Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Oplooprem  (gelezen 10225 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

primera

  • Gast
Re: Oplooprem
« Reactie #15 Gepost op: juli 24, 2012, 07:51:37 pm »

ik heb daar ook last van.
Maar wat voor soort smeervet moet je gebruiken.
Voor kogelaars of zo.
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re: Oplooprem
« Reactie #16 Gepost op: juli 24, 2012, 11:18:10 pm »

het bonken kunnen een paar dingen zijn.


of je remt abrubt af zodat de oplooprem de volle laag krijgt en zo de wielen laat blokkeren.

vliegroest op de remtrommel als gevolg van stilstand. hierdoor happen de remblokken als het ware in de remtrommel. na een paar keer remmen is het vliegroest weg zodat de wagen weer goed remt. bij sommige merken is dit normaal en ook niet te verhelpen zoals bij de rapido klapcaravan. hiermee moet je de eerste keren rustig remmen want de wagen stuitert anders met gierende banden achter de auto aan

de oploopdemper is versleten zodat deze geen of te weinig weerstand biedt en daarom de remkabels met volle kracht aantrekt.

het kan ook nog het afstellen van de oplooprem zijn.


smeervet dient geregeld gebruikt te worden. ongeveer eens per 2 jaar moet er een spuitpistool op de nippels gezet worden waarmee er met kracht vet in de nippels wordt gespoten om zo de oploopdemper te smeren. de vetnippel is een soort fietsventiel waar een kogeltje in zit. de kogel sluit de vetnippel af zodat er geen vet naar buiten kan ontsnappen maar zorgt er wel voor dat het vet naar binnen gespoten kan worden.
« Laatst bewerkt op: juli 24, 2012, 11:21:58 pm door mvdkant »
Gelogd

primera

  • Gast
Re: Oplooprem
« Reactie #17 Gepost op: juli 24, 2012, 11:31:16 pm »

maar wat voor soort vet is dat???

Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re: Oplooprem
« Reactie #18 Gepost op: juli 24, 2012, 11:33:11 pm »

goede vraag. volgens mij gebruiken ze in de werkplaats gewoon universeel smeervet.
zelf heb ik zo'n pot staan en smeer dit ook op de trekhaakkogel en werkt prima.
« Laatst bewerkt op: juli 24, 2012, 11:34:45 pm door mvdkant »
Gelogd

JanW

  • Gast
Re: Oplooprem
« Reactie #19 Gepost op: juli 25, 2012, 06:02:28 pm »

Gelukkig heb ik de vouwwagen op tijd terug voordat we vannacht gaan rijden :)

Het leek,dat de remschoenen in de trommel een te hoge voorspanning hadden zodat ze altijd aanliepen, het bonken is nu wel een stuk minder doordat er beter gedoseerd geremt kan worden. Als dit niet voldoende is moest de demper worden vervangen. Voor drie tientjes weer klaar en met een gerust gevoel op weg vannacht.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Oplooprem
« Reactie #20 Gepost op: juli 25, 2012, 06:11:58 pm »

ride and smile  :#
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal