Grens Duitsland .

Gestart door Bonny, september 25, 2024, 07:30:39 AM

Vorige topic - Volgende topic

Bonny

Zijn er al mensen die echt hinder hebben gehad bij de Duitse grens ?
Hier bij Emmen valt het wel mee .
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

Jon

Heb ik iets gemist? Wat voor hinder?
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

FriedelP

Onder druk van extreem rechts heeft de Duitse overheid beslist om terug grenscontroles in te voeren, terwijl hun eigen veiligheidsdiensten verklaarde dat dit niet werkt en haalbaar is.
Daarom denk ik ook dat het vooral een symbolische maatregel zal zijn waarbij steekproefgewijs op sommige assen een keer grenscontroles zullen zijn.

Jon

Juist ja. Dat zal dan inderdaad incidenteel zijn, hier op hoogte van Nijmegen en daaronder wemelt het van de voormalige grensovergangen, voorheen vaak voor smokkelactiviteiten gebruikt. En om op de vraag van Bonny te reageren: de overgang Nijmegen-Kleve wordt al jaren min of meer intensief gecontroleerd, er worden soms hele streekbussen aangehouden. Een en ander heeft, voor zover ik heb begrepen, te maken met de (soft-)drugshandel in Nijmegen.
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

Bonny

Hier bij Zwartemeer en bij Nieuweschans het zelfde
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

Tago Herman

Inmiddels 2x bij Hardenberg de grens over geweest, geen controles gezien.
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Yella

Sinds 2015 is er al een vaste controle op de 3 net over de grens vanuit Oostenrijk, 5 km Duitsland in. Geeft niet zo veel overlast. Alleen als het heel druk is. Meestal kost het ons 5-10 minuten omdat er een max is van 30 km/uur. Af en toe wordt er een auto tussen uit gehaald. Vind het niet heel spannend. En niets om je druk over te maken.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.