Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Doorreis campings  (gelezen 68725 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Doorreis campings
« Reactie #45 Gepost op: juli 18, 2018, 10:01:46 pm »

Ik zie het juist als een voordeel dat bij de meeste hotels je een afgesloten parkeerplaatst hebt (B&B hotels / Ibis / etc), je uitstapt na een dag gereden te hebben, ff opfrist, je wat gaat eten in een (grill)restaurant en zo je hotelbedje inkruipt, smorgens een heerlijke douche en je je weg vervolgt op weg naar je eindbestemming

die paar tientjes extra voor je hotelkamer maken het niet op de hele vakantie...

Een weer plus 1

Ik betaal op de municipal u  Macon bijna 50 euro voor 1 nacht. Ik betaal bij bb met vroegboek korting incl ontbijt voor 4 personen 74 euro. Wij hebben zoveel op de klapper liggen dat ik me de moeite bespaar en voor de 24 euro euro graag een hotel neem ;)
Gelogd

Fotist

  • Gast
Re: Doorreis campings
« Reactie #46 Gepost op: juli 18, 2018, 10:26:52 pm »

Na jaren die vieze goedkope hotels bezocht te hebben op van die trieste industrieterreinen, doen we nu weer gewoon een doorreis camping. 29 euro met 5 personen, supermarkt dichtbij. We zaten voor 10u 's ochtends weer in de auto, na ontbijt en koffie.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Doorreis campings
« Reactie #47 Gepost op: juli 18, 2018, 10:34:21 pm »

welke hotels heb je dan bezocht?

moet het eerste vieze hotel nog tegenkomen, wij boeken meestal B&B Hotel en vorig jaar een keer Ibis, was ook netjes, schoon en zuiver
Gelogd

Fotist

  • Gast
Re: Doorreis campings
« Reactie #48 Gepost op: juli 18, 2018, 11:02:21 pm »

Laatste keer was geloof ik een Etap. We konden toen de kids sliepen eigenlijk alleen maar op de galerij zitten met een wijntje. Niet relaxed. Alles was niet echt schoon (badkamer en beddengoed wel), vloer, bureau, deurklinken, ramen, gordijnen, bedranden, extra kussen waren allemaal ranzig. Bovendien stonk het naar natte hond. Ibis waren vaak iets beter, maar ook niet fantastisch. De laatste keer in Nuits st Georges moesten we trouwens ons bed uit vanwege vals brand alarm.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Doorreis campings
« Reactie #49 Gepost op: juli 18, 2018, 11:13:36 pm »

Ook ik heb moeite de gezelligheid en romantiek te vinden van zo'n goedkoop doorreis hotel. 
De keren dat ik er heb geslapen vond ik het een klein warm hok op een ongezellig industrieterrein. Eigenlijk heeft het wel wat weg van zo'n caradinges. Daar wil ik ook niet in slapen ...
Als je doel is zo snel mogelijk op de plaats van bestemming te komen, dan is het een optie. Maar voor ons is de overnachting op de door reiscamping een deel van de vakantie. We rijden tot een uur of 15:00, klappen lekker uit en struinen wat rond in de omgeving, eten wat en gaan op tijd naar bed.
De volgende ochtend ontbijten, inklappen en weg wezen.
Gelogd

danielwillemsen84

  • Gast
Re: Doorreis campings
« Reactie #50 Gepost op: juli 19, 2018, 07:29:13 am »

Wij willen dit jaar proberen http://www.domaine-eperviere.com/?lang=nl te bereiken  (784 km); wij hebben hier in 2015 3 nachten geslapen op doorreis naar het zuiden gestaan en waren onder de indruk van deze camping. Voor mij niet ver van de snelweg (20km), je staat er toch denk ik net wat sfeervoller dan op een echte doorreis camping en als de nood hoog is zit er een Auchan in het dorp. Als we het op zaterdag halen willen we 2 nachten staan en maandag door trekken naar Frejús.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Doorreis campings
« Reactie #51 Gepost op: juli 19, 2018, 07:19:46 pm »

Ook ik heb moeite de gezelligheid en romantiek te vinden van zo'n goedkoop doorreis hotel. 
De keren dat ik er heb geslapen vond ik het een klein warm hok op een ongezellig industrieterrein. Eigenlijk heeft het wel wat weg van zo'n caradinges. Daar wil ik ook niet in slapen ...
Als je doel is zo snel mogelijk op de plaats van bestemming te komen, dan is het een optie. Maar voor ons is de overnachting op de door reiscamping een deel van de vakantie. We rijden tot een uur of 15:00, klappen lekker uit en struinen wat rond in de omgeving, eten wat en gaan op tijd naar bed.
De volgende ochtend ontbijten, inklappen en weg wezen.

gelukkig hebben we een andere ervaring, en ja mijn / ons doel is zo snel mogelijk Frankrijk door te komen
tis al erg genoeg dat we er doorheen moeten  :#

maar ook daar denken anderen anders over  :J
Gelogd

Fotist

  • Gast
Re: Doorreis campings
« Reactie #52 Gepost op: juli 19, 2018, 07:34:11 pm »

Ja, ieder zijn ding. Fijn dat we kunnen kiezen!

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Doorreis campings
« Reactie #53 Gepost op: juli 19, 2018, 08:03:22 pm »

Is ook. Op de heenweg rijden wij ook 1300km in een keer (slapen een paar uur in de auto). Velen hier verfoeien dat, ik vind het prima. Komt omdat we de vrijdag nog moeten werken en een beroep hebben waar je geen dag eerder kan stoppen, en de zaterdag al daar moeten zijn. Camping waar je niet makkelijk binnenkomt dus alles een dag opschuiven is geen optie. Dan zijn we onze plek kwijt en een nacht betalen en er nog niet slapen wil ik niet.

Op de terugweg hakken we de weg in stukken (en maken zelfs een enooooorme omweg) en rijden we 3x 500km, behalve de laatste dag (750; ook goed te doen). We slapen dan wel altijd meer dan 1 nacht op 1 plek omdat voor 1 nacht opzetten echt te veel moeite is en ik ook iets wil zien van de omgeving, en omdat we tijd hebben...

Maar smaken verschillen. In een hotel slapen terwijl ik de VW bij heb zou ik persoonlijk nooit doen, maar ik snap de redenering wel.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Doorreis campings
« Reactie #54 Gepost op: juli 19, 2018, 11:53:29 pm »

Ik betaal op de municipal u  Macon bijna 50 euro voor 1 nacht.

Dan weet ik zeker dat ze je een poot uittrekken. Wij betalen voor 4 personen een stuk minder namelijk.

Het is een grappige discussie over wel of niet overnachten. 1300km in 1 keer rijden lees ik, o.a. vanwege werk etc. Elke werk heeft vrije dagen en als je iets plant staat het vast. Heel simpel. Daarbij komt dat vrachtwagenchauffeurs zich aan de rijtijdenwet moeten houden, maar wij (niet professionele rijders) alles aan onze laars lappen en koste wat het kost in 1 x door knallen naar onze bestemming. Geeft me een heel veilig gevoel!

Ik deel de reactie van @Jerome. De reis is ook vakantie. Wij besluiten zelfs om een dag eerder te vertrekken en 2 x te overnachten. Lekker relaxt 500km per dag. Klapper uitklappen, lekker eten etc. En de volgende dag fris verder naar de volgende camping: vakantie!
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Doorreis campings
« Reactie #55 Gepost op: juli 20, 2018, 08:48:19 am »

Ik slaap in de vouwwagen ook een stuk beter dan in een hotel.
Maar als je veel op je vouwwagen hebt liggen snap ik dat voor 1 nacht klappen het een gedoe is. Wij hebben er niets bovenop liggen en klappen dus voor 1 nacht wel. Bevalt ons prima.
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Doorreis campings
« Reactie #56 Gepost op: juli 20, 2018, 02:53:39 pm »

Dan weet ik zeker dat ze je een poot uittrekken. Wij betalen voor 4 personen een stuk minder namelijk.



21 euro plus tien, je hebt gelijk 31 euro :+. Maar dan nog heb ik het verschil er wel voor over om niet te hoeven klappen :# (we gooien er dan ook echt wel veel op)
« Laatst bewerkt op: juli 20, 2018, 03:44:35 pm door superkoe32 »
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Doorreis campings
« Reactie #57 Gepost op: juli 20, 2018, 03:28:07 pm »



Het is een grappige discussie over wel of niet overnachten. 1300km in 1 keer rijden lees ik, o.a. vanwege werk etc. Elke werk heeft vrije dagen en als je iets plant staat het vast. Heel simpel. Daarbij komt dat vrachtwagenchauffeurs zich aan de rijtijdenwet moeten houden, maar wij (niet professionele rijders) alles aan onze laars lappen en koste wat het kost in 1 x door knallen naar onze bestemming. Geeft me een heel veilig gevoel!


Vanaf de eerste zaterdag ligt de plek vast, anders verlies ik een dag daar. De vrijdag moet ik tot 's middags werken. Ik sta in het onderwijs en kan dus geen dag eerder stoppen of vrij nemen.

En 1300km aan 1 stuk is relatief. Vrijdagnamiddag slaap/rust ik. We vertrekken thuis uitgeslapen om 18:30 en zijn rond 12:00 daar. Dat wil zeggen dat we dus heel wat uren stoppen om te eten, pauzeren en slapen in de auto. Het verschil is dat ik in de auto slaap en iemand anders in een hotel.  Veel verschil maakt dat niet, mijns inziens.

In 1 stuk, zoals de buren op de camping dat doen (zonder aanhanger), zou betekenen dat ik er, als ik om 18:30 vertrek, al om ongeveer 7u in de ochtend ben. Dat wil zeggen dat ik toch zeker een uur of 5 pauzeer in totaal. Lijkt me niet verkeerd, en ook niet onveilig.

Maar.... Iedereen is anders. Morgen vertrekken we  weer vanuit Spanje naar een andere camping. Slechts 400km, mét pauze tussen.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

Gelogd

Dikkie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona
Re: Doorreis campings
« Reactie #58 Gepost op: juli 20, 2018, 08:00:47 pm »

Leuke discussie zo geworden. Alles heeft zo zijn voor en nadelen. Wij hebben er toch voor gekozen om op de camping te gaan staan. We hebben niet te veel uitgepakt zodat we morgen zo weer weg zijn. De eerste buien hebben we helaas al gehad en er komt nog meer. In Spanje kan straks alles weer drogen.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Doorreis campings
« Reactie #59 Gepost op: juli 20, 2018, 08:07:26 pm »

Ik weet niet waar in Spanje je gaat, maar hier in de Spaanse Pyreneeën hoef je je over 'drogen' geen zorgen te maken. Dat is hier zo gepiept :)

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal