Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: schokbrekers  (gelezen 5126 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

charlie

  • Gast
schokbrekers
« Gepost op: juli 21, 2012, 05:39:56 pm »


Wederom Hallo,

Wat is jullie ervaring, en is het nodig ....SCHOKBREKERS

MVG Charlie
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: schokbrekers
« Reactie #1 Gepost op: juli 21, 2012, 05:44:33 pm »

@ Charlie,

Als je erg off road gaat met je vouwwagen is het aan te raden.
Meestal is het geen probleem om zo rond te rijden met de vouwwagen, echter voor de auto is het een ander verhaal.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: schokbrekers
« Reactie #2 Gepost op: juli 21, 2012, 06:11:53 pm »

Zijn in principe toegevoegd om aan de eisen van de 'Tempo 100' keuring te voldoen. Merken als Cabanon beginnen er niet aan omdat dat alleen een Duitse regel is.


Onze vorige vouwwagen had er geen en heeft altijd prima voldaan.
Gelogd

Patrickvanw

  • Gast
schokbrekers
« Reactie #3 Gepost op: juli 21, 2012, 06:15:41 pm »

En wat betreft 'Tempo 100' is er nog een ander leuk topic op dit forum met de waarom wel, waarom niet vraag??!!
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: schokbrekers
« Reactie #4 Gepost op: juli 21, 2012, 07:57:13 pm »

Niet nodig. Je kunt met een GOED BELADEN klapkar makkelijk 100 rijden en weer veilig stil komen staan. Met schokdempers is de veerbeweging gedempt, dus als de kar veer, zal hij zonder schokdempers nadeinen. Niet meer, niet minder. Voor de rest sluit ik me aan bij de vorige posters...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: schokbrekers
« Reactie #5 Gepost op: juli 21, 2012, 08:26:17 pm »

Ik heb nu het verschil kunnen ervaren. Eerst een Cabanon Mercury zonder schokbrekers, nu een HK met schokbrekers. Ten eerste lag de Mercury al zeer goed achter de auto. Ik kon hier prima mee doorrijden (reed in Frankrijk hele stukken 120) en heb nooit het idee gehad schokbrekers nodig te hebben. Ik heb de wagen wel altijd goed beladen. Gewicht op de as en zware spullen in de auto. Disseldruk 50kg.

De Kyte dan; dit rijdt wel anders. De schokbrekers voorkomen het deinen/hobbelen na een hobbeltje. Het ding ligt daarom als een blok op de weg / achter de auto. Zeker strakker als met de Cabanon. Maar wat voegt het toe? Met de Cabanon kon ik al gewoon flink doorrijden zonder ooit het gevoel te hebben gehad dat het ding raar stuiterde of iets dergelijks. Mits goed beladen en een goede verhouding van gewicht tussen VW en auto, heb je schokbrekers volgens mij niet echt nodig.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: schokbrekers
« Reactie #6 Gepost op: juli 22, 2012, 07:30:01 am »

Nu een reactie van iemand die ze achteraf heeft gemonteerd.
Om de prijs hoefde het niet over te gaan, Euro 86,- Besteld in Duitsland en org Alko. Voorheen deinde de Jametic wat meer. Heb op een snelweg in Slowakije wel eens snelheid geminderd omdat de vw heen en weer wiebelde bij hoge snelheid. Maar nu de schokbrekers zijn gemonteerd ervaar ik dat de vw nderdaad stabieler achter de auto hangt. Normaliter zal het zonder schokbrekers veilig genoeg zijn. Maar ik denk dat als er iets extreems gebeurt de vw sneller wordt gecorrigeerd. Maar schokbrekers monteren is zuiver een gevoel denk ik. En voor de Tempo 100 keuring zullen ze toch een bepaald doel voor ogen hebben gehad hiermee. Want bij hogere snelheden wil je toch het lifst dat je aanhanger doet wat er moet gebeuren en niet een eigen leven gaat  leiden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: schokbrekers
« Reactie #7 Gepost op: juli 22, 2012, 01:46:45 pm »

Ik heb zo ook achteraf gemonteerd. Belangrijkste voordeel is het minder stuiteren. Hierdoor gaat de spullen in de vouwwagen weer minder snel stuk (zoals de lampen van mijn kachel destijds) en het rijdt comfortabeler nu.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

doosje

  • Gast
Re: schokbrekers
« Reactie #8 Gepost op: augustus 01, 2012, 02:51:04 pm »

hallo ik ga ze ook zelf monteren gezien de onregelmatige banden slijtage van mijn Camplet. trouwens heb dit al bij meedere Camplet's gezien
gr doosje  KK
Gelogd

klaphymer

  • Gast
Re: schokbrekers
« Reactie #9 Gepost op: augustus 05, 2012, 07:55:44 pm »

Hallo doosje,

Dan zou ik graag weten welke en hoe je ze gaat monteren. Heb je een oudere met 8 inch wielen of 13 inch. Kan er namelijk weinig over vinden verder. Zou fijn zijn als je mij (en andere campletters?!) Op de hoogte wilt houden

Groeten
Rolf
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal