege.be/fr/vie-communale/services-communaux/mobilite/actualites/telechargements/cointe-cp-court-06-23-nl-1.pdf
Gelogd
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

eriktiel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 201
  • Merk Vouwwagen: jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
Re: Is de E25 al weer open?
« Reactie #29 Gepost op: juli 12, 2023, 09:47:36 pm »

Het centrum van Luik is al jaren afgesloten voor verkeer langer dan 6 meter! Nu is de rondweg om Luik dus ook afgesloten.
 Dat bord is echt niet te missen hoor....
Gelogd
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal