Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Kenteken Frankrijk  (gelezen 6207 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Kenteken Frankrijk
« Reactie #15 Gepost op: maart 11, 2021, 07:50:02 pm »

Ik denk dat er wat verwarring is over het type verzekering en de dekking ervan. Je aanhanger met witte plaat is wel gewoon wa-verzekerd op de autoverzekering. Maar moet je afgesleept worden, dan kun je zonder aparte pechhulpverzekering voor je vouwwagen wel eens voor verrassingen komen te staan. Die gaat waarschijnlijk niet mee dan. In ieder geval niet mee naar Nederland. Wij hebben daarom bij de ANWB een aparte pechhulp afgesloten voor de vouwwagen.
Gelogd

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: Kenteken Frankrijk
« Reactie #16 Gepost op: maart 11, 2021, 08:22:10 pm »

De klapper met een toegestane maximum massa van minder dan 750 kg heeft geen apart kenteken nodig (dus gewoon de witte plaat van je auto). Wel is wel een goedkeuring vereist, dit is dus gewoon je chassis nummer in het onderstel geslagen, ofwel, heb je een officiële klapper of aanhanger, dan voldoe je al aan die regel, ver niks geen nieuws, dit geld voor de gehele EU trouwens. :-)
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Kenteken Frankrijk
« Reactie #17 Gepost op: maart 11, 2021, 08:53:43 pm »

Ik denk dat er wat verwarring is over het type verzekering en de dekking ervan. Je aanhanger met witte plaat is wel gewoon wa-verzekerd op de autoverzekering. Maar moet je afgesleept worden, dan kun je zonder aparte pechhulpverzekering voor je vouwwagen wel eens voor verrassingen komen te staan. Die gaat waarschijnlijk niet mee dan. In ieder geval niet mee naar Nederland. Wij hebben daarom bij de ANWB een aparte pechhulp afgesloten voor de vouwwagen.
Geen aparte verzekering voor afgesloten en is afgesleept geweest naar België via de autoverzekering. Bij het invullen van de papieren was de tegenpartij wel niet overtuigd dat we daarvoor geen apart verzekeringspapieren hadden. Bij hen moest dat blijkbaar wel.
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Kenteken Frankrijk
« Reactie #18 Gepost op: maart 11, 2021, 08:58:05 pm »

Volgens mij wordt er hier in NL aangeraden om een extra groene kaart voor de aanhanger aan te vragen om dit soort misverstanden in het buitenland te voorkomen.
Ik heb die wel eens gehad geen idee waar die is gebleven trouwens  :O
Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Kenteken Frankrijk
« Reactie #19 Gepost op: maart 11, 2021, 09:23:17 pm »

Dat is waarschijnlijk afhankelijk van je pechhulpverzekering. ANWB biedt wel hulp bij aanhangerpech in Nederland, maar voor buitenland moet je aanvullend verzekeren. Als je de pechhulp ergens anders geregeld hebt, kun je het beste daar even navragen.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Kenteken Frankrijk
« Reactie #20 Gepost op: maart 11, 2021, 11:17:39 pm »

Geen andere pechhulp voorzien dan deze die bij de verzekering van de auto hoort, of de mobiliteitsverzekering die door de leverancier van de auto verzekerd wordt. Als ik op reis ben in het buitenland met de auto en daar een aanhangwagen bij heb, is daar ook een reisverzekering voor tijdens die reis bij verbonden en ook alles betreffende wat ik trek mee verzeker, zelf op de camping tijdens deze reis. Mijn werkgever zorgt gelukkig voor een zeer goede verzekering van de wagen ;-)
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Kenteken Frankrijk
« Reactie #21 Gepost op: maart 12, 2021, 09:05:49 am »

Dat is nogal werkgever-afhankelijk. Zo beseffen veel mensen met een lease-bak niet dat het standaard vervangend vervoer meestal een auto uit de A-klasse is. Wil je iets groters dan zal je moeten bijbetalen. Er is vaak geen sprake van vergelijkbaar vervangend vervoer.

Ook scheelt het per land hoe verzekeringen in de knoop zitten, daarom is het goed om je polisvoorwaarden ruim voor vakantie te checken.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal