Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: HOE impregneren???  (gelezen 6447 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: HOE impregneren???
« Reactie #15 Gepost op: juni 18, 2012, 09:45:24 pm »

Waarom moet je de tent impregneren?
Volgens roadmaster gaat het er nooit uit tenzij je met schoonmaakmiddelen aan de gang gaat. Maar als je dat gedaan hebt krijg je het er ook niet meer in. Is misschien een ander soort tentdoek, maar ik dacht ik noem het toch even.
Gelogd

Pila79

  • Gast
Re: HOE impregneren???
« Reactie #16 Gepost op: juni 19, 2012, 11:33:24 am »

Onze "nieuwe" vouwwagentent heeft het weer een beetje in het dak zitten. Hiervoor heb ik een schoonmaakprodukt gevonden (even duimen dat het ook echt werkt) maar daarna moeten we dus weer impregneren.

Ik zag bij de campingwinkel 123 omega Wet staan. Dit is een impregneermiddel wat je op nat doek spuit. Heb meteen een paar bussen mee genomen, want dat leek me ideaal na het schoonmaken, maar ook als je op de camping er opeens achter komt dat je wagen toch niet zo waterdicht is. Aangezien je het op nat doek kan gebruiken kun je meteen naar buiten om je doek te impregneren. Of het ook meteen zo goed werkt weet ik nog niet.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: HOE impregneren???
« Reactie #17 Gepost op: juni 19, 2012, 11:54:01 am »

Onze "nieuwe" vouwwagentent heeft het weer een beetje in het dak zitten. Hiervoor heb ik een schoonmaakprodukt gevonden (even duimen dat het ook echt werkt) maar daarna moeten we dus weer impregneren.


Zou je willen vertellen wat voor een "weer"schimmel verwijderaar voor textiel je hebt gevonden, want weer vlekken verwijderaar van HG is niet meer te krijgen. Ik heb het weer in een windscherm zitten.
Gelogd

Pila79

  • Gast
Re: HOE impregneren???
« Reactie #18 Gepost op: juni 20, 2012, 07:30:45 am »

Ik heb de powerclean van ultramar (ff googlen en dan vind je zo de site) ze hebben ook andere tentschoonmaakmiddelen en impregneerspul (niet die voor op nat doek), als je de voor en na foto ziet is t echt "amazing", maar of t echt zo goed werkt weet ik dus nog niet. Als t weer een beetje meezit gaan we het dit weekend uitproberen.
Gelogd

SReg

  • Gast
Re: HOE impregneren???
« Reactie #19 Gepost op: augustus 09, 2013, 11:25:07 am »

Ik heb de powerclean van ultramar (ff googlen en dan vind je zo de site) ze hebben ook andere tentschoonmaakmiddelen en impregneerspul (niet die voor op nat doek), als je de voor en na foto ziet is t echt "amazing", maar of t echt zo goed werkt weet ik dus nog niet. Als t weer een beetje meezit gaan we het dit weekend uitproberen.

En ? Werkt Powercleaner ook zoals ze beweren?
Gelogd

Pila79

  • Gast
Re: HOE impregneren???
« Reactie #20 Gepost op: augustus 22, 2013, 08:51:35 am »

Vorig jaar dus hele vw schoon gemaakt met die ultramar meuk. Wat een takkewerk, na schoonmaken zagen we nog hele lichte vlekjes, we hadden er denk ik 80% mee weg gekregen, maar na niet al te lang erna 3 weken de zon erop gehad te hebben is er echt nagenoeg niks meer te zien!

Het impregeneren hebben we in 2 etappes gedaan  ;) Na de eerste ronde met die spuitbussen was i niet helemaal waterdicht (uiteraard bij t slaap gedeelte niet  :? ) Dit jaar dus van ultramar een 5 liter jerrycan besteld, dit in zo'n hoge druk tuinplantenspui (zo 1 die je zelf moet pompen) gedaan en over de hele tent gespoten, ingewreven en de naden later nog een keer gedaan en hij heeft dit jaar 2 flinke franse plensbuien doorstaan en het dak was helemaal droog. Enige wat we vergeten waren is de zijkanten waar t spoelwater langs gelopen was te impregneren.dit doen we volgend jaar dus wel gewoon even goed met een spuitbus aangezien dit maar een kleinstukje is.

Dussss, jekrijgt t er schoon mee, maar reken wel op een paar dagen noeste arbeid :J
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal