Vouwwagenclub.info

(Openbaar)De vouwwagen => vouwwagenmerken informatie => Pennine => Topic gestart door: berkevelda op september 20, 2012, 08:41:50 pm

Titel: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: berkevelda op september 20, 2012, 08:41:50 pm
Hallo Iedereen op dit Forum,

Allereerst even een stukje over onszelf: Wij zijn een jong gezin met een dochterje van zes en op dit moment in het bezit van een Alpen Kreuzer Parade uit 2006
Afgelopen zomervakantie kregen wij nieuwe buren op de camping en waren zeer verbaast over wat voor kampeermiddel ze bij zich hadden. Al snel werd duidelijk dat het ging om een Pennine Sterling.
De kriebel zat er bij ons in en na 2 maanden zoeken zijn we eruit: het gaat een Pennine Pullman of Pennine Pathfinder worden. Geen voorkeur, maar net wat je tegen komt en in de portemonnee past.

In principe hebben we er eentje in Engeland gevonden en na heel veel mailen en foto's sturen zijn we het eens geworden over de prijs en is het de bedoeling dat we in de herfstvakantie overgaan om hem op te halen.

Foto's staan hier: https://picasaweb.google.com/115298677653397070556/PenninePullman# (https://picasaweb.google.com/115298677653397070556/PenninePullman#)

Nu zit ik echter zeer waarschijnlijk met het volgende probleem:

De camper heeft geen eigen kentekenpapieren en draagt gewoon dezelfde kentekenplaat als de auto (net als bij ons in Nederland alle aanhangers <750kg hebben). Echter deze camper weegt leeg 675kg en mag max 900kg wegen. Dus even gekeken op de site van het RDW en daar staat dat dan een COC/CVO (Certificate of Conformity / Certificaat van Overeenstemming) afdoende is om alsnog een kentkenbewijs aan te vragen.

Ik heb Pennine gemailt en die kwamen met onderstaande antwoord:

Dear Sisr,

Further to your email below we can confirm that you can obtain a letter of Conformity for your Folding Camper.  However during recent months customers who have received this are still having problems importing units into Europe.  This is due to the camper not having its own RDW stamp mark on the chassis.

We can confirm that all Pennine/Conway 2013 models will come with fully approved WVTA approval which means that these come with all the relevant documentation.

Assuring you of our best intentions at all times.

Kind regards
The Pennine Group
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Kortom, zij kunnen een COC overleggen, maar er kan een probleem zijn aan de kant van het RDW.

Ik heb inmiddels het RDW gebeld en om opheldering gevraagd hoe dat nu zit (mail van Pennine voorgelegd). De beste man van de technische afdeling kon absoluut geen verklaring voor geven. Hij heeft me gezegd dat ik het chassisnummer bij de verkoper moet opvragen, dan bij Pennine een COC moet aanvragen en het COC op een speciaal mailadres (met voorrang) moet voorleggen en dan zouden zij op basis van het COC kunnen zeggen of ik wel een kentekenbewijs kan krijgen of niet. Als het niet kan en ik zou hem wel willen hebben moet ik het complete keuringstraject door waarvan ik niet weet wat het kost en of het mogelijk is......

Ben dus op dit moment een klein beetje veel pissed en teleurgesteld (evenals de verkopende partij omdat hij ook niet snapt wat het probleem zou kunnen zijn). Afgezien van het feit dat ik ff wat draden moet aanpassen voor het mistlicht zie ik het probleem niet.


Wie heeft hier ervaring mee en kan mij nog tips geven. Of hebben jullie zoiets van: Joh maak je eerst even niet druk en wacht even de uitslag van het COC onderzoek af.
Overigens geeft Pennine niet expliciet aan dat het Nederlandse klanten waren en maak ik me dus druk/ongerust om niets.
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: nikkel1964 op september 20, 2012, 08:48:36 pm
Overigens geeft Pennine niet expliciet aan dat het Nederlandse klanten waren en maak ik me dus druk/ongerust om niets.

Ik heb hier echt de b*lle verstand van dus verder geen tips/advies van mij. Maar in hun mail refereert Pennine aan de RDW en dat lijkt me een duidelijk Nederlandse organisatie. Dus lijkt het mij voor de hand liggen dat het ook Nederlandse klanten waren?
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: caspar op september 20, 2012, 08:52:35 pm
dit is denk meer iets voor rianne die heeft vorig jaar ook en wagen uit engeland gehaald dus ff geduld  :P
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: berkevelda op september 20, 2012, 09:02:16 pm
Ik heb hier echt de b*lle verstand van dus verder geen tips/advies van mij. Maar in hun mail refereert Pennine aan de RDW en dat lijkt me een duidelijk Nederlandse organisatie. Dus lijkt het mij voor de hand liggen dat het ook Nederlandse klanten waren?

Dat weet ik dus niet zeker. Dat kan ook komen omdat ze dat uit mijn mail hebben gehaald. Zie mijn mail die ik had verstuurd (let even niet op mijn engels, kan me redelijk redden maar het is niet denderend).

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Dear People of the Pennine Group,

Coming month (end of october) I will buy a second hand Pennine Pullman (private advertisement) and from what I understood is that caravans and campers don't have their own registration plate in the UK. Well, we are from the Netherlands and all caravans/campers/trailers with a total weight (and load) above 750kg needs to have their own plate and license papers. The Pennine Pullman has a max weight of 900kg so it needs it's own plate and license papers.

Our RDW (Rijks Dienst Wegverkeer ), which is a department of the Dutch Governement, says that I need a COC (Certificate of Conformity) to get the Folding Camper registered.

Can you arrange me a COC as you are the official builder Pennine folding campers?

Hopefully my English is good enough to make myself clear what I want/need.

Kind regards
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: berkevelda op september 20, 2012, 09:25:20 pm
Even zoeken op dit forum doet me zeggen dat rianne van de Klavertjes is en dat zij een Conway Cruiser uit 2004 hebben met exact dezelfde leeg/max gewichten 675/900

@Rianne, kun je mij benaderen over jullie manier van importeren. Ik ben vandaag tegen dit "probleem" aangelopen en had natuurlijk precies gisteravond de boot voor heen en terug geboekt en alvast de eerste hotelovernachting aan de kant van Dover.

Zei al tegen mij vrouw: en anders hebben een vakantie zonder doel extra  :I 
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: caspar op september 20, 2012, 09:46:17 pm
sorry die bedoel ik ook ff vergeten dat niet iedereen weet wie wie is  :? sorry
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: poldertoerist op september 20, 2012, 10:17:18 pm
Volgens mij is het ongeveer net zo als bij het invoeren van een auto.  Als een auto elders in Europa een typegoedkeuring heeft gekregen dan krijg je hier gewoon een kenteken.  Het CVO geeft alle technische gegevens van de aanhanger weer.

Invoeren hoeft dus geen probleem te zijn. immers: ook al hebben ze geen eigen kenteken in Engeland, ze zijn wel toegelaten dus er is een typegoedkeuring. Pennine geeft aan dat ze jou die CVO kunnen leveren. en als dat niet genoeg is dan doet de RDW zelf eenaanvullende  keuring en krijg je ook je kenteken. 

En dna is de Wit ook nog leverancier van Pennine als ik het goed heb, dus er bestaan al in NL toegelaten wagens. De kans dat zij je aan de juiste CVO gegevens kunnen helpen is dus ook aanwezig.

Het is spannend, ik geef het toe, maar volgens mij moet het gewoon goed komen.

Laatste edit:  wel belangrijk om te melden dat ik zelf dus geen ervaring heb met het invoeren van een caravan/vouwwagen/aanhanger

van de RDW site:
Bij het onderzoek moet u het originele en complete kentekenbewijs uit het land van herkomst inleveren.  Eventueel kunt u hierbij ook een CVO overleggen, als de aanhangwagen van bouwjaar 2009 (of later) is. Bij het overleggen van een CVO komen alle relevante technische gegevens op het Nederlandse kentekenbewijs en/of in het kentekenregister. Een CVO kunt u verkrijgen bij de voertuigfabrikant of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland.


Dit vond ik ook nog:
Indien bij een caravan zwaarder dan 750 kg het kentekenbewijs ontbreekt moet deze door de RDW worden gekeurd. Het is daarom niet zonder risico om een dergelijke caravan zonder kentekenbewijs te kopen. Je zult de caravan opnieuw ter keuring moeten aanbieden, hetgeen tot veel problemen kan leiden.

 Bedenk dat de caravan van diefstal afkomstig kan zijn. Het is een goede zaak om het chassisnummer/typeplaatje aandachtig te bekijken om te controleren of er niet mee geknoeid is, bij twijfel kan de importeur of fabrikant duidelijkheid verschaffen.

Kortom ook hier net als bij een auto, moet je laten zien dat jij de eigenaar bent. Zorg dus voor een overschrijvingsbewijs, kwitantie of iets van dien aard.
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: Klavertjes op september 20, 2012, 11:55:13 pm
En dan ben ik mega laat pas in de lucht. Nu op tel. en ga nog ff op comp. reactie geven!

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: Klavertjes op september 21, 2012, 12:06:36 am
Wij hebben dus inderdaad vorig jaar uit Engeland een Conway Cruiser ´ingevoerd´, maar niet (helemaal) volgens de regeltjes dus.

Over de invoer van het 'goed' moet je je niet druk maken, want het is EU, en dus vrij vervoer van goederen.

Wat betreft het voeren van een 'witte' of eigen kentekenplaat is het anders, officieel volgens gewicht moet deze op een eigen kentekenplaat, wij hebben dit (na het meenemen van witte kentekenplaat naar Engeland en op de wagen bevestigd te hebben), nooit gedaan, is niet echt iets voor ons, want we volgen eigenlijk altijd 'braaf' de regeltjes van de wet. We hebben echter inmiddels op meerdere momenten de politie 'getrotseerd' (dwz. ze reden achter ons toen we de Cruiser trokken) en geen aanhouding oid meegemaakt, info leert dat de boete lager is dan het overzetten op eigen kenteken, dus we laten het voorlopig even zo...

Wat betreft het invoeren is er dus geen probleem, heb je heen en terug reis al geboekt (sorry heb niet alles helemaal gelezen) of niet?

Wij hadden bewust alleen overtocht heen geboekt, en kwamen bij de retour overtocht in de haven 'ineens' met aanhanger, is wel iets duurder, maar geen vragen op die manier!

Leuk dat jullie dit willen gaan doen, wij genieten nog elk klapmoment van onze 'folding camper' en hebben geen spijt van de invoer! Bij verder vragen kan dat natuurlijk hier, maar kan ook via PB!
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: Klavertjes op september 21, 2012, 12:11:05 am
Wagen ziet er goed uit overigens! Wat is de locatie? Goed bereikbaar vanaf de oversteek? Tip: probeer hem daar even 1 of 2 nachten uit op de camping, bij vragen of onvolkomenheden zijn de verkopers dan ZOOOO veel dichterbij! Hebben wij ook gedaan vorig jaar (en ja, dan was ook in oktober!!)

Denk dat Pullmann aardig overeen komt met Cruiser overigens, of heeft deze een 'natte cel'? Wat is het bouwjaar?

Aanbod is overigens legio in Engeland, dus verkopers zijn best bereid even te wachten op die 'gekke Nederlanders' die 'm komen halen!
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: berkevelda op september 21, 2012, 11:28:51 am
De wagen staat in Woking wat +/- 20 min ten zuid-westen van London ligt. Tis +/- 175 km vanaf Dover.

Wij wilden inderdaad gewoon de wagen met de witte plaat ophalen want wij zijn via via het volgende op het spoor gekomen:

Als je kijkt naar de Wegenverkeerswet-1994 zegt Artikel 37 lid 2 het volgende:

Voor aanhangwagens met een toegestane maximum massa van niet meer dan 750 kg alsmede voor aanhangwagens met een toegestane maximum massa van meer dan 750 kg, afkomstig uit een land waar voor deze aanhangwagens geen afzonderlijk kenteken is opgegeven, geldt het vereiste dat een kenteken dient te zijn opgegeven niet. Indien een dergelijke aanhangwagen is verbonden met een in Nederland geregistreerd motorrijtuig, dient die aanhangwagen te zijn voorzien van het kenteken dat is opgegeven voor dat motorrijtuig.

Vervolgens wilde we hem gewoon in combinatie met een aangevraagd COC op kenteken zetten. Volgens de regeltjes dus. Want wat staat je te wachten als je met een aanhanger rijdt waarvoor een eigen ketekenbewijs verplicht is:

Wegenverkeerswet 1994 (WVW 1994); Reglement
een motorrijtuig of een aanhangwagen laten staan of daarmee
rijden, terwijl voor dat voertuig geen kenteken is opgegeven, geen
kentekenbewijs is afgegeven of het kentekenbewijs zijn geldigheid
heeft verloren
staandehouding verdachte c.q. horen eigenaar verplicht


Feitcode K 026 b - een aanhangwagen met een toegestane maximummassa van meer dan
750 kg tot en met 3500 kg
cat. 8 geldt voor bestuurder en eigenaar 


Bij kolom 1 en 8 staat een sterretje wat inhoud dat dat onder OM-feiten valt. In geval van een OM-strafbeschikking, vermeldt u dat het gaat om een
kennisgeving van bekeuring. Het tarief wordt door de officier van justitie bepaald. Deze bepaalt tevens of de zaak in aanmerking komt voor een strafbeschikking
of dat hij overgaat tot dagvaarden.

Das niet misselijke kan ik je vertellen. Ik heb wel eens bedragen van 600 euro voorbij horen komen.


Ik zal anders eens even kijken of de wit in Schijndel meer over het CVO/COC kan vertellen.

Heb tot nu toe nog niets vernomen van de verkopende partij omtrent het chassis nummer, maar die zou dit weekend weg en wellicht hoor ik daar maandag meer van zodat ik iig zo'n papiertje kan aanvragen.

Als het een probleem op zou leveren heb ik inmiddels begrepen dat het er misschien mee te maken zou kunnen hebben dat het chassis nummer niet in ingeslagen? En dat dat dan het probleem is  :?

Tevens is het denk ik ook nog eens zo dat als je onverhoopt om wat voor reden dan ook een ongeluk krijgt je niet bent verzekerd. Ik vraag me uberhaupt af hoe je hem verzekerd krijgt?

@Rianne, hebben jullie hem verzekerd? Zou ja, hoe heb je dat dan geregeld? Alleen op basis van een chassis nummer ofzo.
Daar komt tevens nog een vraag bij: Hoe denk je je Cruiser in de toekomst te kunnen verkopen als je op zoekt gaat naar wat anders? Ja, of je moet iemand vinden die het op dezelfde manier doet  :P
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: berkevelda op september 21, 2012, 03:36:44 pm
Toch nog weer de stoute schoenen aangetrokken en het RDW gebeld omdat ik gister echt  :( :ca  was.

Kreeg een zeer vriendelijke dame aan de lijn (heb haar naam direct genoteerd) en zij heeft me voor 100% verzekerd dat als ik van de fabrikant een COC krijg op basis van het chassis nummer zij verplicht zijn een kentekenbewijs af te geven. Uiteraard uitgaande van een niet aangepast voertuig. Het COC is namelijk een officieel typegoedkeuringsbewijs en daarmee kan de fabrikant aantonen dat het voertuig aan alle eisen voldoet.

Echter zit ik toch met een beroerd gevoel. Wij hebben al met zoveel dingen pech gehad dat ik nu al op voorhand voel dat wij ook hiermee weer problemen krijgen ondanks al het vooronderzoek en alle navraag.

Wat ik dan ook zeker ga doen is afwachten op de verkoper die me het chassis nummer toestuurd, dan een COC aanvragen bij Pennine en dit voorleggen bij het RDW om er 100% zeker van te zijn dat het goed gaat. Als alles meer tijd gaat kosten en ik 24 oktober niet haal qua uitslag moeten we de afspraak maar verzetten en kost het me 200 euries aan de boot en 1 nachtje hotel (die we dus begin deze week al hadden geboekt). Als het RDW helemaal negatief is cancel ik de koop.
De verkoper vliegt vanavond naar Canada en kan past op zijn vroegst volgende week donderdag het chassis nummer controleren.......... kijk daar gaan we, nu al weer een week kwijt. Wellicht dat hij vanavond nog papieren kan vinden waar het nummer op staat. Word dus nog spannend.
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: Miss BBQ op september 21, 2012, 05:13:40 pm
Rustig blijven en pragmatisch handelen lijkt me hier een goeie instelling.
In ergste geval gewoon met wit kenteken de VW ophalen (cf. de Klavertjes) en dan in Nl de rest regelen.
Zou niet nu al gaan doemdenken  :**, van een nieuwe VW in het vooruitzicht zou je blij moeten worden.
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: caspar op september 21, 2012, 06:24:03 pm
vraagje mag ik van dit verhaal delen over zetten op het klapcaravan forum
gr caspar
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: berkevelda op september 21, 2012, 08:10:58 pm
vraagje mag ik van dit verhaal delen over zetten op het klapcaravan forum
gr caspar

Ja hoor, geen probleem mee. Als ik met deze ervaring anderen kan helpen  :)
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: berkevelda op september 21, 2012, 08:15:12 pm
Rustig blijven en pragmatisch handelen lijkt me hier een goeie instelling.
In ergste geval gewoon met wit kenteken de VW ophalen (cf. de Klavertjes) en dan in Nl de rest regelen.
Zou niet nu al gaan doemdenken  :**, van een nieuwe VW in het vooruitzicht zou je blij moeten worden.

Ach ja, aard van het beestje. Wij hebben echt al zo veel meegemaakt dat ik er een boek vol mee kan schrijven. Zelfs mensen in onze omgeving zeggen het: Jullie hebben altijd wat. Tis alleen zo jammer dat het in 99 van de 100 gevallen niet aan ons ligt. Niet dat wij nooit een fout maken, maar wij zijn mensen die over het algemeen zeer overwogen keuzes maken. Alles van te voren uitpluizen. Zo ook dit avontuur is niet over 1 nachtje ijs gegaan. Alle regeltjes nagelezen en dan kan het toch zomaar anders lopen....

Maar na het antwoord vanmiddag ben ik wat rustiger en hoop ik dat het  met een sisser gaat aflopen  :O
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: primera op september 21, 2012, 09:08:46 pm
Klinkt bekend.

Alles zit bij iedereen mee.
En zelf heb je alle pech die bijna kan krijgen.
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: berkevelda op september 22, 2012, 07:08:17 pm
Vandaag een mail van de verkoper gehad. Hij had thuis de papieren opgesnort en daar stond tot twee maal toe het VIN (Vehicle Identification Number) op  :) :)

Direct maar even een mail gestuurd naar de fabrikant. Hopelijk kan ik het COC digitaal per mail toegestuurd krijgen. Scheelt weer wachten op de postbode  KK

We zijn dus een stap verder.
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: berkevelda op september 24, 2012, 12:05:53 pm
Inmiddels een reactie van de fabrikant gehad:

Dear Sir,

The cost of this letter is ?50.00. Once payment has been made we can email it to you.
Please see attached the bank details you would require to make payment. 

Bank:              Yorkshire Bank
                        40 Church Street
                        BLACKBURN
                        BB1 5AW

Sort Code:     05-02-52
A/C No:         22617001
IBAN:             GB57 YORK 05025222617001.
Swift Code:    YORKGB21252

Regards
Pennine Leisure Group

Ik wist dat zo'n letter/certificaat wel wat kostte, maar het valt me toch wel een beetje tegen. Dacht eerder in de richting van 25/30 euro..... Anyhow, als het goed is heb ik deze van de week binnen en dan zal ik eens met het RDW om de tafel. Ik ga er vanuit dat de aardige dame aan de lijn er verstand van heeft, maar ik wil 100% garantie voordat ik hem in Engeland aan koppel.
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: berkevelda op oktober 01, 2012, 03:16:56 pm
Nou, we hebben het certificaat afgelopen zaterdag per post binnen gekregen.  Het lijkt wel een diploma. Alles helemaal uitgewerkt op een stuk dik papier met stempels, handtekeningen en mooie kleurtjes  8)

Alle gegevens doorgestuurd naar de technische servicedesk van het RDW en hopelijk binnen 3 werkdagen een antwoord (woensdag eind van de middag).

Wij houden onze vingers dus gekruist en wachten het antwoord af.
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: Qwaqa op oktober 01, 2012, 03:42:20 pm
Toen ik de foto's op de eerste bladzijde zag dacht ik gelijk aan de vouwklapcaravans die bij De Wit staan, op de website staat een Pennine Quartz (http://www.de-wit.nl/quartz-6-vouwwagen). Wat maakt de Pullman voor jou zo veel fijner dat je deze moeite wilt getroosten? Ik had begrepen dat je eventueel aan De Wit advies wilde vragen, kunnen ze voor jou dat ding niet importeren? Aangezien zij dealer zijn wil Pennine wellicht wat meer moeite voor ze doen dat dat ze nu doen.
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: berkevelda op oktober 01, 2012, 03:51:27 pm
Toen ik de foto's op de eerste bladzijde zag dacht ik gelijk aan de vouwklapcaravans die bij De Wit staan, op de website staat een Pennine Quartz (http://www.de-wit.nl/quartz-6-vouwwagen). Wat maakt de Pullman voor jou zo veel fijner dat je deze moeite wilt getroosten? Ik had begrepen dat je eventueel aan De Wit advies wilde vragen, kunnen ze voor jou dat ding niet importeren? Aangezien zij dealer zijn wil Pennine wellicht wat meer moeite voor ze doen dat dat ze nu doen.

De prijs  :X :X

Een nieuwe past niet in ons budget. Er stond laatst een tweede hands Pullman te koop bij de vouwwagenspecialist in Boxtel (overigens de enige die ik kon vinden), maar die was een of twee jaar ouder en moest 2500 euro meer kosten. Tuurlijk maak ik nu ook kosten (welke ik na afloop wel opsom) maar uiteindelijk scheelt het een bak met geld en heb je een wagen die aan aantal jaren jonger is. Daarnaast vind ik dit avontuur ook wel weer leuk om te beleven en kom je in een land waar wij iig nog niet waren geweest.
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: berkevelda op oktober 04, 2012, 07:38:19 pm
Nieuwe ontwikkelingen  ::)

Het RDW keurt het COC af  :(   Ze zeggen dat er geen E-nummer op staat wat overeen komt met een Europees typegoedkeur nummer. Kortom, op de site staat dat een COC afdoende is, maar in het echt dus niet....... de eerste 68 euro zijn dus verspeeld.

Wat ik nu nog als laatste kan proberen is het volgende (en die radartjes zijn al in gang gezet):

- De verkoper benaderd en gevraagd om het serienummer van het Al-Ko chassis en de koppeling te mailen (dat is dus niet het VIN nummer).
- Met de serienummers kan ik hopelijk bij Al-Ko nagaan of zij wel een typegoedkeuring daarvoor hebben gehad.
- Als dat zo is heb ik de documentatie ervan nodig en kan ik bij het RDW een Individuele goedkeuring eenvoudige aanhangers aanvragen.

De kosten daarvoor zijn als volgt:

Voertuigbewijs deel 1a                 ? 38,00
Tenaamstellingsbewijs deel 1b     ? 9,25
Inschrijving voertuig                     ? 53,00
Beoordeling 10 of meer aspecten ? 80,00

Daarnaast zal wanneer nodig ook het VIN nummer in het chassis worden ingeslagen (kosten ? 90,00 )

Totale kosten zijn dan 180 of 270 euro.

Kortom, even wachten op antwoord van de verkoper. Dit zou hij vanavond of morgen laten weten.

To be continued.
 
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: berkevelda op oktober 08, 2012, 11:23:11 am
En weer zijn we een stapje verder.

Ik heb inmiddels met chassisbouwer Al-Ko contact gehad en zij kunnen me de bouwtekening op basis van het chassisnummer geven. Daarnaast maakt de beste man voor mij op basis van de wielmaat een remsysteem berekening.  :>

Ik heb net telefoon vanuit het RDW gehad omdat ze zelf ineens ook zagen dat er naar mij toe tegenstrijdige informatie werd verschaft. Was een goed gesprek met een aardige kerel aan de telefoon. Nadat ik hem vertelde dat Al-Ko bovenstaande kon aanleveren zei hij uit zichzelf al dat dat was wat ik nodig had en dat het nu waarschijnlijk geen probleem meer is om hem op kenteken te zetten  :> :> :>
Wat hij me wel even aanrade is om van te voren (als ik vanuit Al-Ko de gegevens heb ontvangen) een afspraak te maken bij het keuringsstation zodat zij kunnen zien of de papieren degene zijn die ze nodig hebben. Just to be sure.

Das weer een goed begin van de week  :J
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: berkevelda op oktober 19, 2012, 11:01:58 am
Woensdagavond heb ik van Al-Ko oa de bouwtekening van het chassis en een remcalculatie (waar notabene al een RDW stempeltje op zit) toegestuurd gekregen op basis van het chassisnummer. Gistermorgen naar het RDW en alles laten zien en volgens die beste man waren dat inderdaad de gegevens die ik nodig had  ;)

Komende woensdag gaan we dus naar Engeland en komen als alles goed gaat de zondag erna weer thuis me een Pennine Pullman achter de wagen. Daarna moet ik nog wel eea aanpassen, namelijk:

- Mistlamp met achteruitrijlamp wisselen zodat ik het mistlicht aan de linkerzijde heb zitten.
- Waarschijnlijk montage van "markeringslichten" oftewel breedte lichten zoals ze ook wel eens op caravans zitten. Dat weet ik pas na het meten ervan. De regelgeving schrijft voor dat wanneer een aanhanger breder is dan 2.10m er markeringsverlichting op moet. De Pullman is volgens papieren 2.12m. Maar volgens mij is dat opzich niet zo moeilijk. Klein gaatje boren, de bekabeling naar binnen brengen, lichtjes monteren en de bekabeling op de stads-/rijverlichting aansluiten. Overigens zitten ze niet op de nieuwe bij de Wit in Schijndel dus waarschijnlijk is hij dan toch smaller. We zullen het wel zien.

Als dat gedaan is de papieren invullen, tekeningen meenemen en keuren maar. Moet alleen wel even letten op de bandjes. Weet het niet zeker, maar het kan zijn dat de banden vanaf de fabriek eronder zitten en dan zijn ze inmiddels 5 jaar oud. Die dingen kunnen slecht tegen stilstaan, maar dat blijft natuurlijk een algemeen iets en staat los van het invoeren (afgezien van de importkeuring dan, want dan moet het goed voor elkaar zijn).

Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: Miss BBQ op oktober 19, 2012, 11:22:02 am
Veel pret dan woensdag en behouden thuiskomst met jullie nieuwe aanwinst. Lijkt er op dat het goede weer aanhoudt, dus aansluitend nog ff proefkamperen????
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: Mieke op oktober 19, 2012, 08:02:54 pm
 :> Ik ben zeer blij voor jullie! We kijken al uit naar de eerste foto's van jullie nieuwe aanwinst op Nederlands bodem ;)
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: sannie75 op oktober 19, 2012, 09:18:05 pm
Goede reis :>  :>
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: nieuweklapster op oktober 19, 2012, 11:05:54 pm
Met veel plezier deze topic gelezen! Wat een leuk ding, ik hoop dat alles gaat lukken en wens jullie een goede reis .....en vele daarna
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: Klavertjes op oktober 20, 2012, 11:41:46 am
Een goede reis, behouden vaart en thuiskomst gewenst.

Gaan jullie 'm wel in Engeland nog paar dagen testen, het weer is er goed voor, en dan is de verkopende partij nog in de buurt.

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: berkevelda op november 01, 2012, 02:45:56 pm
Afgelopen zondag terug gekomen uit Engeland:

(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WXMLP7ZR.jpg)

We hebben er direct een leuke "vakantie" van gemaakt.

dag 1 Woensdag over met de boot van Duinkerken naar Dover en in Folkestone een hotel gepakt.
dag 2 Donderdags een site seeing toer via Bodiam Castle en Ashdown Forest (Winnie de Pooh) naar Purley waar we een appartement hadden geboekt.
dag 3 Vrijdagmorgen naar het zwembad met vrouw en dochter, vrijdagmiddag de Folding Camper bekeken
dag 4 Zaterdagmorgen/middag naar Croydon wezen shoppen (soms moet je moeders de vrouw ook tevreden houden  :P ) en eind van de middag de folding camper opgehaald bij de eigenaar
dag 5 Zondag weer naar huis met de boot van 12:00 (UK time) en s'avonds om 20:00 weer thuis (net op tijd voor Boer zoekt Vrouw  :X  )


Inmiddels een invoerkeuringafspraak gemaakt bij het RDW. Ik gok er een beetje op dat ik de breedte op 2.10 weet te houden. Ik kom net zo'n beetje op 2.10/2.11 uit, maar die wielkasten zijn wat flexibel. Heb inmiddels al een kabelboompje gemaakt zodat ik de verlichting aan de achterkant kan aanpassen. Dus met een beetje geluk komt hij volgende week vrijdag 9 november door de keuring en kunnen we LEGAAL op pad  :)
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: herowebe op november 01, 2012, 02:50:02 pm
Ik zou zeggen, Welkom in Nederland!!
Ziet er indrukwekkend uit!!   :J
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: berkevelda op november 01, 2012, 02:55:56 pm
Ik zou zeggen, Welkom in Nederland!!
Ziet er indrukwekkend uit!!   :J

Dat zei de buurman ook toen ik hem op de oprit zette   :# :#
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: PaulPaul op november 01, 2012, 03:28:23 pm
Dat ziet er inderdaad imposant uit. Heb er in GB wel eens eentje gezien of in ieder geval eentje die er sterk op leek. Ga de foto's er eens op nakijken.
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: Blackraven op november 01, 2012, 07:50:24 pm
Erg leuk om te lezen hoeveel moeite je hebt gedaan om 'm naar NL te halen  :J
Wat ik me nu net afvroeg is: hoe zit het met eventuele ingebouwde electra (ander type stopcontacten/ingebouwde apparatuur), want dat is natuurlijk allemaal op 240V gebaseerd?
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: CenC op november 01, 2012, 08:07:48 pm
Wow wat een bak...fijn dat het allemaal goed is gekomen.
Heel veel plezier ermee...
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: poldertoerist op november 01, 2012, 10:54:30 pm
Leuk dat het gelukt is! suc6 met de keuring, dat zal nu ook wel goed komen denk ik.

en inderdaad... da's een flinke kar! hij lijkt wel bijna net zo hoog als de auto. Heb je ook caravanspiegels nodig?
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: berkevelda op november 02, 2012, 09:39:07 am
Heb je ook caravanspiegels nodig?

Als je goed kijkt zie je ze op de foto zitten  :P
De wagen is sowieso 2.10 breed dus zonder ga je het niet redden. Ben er al wel achter dat je beide spiegels moet gebruiken. Auto's die achter ons rijden en ik in de buitenste spiegels kan zien, zie ik niet in de autospiegels. Echter, als de auto's gaan inhalen en uit mijn buitenste spiegels verdwijnen zie ik nog HEEL duidelijk in de autospiegels. Kortom, goed kijken en extra checken voordat je een zijdelingse beweging gaat maken.
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: berkevelda op november 02, 2012, 09:56:17 am
Erg leuk om te lezen hoeveel moeite je hebt gedaan om 'm naar NL te halen  :J
Wat ik me nu net afvroeg is: hoe zit het met eventuele ingebouwde electra (ander type stopcontacten/ingebouwde apparatuur), want dat is natuurlijk allemaal op 240V gebaseerd?

We hebben verloopstekkers/reisstekkers om van engelse stopcontacten naar euro toe te gaan. Er zitten zo uit mijn hoofd 2 engelse contactdozen welke 220V zijn en een derde welke 12V is. Daar past zo'n sigarettenstekker voor je auto in. Verder zit ik er over te denken om gewoon een verlengkabel/doos met een engelse stekker eraan te maken zodat we meerdere apparaten  kunnen aansluiten. Maar zo bar veel apparaten nemen we niet mee op vakantie. Het zal blijven bij verlichting/lampen, koffiezetter/waterkoker, laders voor telefoons/camera's/laptop en dan zijn we er wel. Wij zijn geen mensen die bv een frituurpan, grillplaat, oventjes of dat soort spul meeslepen.

Als ik volgende week het spul door de keuring krijg dan gaat hij direct de stalling in en zien we het begin volgend kampeerseizoen wel. We gaan sowieso met vrienden met pinksteren op pad, maar voor die tijd zullen we hem wel testen qua opzetten en kijken hoe alles in elkaar zit.

Daarnaast hebben we nog een Alpen Kreuzer Parade die dan de verkoop in gaat en die zullen we nog leeg moeten halen en al die spullen over moeten laden naar de Pennine. Dat is altijd passen en meten om alles weer een plekje te kunnen geven.
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: Blackraven op november 02, 2012, 08:44:59 pm
Ik weet niet hoe goed die stopcontacten zijn ingebouwd, maar je kunt natuurlijk ook overwegen om die stopcontacten door NL-types te vervangen, dan hoef je ook niet met verloopstekkers te werken.
Verder heel veel kampeerplezier toegewenst met je nieuwe klapkar  :)
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: berkevelda op november 09, 2012, 09:27:56 pm
 :> :> :> :>

Nou, hehe vanmiddag is na maanden van voorbereiding de vouwcaravan door de keuring gekomen. Het spande er nog even om omdat ik een verkeerd soort afspraak had gemaakt. Na een kleine uitleg bleek dat de internetsite van het RDW niet helemaal duidelijk was en dat ik via een link op de verkeerde plek was beland. Er werd een inspecteur bijgeschakeld en de keuring kon plaatsvinden  8-[

Omdat ik een individuele aanvraag lichte aanhanger deed moest het ding aan alle kanten worden gecontroleerd. Te denken valt aan verlichting, afmetingen, gewicht, remmen, handrem, eu-keuringen mbt de dissel en reminrichting. Kortom een check van 5 kwartier, maar hij is er doorheen.

Van de week krijg ik de kentekenpapieren toegestuurd en dan kunnen we van het voorjaar op pad   :J
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: poldertoerist op november 09, 2012, 11:10:49 pm
gefeliciteerd! 
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: herowebe op november 09, 2012, 11:24:49 pm
Toch wel een opluchting, denk ik! Proficiat!  :J
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: CenC op november 09, 2012, 11:47:17 pm
Super hey...gefeliciteerd!
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: berkevelda op november 15, 2012, 08:44:39 pm
En dan nu een kort overzichtje met alle stappen en kosten van de invoering:

1) Als eerste ga je op zoek naar een Pennine naar keuze qua type en wat bij jou in de portemonnee past.
2) Bouw een bepaalde band op met de verkopende partij.
3) Vraag bij Pennine een COC certificaat aan.
4) Vraag bij Al-Ko op basis van het chassis nummer een chassistekening en remcalculatie aan.
5) Leg de chassistekening met remcalculatie en het formulier "Individuele aanvraag typegoedkeuring lichte aanhangers" voor bij het RDW voor controle om zeker te zijn van een goedkeuring.
6) Vaar over naar Engeland
7) Controle/Koop van de vouwcaravan. Op basis van de WegenVerkeerWet artikel 37 lid 2 zou je de plaat van de auto op de achterkant kunnen schroeven. Neem een kopie hiervan mee zodat je dit kan tonen bij een eventuele staande houding.
8.) Zorg dat de verkopende partij een koopcontract opstelt en door beide partijen word ondertekend. Deze heeft het RDW nodig zodat je kan aantonen dat je de vouwcaravan hebt gekocht (en niet gejat).
9) Vaar terug naar "huis"
10) Maak een telefonische afspraak met het RDW, want hun site is niet volledig. Het soort keuring kan alleen telefonisch worden aangevraagd. Vraag direct om een eendaags kenteken.



Kosten buiten de aanschafprijs om:



Totale "verplicht" te maken kosten 561,75

De overige kosten heb jezelf in de hand. Je zou er voor kunnen kiezen om alles op 1 dag te doen door de eerst boot heen te nemen en de laatste terug, maar dat raad ik ivm moeiheid niet aan. Wijzelf hebben er een kleine vakantie van 5 dagen van gemaakt en die kun je zo duur maken als jezelf wil (appartement huren, stacaravan, hotel etc etc). Ook de standplaats van de vouwcaravan kan bepalend zijn voor het verbruik van je brandstof evenals het soort auto, maar dat spreekt voor zich. Wij hadden het "geluk" dat onze vouwcaravan 1,5 uur rijden van Dover stond.
Ik hoop dat ik met dit schrijven anderen op weg kan helpen. Zijn er nog vragen hoor ik dat wel.
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: Richard op november 16, 2012, 12:48:14 pm
Netjes zo`n verslag.
Duidelijk..
Veel plezier ermee
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: Bejansen op februari 05, 2013, 08:52:09 pm
hallo, ik heb je verslag gelezen. mooi verhaal.
ikzelf heb in the UK een trigano randger 575tc gekocht en moet deze nog afhalen.  Deze is van 2007.Hieronder zit hetzelfde as als onder de pullman. is het misschien mogelijk mij het rem-schema te mailen? mvrgr
 Berry Jansen
be.jansen@hotmail.nl
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: berkevelda op februari 06, 2013, 08:43:36 am
hallo, ik heb je verslag gelezen. mooi verhaal.
ikzelf heb in the UK een trigano randger 575tc gekocht en moet deze nog afhalen.  Deze is van 2007.Hieronder zit hetzelfde as als onder de pullman. is het misschien mogelijk mij het rem-schema te mailen? mvrgr
 Berry Jansen
be.jansen@hotmail.nl

Berry, als het goed is heb je gisteravond nog iets ontvangen  ;)
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: berkevelda op februari 24, 2013, 03:02:24 pm
Berry, als het goed is heb je gisteravond nog iets ontvangen  ;)

Bedankt dat je me wat hebt toegestuurd........ graag gedaan Berry  :?
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: berkevelda op mei 28, 2013, 09:46:22 pm
Afgelopen pinksteren een proefcampeerweekend gedaan met de Pennine Pullman op camping veldzicht http://campingveldzicht.nl/ (http://campingveldzicht.nl/)
Deze camping is van onze vrienden en is tevens op 25 minuutjes afstand van Obelink in Winterswijk. Just in case of  :I

Even wat foto's:

(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8PTZKQCL.jpg)

(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-L8FM8UYY.jpg)

(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZSEMGSCL.jpg)


Het weekend was koud, nat en warm tegelijk. Vriezen s'nachts je tenen eraf, verbrand je de volgende dag je kop terwijl het opzetten tussen de regenbuien door ging  ::)

Die " Just in case of" was helaas ook nodig  :( :( :(   De vorige eigenaar had ons niet verteld dat er een gat in het dak van de voortent zat GRRRRRR.......... Ik vraag me trouwens af of hij het uberhaupt wel weet omdat het gat er uit ziet alsof hij klem heeft gezeten tussen de twee buizen in (bij het inschuiven van de stok gebeurd?).
Nu zit hij net voorbij de knik naar onder toe richting de zijwand maar toch. Het is een gat (gaatje) van +/- 1,5 cm. Ben zaterdags dus direct naar Obelink gereden en heb een reparatiesetje opgehaald. Het gaat om een transparant kleef vel van een PVC-achtige stof omdat het dak van de voortent ook geplastificeerd eruit ziet. Volgens mij is dat een Isabella achtige stof.

Anyhow, het is weer gefixt maar ik was flink zuur op dat moment. Onderstaand het gat.

(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-R6QZMT8N-1.jpg)
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: RENVE op mei 28, 2013, 10:51:53 pm
Hoi familie,

Leuk jullie eerste ervaring te lezen! Hoewel, hoe beviel de klapcaravan eigenlijk? Een beetje wat jullie beoogd hebben met de keuze voor een klapcaravan?
Wij zijn ook geweest, maar daarover ga ik elders nog wel even wat schrijven (goed bevallen hoor!).

Groeten uit Arnhem, ook aan de rest!
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: Mustang op mei 29, 2013, 12:19:03 am
Mooi verhaal.
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: berkevelda op mei 29, 2013, 09:09:20 am
Hoi familie,

Leuk jullie eerste ervaring te lezen! Hoewel, hoe beviel de klapcaravan eigenlijk? Een beetje wat jullie beoogd hebben met de keuze voor een klapcaravan?
Wij zijn ook geweest, maar daarover ga ik elders nog wel even wat schrijven (goed bevallen hoor!).

Groeten uit Arnhem, ook aan de rest!

Ha Rutger,

Wij hebben ondanks het gat in de voortent zeer veel genot/plezier gehad van de nieuwe vouwcaravan. Het opzetten ging toch een stukje sneller en er zit voor ons gevoel nog meer ruimte in  :J  Zal denk ik te maken hebben met het feit dat de keuken in de wagen zit en niet in de voortent staat. Daarnaast staat de koelkast er ook niet meer in en is hij een meter breder en dat merk je. Hierdoor is ons tenttapijt nu wel te kort, maar dat lossen we op met een stukje zeil waar dan toch een voorraadkastje en een bijzettafeltje bovenop komt te staan.

Fijn te lezen dat het jullie ook goed is bevallen en zie je verhaal elders graag verschijnen.

Groeten uit Zwolle en ook aan de rest  ;)
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: Alex op mei 29, 2013, 12:20:03 pm
Berstaat er al een recensie van de camping?

Zo niet..........  :P
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: Mieke op mei 29, 2013, 06:57:01 pm
Ach het is een leuk klein gaatje ;) Het had veel erger kunnen zijn.
Ik hoop dat jullie nog veel plezier hebben van deze mooie klaptentcaravan tenttrailer of hoe je dit nu eigenlijk best noemt.
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: Conway Cruiser op juli 31, 2013, 12:27:29 pm
Mooie Pennine hoor ! Wij hebben afgelopen zondag een Conway Cruiser 1998 uit Engeland gehaald. (zie Wie ben ik topic voor foto's)
Die van ons is maximum 750 kg en hoeft niet ingevoerd te worden.
Wij moeten de voortent ook nog opzetten om te kijken of de verkoopster eerlijk is geweest met dat het 100% waterdicht is zonder gaten.
Wij kunnen hem in de achtertuin opzetten voor we er mee weg gaan en dan eventueel repareren mocht het nodig zijn. Hopen van niet. :P
De folding campers staan in enkele minuten en die van ons kan ik alleen uitklappen / schuiven. De ruimte is zoals je beschrijft groot en praktisch.
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: Conway Cruiser op augustus 24, 2014, 04:17:52 pm
https://www.facebook.com/pages/Vouwcampers-Folding-Campers/1520841034812268?fref=ts (https://www.facebook.com/pages/Vouwcampers-Folding-Campers/1520841034812268?fref=ts)

Link naar topic over facebookpagina voor folding camper bezitters.
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: EVX op augustus 27, 2014, 09:06:35 am
Wij zijn voornemens een Conway Crusader in te voeren vanuit de UK.
hartelijk dank voor een uitvoerige beschrijving voor het invoeren van een Pennine uit de UK.

Ik heb er alle vertrouwen in.
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: Conway Cruiser op augustus 29, 2014, 11:51:51 am
Wij zijn voornemens een Conway Crusader in te voeren vanuit de UK.
hartelijk dank voor een uitvoerige beschrijving voor het invoeren van een Pennine uit de UK.

Ik heb er alle vertrouwen in.

De Conway Crusader is een mooie folding camper  :K. Veel succes met invoeren. En laat dan maar hier weten onder het kopje Conway hoe het proces verloopt !  :J
PS: Misschien is de Conway Cruiser van 2009 in NL een optie ? http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m835877464-vouwwagen-conway-cruiser-peninne.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr (http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m835877464-vouwwagen-conway-cruiser-peninne.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr)
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: G.Suelmann op augustus 29, 2014, 12:13:02 pm
Wij zijn voornemens een Conway Crusader in te voeren vanuit de UK.
hartelijk dank voor een uitvoerige beschrijving voor het invoeren van een Pennine uit de UK.

Ik heb er alle vertrouwen in.

In Nederland zoeken we vaak op Marktplaats.nl en/of Speurders.nl
Welke site(s) kijken jullie op voor de Engelse klapper(s)?
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: Conway Cruiser op augustus 29, 2014, 01:29:00 pm
In Nederland zoeken we vaak op Marktplaats.nl en/of Speurders.nl
Welke site(s) kijken jullie op voor de Engelse klapper(s)?

www.gumtree.com
www.preloved.co.uk
www.ebay.co.uk
www.ukcampsite.co.uk
www.conwayowners.org.uk
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: EVX op oktober 24, 2014, 03:28:30 pm
Zo een update mijne zijde.
Midden september hebben we een Crusader in Engeland gekocht en opgehaald>
Het is een 2011 model, mooi jong dus en met het Isabella tentdoek.

Ondanks formeel Crusader een model van Conway is, wordt die van ons officieel als Pennine Crusader op de markt gebracht,
De naam Conway staat nergens vermeldt, vandaar mijn update toch hier...


Volgende week donderdag gaan we voor de RDW keuring, met dank aan de hulp van "berkevelda"

En dank aan Conway Cruiser voor de tips over tweedehands sites in de UK.
met name caravansforsale en preloved zijn nuttig

Pas overigens wel op voor scam !
Ik was bijna een hoop geld kwijt, tot ik gelukkig op tijd "wakker" werd.
(de verkoper deed voor alsof ze in Australie zat en caravansforsale namens haar de FC verkocht.Ik mocht vooraf niet kijken,
vooruit betalen en de caravan zou me voor de deur worden afgeleverd met 24 uur zicht termijn)
If the deal sounds to good to be true it is to good to be true.

Zal volgende week een update geven en wat foto's plaatsen
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: olaf op oktober 24, 2014, 07:02:36 pm
Pas overigens wel op voor scam !
Ik was bijna een hoop geld kwijt, tot ik gelukkig op tijd "wakker" werd.
(de verkoper deed voor alsof ze in Australie zat en caravansforsale namens haar de FC verkocht.Ik mocht vooraf niet kijken,
vooruit betalen en de caravan zou me voor de deur worden afgeleverd met 24 uur zicht termijn)
If the deal sounds to good to be true it is to good to be true.

Zal volgende week een update geven en wat foto's plaatsen
Foto's zijn we dol op  :P

Dan nog even over scam dat is al jaren aan de gang. Als je bij de KCK op het forum kijkt zie je dat daar al meer mensen mee te maken hebt gehad.
even kijken bij cara :ca en zoeken naar marktplaats
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: EVX op oktober 30, 2014, 03:21:11 pm
Onze nieuwe Pennine Crusader is vandaag goed gekeurd door de RDW.
De keuring verliep erg soepel.

In aanvulling op het eerder genoemde stappenplan: De CVO die Pennine voor haar oudere modellen (tot nov 2014) heeft
afgegeven, worden door de RDW niet erkend. Ik had daarom Pennine ook niet om een CVO gevraagd, maar om een een
brief te sturen met een officieel statement over de productie datum. Deze kreeg ik zonder kosten toegestuurd.
Deze brief heb ik ook zeker nodig gehad voor de RDW.


Andere aanvulling is dat je een "aankoopbon" moet hebben.
Ik had ergens op het internet er één gevonden die ik als voorbeeld heb gebruikt.
De RDW wil nl. graag een bewijs dat je de caravan niet hebt gejat.

Als ondersteunde documentatie hiertoe had ik ook onze boekingsbevestiging van de overtocht mee, een kopie van
de verzekeringspapieren (met daarin het serienummer van de caravan) van de verkopende partij en een uitdraai van
de mail uitwisseling met de verkopende partij.
Deze extra documentatie had ik mee, op advies van iemand van de technische dienst van de RDW met wie ik een tijd geleden gesproken
heb. Blijkbaar is voor sommige keurmeesters de aankoopnota alleen niet voldoende. Ook gaf hij aan foto's te maken
van de caravan in Engeland



Voor de RDW gaat het hier om een "Toelatingskeuring eenvoudige aanhangwagen" die nog niet eerder gekentekend is
geweest, lichter dan 3500kg, vanuit een EVA land. Als extra keuring moet inslag van VIN nummer worden aangevraagd.
(Bij ons is dat het Pennine serienummer geworden, omdat Engelse caravans blijkbaar geen chassinummer hebben).


Als eerste een foto van onze oude Pennine Sterling (die we nu gaan verkopen)
En twee foto's van onze nieuwe Crusader, welliswaar niet netjes afgespannen en zonder voortent en al.
Maar toch geeft het een goed beeld

Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: berkevelda op oktober 31, 2014, 07:00:47 pm
Netjes hoor. Veel plezier er mee. Rij je met een keuring en echte plaat toch een stukje rustiger.
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: Conway Cruiser op november 09, 2014, 01:42:34 pm
Wauw wat een plaatje !  :J :J

En is de Portland inmiddels al verkocht ?

Heel veel plezier gewenst van jullie nieuwe aanwinst !
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: olaf op november 09, 2014, 01:46:15 pm
Vet hoor proficiat met de aanwinst en veel klap plezier.
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: Mieke op november 09, 2014, 03:29:57 pm
Mooi hoor.
Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: EVX op november 23, 2014, 11:15:47 am
Ja, we zijn apetrost op onze Crusader.
Kentekenbewijs etc is ook binnen.

Jammer dat we het Hemelvaart weekend al iets hebben.
Anders had het klapweekend leuk geweest om hem voor het eerst te gebruiken


Onze oude is nog niet verkocht
Wil er volgende week foto's van maken en dan eens via Marktplaats of zo proberen

Titel: Re: Pennine Pullman invoeren
Bericht door: Conway Cruiser op november 30, 2014, 11:46:41 am
Je zult er zeker veel plezier van beleven.
Inderdaad nog lang wachten om hem uit te proberen. Wel fijn dat het kentekenbewijs (kentekencard) binnen is. Even een kentekenplaat laten maken en hij is "road legal"  :K

Succes met de verkoop van de Portland. Heb je al in gedachten wat je er voor wilt hebben?

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal