Jamet jametic rondo

Gestart door Wernerjametic, juli 24, 2024, 10:43:40 AM

Vorige topic - Volgende topic

Wernerjametic

Hoi,

Wij hebben sinds 2 jaar de jamet jametic rondo xl uit 2012. Nu hebben wij de vouwwagen al 4x opgezet maar de achterkant blijft inzakken. Ik lees ieder jaar veel topics erover maar het probleem blijft terug komen. De vouwwagen is verder super fijn.

Nu staan wij weer op de camping met een ingezakte achterkant. Iemand een idee wat we kunnen doen? Ten eerste om hem nu weer recht te krijgen.

De 2 horizontale buizen aan de achterkant krijgen wij nooit op gelijke hoogte. De buizen zitten ingeritst.
De onderkant van de tent aan de achterkant ligt altijd een halve meter plat op de grond.
De verticale buizen krijgen wij nooit helemaal verticaal tijdens het opzetten
De instructieboekjes met foto hebben we

Albert83

Vervelend. Heb je dit topic gelezen met de opmerking van Hobbes?
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=16073.0

Citaat van: Hobbes op mei 18, 2015, 11:37:59 AM
Belangrijk is dat de je schuine stokken in de voortent (foto 15 a t/m d in de instructie) pas omhoog schuift nadat je de vouwwagen helemaal hebt opgezet en afgespannen. Ik heb ze ook wel eens eerder omhoog gezet en dan zakt de achterkant iid in. Hier staat de opzet instructie die ik bij mijn Rondo gekregen heb, misschien heb je er wat aan.

http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=7001.0

Werken de klikkers nog (bij punt 9 en foto 9a en 9b van de gebruiksaanwijzing)?

Wernerjametic

Die heb ik al gelezen, we hebben vanalles al geprobeerd. Ook dit. De klikkers werken gewoon.

Lijkt wel of de achterkant bij het opzetten al niet hoog genoeg komt

JelleKaptein

Ik zou kijken bij de achterkant. Daar zitten buizen en koorden. Misschien zit er een koord gedraaid of vast. Je kan langs de wagen lopen aan de zijkant en dan alles voelen en kijken wat er blijft haken. Ook zou ik kijken bij de scharnieren van de vierkante buizen aan de voorkant of daar niet iets is wat blokkeert. Er moet een reden zijn hiervoor.

Wernerjametic

Aan de achterkant zit niks wat er blokkeerd, we kunnen namelijk zelf de tent aan de achterkant omhoog duwen.

Vierkante buizen: ik zie dat erboven deze buizen ook een kliksysteem zit. Het pinnetje zit al in het bovenste gat. Moet dit omlaag worden gezet. Dit staat niet in de beschrijving.

Wij ritsen de voorkant er altijd uit om goed te laten drogen. Kan het daaraan liggen? Dat we die erin moeten laten zitten?

Maarten77

Als ik naar de foto kijk lijkt het erop dat de vertikale buis niet rechtop staat. En dat zou wel zo moeten zijn. In dat geval is de tent ingezakt naar achteren.
Het is belangrijk om de tent eerst goed naar voren op te zetten en vast te zetten voordat je de diagonale stokken in de voortent horizontaal omhoog zet. Anders zakt de tent in naar achteren zoals nu het geval is.
Wij hadden daarom bij onze jametic panorama altijd twee scheerlijnen aan de voorkant

Oplossing: stokken voortent weer diagonaal, goed uitschuiven. Zorgen dat vertikale stokken ook echt vertikaal staan. Dan de voorkant fixeren met scheerlijnen. Daarna de  stokken weer horizontaal.

Albert83

Is er verschil als je de twee diagonale stokken in de voortent diagonaal laat? In het opzetschema, stap 15 niet toepassen.

Wernerjametic

We gaan het vandaag proberen. Volgens mij kun je de stokken niet diagonaal laten. Dit is wel bij de nieuwere uitvoering.

Wernerjametic

Het is eindelijk gelukt :)
Wij hebben in de middelste verticale buizen in het midden van de tent ook vast gezet met een spanband. Nu staat hij inderdaad zoals het moet. Bedankt voor het meedenken.

Maarten77

Fijn dat het gelukt is. Ben wel benieuwd hoe je het nu precies gedaan hebt, want klinkt alsof je nu een spanband midden in de tent hebt?
Normaal gesproken zou de tent niet terug moeten zakken als de boogluifel aan de voorkant goed vast staat.

Wernerjametic

De spanband hangt er nog maar staat niet meer gespannen. Had gisteren geen zin meer om het los te maken. We hebben de spanband hier vast gemaakt en door de deuropening buiten vastgezet met een haring. Daarnaast hadden we de voorkant ook vastgezet met scheerlijnen op 2 punten, vorige keer was dir niet voldoende.