Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: inpakken vouwwagen en auto  (gelezen 8601 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
inpakken vouwwagen en auto
« Reactie #15 Gepost op: juni 30, 2013, 11:06:21 am »

Bij mij past simpelweg lang niet alles In de klapkar.
In de auto komt de koelkast, 4 klapstoelen, grote wasteil , medicatie kistje, speelgoed, schoenen, eet-kistjes en nog meer ...

Maar de keuze is steeds dat wat het minst nodig is met kamperen, dat gaat in de auto. Zodat het daar eventueel kan blijven staan.
( ik nomineer die materialen dn altijd gelijk om niet meer mee te nemen ... maar dat is vooralsnog een illusie gebleken :O )
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

bosi

  • Gast
Re: inpakken vouwwagen en auto
« Reactie #16 Gepost op: juni 30, 2013, 11:23:47 am »

Ook bij ons liggen vrijwel alle kampeerspullen in/op onze klapper, alleen de (gevulde) koelbox zeten wij nog in de disselbak bij vertrek, door de (beperkte) grote van de disselbak, past hierin naast de koelbox alleen nog de haringen en de hamers en meer van dat klein spul. In de bankjes liggen de gordijntjes, tarp, binnenhemels, speelgoed, gaslampen en gasstraal element (verwarming)en meer van dat spul, in het middenpad de voortent en de luifel en de drie stokken zakken aangevuld met jerrycans en opstapje. In de keuken zit de hele keuken uitrusting inclusief service, op de keuken liggen de grondzeilen en de stoelen en de tafels liggen op de klapper onder het dekzeil. Daarboven de imperiaal met 4 fietsen en onze klapper zit aan zijn belading taks. Op onze skoda fabia zit een dakkoffer waar precies 4 weekendtassen in passen met de kleding. In de kofferbak de gastanks, skottel, de slaapzakken en self inflateble matjes van de kids en meer van dat soort spul.
Gelogd

jackodb

  • Gast
inpakken vouwwagen en auto
« Reactie #17 Gepost op: juni 30, 2013, 12:03:17 pm »

Hier gaat ook het meeste in de klapper. En alvast een beetje in de dakkoffer.

Aangezien de wagen, vlak bij mijn werk, dagelijks goed bereikbaar is, begint het inpakken al weken van tevoren. En daarmee ook de voorpret natuurlijk.

En wat er meegaat is afhankelijk van de bestemming. Mag er niet gebbq'd worden bij de tent, dan blijft ie thuis. Is er drinkbaar tapwater, dan gaat een watertankje mee. Bij een grasveld, een bal. Bij een strandje, een parasol. Enz..

Op het laatste moment, wat kleren, compact speelgoed voor de kids en beddegoed. De koelkast staat dan thuis al een paar dagen aan met inhoud.
Gelogd

MichelvDijk

  • Gast
Re: inpakken vouwwagen en auto
« Reactie #18 Gepost op: juni 30, 2013, 12:06:25 pm »

Alles staat hier al in de vouwwagen klaar, het enige wat wij nog hoeven in te laden zijn de kleding tassen en een koelbox in de auto.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: inpakken vouwwagen en auto
« Reactie #19 Gepost op: juni 30, 2013, 04:15:18 pm »

Alles staat hier al in de vouwwagen klaar, het enige wat wij nog hoeven in te laden zijn de kleding tassen en een koelbox in de auto.

Dat is voor mij ook een wens, helaas lukt tot op heden niet om de klapper "uitruk gereed" weg te zetten en moet ik elk jaar de hele zooi opnieuw inpakken. Op zich ook leuk hoor want zo begint mijn vakantie gevoel veel eerder dan de rest van de familie  ;)

Bij ons gaan de zwembandjes, badjes, zwemluiers etc in de linkerbank, alle rommeltjes in de rechterbank (knijpers, kaartspel, yatzee, blablabla) in het middenpad 2 stoelen, grondzeil (3x), tarp, kledingtassen, gasfles, pak luiers, bbq, kledingkast, airbed voor de oudste. De slaapzakken liggen klaar op de bedden. De keukenkastjes worden gevuld met eet gerelateerde zooi, thee en handdoeken, pannen, onderzetters, bekers, toilettas, zonnenbrandspul. De medicijntas ligt in de auto, net als een buggy, kinderspeelgoed, pick-nick kleed en een 12v koelbox.
Als de boel dicht geklapt is gaan onder het afdekzeil nog 2 stoelen en de tafel. Afsluitend met de koelkast en een disselbak gevuld met zooi moet dat een goede kogeldruk opleveren. Lukt dat niet dan gaan de haringen naar achter of vul ik de jerrycan met water en plaats ik die daar waar nodig.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Alexander O

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 170
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition
Re: inpakken vouwwagen en auto
« Reactie #20 Gepost op: juni 30, 2013, 08:44:39 pm »

Knap hoor van iedereen!
Wij gaan komende weekend voor het eerste met de nieuwe vouwwagen op pad en ik heb nog geen flauw idee hoe ik alle spullen die we hiervoor hebben gekocht erin gaan krijgen ::)
Tafel, vouwkast, stoelen, het zijn allemaal grote spullen, zelfs nu ze nog simpelweg in de gang staan. We gaan van de week 's avonds maar een beetje puzzelen. Zijn er nog Holtkamper Flyer eigenaren met tips?
Gelogd
Uit een oneindig kleine punt ontstond het heelal met een hele grote KLAP!

Bosje

  • Gast
Re: inpakken vouwwagen en auto
« Reactie #21 Gepost op: juni 30, 2013, 08:52:58 pm »

In ieder geval de kampeerspullen niet in de doos laten zitten, dat vraagd extra ruimte WW
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: inpakken vouwwagen en auto
« Reactie #22 Gepost op: juni 30, 2013, 08:56:23 pm »

Alle kampeerspullen zitten bij ons ook in de vouwwagen (ook tijdens stalling)

In de bankjes:
Emmertje schepje, diverse speelgoed, opblaasdingen, allerlei keukengerei
in de lades aan het eind in midden, doe ik het ondergoed van ons en kids+ zwemkleding en sneakersokjes, zodat we dat meteen bij de hand hebben.
Dan in het gangpad, 3 boxen vol met kampeerspullen, tentstokken, voortent, tenttapijt

Eenmaal opgevouwen ligt er nog boven op (verlengd afdekzijl)
2 matrastoppers
2 vouwstoelen
2 driestanden stoelen
Dukdalf 6 persoons tafel
Droogrek
4x hoofdkussens

in de auto dan alleen nog ene koffer met kleding/handdoeken en wat boodschappen om de eerste dagen mee door te komen :)
Gelogd

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: inpakken vouwwagen en auto
« Reactie #23 Gepost op: juni 30, 2013, 09:56:10 pm »

Knap hoor van iedereen!
Wij gaan komende weekend voor het eerste met de nieuwe vouwwagen op pad en ik heb nog geen flauw idee hoe ik alle spullen die we hiervoor hebben gekocht erin gaan krijgen ::)
Tafel, vouwkast, stoelen, het zijn allemaal grote spullen, zelfs nu ze nog simpelweg in de gang staan. We gaan van de week 's avonds maar een beetje puzzelen. Zijn er nog Holtkamper Flyer eigenaren met tips?

In onze flyer zaten alle tentstokken, voorwand, grondzeil, etc in de banken. Ook een gasstel, gasflesje, opstapkrukje (inklapbaar), haringzak, elekriciteitsnoer in de banken. Tussen de banken een vouwkeuken, 3 stoelen (2 grote 1 kleine) 2 tafels, een krukje, 1 groot vouwkrat met alle potten pannen borden bekers bestek etc. Dit liet ik altijd in de flyer zitten/liggen. Dan was er nog ruimte voor 3 kleine vouwkratten die door het luik achter passen met andere reut, speelgoed, etenswaar etc. Dekbed en kussens op de heenweg in de auto. Vanaf de eerste overnachting blijft dit op het bed. Kleding, schoenen en koelbox en voor 1 kind matje en slaapzak ook in de auto. Wij gebruiken geen dakkoffer. Vaak nog wel 3 fietsen op de dissel.Wat niet in de auto of vw past, gaat niet mee.
« Laatst bewerkt op: juni 30, 2013, 09:59:29 pm door Mustang »
Gelogd

Alexander O

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 170
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition
Re: inpakken vouwwagen en auto
« Reactie #24 Gepost op: juli 01, 2013, 08:57:07 am »

Bedankt Mustang, blij om te horen dat er nogal wat in de Flyer past. Het zou wel heel fijn zijn als we de auto niet helemaal vol hoeven te stouwen. Woensdag haal ik de vw op van de stalling en dan gaat het gebeuren  :K
Gelogd
Uit een oneindig kleine punt ontstond het heelal met een hele grote KLAP!

edwin1234

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 106
  • Merk Vouwwagen: trigano olympe
Re: inpakken vouwwagen en auto
« Reactie #25 Gepost op: juli 01, 2013, 09:23:02 am »

Bij ons staat alles vertrek klaar,
Alles zit er in tot gereedschap en kinderspeelgoed aan toe.
Gewoon op je gemak inladen en goed bekijken dan kan er veel in
Maak wat fotos ervan als het na je zin er in ligt voor de keer erop.
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: inpakken vouwwagen en auto
« Reactie #26 Gepost op: augustus 07, 2013, 03:16:14 pm »

Dat vind ik het ideale van mijn roadmaster. Ruimte zat.

We nemen echt een hoop mee, maar toch heb ik ruimte over, vooral in de keuken, de disselbak en de auto.
Ik vind het altijd wel prettig als de binnenspiegel bruikbaar is. Ondanks dat ik niet heel veel zie. Bovenop de wagen zit het nu aardig vol met 3 surfplanken, 3 masten, 3 gieken, 2 surfzeilen, 2 volwassen fietsen, 2 kinderfietsen, 1 aanhangfiets en een fietszitje. :#

Ik vind het wel handig om alle kampeerspullen in de vouwwagen te doen en te laten tijdens stalling, maar daar kan nog een heleboel bij.
Nu waren dat surfspullen en speelgoed.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: inpakken vouwwagen en auto
« Reactie #27 Gepost op: augustus 07, 2013, 06:17:49 pm »

Net thuis en aardig opruiming gehouden in de Jametic. Veel te veel zat er zo langzamerhand in.  Had in de vakantie al een lijstje gemaakt wat er uit zou kunnen. We willen eigenlijk vaker verkassen, maar laten dat telkens achterwege vanwege het gesjouw met troep. Eigenlijk moet er niets bovenop de wagen liggen. wel gaat volgend jaar de topkoffer op de auto mee. Daar kunnen spullen in die anders op de vw moeten.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Pila79

  • Gast
Re: inpakken vouwwagen en auto
« Reactie #28 Gepost op: augustus 22, 2013, 09:07:15 am »

Wij hebben ook zoveel mogelijk in de vw. Ik zou m ook wel vertrekklaar willen stallen, maar nu maak ik voor vertrek ook de bedden alvast op en om dat nu t hele jaar te laten liggen lijkt me ook niet lekker ;)
Wij hebben in onze auto alleen de koelkast en de tassen met kleding, al t overige gaat in de vw. Stokken gaan links en rechts in de bakken met aan elke kant ook een kleed, verder wordt dit volgepropt met kleine kampeerdingen, emmer, bezem enz. In t middenpad staat de wc en de rest is opgevuld met klapkratten. Vorig jaar hadden we nog een skottel mee, maar die bleken we eigenlijk niet te gebruiken, dus die gaatmp weer op. We hebben een partygrill van campinggaz om te bbqen, neemt een stuk minder ruimte in ;) gasflessen in de dissel met de haringen, slinger en alles wat we meteen nodig hebben.
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: inpakken vouwwagen en auto
« Reactie #29 Gepost op: augustus 22, 2013, 09:53:38 am »

Stoelen gaan op de klapkar bij vertrek die staan 's winters in huis omdatd e garage wat te vochtig bleek.
Klapkar staat dit jaar voor het eerst in de stalling dus wellichtw as het niet nodig maar goed....
Bij vertrek hebben we alle kampeerspullen in de vouwwagen (incl slaapzakken en de matjes voor de kinderen) kleren en koelbox (zo'n 40 liter joekel) in de auto, en de verbazing schetst dat de achterruit gewoon vrij blijft, kortom papa kan de fietsen op de vouwwagen zien, dat vindt ik wel zo prettig.....
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal