Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Van Assen naar Belmont Tramonet  (gelezen 4167 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk Vouwwagen: Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Van Assen naar Belmont Tramonet
« Gepost op: januari 01, 2013, 10:32:03 pm »

In juli gaan wij met de vouwwagen naar Belmont Tramonet, ik heb drie routes op het oog:
1) A31 Nancy Dijon
2) A31 A6 Koln
3) A3 Koln Frankfurt Karlsruhe Bern

Iemand die me kan vertellen welke voor-nadelen er zijn?
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Van Assen naar Belmont Tramonet
« Reactie #1 Gepost op: januari 02, 2013, 08:20:47 am »

Voor route 1): ga niet op één van de beruchte zaterdagen rijden, voor de rest geeft die route vrijwel nooit problemen als je geen problemen hebt met tol betalen.

De andere routes heb ik zelf geen ervaring mee.
Gelogd

berkevelda

  • Gast
Re: Van Assen naar Belmont Tramonet
« Reactie #2 Gepost op: januari 02, 2013, 01:38:23 pm »

Ik kom bijna elk jaar wel in die regio. De ene keer in Frankrijk, de andere keer in franstalig zwitserland (quatre vallees, Wallis).

Wij wonen in Zwolle eigelijk altijd de A61 bij Venlo richting Keulen, Koblenz en bij Karlsruhe de A5 naar Basel. Dan door naar Bern, Lausanne en Geneve.
Tot nu toe nog nooit file gehad en het scheelt maar een kilometer of 35 (dat het langer is). Hou er rekening mee dat je in Zwitserland voor de vouwwagen ook een vignet nodig hebt....... We scoren altijd een goedkoop vignet via de familie (als ze van wintersport terug zijn) :X   Wij zijn uiteindelijk met de "goedkope" vignetten ook nog eens goedkoper uit dan dat je tol moet betalen.

Het is dus net wat je wil. Afgelopen jaar voor het eerst weer eens over Maastricht, Luxemburg die kant op gegaan maar dan op maandag vertrokken. Heb 95% van de tijd op de cuisecontrol kunnen rijden. Het kan dus wel, maar dat ligt dus ook wel aan de dag waarop je rijdt.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Van Assen naar Belmont Tramonet
« Reactie #3 Gepost op: januari 02, 2013, 03:12:30 pm »

Als je nu richting Koblenz gaat bij Venlo kan je beter de A74 nemen, die gaat rechtstreeks.
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Van Assen naar Belmont Tramonet
« Reactie #4 Gepost op: januari 04, 2013, 12:17:05 pm »

Duitsland / Zwitserland:
- snelheidsbeperking (80 km per uur en met name in Zwitserland wordt behoorlijk gecontroleerd),
- twee zwitserse autobahnvignetten (?70).
- opletten op grote snelheidsverschillen als je toch wilt inhalen
- op sommige trajecten erg druk (Roergebied, Frankfurt, Karlsruhe), rustig is het onder Keulen nergens meer;
- betere wegrestaurants (met name sanitair)

Frankrijk
- 130 km/uur
- tol (zal ook rond de ? 35 per enkele reis zijn)
- rustige (m.u.v. Metz en Lyon), goed onderhouden weg, vooral als je via Dole rijdt
- goedkoop tanken in Luxemburg

Met vouwwagen zou ik door Frankrijk gaan. Duitsland vind ik drukker en het schiet niet op. Ik heb geen ervaring met rijden in het weekend dus weet niet hoe druk het dan is maar door de week is het filerisico in Duitsland volgens mij veel hoger (ik ben in ieder geval nog nooit filevrij door Duitsland gereden en heb in Frankrijk alleen in Parijs files gehad).

Gelogd

berkevelda

  • Gast
Re: Van Assen naar Belmont Tramonet
« Reactie #5 Gepost op: januari 05, 2013, 01:33:51 pm »

Duitsland / Zwitserland:
- snelheidsbeperking (80 km per uur en met name in Zwitserland wordt behoorlijk gecontroleerd),

Duitsland vind ik drukker en het schiet niet op. Ik heb geen ervaring met rijden in het weekend dus weet niet hoe druk het dan is maar door de week is het filerisico in Duitsland volgens mij veel hoger (ik ben in ieder geval nog nooit filevrij door Duitsland gereden en heb in Frankrijk alleen in Parijs files gehad).

Als je er een Tempo 100 op hebt zitten zoals wij dat hebben zit ik de cruisecontrol gewoon vast op 112/114 km/u en dat gaat prima.
Wij hebben nog nooit file gehad in Duitsland. Het ligt er denk ik aan wanneer je rijdt. Van andere heb ik namelijk ook een hoop drama verhalen over Franse tolpoortjes gehoord. Wij rijden NOOIT in het weekend. Meestal vertrekken we op maandag en komen dan 2/3 weken later weer op dinsdag of woensdag thuis.
Moet toegeven dat je dan misschien wel meer vrachtverkeer op de weg hebt dan in het weekend, maar zolang dat op een normaal tempo doorrijdt vliegen wij daar met de vouwwagen met gemak bij langs.
Gelogd

Palafima

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL
Re: Van Assen naar Belmont Tramonet
« Reactie #6 Gepost op: januari 05, 2013, 06:43:04 pm »

Op zaterdag beslist route 1 niet doen!Op zondag juist wél! Kost inderdaad 35/40 voor enkele reis maar wel prachtwegen!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Van Assen naar Belmont Tramonet
« Reactie #7 Gepost op: januari 06, 2013, 08:54:02 am »

Afgelopen jaar voor het eerst naar Frankrijk, Die aan de Drome, met onze Jametic. Vanuit Noord Holland via Antwerpen gereden. 1200 km in net geen 14 uur. Wij rijden overigens wel 's nachts vanaf huis. En dat rijdt lekker door. In NL om de snelheid denken, maar in Belgie lekker 120 rijden. Luxemburg was even klote met 70 vanwege paniekerigheid vanwege een beetje mist. Eerste stuk in Frankrijk schoot ook niet op, op de gewone snelwegen waar je maar 100 mag. Maar eenmaal op de tolwegen weer doorgassen met 120. Tolpoortjes was voor ons ook even stressen omdat we er 0 ervaring mee hadden. Wij stoppen regelmatig, mede vanwege het tanken van LPG, maar ook om toch regelmatig even te rusten. Met onze nieuwe diesel zal het relaxter gaan. de terugweg zelfde route terug in 13,5 uur. Vertrek om 5 uur in de middag, dan geen drukte meer bij Lyon en in de ochtend om 7.30 uur weer thuis. Tanken in Belgie was ook eerst even uitzoeken, omdat men er nogal bang is dat je er zonder betalen vandoor gaat, ondanks dat de stations bemand waren. Eerst betalen en dan pas tanken. Ja tuurlijk, ik weet toch niet precies hoeveel gas er in gaat. En de pompbediende was ook niet zo snugger om uit te leggen dat je via de pinpaal ook kon tanken. Maar vooruit, na wat ergernis dat zelf uitgevonden en klaar. Wisten we dat meteen voor de volgende keer. Het beroerde van LPG is dat het verbruik nogal hoog is, vooral met vw en hoge snelheid en de tankinhoud klein. Dus om de 250 km toch wel weer dringend tanken. En in de nacht kun je in NL ook al niet op veel plaatsen tanken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk Vouwwagen: Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: Van Assen naar Belmont Tramonet
« Reactie #8 Gepost op: juni 16, 2013, 08:50:54 pm »

Oh ja.... We vertrekken 14 JULI :H :H :H :H :H :H :H :H :H :H :H :H
Ben benieuwd...
 :K

ANMB kalender geeft geen drukte aan...
« Laatst bewerkt op: juni 16, 2013, 08:54:07 pm door Kien »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal