Vouwwagenclub.info

(Openbaar)De vouwwagen => vouwwagenmerken informatie => Aart Kok => Topic gestart door: Derk Veldman op augustus 17, 2020, 07:56:09 pm

Titel: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Derk Veldman op augustus 17, 2020, 07:56:09 pm
Voor de geïnteresseerden, hierbij een negatieve ervaring met Aart Kok:

Onlangs een Aart Kok Kavango gekocht van net vier jaar oud. Deze zomer voor het eerst gebruikt. De wagen beviel ons zeer goed en we hadden een hele mooie vakantie. Totdat we flinke lekkage kregen bij het panoramadak. Heel vervelend. Bij thuiskomst direct contact gelegd met Aart Kok om het over de mogelijkheden te hebben wat hieraan gedaan kon worden. Aangezien het servicecenter niet telefonisch te bereiken is op zaterdag heb ik een mail gestuurd. Vanaf hier begon de ellende.

Na een paar emails heen en weer gestuurd te hebben (ze konden wel op zaterdag per mail reageren maar telefonisch wouden ze mij niet te woord staan) is dit de conclusie:
-   Een Aart Kok Kavango lekt niet (wat ik toch wel vreemd vond, aangezien ik van binnenuit wel een hele emmer aan water heb opgevangen).
-   We hebben nog nooit problemen gehad met een panoramadak (ook vreemd; want er is volgens mij altijd een eerste keer).
-   Het zou wel aan de vorige eigenaar hebben gelegen of mijn manier van het opzetten van de wagen.
-   Etc
-   Etc
Met andere woorden: in géén geval ligt het aan de tent. En wat mij vooral steekt is dat er geen schijntje sympathie wordt getoond. Het is voor mij erg bijzonder hoe Aart Kok prima in staat is van afstand te beoordelen dat de lekkage niet ligt aan het materiaal zonder dat ze naar de vouwwagen hebben gekeken. Sterker nog: ze willen er niet eens naar kijken. Omdat ik de 2e eigenaar ben moet ik zelf maar contact leggen met hun leverancier van de tent. Dat de wagen maar vier jaar oud is doet er niet toe. Ook vinden ze het onnodig om de tent te bekijken en zelf contact te leggen met de leverancier. Ook als ik hiervoor zou willen betalen doen ze het niet.  Dit zijn nu eenmaal de procedures. Ze laten klanten die in Groningen wonen liever zelf even naar Volendam rijden waar de tentenmaker zich bevindt. De medewerker van Aart Kok durft zelfs te beweren dat dit goedkoper is dan het regelen via Aart Kok zelf. Wanneer ik vraag hoeveel dat scheelt blijft het stil. Zij bepaald de kosten niet namelijk... Met de vervolgvraag of ze dit wil uitzoeken zegt ze; dat gaan we niet doen.

Al met al.. het zijn oprecht mooie vouwwagens maar als er iets mis mee is (helemaal als 2e eigenaar) heb je echt een probleem. Dat ze vouwwagens verkopen van minimaal 10.000 en zichzelf bestempelen als een A-merk merk je dus niet aan de service.
Geen schijntje sympathie wordt er getoond en meedenken, ho maar. Ze zijn je echt liever kwijt dan rijk. Ik hoop oprecht dat we onze tent kunnen repareren via de tentleverancier, maar voor mij nooit meer een nieuwe Aart Kok
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: kasper_kavango op augustus 17, 2020, 08:07:49 pm
Herkenbaar, zeker het niet de meest sympathieke. Ik had zelf een klein probleem met een nieuwe wagen, kapot plastic van de verlichting, en kreeg doodleuk te horen dat we maar een nieuw achterlicht moesten kopen omdat we het bij de controle niet hadden gezien. Ja het is toch niet zo duur werd gezegd. Ik dacht als het dan toch niet zo duur is kan je het ook als service zien. Heb net tenslotte ruim 11000 euro aan jullie uitgegeven...

Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: johanvanmarion op augustus 17, 2020, 10:03:29 pm
Wat onwijs vervelend! Het laatste wat je wilt met je zojuist aangeschafte wagen is lekkage en dan zeker niet van deze ‘aart’ :)6]

De ervaring bij Aart Kok maakt het er dan zeker niet makkelijker op waarbij ik overigens je mening niet deel. Ik heb een zeer goede ervaring ook bij reparatie en service.

Misschien kunnen andere Aart Kok bezitters je helpen hierbij het forum? Ik heb zelf een livingstone.

Waar heeft het precies gelekt? Was de tent goed afgespannen, deuren ook dicht geritst etc? Kwam het water via de rits of ... ?

Succes iig!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: C5CCV op augustus 17, 2020, 10:44:57 pm
Mag ik aannemen dat je de wagen nu niet bij Aart Kok hebt aangeschaft?


Want dan kan ik de reactie van AK deels wel begrijpen, je kunt niet elders (particulier?) een gebruikte wagen aanschaffen en bij problemen terugvallen op het serviceapparaat van de oorspronkelijke leverancier. Dat is het risico als je particulier iets aanschaft. Ik denk, welk antwoord ook door AK gegeven wordt, het is nooit het antwoord wat je wilt horen. Als ze een prijs opgeven voor bijvoorbeeld ‘onderzoek naar de oorzaak’ dan zal deze snel te hoog gevonden worden en hebben we hier daar een discussie over.
Als ze wel de ‘service’ gaan bieden op niet bij hen aangeschafte wagens kannibaliseren ze hun eigen handel.

Ik ben (uiteraard) wel van mening dat eea anders gecommuniceerd kan worden en ben mij bewust dat er met enige regelmaat commentaar is op het serviceniveau van AK. Erg jammer en helaas doet dat afbreuk aan het mooie merk AK.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: FriedelP op augustus 17, 2020, 11:01:09 pm
Mag ik aannemen dat je de wagen nu niet bij Aart Kok hebt aangeschaft?


Want dan kan ik de reactie van AK deels wel begrijpen, je kunt niet elders (particulier?) een gebruikte wagen aanschaffen en bij problemen terugvallen op het serviceapparaat van de oorspronkelijke leverancier. Dat is het risico als je particulier iets aanschaft. Ik denk, welk antwoord ook door AK gegeven wordt, het is nooit het antwoord wat je wilt horen. Als ze een prijs opgeven voor bijvoorbeeld ‘onderzoek naar de oorzaak’ dan zal deze snel te hoog gevonden worden en hebben we hier daar een discussie over.
Als ze wel de ‘service’ gaan bieden op niet bij hen aangeschafte wagens kannibaliseren ze hun eigen handel.

Ik ben (uiteraard) wel van mening dat eea anders gecommuniceerd kan worden en ben mij bewust dat er met enige regelmaat commentaar is op het serviceniveau van AK. Erg jammer en helaas doet dat afbreuk aan het mooie merk AK.


Daar ben ik het niet mee eens. Zeker niet omdat de originele poster aangaf voor die service te willen betalen. Als je uw eigen product respecteert dan bekijk je het en kijk je het en denk je mee over hoe je het kan oplossen. Best mogelijk dat het aan de vorige eigenaar ligt, maar dan bekijk je dat met de klant en zoek je samen naar een oplossing, bekijk je de opties en ben je tussen persoon. Dat is klantvriendelijkheid. Als later diezelfde persoon een nieuwe wagen zoekt in plaats van een occasie omdat hij na enige tijd ziet dat kamperen met een vouwwagen echt iets voor hem is, zal hij die goede service herinneren en toch eerst naar jou komen om te kijken voor die nieuwe wagen. Door hem een ervaring als deze te geven, is de kans klein dat dit het geval is


Uiteraard kan je dan niet verwachten als je elders een tweede hands wagen gekocht hebt dat je gratis van die service kan gebruik maken, maar de poster gaf duidelijk aan dat hij wou betalen voor de service en het lijkt me toch meer dan normaal dat je terecht kan bij diegenen die de zaak ontwerpt en verkoopt niet?

Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Rijksen op augustus 17, 2020, 11:14:36 pm
Wij hebben in maart een nieuwe wagen opgehaald en ik kan niet anders zeggen dan dat er zeer snel en correct gecommuniceerd wordt door AK. Ben dan ook verbaast over dit verhaal. Bij alle vragen die stelt snel antwoord. (Zelfs op zondag krijg je soms reactie).

Vandaag in de Facebook groep ook een aantal meldingen van lekkage gezien bij het dakraam. (Wij zelf ook😌) Ook hier doet AK zelf mee in de discussie en reikt oplossingen aan. Wat mij opviel is dat de meeste lekkages gebruikersfouten zijn. (Niet goed afgespannen, klitteband niet aangedrukt, ritsen op verkeerde plaats.) Dat is wellicht de reden dat ze niet gelijk willen kijken naar het doek, ze zijn aardig overtuigd van de eigen kwaliteit van de wagen.

Wel heel vervelend dat jullie met het probleem blijven zitten. Ik zou toch nog een keer proberen te bellen en hele verhaal bespreken. Hoop dat jullie tot een oplossing komen.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: CEO op augustus 18, 2020, 12:20:00 pm
Nu en dan duiken er dit soort verhalen op over AK. Dat was voor ons een reden om onze Combi Camp elders aan te schaffen. Ruim twee keer zo ver rijden, maar tot nu toe erg tevreden over de service. En ja, er zijn ook wat dingetjes geweest die allemaal zonder gezeur zijn opgelost.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Johan op augustus 18, 2020, 12:30:35 pm
Ik ben 12 jaar klant bij Aart Kok. In het begin ook wel eens akkefietjes gehad, waarvan ik dacht: hoe kunnen jullie je zo'n slechte service veroorloven!!
Nu moet ik zeggen dat dat in de loop der jaren absoluut beter is geworden. Bij de laatste aanschaf was ik niet tevreden over het stikken van sommige stukken van de wagentent. Ik heb 3 maal een nieuwe tent op de wagen gekregen. Ik had er 1 lang weekend mee gekampeerd dus zei ik: krijg ik dan kleurverschil met de luifel? Geen probleem ook een nieuwe luifel. Ik heb later via mail inzicht gekregen in de communicatie tussen Aart Kok en Esvo. Ik had roest aan de in- en uitschuifbare bogen. Bogen werden vervangen. Ik had van fabriekswege een lekke reflector. Werd direct vervangen. Later merkte ik dat er in de boogstok een fixeernippel niet in het gewenste gat viel, ook die werd opnieuw opgestuurd.
Ergens kan ik me hun reactie wel voorstellen. Er zijn ik weet niet hoeveel kavango's verkocht. Ik weet niet hoeveel River Lodge's. Allemaal met openritsbaar panormadak. Ik lees hier op het Forum niks over lekkende panormadaken. Ze zijn niet in zee gegaan met de eerste de best Tentenmaker. Esvo is een gerenommeerde TENT, om het maar even zo uit te drukken. De core-business van Aart Kok is nieuwe vouwwagens verkopen. Ze hebben uitdrukkelijk gekozen om geen inruil te doen en dus ook geen handel in 2e of 3e hands vouwwagens.
In onze eerste Zambezi heb ik ook lekkage gehad door het panormadak. De eerste buien die ik kreeg, toen ik het panormadak nog niet open gehad had, gaven geen lekkage. Toen ik het panoramadak een keer open gehad had en weer dicht gedaan had, kreeg ik ook lekkage. Conclusie: Ik had hem niet goed dicht gedaan. Ik open het panormadak niet meer voor 100% maar voor ongeveer 60%. Als ik hem dicht doe, doe ik een stukje rits en dan pak ik het klitteband en trek ik over het andere klitteband heen en druk het aan. Dat doe ik steeds per ongeveer 20 cm en behoorlijk secuur. Nooit meer lekkage gehad!!!

@Derk Veldman - Ik kan je frustratie wel begrijpen. Ik zou eerst aan de oude eigenaren vragen of zij het probleem herkennen. En anders de boel openritsen en nauwkeurig en secuur sluiten zoals ik hierboven schrijf.

Volgens mij is er geen twijfel aan het feit of Aart Kok een leverancier van A-merk Vouwwagens is of niet. Dat zijn ze absoluut. Wat je wel in twijfel kan trekken is: Ga je als bedrijf zo om met 2e of 3e hands bezitters van jouw A-merk vouwwagens?
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Derk Veldman op augustus 18, 2020, 01:41:16 pm
Dank voor al jullie reacties. Ik lees het een en ander over het afspannen, goed het klittenband aandrukken en de ritssluiting naar boven dicht doen. Tijdens de eerste lekkage durf ik niet meer zekerheid te zeggen of ik dit juist had gedaan. Op een allereerste advies van Aart Kok heb ik bovenstaande thuis uitgevoerd en getest met de tuinslang. Wederom lekkage. Ook dit is gedeeld met Aart Kok. Hier doen ze dus ook niets mee.

Waar het mij vooral omgaat is de afhandeling van dit probleem. De wagen is maar vier jaar oud en zou nooit mogen lekken op deze manier. Dat ik de tweede eigenaar ben en dus buiten de garantie val is vervelend en inderdaad mijn eigen probleem. Aart Kok is daarin vrij duidelijk in de voorwaarden. Maar persoonlijk zou ik als bedrijf exact willen weten waar het aan ligt. Ligt de lekkage bijvoorbeeld aan de manier van opzetten (consument) of toch wellicht aan het materiaal (Aart Kok of Esvo).

Het probleem ligt vooral bij het feit dat Aart Kok niet geïnteresseerd is in klanten die de wagen niet rechtstreeks hebben aangekocht. Dat deze klanten wellicht in de toekomst wel potentiele klanten kunnen worden wordt blijkbaar vergeten.

Daarnaast heb je als bedrijf veel meer aan een positieve recensie als een negatieve. Niet alleen ik ben wel klaar met het bedrijf. Ook anderen die dit lezen zullen misschien wel gaan twijfelen. Een lesje klachtafhandeling zou naar mijn weten geen overbodige luxe zijn.

Inmiddels gebeld met Esvo. Deze lui klinken in ieder geval wel schappelijk. Naar alle waarschijnlijkheid zal ik heen en weer moeten naar volendam. Dan maken we er maar een leuk weekendje van  :)

Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: carvers op augustus 18, 2020, 08:36:35 pm
Ach ja. Ik zie het probleem niet zo bij Aart Kok. Hun corebusiness is verkoop en service aan bestaande klanten die nieuw gekocht hebben. Als je dat op een goede en duidelijke klantvriendelijke wijze uitlegt aan een klant die tweedehands heeft gekocht, dat hij voor die service terecht kan bij ESVO, omdat zij zelf deze service niet geven, is daar niets mis mee. Maar vaak is het de wijze van communicatie waar de bottleneck ligt, het is vaak de toon en wijze waarop iets verteld of uitgelegd wordt, en vaak niet de inhoud zelf. Succes met de reparatie of toch misschien het anders dichtritsen van je panoramadak. Misschien even de randen dichtsealen en is het probleem opgelost.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: sanderv op augustus 18, 2020, 11:36:37 pm
Toch vind ik het een vreemde redenering dat, omdat iets tweedehands zou zijn, de fabrikant er de handen vanaf kan trekken. Je zal er na drie weken achterkomen dat je nieuwe vouwwagen toch niet jouw ding is. Doorverkopen betekent dat de fabrikant er dan niet meer naar om hoeft te kijken? En je vouwwagen dus een extra klap minder waard is? Het is voor mij vooral een signaal dat een producent niet al te veel vertrouwen in z'n eigen product heeft, als hij zo snel mogelijk onder z'n verantwoordelijkheid probeert uit te komen. Verkopers en marketing zijn er inmiddels genoeg, ben meer geïnteresseerd in service en productkwaliteit. Dat laatste blijkt voor een groot deel ook door een langdurige ondersteuning van de fabrikant.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: ArnoldusWH op augustus 19, 2020, 08:34:40 pm
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard ...

Verkopen (afrekenen) kan iedereen (hit & run) maar service is een grote kunst lijkt het wel.
Wanneer een bedrijf goede service verleent wordt dat onthouden en doorverteld, net als het voorbeeld hier ...

Ik vind het onvoorstelbaar dat een leverancier een gebruiker van 'zijn' product niet helpt. Afgezien of hij een passend advies geeft, het repareert en daar een (symbolisch) bedrag voor vraagt of het gratis herstelt. Als leverancier zou je trots moeten zijn op 'jouw' product en die trots ook overdragen aan de gebruiker daarvan, onafhankelijk hoe oud het is en bij wie het is gekocht.

Het lijkt erop dat alleen de kille verkoop-cijfers tellen en niet het plezier dat je hebt om iemand blij te maken. Een enorm gemiste kans voor het bedrijf, daar ik vindt het vooral sneu voor. Derk heeft gelukkig een fijn bedrijf in Volendam gevonden die hem wel graag helpt.
Ik heb zelf 34 jaar in een ESVO tent gekampeerd, super spul en goed service.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: naish op augustus 20, 2020, 10:00:12 am
Dit is wel de normale manier van communiceren bij Aart Kok. Tikkeltje arrogant. Als je daar doorheen prikt en een beetje doorvraagt dan gaan ineens wel helpen.
Wij zijn klant en in onze slaap tenten zat een scheur. Dus ik bel en vraag of dat gelijk met de beurt kunnen repareren. Maar dan zegt men ook “ga zelf maar naar Esvo” dat is goedkoper.

Ze zijn heel vriendelijk maar men werpt een muur op. Zo lijkt het.

Rogier is trouwens een uitzondering op dit alles. Die helpt altijd.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Tago Herman op augustus 20, 2020, 10:39:47 am
Tikkeltje arrogant.


Tikkeltje ?  Zeg maar rustig "Héél arrogant".


Een aantal jaren geleden zijn wij op zoek gegaan naar een nieuwe wagen, en toen ook bij Aart Kok gaan kijken. Door onze ervaring met andere wagens hadden we nogal wat vragen. Bij iedere vraag van ons werd de sfeer arroganter, tot laatst "niet zo zeuren, jullie MOGEN een  wagen kopen " De sfeer was toen voor ons weg, en we zijn weggegaan. En inderdaad, het werd geen Aart Kok.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Marcel op augustus 20, 2020, 12:03:23 pm
Herkenbaar, zeker het niet de meest sympathieke. Ik had zelf een klein probleem met een nieuwe wagen, kapot plastic van de verlichting, en kreeg doodleuk te horen dat we maar een nieuw achterlicht moesten kopen omdat we het bij de controle niet hadden gezien. Ja het is toch niet zo duur werd gezegd. Ik dacht als het dan toch niet zo duur is kan je het ook als service zien. Heb net tenslotte ruim 11000 euro aan jullie uitgegeven...

En dit heb je geaccepteerd?
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Marcel op augustus 20, 2020, 12:09:35 pm
Toch vind ik het een vreemde redenering dat, omdat iets tweedehands zou zijn, de fabrikant er de handen vanaf kan trekken. Je zal er na drie weken achterkomen dat je nieuwe vouwwagen toch niet jouw ding is. Doorverkopen betekent dat de fabrikant er dan niet meer naar om hoeft te kijken?

Er wordt voor zover ik kan zien een verhaal gemaakt hier. Je moet service vragen en verwachten bij de leverancier van je vouwwagen. De leverancier heeft te maken met de producent. Door direct naar de producent te stappen, maak je jezelf onmogelijk. Ik zou ook niets doen voor een klant die zich op die manier opstelt.
Mijn VW komt uit Schijndel en als er iets mee is, ga ik daar heen.

Dat dit forum gebruikt wordt om stemming te maken richting Aart Kok, vind ik niet heel erg netjes.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Jer81 op augustus 20, 2020, 12:20:02 pm
Er wordt voor zover ik kan zien een verhaal gemaakt hier. Je moet service vragen en verwachten bij de leverancier van je vouwwagen. De leverancier heeft te maken met de producent. Door direct naar de producent te stappen, maak je jezelf onmogelijk. Ik zou ook niets doen voor een klant die zich op die manier opstelt.
Mijn VW komt uit Schijndel en als er iets mee is, ga ik daar heen.

Dat dit forum gebruikt wordt om stemming te maken richting Aart Kok, vind ik niet heel erg netjes.
Als de garantie van een door mij aangekocht product verlopen is zie ik geen reden om niet met de fabrikant contact op te nemen als ik iets gerepareerd wil hebben en daar voor wil betalen.

Waarom zou ik dan naar de tussenpersoon gaan?
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Wouter168 op augustus 20, 2020, 12:29:43 pm
Er wordt voor zover ik kan zien een verhaal gemaakt hier. Je moet service vragen en verwachten bij de leverancier van je vouwwagen. De leverancier heeft te maken met de producent. Door direct naar de producent te stappen, maak je jezelf onmogelijk. Ik zou ook niets doen voor een klant die zich op die manier opstelt.
Mijn VW komt uit Schijndel en als er iets mee is, ga ik daar heen.

Dat dit forum gebruikt wordt om stemming te maken richting Aart Kok, vind ik niet heel erg netjes.
Geheel mee eens, onze eerste vouwwagen was een AK Kampala en helaas moeten kopen via De Jong in Hillegom (AK deed nog geen directe verkoop in Heemstede) en altijd goed geholpen door de mensen van AK (De Jong kan daar nog iets van leren). En ook met de huidige VW een CC Country direct in Heemstede en prima service. AK is inderdaad een verkooporganisatie, service hebben ze het servicecentrum voor en is apart te benaderen.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: sanderv op augustus 20, 2020, 01:21:25 pm
Er wordt voor zover ik kan zien een verhaal gemaakt hier. Je moet service vragen en verwachten bij de leverancier van je vouwwagen. De leverancier heeft te maken met de producent. Door direct naar de producent te stappen, maak je jezelf onmogelijk. Ik zou ook niets doen voor een klant die zich op die manier opstelt.
Mijn VW komt uit Schijndel en als er iets mee is, ga ik daar heen.

Dat dit forum gebruikt wordt om stemming te maken richting Aart Kok, vind ik niet heel erg netjes.

En als je particulier iets koopt van drie weken oud? Het is fijn dat jouw wagen bij een handelaar vandaan komt, maar als daar weer een tussenpersoon tussen zit hoef je nergens meer op te rekenen?
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Spiegelbeeld op augustus 20, 2020, 02:32:16 pm
Dat dit forum gebruikt wordt om stemming te maken richting Aart Kok, vind ik niet heel erg netjes.

"Stemming maken" en "niet netjes" kom op zeg, wat een onzin!

Op een forum worden ervaringen gedeeld, zowel positief als negatief. Gelukkig wel zeg, we wonen hier niet in Noord Korea of Wit Rusland.
In dit geval is iemand niet tevreden en deelt dat. Hij krijgt bijval, wordt tegengesproken en krijgt tips. Prima toch?
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Marcel op augustus 20, 2020, 05:07:20 pm
En als je particulier iets koopt van drie weken oud? Het is fijn dat jouw wagen bij een handelaar vandaan komt, maar als daar weer een tussenpersoon tussen zit hoef je nergens meer op te rekenen?

Je bedoelt iemand van marktplaats oid? Ik weet niet precies hoe het recht in elkaar steekt, maar ik zou er in ieder geval niet blindelings vanuit gaan dat de garantie overgaat op degene die de aankoop via mp doet.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Marcel op augustus 20, 2020, 05:09:59 pm
"Stemming maken" en "niet netjes" kom op zeg, wat een onzin!

Op een forum worden ervaringen gedeeld, zowel positief als negatief. Gelukkig wel zeg, we wonen hier niet in Noord Korea of Wit Rusland.
In dit geval is iemand niet tevreden en deelt dat. Hij krijgt bijval, wordt tegengesproken en krijgt tips. Prima toch?

Juist omdat het hier geen Noord Korea is maakte ik mijn opmerking. Ik kan de eerste post niet anders lezen dan een trapje na.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: muis op augustus 20, 2020, 05:41:48 pm
@Marcel, ik hou dit soort berichten scherp in de gaten maar stemmingmakerij en een schop na heb ik niet zo gelezen. 

We gaan dan ook terug naar het onderwerp.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: kasper_kavango op augustus 20, 2020, 06:16:16 pm
En dit heb je geaccepteerd?
Nee, daar ben ik nog niet mee klaar.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: nienkett op augustus 29, 2020, 03:01:31 pm
Wij hebben net een nieuwe AK aangeschaft in Roden. Hoewel ik de vouwwagen prachtig vindt, moet ik zeker zeggen dat de klantvriendelijkheid en service wat te wensen overlaat.
Wel is het zo dat duidelijk bij aanschaf van een AK staat dat garantie niet overgaat op een koper, mocht je de vouwwagen gaan verkopen.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: sanderv op augustus 29, 2020, 07:01:30 pm
Wij hebben net een nieuwe AK aangeschaft in Roden. Hoewel ik de vouwwagen prachtig vindt, moet ik zeker zeggen dat de klantvriendelijkheid en service wat te wensen overlaat.
Wel is het zo dat duidelijk bij aanschaf van een AK staat dat garantie niet overgaat op een koper, mocht je de vouwwagen gaan verkopen.

Vraag me af of dat juridisch haalbaar is. Dus zoals eerder gesteld, mocht het kamperen je na drie weken niet bevallen, kun je de kar alleen nog zonder garantie verkopen? Dan is de fabrikant ineens gevrijwaard van alles? Zou ik nooit mee akkoord gaan. Zat keuze, dan maar iets anders, iets waar de fabrikant zelf wel vertrouwen in heeft.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Jer81 op augustus 29, 2020, 07:12:31 pm
Vraag me af of dat juridisch haalbaar is. Dus zoals eerder gesteld, mocht het kamperen je na drie weken niet bevallen, kun je de kar alleen nog zonder garantie verkopen? Dan is de fabrikant ineens gevrijwaard van alles? Zou ik nooit mee akkoord gaan. Zat keuze, dan maar iets anders, iets waar de fabrikant zelf wel vertrouwen in heeft.
Het lijkt mij juridisch ook moeilijk houdbaar.
Ga voor de rechter maar eens uitleggen dat een 3 weken oude kar geen garantie meer heeft op fabrieksfouten. Die fouten hebben gelijk niets met de eigenaar te maken maar met het product. En daar veranderd niets wezenlijke aan met het veranderen van eigenaar.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Marcel op augustus 29, 2020, 07:13:21 pm
In principe gaat de garantie over op de volgende eigenaar, maar ik zie wat ruis of een leverancier hier in zijn bepalingen van af mag wijken. Het lijkt er op dat dit mag. 'hij aanvaard dan niet de overgang van dit recht op een nieuwe eigenaar'.
Ik zou het heel slecht vinden als een verkoper van vouwwagens hier gebruik van maakt.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Jer81 op augustus 29, 2020, 08:20:59 pm
In principe gaat de garantie over op de volgende eigenaar, maar ik zie wat ruis of een leverancier hier in zijn bepalingen van af mag wijken. Het lijkt er op dat dit mag. 'hij aanvaard dan niet de overgang van dit recht op een nieuwe eigenaar'.
Ik zou het heel slecht vinden als een verkoper van vouwwagens hier gebruik van maakt.
Ik ook. En een fabrikant kan zoveel in zijn eigen voorwaarden zeggen. Als het tegen EU regelgeving maakt dat geen indruk bij de rechtbank.
Of het hier tegen EU regelgeving in gaat weet ik niet.

Edit: even wat opgezocht en ik lees in een discussie op de site van de Consumentenbond;
 Ik quote de Consumentenbond: "Als het product van eigenaar verwisselt, verhuist de wettelijke garantie en de extra garantie van de verkoper (voor de overgebleven duur) in principe mee naar de nieuwe eigenaar. Voor fabrieksgarantie kan dat anders zijn: raadpleeg de garantievoorwaarden van de fabrikant."


Wettelijke garantie gaat dus gewoon over op nieuwe koper. Bij fabrieksgarantie hoeft dat niet het geval te zijn. Maar wat mij betreft sla je een modderfiguur als fabrikant om dit niet overdraagbaar te maken.
Titel: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Theu op augustus 29, 2020, 11:43:04 pm
Je hebt ook nog zoiets als een redelijke te verwachtte levensduur. En binnen 6 maanden ligt de bewijslast bij de verkopende partij daarna bij de eigenaar. Deze site gaat iets dieper in op de materie.

https://www.judex.nl/rechtsgebied/consumentenrecht/garantie-en-ruilen/artikelen/welke-garantie-heb-ik-als-ik-een-product-koop/

Zelf koop ik vaak een gebruikte auto “zonder” garantie. Omdat ik weet dat ik meer recht heb dan men vaak denkt.

Klappen met de Combi Camp Flexi T&T.
Niet omdat het moet....
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Marcel op augustus 30, 2020, 10:11:09 am
@Theu
Niemand twijfelt aan de rechten die een consument heeft op dit vlak. Waar het om gaat in dit geval is of de leverancier/producent een bepaling opneemt waarin staat dat de garantie niet overgedragen wordt op een de volgende eigenaar.
Ik 'krijg signalen' dat dit mag.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Jer81 op augustus 30, 2020, 10:14:42 am
@Theu
Niemand twijfelt aan de rechten die een consument heeft op dit vlak. Waar het om gaat in dit geval is of de leverancier/producent een bepaling opneemt waarin staat dat de garantie niet overgedragen wordt op een de volgende eigenaar.
Ik 'krijg signalen' dat dit mag.
Enkel de fabrieksgarantie.
De wettelijke garantie wordt gewoon overgedragen op nieuwe eigenaren zolang die duurt.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Marcel op augustus 30, 2020, 10:27:31 am
Weet je dat wel zeker?

https://www.rechtswinkel.nl/antwoorden/13930/is-garantie-ongelimiteerd-overdraagbaar-ik-wil-nl-graag-een-tweedehands-mobiele-telefoon.html
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: naish op augustus 30, 2020, 12:36:00 pm
Wij kochten een tweedehands Flexi die 3 dagen gebruikt was, en nog geen jaar oud. Maar het was heel gedoe om de garantie over gezet te krijgen.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Rijksen op augustus 30, 2020, 12:38:49 pm
Wellicht kan iemand die dit bij de hand heeft eens bellen met Aart Kok. Kan best een bepaling zijn die Aart Kok in zijn voorwaarden gezet heeft voor eigen bescherming maar die in de praktijk bespreekbaar is.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Tago Herman op augustus 30, 2020, 01:15:36 pm
Ik denk toch dat het beperken van de garantie tot de 1e eigenaar gebruik is. Onderstaand een bepaling uit de garantiebepaling van onze Gerjak Tago Settler:



De garantie is niet overdraagbaar en is slechts van toepassing voor de afnemer
wiens naam en adres op het garantiebewijs is vermeld.
Ingeval van garantie zijn de transportkosten voor de eigenaar.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Marcel op augustus 30, 2020, 01:16:47 pm
Wellicht kan iemand die dit bij de hand heeft eens bellen met Aart Kok. Kan best een bepaling zijn die Aart Kok in zijn voorwaarden gezet heeft voor eigen bescherming maar die in de praktijk bespreekbaar is.

Ik heb ze een mailtje gestuurd met daarin deze vraag. Ik heg aangegeven dat ik overweeg een vrij recente vw van iemand over te nemen.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Marcel op augustus 30, 2020, 01:17:38 pm
Ik denk toch dat het beperken van de garantie tot de 1e eigenaar gebruik is. Onderstaand een bepaling uit de garantiebepaling van onze Gerjak Tago Settler:



De garantie is niet overdraagbaar en is slechts van toepassing voor de afnemer
wiens naam en adres op het garantiebewijs is vermeld.
Ingeval van garantie zijn de transportkosten voor de eigenaar.

kleine lettertjes . . . . ?
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: GertjanA op augustus 30, 2020, 02:56:14 pm
Volgens mij is er een wettelijke bepaling over
Garantie. Ik meen iets met levensduur (technisch en economisch). Je mag van een klapkar,
Bij goed onderhoud, verwachten Dat die lang meegaat. Eventuele issues moeten door de leverancier opgelost worden. Ook als de 3e of 4e eigenaar iets heeft. Dit uiteraard wel ‘is ontstaan door fabricage dingen’.

Bij Holtkamper heb ik mij ook af en toe groen en geel geërgerd.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Theu op augustus 30, 2020, 03:53:47 pm
@Marcel,
Ik weet niet of het mag om zo’n bepaling in je voorwaarde op te nemen. Maar wat je leest is niet altijd waar. Het is net Facebook ;-)). Kan dus net zo goed zijn dat ik geen gelijk heb, maar ik weet wel dat de consument goed beschermd is in ons land.


Klappen met de Combi Camp Flexi T&T.
Niet omdat het moet....
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Marcel op augustus 30, 2020, 04:32:38 pm
@Theu
Als ik die link die ik eerder deelde goed begrijp, mag het in een aantal gevallen wel. Behalve als het 'onredelijk bezwarend is'. En wat dat is weet ik natuurlijk niet. Daar zal een rechter iets over moeten zeggen.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Marcel op augustus 30, 2020, 04:34:38 pm
Volgens mij is er een wettelijke bepaling over
Garantie. Ik meen iets met levensduur (technisch en economisch). Je mag van een klapkar,
Bij goed onderhoud, verwachten Dat die lang meegaat. Eventuele issues moeten door de leverancier opgelost worden.

Ook als de 3e of 4e eigenaar iets heeft. Dit uiteraard wel ‘is ontstaan door fabricage dingen’.

Bij Holtkamper heb ik mij ook af en toe groen en geel geërgerd.

We zijn het over alles eens. Het enige dat hier ter discussie staat is wat ik onderstreept heb. Ik ben in ieder geval al zover dat er een wettelijke regel is die het mogelijk maakt om garantie persoonlijk te maken.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Marcel op augustus 31, 2020, 10:50:17 am
Ik heb Aart Kok gemaild en kreeg de reactie:

Dat is juist! Zie bijlage.

Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: bosje op augustus 31, 2020, 11:02:26 am
Garantie verloopt niet per definitie als een product wordt overgedragen...

zou wat zijn met cadeaus enz...

het wordt wel lastig gemaakt, maar een goede jurist maakt gehakt van de mailing van mevr Kok.

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/faq/95/heb-ik-nog-recht-op-garantie-als-ik-een-product-tweedehands-heb-gekocht-of-cadeau-heb-gekregen (https://www.thuiswinkel.org/consumenten/faq/95/heb-ik-nog-recht-op-garantie-als-ik-een-product-tweedehands-heb-gekocht-of-cadeau-heb-gekregen)

Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: sanderv op augustus 31, 2020, 03:39:21 pm
Los van wat een jurist er van vindt: als ik iets verkoop via marktplaats, vraag ik de kopende partij altijd even goed de werking te controleren en in geval van problemen contact op te nemen. Ik hoef als particulier geen garantie te verlenen, maar ik wil geen troep of teleurstellingen verkopen. Ik sta voor wat ik verkoop. Als een fabrikant zo moeilijk doet over garantie over zijn eigen product, dan kan ik niet anders dan constateren dat hij er zelf ook niet zo veel fiducie in heeft. Laat maar zitten dan, verkopers en dozenschuivers zijn er al genoeg. Dan koop ik liever iets zonder garantie waarvan de prijs ook navenant is, of gewoon met goede voorwaardes.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Marcel op augustus 31, 2020, 05:04:50 pm
@bosje

Misschien moet je even de moeite nemen om eerdere posts te lezen.
De wet laat ruimte om de garantie aan de persoon en niet het product te koppelen. Of dat in dit specifieke geval mag, geen idee, maar de wet laat kennelijk ruimte.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Jer81 op augustus 31, 2020, 05:49:38 pm
@bosje

Misschien moet je even de moeite nemen om eerdere posts te lezen.
De wet laat ruimte om de garantie aan de persoon en niet het product te koppelen. Of dat in dit specifieke geval mag, geen idee, maar de wet laat kennelijk ruimte.
Enkel wanneer het fabrieksgarantie betreft. Wettelijke garantie is wettelijk en daar kunnen additionele voorwaarden niets aan veranderen.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Marcel op augustus 31, 2020, 06:35:00 pm
Dat klopt denk ik. Ik zie alleen maar voorbeelden van fabrieks- of anderszins aanvullende garanties.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Drikusniet op augustus 31, 2020, 07:59:31 pm
Wettelijke garantie is precies wat het zegt : vastgelegd in de wet en moet iedere leverancier nakomen. Fabrieksgarantie staat daar compleet los van en gaat vaak verder dan de wettelijke garantie. Het probleem begint als de leverancier het verschil niet weet, en dan heb je als consument  vaak de problemen.
Ik zelf laat dit soort leveranciers en hun producten links liggen.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Marcel op september 01, 2020, 07:51:16 am
Wettelijke garantie is precies wat het zegt : vastgelegd in de wet en moet iedere leverancier nakomen.

Vanzelfsprekend, maar de vraag is dus of deze wet ruimte laat om garantie persoonlijk te maken. Met aanvullende garanties mag dit (soms?).
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Klapzwaan op september 01, 2020, 08:02:15 am
Het recht op garantie hebben en de garantie ook daadwerkelijk krijgen van de fabrikant en leverancier zijn twee verschillende dingen.
Als er alleen maar een rechter aan te pas moet komen , en daar lijkt het op met de houding van AK, dan is dat merk voor mij afgedaan.
In mijn geval zou ik dan serieuze problemen gehad hebben met de nieuw gekocht vouwwagen. HK heeft echter alle problemen serieus opgepakt en geheel naar tevredenheid opgelost. Zo kan het dus ook.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Marcel op september 01, 2020, 08:33:28 am
Na doorvragen bij Aart Kok stellen ze dat je wettelijke garantie hebt bij de verkopende partij. Ook al komt de vw oorspronkelijk bij hun vandaag, bij hun hoef je (volgens hun) niet aan te kloppen.

Even voor mijn beeld. Zijn er leveranciers die Aart Kok vouwagens leveren behalve Aart Kok in Heemstede en Roden?

Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: FriedelP op september 01, 2020, 08:58:37 am
Bij de oorspronkelijke vraagsteller ging het ook niet over garantie. Maar gewoon de vraag om een keer te kijken wat men mis deed of dat er mogelijk geen probleem was en was er zelf de bereidheid om te betalen. Zelf dat wordt geweigerd. Dan kan je moeilijk stellen dat je fier bent rond je product. Als je zelf als er voor betaald wordt geen service wenst te bieden voor je product
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Drikusniet op september 01, 2020, 10:28:13 am
Vanzelfsprekend, maar de vraag is dus of deze wet ruimte laat om garantie persoonlijk te maken. Met aanvullende garanties mag dit (soms?).
Natuurlijk mag dat, zolang de wettelijke garantie als minimum maar wordt gehonoreerd. Als ze dit uitsluiten, dan is dat illegaal en dus niet geldig.

Voor het doorgeven van de garantie staat op consuwijzer.nl de volgende tekst:
Wettelijke recht op een goed product
Verkoopt u het product aan iemand anders? Of geeft u het weg? Dan blijft het wettelijke recht op een goed product (https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten) gelden. Dat recht gaat vanzelf mee naar de nieuwe eigenaar. De verkoper mag niet tegen een nieuwe eigenaar zeggen dat het recht op een goed product niet meer geldt. Want de rechten gaan mee met het product. Wel mag de verkoper vragen om bewijs dat het product bij hem is gekocht. Dit kan de nieuwe eigenaar bijvoorbeeld doen met de kassabon van de eerste koper.
Garantie van de verkoper of fabriek Of u de verkopersgarantie of fabrieksgarantie aan iemand anders kan doorgeven hangt af van de garantievoorwaarden. De verkoper of fabrikant mag namelijk zelf de voorwaarden van zijn garantie kiezen. Want het is iets extra’s, naast het wettelijke recht op een goed product. Hij kan dus in zijn garantievoorwaarden zetten dat alleen de eerste koper garantie krijgt.
     
Dus Aart Kok moet nog steeds een goed product blijven garanderen, ook aan de 2e eigenaar. Dat zij dit niet willen en alles doen om daar onderuit te komen, laat voor mij duidelijk zien dat zij weten dat zij een slecht product maken. Want als zij weten dat het goed is, dan kunnen ze die garantie zonder problemen geven. Geef mij dan maar bijv. Cabanon, waarbij de importeur dit zonder problemen overnam van de dealer die ermee gestopt was, of Campwerk, die bij een probleem direct voor je klaarstaat om het op te lossen.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: JelleKaptein op september 01, 2020, 10:53:56 am
Ben je al langsgeweest in Volendam? Volgens mij is volendam vanuit Groningen niet een hele andere afstand dan Heemstede.

Als ze je in Volendam gewoon goed helpen, dan zou dat ook gewoon een goed advies kunnen zijn van AK om daar naartoe te gaan.

Mijn ervaring met garantie en rechten is dat je toch afhankelijk blijft van de leverancier of de verkoper. Je gaat niet snel naar de rechter om je garantie af te dwingen.
Zelf zou ik eerst het advies volgen en als dat niet helpt, dan zou ik bedenken wat de volgende stappen zijn. Voor hetzelfde geld heb je een hele gezellige middag in Volendam en kom je met allerlei tips thuis waar je zelf nooit aan gedacht had.

Als je toch zo'n eind moet reizen kan je er misschien ook nog een uitje van maken.

Een vouwwagen zou gewoon meteen goed moeten zijn (ik vind dat je voor de goedkoopste al veel geld betaald). Maar soms heb je pech en moet je even door de zure appel heen.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Jer81 op september 01, 2020, 11:33:37 am
Na doorvragen bij Aart Kok stellen ze dat je wettelijke garantie hebt bij de verkopende partij. Ook al komt de vw oorspronkelijk bij hun vandaag, bij hun hoef je (volgens hun) niet aan te kloppen.

Even voor mijn beeld. Zijn er leveranciers die Aart Kok vouwagens leveren behalve Aart Kok in Heemstede en Roden?
De verkopende partij is verantwoordelijk voor de garantie afhandeling indien nodig.

Ik heb bij BCC gewerkt als bijbaantje in mijn studietijd. Wij als verkopende partij waren verplicht om het product in ontvangst te nemen bij een garantieclaim en het te regelen met de fabrikant (of importeur). Vervolgens wordt het gemaakt (of afgewezen) en komt het weer bij de winkel alwaar er contact wordt opgenomen met de klant.

Ik heb goede ervaringen in de Aart Kok showroom in het noorden, maar veel van wat ik hier lees klinkt mij heel fout in de oren.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Marcel op september 01, 2020, 12:36:10 pm
Helemaal correct, maar als de verkopende partij iemand is die na 4 maanden zijn bij Aart Kok gekochte VW doorverkoopt op MP? Wie is er dan aan te spreken op de wettelijke garantie (deugdelijk product enzo)?
Aart Kok kan zich daar toch niet aan onttrekken?
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: FriedelP op september 01, 2020, 12:52:48 pm

Ik vermoed dat ze een beetje apart doen. Ze zullen heel beperkte extra garantie geven die ze dan persoonlijk maken. Als er vragen gesteld worden zeggen ze steeds dat het niet kan doorgegeven worden. Is iemand goed op de hoogte van de regels en stelt dat hij verder kan gaan, dan stellen ze dat hun antwoord of opmerking enkel ging over dat persoonlijk gedeelte en niet over het wettelijke gedeelte. 95% van de mensen die zijn komen aankloppen hebben uiteraard dan al teleurgesteld weggegaan en het heeft hun niets gekost.


Zeker geen klantvriendelijke methode maar iets dat wel vaker gebeurd vrees ik.

Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: driezor op september 01, 2020, 12:56:16 pm
Als 1e koper krijg je gewoon 2 jaar garantie, die verlengt wordt naar 6 jaar als je jaarlijks onderhoud afneemt.

Dat laatste zegt mij eigenlijk dat je gelooft in je eigen product, dat je er volledig achter staat. Maargoed ik ga het binnenkort meemaken, wij hadden een beschadiging op de nieuwe vouwwagen die we 27 uur na ophalen hebben gemeld. Beetje een stroef mailtje terug waarbij de schuld in het midden ligt. Ik ga daar verder niet op reageren maar ik ga naar de winkel toe om alle puntjes te bespreken. Ik vind dat ook geen dingen om online te regelen. Praten, overleggen, etc dat gaat digitaal lastig.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Rijksen op september 01, 2020, 01:34:50 pm
Praten, overleggen, etc dat gaat digitaal lastig.

Helemaal mee eens, ik krijg dagelijks in mijn werk (projectmanager bouw) hele vervelende mailtjes die je met één telefoontje kan oplossen. Zeker bij schades is niet vreemd dat beide partijen eerst in de "aanval" gaan. Per mail is dat lekker makkelijk en persoonlijk; per telefoon en nog beter fysiek is die harde aanval voor de meeste mensen een stuk lastiger vol te houden. :)

Dit soort vragen per mail bespreken met elkaar komt vaak niet goed.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: FriedelP op september 01, 2020, 01:40:34 pm
Als 1e koper krijg je gewoon 2 jaar garantie, die verlengt wordt naar 6 jaar als je jaarlijks onderhoud afneemt.

Dat laatste zegt mij eigenlijk dat je gelooft in je eigen product, dat je er volledig achter staat. Maargoed ik ga het binnenkort meemaken, wij hadden een beschadiging op de nieuwe vouwwagen die we 27 uur na ophalen hebben gemeld. Beetje een stroef mailtje terug waarbij de schuld in het midden ligt. Ik ga daar verder niet op reageren maar ik ga naar de winkel toe om alle puntjes te bespreken. Ik vind dat ook geen dingen om online te regelen. Praten, overleggen, etc dat gaat digitaal lastig.

Dat lijkt me ook eerder een verkoop model. Onderhoud op een ander is vermoedelijk veel goedkoper dan bij hen, maar zo verplicht je de koper om blijven bij hen een dure service te nemen. Ook een standaard truk van vele verkopers. En vermoedelijk is enkel die verlenging naar 6 jaar persoonlijk maar zeggen ze toch altijd dat je niet kan overdragen naar diegenen dat je het doorverkoopt en zwijgen ze er bij dat dit enkel gaat over die uitbreiding. Waardoor ze makkelijk de eerste truk kunnen doen om heel wat kosten te vermeiden.

Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: driezor op september 01, 2020, 07:52:47 pm
Ik kreeg het pas te horen bij aflevering van de monteur. Een onderhoudsbeurt was circa 160€. Ze waren heel helder, duidelijk en oprecht.

Overigens zijn dit soort garantie verlengingen vaak ook bij een auto.

Ergens snap ik het ook wel dat als je een bedrijf hebt, en je krijgt een mail van iemand die een 2e hands vouwwagen heeft gekocht met een probleem, je dat niet ziet als jouw probleem.
Vouwwagens blijven hele kwetsbare dingen. Doek met stangen wat in elkaar opvouwt, dun plaatmateriaal, en de factor natuur etc. Er kan gewoon veel mis gaan.
Ik houd niemand een hand boven het hoofd, maar een consument vind altijd maar dat hij recht heeft op allerlei zaken, en wil als een koning behandeld worden etc. Als je een tijdje in een winkel hebt gewerkt snap je de andere kant van de medaille ook.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Urgje op september 01, 2020, 07:58:31 pm
Ook ik heb in een winkel gewerkt en juist daardoor snap ik dit niet. Ook als ik nee moest verkopen liepen mensen vrolijk de winkel uit omdat ik altijd vriendelijk en begripvol bleef en duidelijk uitlegde wat ik wel en niet kon doen en welke opties de klant had. Vaak is het de toon die de muziek maakt. Op een enkele opgefokte klant na uiteraard, sommige mensen zijn onredelijke eikels, maar 95% wil gewoon serieus genomen worden.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: FriedelP op september 01, 2020, 09:35:32 pm
Ik kreeg het pas te horen bij aflevering van de monteur. Een onderhoudsbeurt was circa 160€. Ze waren heel helder, duidelijk en oprecht.

Overigens zijn dit soort garantie verlengingen vaak ook bij een auto.

Ergens snap ik het ook wel dat als je een bedrijf hebt, en je krijgt een mail van iemand die een 2e hands vouwwagen heeft gekocht met een probleem, je dat niet ziet als jouw probleem.
Vouwwagens blijven hele kwetsbare dingen. Doek met stangen wat in elkaar opvouwt, dun plaatmateriaal, en de factor natuur etc. Er kan gewoon veel mis gaan.
Ik houd niemand een hand boven het hoofd, maar een consument vind altijd maar dat hij recht heeft op allerlei zaken, en wil als een koning behandeld worden etc. Als je een tijdje in een winkel hebt gewerkt snap je de andere kant van de medaille ook.
Als de wettelijke garantie verlopen is, is het zeker niet abnormaal dat je nog garantie gaat geven. Echter vragen beantwoorden, een keer kijken wat het probleem is en eventueel een voorstel doen, en tegen welke redelijke prijs die oplossing kan geboden worden. Een beetje mee denken met de gebruiker. Dat begrijp ik niet. Dat is zeker niet klantvriendelijk en zal die gebruiker afschrikken als hij een nieuwe wagen wenst te kiezen voor jouw merk, want hij krijgt de indruk, en terecht, dat men niet fier is op zijn product dat men geen service bied. Dat kan ik moeilijk begrijpen, hoe goed een product ook mag blijken. Als je het product dan nog elders kan kopen.
Onder de wettelijke garantie uit geraken kan ik niet begrijpen, zeker als je tracht constructies op te zetten om de indruk te creëren dat je niet voor een dergelijke garantie moet opdraaien en een uitweg voorziet in geval men moeilijk gaat doen.

Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Marcel op september 02, 2020, 11:51:03 am
Wettelijke garantie verloopt niet echt. Dat is vaak het probleem.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Rijksen op september 04, 2020, 10:12:59 am
Ik lees net in de facebookgroep van Aart Kok dat Aart Kok onder garantie een defecte rits vervangt van een Livingstone van 10 jaar oud. Wagen dus al lang uit de garantie dus ze zijn blijkbaar niet altijd slecht met de service. Hier heeft TS niets aan maar geeft wel aan dat het niet alleen maar "kommer en kwel" is bij Aart Kok.  :)
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Derk Veldman op september 20, 2020, 10:52:37 am
Ben je al langsgeweest in Volendam? Volgens mij is volendam vanuit Groningen niet een hele andere afstand dan Heemstede.

Als ze je in Volendam gewoon goed helpen, dan zou dat ook gewoon een goed advies kunnen zijn van AK om daar naartoe te gaan.

Mijn ervaring met garantie en rechten is dat je toch afhankelijk blijft van de leverancier of de verkoper. Je gaat niet snel naar de rechter om je garantie af te dwingen.
Zelf zou ik eerst het advies volgen en als dat niet helpt, dan zou ik bedenken wat de volgende stappen zijn. Voor hetzelfde geld heb je een hele gezellige middag in Volendam en kom je met allerlei tips thuis waar je zelf nooit aan gedacht had.

Als je toch zo'n eind moet reizen kan je er misschien ook nog een uitje van maken.

Een vouwwagen zou gewoon meteen goed moeten zijn (ik vind dat je voor de goedkoopste al veel geld betaald). Maar soms heb je pech en moet je even door de zure appel heen.

Nog even bericht van mij als oorspronkelijke poster.

Inmiddels ben ik inderdaad al in Volendam bij Esvo geweest. In tegenstelling tot Aart Kok staan zij wel voor hun product. Ik heb met ze afgesproken zo vroeg mogelijk aanwezig te zijn zodat ze alles in op dezelfde af zouden krijgen. Dit is gelukt. Ze hebben de tent gerepareerd en ook nog eens de afdekhoes gefixt. Deze begon helaas ook te lekken. En dit voor een heel schappelijk prijsje. Echt heel netjes hoe zij het hebben opgelost. Nu volgend jaar de vakantie afwachten of we het droog houden  :)

Het was trouwens niet het advies van Aart Kok om naar Esvo toe te gaan. Na meerdere mailtjes en heen en weer gebel met Aart Kok kwamen ze met de naam van het tentenleverancier. Hier kunnen ze dus niet de credits voor krijgen. Neemt niet weg dat deze tentenleverancier wel weet hoe ze met consumenten om kunnen gaan.

Nu ik alle berichten lees ben ik erachter gekomen dat ik helaas niet de enige ben die een vervelende ervaring heeft met Aart Kok. Jammer hoe zo'n bedrijf de gebruikers van hun product zo afschepen. Ook heel bijzonder dat ze naar aanleiding van dit forum onderwerp geen moeite nemen om te reageren. Voor een ieder: haal je voordeel uit al deze informatie!
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: muis op september 20, 2020, 11:40:05 am
Dank voor je terugkoppeling,  hiermee sluit ik dit topic
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: muis op september 23, 2020, 11:01:38 pm
Op verzoek weer open.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Kole op september 23, 2020, 11:07:00 pm
Vervelend dat eea zo gelopen is Derk.
Ben wel even benieuwd wat er gerepareerd is?
Kennelijk veroorzaakte dit de lekkage.
Alvast bedankt.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Rijksen op september 24, 2020, 02:14:45 pm
Erg vervelend allemaal, heb wel het idee dat dit iets van deze tijd is. Vroeger kocht je een tv en als deze kapot was ging je naar de winkel, kreeg je een reserve tv mee en werd je tv netjes gerepareerd en weer bij je thuis gebracht. (ik weet dat we dit zelf deels om zeep geholpen hebben door niet meer in de winkel te kopen maar op het web)

Nu is de trend dat je door winkel (of webwinkel) naar een reparatieservice wordt doorverwezen die ook weer een ZPP monteur inhuurt. Met al deze partijen mag je dan zelf communiceren en niemand voelt zich echt "probleem eigenaar" om jou te helpen.

Fijn dat ESVO je goed geholpen heeft maar uiteindelijk betaal je ze daar ook voor.



Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: dirkf op september 28, 2020, 01:07:18 pm
Alle artikelen over de service gelezen.Dan krijg je een beeld wat veel consumenten hebben. In juli een combicamp gekocht die geleverd was door Aart Kok in 2000.
Bij het in orde maken van de wagen moest ik 2 nieuwe wielen monteren.Aangezien dit niet zo gemakkelijk ging door de grootte van de wielen uiteindelijk Aart Kok gebeld.
De vrouw aan de telefoon kon mij niet helpen, maar zou een monteur ernaar vragen. Na een half uur belde de monteur en gaf een aantal aanwijzingen. De banden zaten er toen binnen een kwartier om. Niet een bijzonder gebeuren, maar afgezet tegen de veel artikelen met slechte ervaringen wil ik graag mijn ervaring kwijt.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: FriedelP op september 28, 2020, 01:14:00 pm

Zeker ook goed dat dit ook gedeeld wordt!

Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Derk Veldman op oktober 09, 2020, 10:22:42 am
Vervelend dat eea zo gelopen is Derk.
Ben wel even benieuwd wat er gerepareerd is?
Kennelijk veroorzaakte dit de lekkage.
Alvast bedankt.

Hoi, op mijn eigen verzoek is het panoramadak heel netjes dicht gestikt. Dit was verreweg de goedkoopste maar vooral de veiligste oplossing. Dan weten we zeker dat er niets meer door komt. Ik ga het door de ‘natte tent’ ervaring toch niet meer gebruiken.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Rijksen op oktober 09, 2020, 01:33:17 pm
Hoi, op mijn eigen verzoek is het panoramadak heel netjes dicht gestikt. Dit was verreweg de goedkoopste maar vooral de veiligste oplossing. Dan weten we zeker dat er niets meer door komt. Ik ga het door de ‘natte tent’ ervaring toch niet meer gebruiken.

Dat is zonde, hoewel ik wel begrijp dat een natte tent niet leuk is. Ik heb afgelopen zomer gemerkt hoe heerlijk het panorama dak is. Bijna iedere nacht "het in de open lucht slapen gevoel" gehad, heerlijk. Bij de eerste regen wel wat lekkage gehad maar dat had meer te maken met onzorgvuldig dicht doen te maken.
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Kole op oktober 09, 2020, 03:36:58 pm
Dat is een behoorlijke rigoureuze maatregel. Ik begrijp dat jullie lekkage hebben gehad, maar wat was er dan kapot of werkte niet goed?
Als dit de goedkoopste oplossing was wat waren dan de andere mogelijkheden?
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: sanderv op oktober 10, 2020, 12:09:17 am
Zoals ik het panoramadak van m'n auto netjes vast en dicht gekit heb met butylkit :#
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: peter123456 op oktober 10, 2020, 10:52:53 am
Zoals ik het panoramadak van m'n auto netjes vast en dicht gekit heb met butylkit :#
houdt butylkit een beetje op katoen?? :O :O :#
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: sanderv op oktober 10, 2020, 11:02:51 am
houdt butylkit een beetje op katoen?? :O :O :#

Tuurlijk. 'As ge het effe nie mir wit, pur of kit'  :O :#
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: peter123456 op oktober 10, 2020, 01:03:59 pm
Tuurlijk. 'As ge het effe nie mir wit, pur of kit'  :O :#
:off kennen wij ook...
is het shit gebruik je kit, is het ruim gebruik je schuim..... I: :off
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: muis op oktober 10, 2020, 01:30:15 pm
 :off
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: peter123456 op oktober 10, 2020, 02:43:28 pm
:off
sorry :O
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: LarsNL op mei 12, 2021, 09:37:19 pm
Mijn ervaringen, goed geholpen. Probleem met een lade die niet netjes is, en kleine beschadiging in de keuken.

Mail gestuurd: meteen aanbod voor een nieuwe lade en het opnieuw afwerken van de beschadiging. Wil ik niet, moet ik er helemaal voor naar Heemstede. Dus terug gestuurd.
Antwoord: we zetten het in uw dossier, wanneer u met de vouwwagen voor een beurt komt... lossen we het op.

Ook wat problemen met de factuur (foutieve ontvangen, deze wel betaald maar was te weinig.....) mocht het betalen wanneer ik het kon betalen (kwam even niet uit die maand). En een dag later kwam er een pakket met 2 dekentjes, een kapstok en 3 voetjes voor de stokken, omdat het zij een fout hadden gemaakt en voor de moeite die het ons koste.

Dus wat mij betreft PERFECTE service! (behalve het kopje koffie bij de aflevering, maar dat was meer miscommunicatie dan onwil)
Titel: Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
Bericht door: Henky2.0 op juni 06, 2021, 12:54:15 pm
[Modbreak] de link weggehaald,  was alleen verwijzing naar een fb groep.

Betreft krom getrokken beuken werkblad op rechter deel van Kavangokeuken. Na een boze reactie teruggestuurd te hebben, uiteindelijk toch een nieuw blad ontvangen wat ook weer niet goed verlijmd was en beschadigd was. Kreeg ik wederom een nieuw blad toegestuurd… Ze zou zelf de verlijmingen controleren, maar ik zie dus nog steeds 2 latjes die niet om en om verlijmd zijn… Heb gezegd dat ik het afwacht aankomende zomer..

Vond de service en wijze van communiceren (onsympathiek, niet empathisch) dus ook waardeloos.
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal