Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Jamet Louisiana 2004 versleten?  (gelezen 8080 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dennis1976

  • Gast
Jamet Louisiana 2004 versleten?
« Gepost op: juni 19, 2012, 09:02:03 pm »

Hallo Allemaal,

Wij zijn sinds 3 jaar in het bezit van een Jamet Louisiana vouwwagen uit 2004. Wij hebben deze gekocht voor de zomervakanties met ons gezin. Wat wij zelf niet voor ogen hadden was om de vw ook te gaan gebruiken op een voorseizoensplaats, maar dit zijn we toch gaan doen. Als we dit hadden geweten hadden we waarschijnlijk een caravan gekocht, maarja, als je alles van te voren wist...
De afgelopen 3 jaren hebben we veel plezier van de vw gehad in zowel de zomervakanties als tijdens de voorseizoenen (Burgh Haamstede). Alles bij elkaar heeft de vw al bijna 1 jaar gestaan! Echter lijkt het tentdoek van de vw niet goed bestand tegen het jaar in jaar uit 3 maanden lang laten staan van de vw. Toch hebben wij dit gedaan en de vw beviel uitstekend. Het tentdoek is nu gedeeltelijk gebleekt door zon, zout en wind. Dit is niet zo erg. Helaas zijn langs de plastic elastiekhouders (zo noem ik ze maar even, ik weet geen specifieke naam hiervoor) aan de zonzijde van vouwwagen scheurtjes in het tentdoek ontstaan. Het tentdoek scheurt als het ware rondom de plastic elastiekhouders in als een perfect rondje. Het aparte aan dit verhaal is dat we deze elastiekhouders nooit gebruiken en/of onder spanning hebben gezet en je dus niet zou verwachten dat hier problemen zouden ontstaan.

Wat ik nu graag wil weten is of anderen deze problemen herkennen en hier eventueel een oplossing voor hebben? Reparatie?

Ik wil deze vw na de zomervakantie gaan verkopen, maar heb eigenlijk geen idee wat hij nog op moet brengen. De vw is heel netjes van binnen, er zijn 2 ondertenten een luifel e.d. bij inbegrepen, maar kan me voorstellen dat door eerdergenoemde problemen de vw niet veel meer zal opbrengen. Is de vw uberhaupt nog wel te verkopen?

Er moet natuurlijk ook vervanging komen voor de vw, want het kamperen willen wij niet missen. Zijn er vw?s die wel geschikt zijn om langere periodes te laten staan? Of moeten we dan toch maar aan de caravan. Suggesties zijn welkom!

Ik zie jullie reacties tegemoet.

Dennis
« Laatst bewerkt op: juni 20, 2012, 11:22:45 pm door dennis1976 »
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Jamet Louisiana 2003 versleten?
« Reactie #1 Gepost op: juni 19, 2012, 09:06:53 pm »

je kan je tentdoek laten repareren, bijv met een stuk tentdoek er achter te strijken, of je tent te laten repareren bij een tent-atelier (even zoeken via zoekfunctie vindt je er wel een paar)

en ja ik denk dat de nieuwe Jamets met het AS-doek (all-season) hier wel tegen (moeten) kunnen.
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: Jamet Louisiana 2004 versleten?
« Reactie #2 Gepost op: juni 19, 2012, 10:11:44 pm »

Wij hebben een Jamet Louisiana 2007 All-Season.
Deze heeft bij de vorige eigenaren 2 jaar op een jaarplaats gestaan.
Doek ziet er nog goed uit.

Dus het kan wel.

Maar ik denk wel dat de kust niet zo'n goede plaats voor je tentdoek is. Veel zoute lucht.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Jamet Louisiana 2004 versleten?
« Reactie #3 Gepost op: juni 19, 2012, 11:47:13 pm »

Uit nieuwsgierigheid, hoeveel zoute is de lucht aan de kust en wat is de invloed van zout op tentdoek?

Ik weet wel dat als je een tijd op zee zit je kleren vies voelen van het zout, maar dat kwam dan omdat je zo af en toe een golf over je heen kreeg.
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: Jamet Louisiana 2004 versleten?
« Reactie #4 Gepost op: juni 19, 2012, 11:50:07 pm »

Uit nieuwsgierigheid, hoeveel zoute is de lucht aan de kust en wat is de invloed van zout op tentdoek?

Ik weet wel dat als je een tijd op zee zit je kleren vies voelen van het zout, maar dat kwam dan omdat je zo af en toe een golf over je heen kreeg.

Ik kom oorspronkelijk uit Hellevoetsluis en daar kon je met de juiste wind de zee 'proeven'.
Dus ik denk zout genoeg ;)
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.653
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Jamet Louisiana 2004 versleten?
« Reactie #5 Gepost op: juni 20, 2012, 09:02:50 am »

Wij hadden dat proeven van de zee ook in Kijkduin...

Over de schade: bleken etc is normaal: in de zon bleekt alles. Maar de elastiek-bevestigingspunten zouden daar geen last van mogen hebben, hooguit droogt dat uit, wordt hard en verteerd oid. Het lijkt alsof ze ooit niet helemaal lekker bevestigd zijn geweest. Misschien met te veel druk, een harde klap, ander type lijm? Daar zal je wel nooit achter komen. Op onze Louisiana zat dat altijd prima en daar zou ik ook nooit schade verwachten.

Reparatie lijkt me eenvoudig door er iets achter te strijken. Ik lees hier op het Forum ook over goede, niet al te dure, tentatteliers (Ten Hoope bijv.). Die kunnen misschien ook adviseren over de algehele kwaliteit van de tent.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

dennis1976

  • Gast
Re: Jamet Louisiana 2004 versleten?
« Reactie #6 Gepost op: juni 20, 2012, 11:34:58 pm »

Bedankt voor jullie reacties tot zover. Ik heb mijn beeltenis veranderd en hier een foto van zo'n ingescheurd elastiek-bevestigingspunt ingevoegd. Drie van de vijf bevestigingspunten aan de betreffende zijde van de tent zijn nu beschadigd zoals te zien in mijn foto. Het is dus geen incident. Ik zal eens bij een tentenmaker informeren, of ik verkoop de boel gewoon zo. Ik heb er niet veel vertrouwen in eigenlijk. Ik heb al met ten cate (van het tentdoek) gebeld, maar die geven niet thuis. :N
« Laatst bewerkt op: juni 20, 2012, 11:36:46 pm door dennis1976 »
Gelogd

walter

  • Gast
Re: Jamet Louisiana 2004 versleten?
« Reactie #7 Gepost op: juni 21, 2012, 08:02:58 am »

nu heb ik een bril en heb 2 oogoperaties gehad maar ik zie geen foto?  O0 :?
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: Jamet Louisiana 2004 versleten?
« Reactie #8 Gepost op: juni 21, 2012, 12:41:35 pm »

Bedankt voor jullie reacties tot zover. Ik heb mijn beeltenis veranderd en hier een foto van zo'n ingescheurd elastiek-bevestigingspunt ingevoegd. Drie van de vijf bevestigingspunten aan de betreffende zijde van de tent zijn nu beschadigd zoals te zien in mijn foto. Het is dus geen incident. Ik zal eens bij een tentenmaker informeren, of ik verkoop de boel gewoon zo. Ik heb er niet veel vertrouwen in eigenlijk. Ik heb al met ten cate (van het tentdoek) gebeld, maar die geven niet thuis. :N

Je kan beter een foto bij je bericht voegen, dan kunnen we hem in het groot zien ;)

Gebruik hiervoor het icoontje van Mona Lisa naast die van Youtube :P
Gelogd

dennis1976

  • Gast
Re: Jamet Louisiana 2004 versleten?
« Reactie #9 Gepost op: juni 21, 2012, 12:42:03 pm »

Toch maar een nieuwe bril kopen dan O0. Geintje.

 Het gaat om mijn 'avatar'. Jij heb 'I'm not crazy...enz staan op die plaats'. Ik heb geen idee hoe ik een grotere foto hiervan kan toevoegen!
Gelogd

walter

  • Gast
Re: Jamet Louisiana 2004 versleten?
« Reactie #10 Gepost op: juni 21, 2012, 03:42:09 pm »

uhhhhh ja op die foto is uhhhhh niks te zien, als je op antwoorden drukt, zie je onder je typveld in het groen geschreven, bijlagen en andere opties, als je daarop klikt kun je de foto vanaf je computer uploaden
Gelogd

dennis1976

  • Gast
Re: Jamet Louisiana 2004 versleten?
« Reactie #11 Gepost op: juni 26, 2012, 09:23:08 pm »



Het heeft wat tijd gekost, want de mailbox van deze site zat vol, dus was het niet mogelijk een foto te uploaden. Zo krijgen jullie een wat beter beeld.
« Laatst bewerkt op: juni 26, 2012, 09:33:41 pm door dennis1976 »
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Jamet Louisiana 2004 versleten?
« Reactie #12 Gepost op: juni 27, 2012, 02:43:13 pm »

ohh daar ben je niet blij mee,

zou ik mee naar een tentatelier gaan
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Jamet Louisiana 2004 versleten?
« Reactie #13 Gepost op: juni 28, 2012, 09:20:17 am »

Dit lijkt me duidelijk een kwaliteit probleem van het doek, in al die jaren dat wij nu al kamperen heb ik op deze mannier uitscheuren van doek rond een bevestiging punt nog niet eerder gezien bij (ten kate) katoendoek, hooguit bij bijna bejaarde tenten van rond de 20 jaar oud (ja ook de waard) en dan metname op punten zoals dak doorvoeren en scheerlijn punten die onder grote spanning komen te staan. Wij hebben zelf een 6 jaar oude trigano met vergelijkbare bevestiging punten voor de rubbers waarmee je raamflappen etc. vast zet (wel de goede trigano/jamet elastieken gebruiken-deze zijn langwerpig met een kleiner oog aan 1 van de uiteinden) en deze heb ik dit jaar allemaal vervangen door nieuwe (er waren er redelijk wat verteerd) en ben dit niet tegen gekomen en met de nieuwe elastieken staat de boel toch behoorlijk strak.
Wij kamperen vrijwel altijd aan de kust, dus zout en zon en wind hebben vrij spel, maar zelf, ben ik dit nog niet eerder tegengekomen.

Wellicht toch eens laten bekijken bij een dealer en eventueel met tenkate contact opnemen.
Gelogd

Lennnen

  • Gast
Re: Jamet Louisiana 2004 versleten?
« Reactie #14 Gepost op: augustus 20, 2012, 12:12:52 pm »

Wij hebben het zelfde probleem met onze jamet. Ook een plastiek elastiek oog (???) uitgeschuurd. Bij ons is hij er helemaal uit. Ik heb geprobeerd het gat te repareren met een reparatieset. Helaas niet gelukt, de lijm wilde niet hechten. Het oog zit niet op een essentiële plaats we kunnen deze missen.

Nu opzoek naar een betere oplossing. Wie heeft advies.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal