Recente berichten

Te koop / Aangeboden / Re: Aart Kok Zambezi River Lod...
Laatste bericht door Alex - Vandaag om 05:03:31 PM
Dank je voor het melden.
Techniek / Bescherming gasveren
Laatste bericht door Roelm - Vandaag om 04:33:14 PM
Vorig jaar bij het opruimen hadden we wat stangen te veel naar de zijkant gelegd. Toen we de bak dicht klapte, verboog een gasveer, waardoor de we de bak niet meer open konden zetten.

Dit jaar een oplossing bedacht met 2 laminaat planken en 2 klosjes. Zo kunnen we geen spullen te ver door duwen.
Vragen algemeen. / Re: 1e vouwwagen kopen! Kees K...
Laatste bericht door Jer81 - Vandaag om 03:11:46 PM
Het zeer grote voordeel van de Raclet is de vaste keuken. Die hoef je niet op te zetten en niet te tillen en de koelbox kan er ook nog eens op wat je veel ruimte scheelt in de auto.
Vragen algemeen. / 1e vouwwagen kopen! Kees Kampe...
Laatste bericht door saskia.michiel - Vandaag om 02:00:24 PM
Goedemiddag,
Wij zijn nieuw op het forum en op zoek naar onze eerste eigen vouwwagen.
Afgelopen weken hebben we eerst via internet en daarna in Amersfoort, Boxtel en Schijndel meerdere vouwwagens en merken bekeken.

In elk geval is ons duidelijk geworden dat je een vouwwagen echt van binnen moet zien en voelen om te weten of het wat voor je is.

We hebben 1 zoontje van 5 en zijn (en blijven) met zn drietjes.
Om die reden willen we in elk geval een vouwwagen met 1 2p-bed en een kindertent/gastencabine die je aan de vouwwagen vastmaakt.
Mocht ons zoontje over een aantal jaar een eigen tentje willen dan is de vouwwagen niet gelijk te groot.

We willen wel een ruime leefruimte / veel ruimte onder de luifel.
Liefst ook (redelijk) snel op te zetten.

Eerst hadden we ons oog lagen vallen op de Alpenkreuzer Waterfront 2025, maar die vinden we toch te klein (smal en korte voortent).
Toen viel ons ook op de Raclet Panama-up 2025.
Maar vervolgens vonden we op internet de Kees Kampeert no.13. Ziet er prachtig uit op de foto's en de flexibiliteit van de luifel spreekt ons erg aan. Maar goed, die gaan we pas eind augustus live bekijken om te zien of het echt wat is.

Daarom de vraag: wie heeft er ervaring met de Kees Kampeert en/of de Raclet? Voor- en nadelen van die twee?

En qua ruimte/ruimtelijk gevoel: hoe verhoudt de Kees Kampeer zich tot de Raclet of Alpenkreuzer?

We horen het graag.
Vragen algemeen. / Re: Op zoek naar onze eerste v...
Laatste bericht door jaco1985 - Vandaag om 01:41:49 PM
Beste Vonke,

Ook wij gaan nu, voor het 4e jaar, met 2 volwassenen en 2 kinderen in een vouwwagen op vakantie.
Wij hebben destijds na oriƫntatie ook gekozen voor een 1-2-3-systeem.
Het werd een Trigano Odyssee en daar zijn we nog altijd blij mee.

Een 'symmetrische' vouwwagen (die je naar twee kanten uitklapt en waarbij je de bedden instapt via de wagenbak) hebben wij niet overwogen. Die leek ons, inclusief voortent, veel meer tijd te vergen om op te zetten. Terwijl de winst in leefruimte vrij gering is: de voortent is dan wel wat groter, maar je kunt de wagenbak niet als bagageruimte gebruiken. Dus wat je aan vierkante meters wint, verlies je weer aan bergruimte. Wij leven tijdens onze vakantie echt 'uit de wagenbak'.

De vier wagens die je noemt (Camplet, Jametic, Odyssee, Settler) zijn behoorlijk vergelijkbaar qua afmetingen. Qua opzetten is de Camplet denk ik net iets sneller, maar het zal elkaar niet veel ontlopen.
Qua bagageruimte is de camplet duidelijk de minste: de wagenbak is een stuk kleiner en je kunt niet je campingtafel, stoelen en wasrekje onder het zeil leggen. Voor ons was dat de reden waarom de Camplet afviel (onze trekauto heeft een kleine kofferbak). En bij de Camplet kun je de keuken niet verplaatsen/onder de luifel plaatsen, dat vond ik ook minder prettig.

Belangrijkste verschil tussen de vier wagens lijkt mij het tentdoek: Camplet acryl, Jametic en Odyssee katoen en Settler All Seasondoek.
Dat voelt wel anders. Als kamperen in Nederland het hoofddoel is dan is een Settler met All Seasondoek wellicht beter. Maar als de zomervakantie in de zuidelijke warme regio's het hoofddoel is zou ik kiezen voor een Jametic of Odyssee, er gaat bij warm weer m.i. niets boven katoen.

Veel plezier met verder oriƫnteren en succes met het vinden van een wagen die bij jullie past.

Holtkamper / Re: Deksel Flyer vervangen
Laatste bericht door eerstekeer - Vandaag om 12:38:00 PM
De vouwwagen staat in de opslag nabij den Haag maar ik kan overal en nergens heen komen.
Laatste bericht door Vonke - Vandaag om 12:33:32 PM
Citaat van: sammyvannorel op Vandaag om 11:53:57 AMAlles begint met de vraag, wat is je doel met je vouwwagen: heb je een gezin te herbergen, ga je met zijn tweeen? Ga je trekken, of plemp je hem 3 weken aan het Gardameer? Dat zijn zo wat vragen die je moet stellen en beantwoorden en vervolgens kun je op zoek naar de best passende vouwwagen. Dit zal altijd ergens een compromis worden.

Beste Sammy,
Bedankt voor je bericht!
Zoals hierboven beschreven zijn we met 2 volwassenen en 2 kinderen.

Het doel is wel om 2 campings aan te doen in 2 weken.

Citaat van: winnieandbuzz op Vandaag om 09:49:39 AMMijn advies, voor wat waard is, is om voor Odyssee te gaan kijken. Staat zeer vlot, veel ruimte en je kunt makkelijk stoelen, tafel e.d. onder het afdekzeil meenemen. Zou me geen zorgen maken over diefstal. Maar dat is laatste is uiteraard zeer subjectief. Succes met het kiezen en vinden en... klappen!

Beste Winnie,

Waarom zou jouw keuze de Odyssee zijn?
Bijv. betere kwaliteit dan de andere  :) ?
Holtkamper / Re: Deksel Flyer vervangen
Laatste bericht door GuustFlater89 - Vandaag om 12:20:13 PM
Misschien handig om aan te geven waar de vouwwagen staat?
Laatste bericht door sammyvannorel - Vandaag om 11:53:57 AM
Alles begint met de vraag, wat is je doel met je vouwwagen: heb je een gezin te herbergen, ga je met zijn tweeen? Ga je trekken, of plemp je hem 3 weken aan het Gardameer? Dat zijn zo wat vragen die je moet stellen en beantwoorden en vervolgens kun je op zoek naar de best passende vouwwagen. Dit zal altijd ergens een compromis worden.
Holtkamper / Deksel Flyer vervangen
Laatste bericht door eerstekeer - Vandaag om 11:22:18 AM
Hallo allemaal, wij zijn in het bezit van de Flyer en we hebben een deksel die absoluut niet kan rotten, hij is immers gemaakt van trespa plaat. Nadeel is wel dat deze klep nu zo zwaar is dat ik hem alleen niet meer kan sluiten, het openen gaat nog wel maar zal ook snel moeilijker worden (leeftijd / kracht X luiigheid). Dus op zoek naar een "normale" deksel die nog niet verrot is, nu heb ik er een gevonden en dus rijst de vraag hoe moeilijk is het om die te vervangen?. Nou heb ik de video gezien voor het vervangen van het tentdoek (bedankt voor deze video) maar die begint met het doek in de bedlade, ik wil de andere kant doen het deksel. Ik heb wel wat technise kennis maar geduld is iets wat ik van huis uit niet heb meegekregen, ik ben dan ook bang dat ik het straks erger maak dan het is... Wij (ik dus) zoeken iemand die tegen betaling wil helpen met het vervangen van onze deksel de oude trespa deksel mag van ons gratis naar een nieuwe eigenaar, als wij maar weer gewoon kunnen gaan genieten van onze flyer. Wie heeft er ruimt en tijd om te helpen stuur maar een berichtje dan komen we er vast wel uit.