Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Het Kyte gevoel met de Livingstone  (gelezen 5060 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DoctorLivingstone

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2011
  • Klapper in opleiding
Het Kyte gevoel met de Livingstone
« Gepost op: juli 24, 2012, 08:40:56 am »


Wij zijn net terug van onze eerste vakantie (drie weken) met de Livingstone.  Heerlijke wagen, heerlijke vakantie.
Ook het panoramadak is fantastisch bij warm weer. Vergeet deze alleen niet dicht te doen op het moment dat je een dagje van de camping weg gaat want een onweersbui die je dan ergens tegenkomt geeft je toch een unheimisch gevoel (Zou het op de camping ook regenen?) met alle mogelijke gevolgen van dien.
Ook belangrijk is dat de klittebanden goed over elkaar zitten bij het panoramadak en bij de voorluifel, dit in verband met het doorslaan van water bij de ritsen.  Maak het panoramadak ook pas open als het doek helemaal droog is. Nat doek krimpt en als je dat oprolt krijg je op het moment dat het dak dicht moet, niet meer goed sluitend.

Ik dacht een goed idee te hebben om net als bij de Kyte zonder middenstok op de grond te werken onder de luifel. Ik ga een RVS plaat met oog waar de diameter van de stok net inkan op de linkerbovenhoek van het werkblad schroeven. Je zet dan de stok eenvoudig met de voet in het oog, stelt de juiste lengte in en je hebt een obstakelvrije voorruimte. Eventueel een scheerlijntje maar is eigenlijk niet nodig. De stok zit goed gefixeerd op de wagen.
 
Gelogd

AhD1

  • Gast
Re: Het Kyte gevoel met de Livingstone
« Reactie #1 Gepost op: juli 24, 2012, 02:22:08 pm »

Goedemiddag,

Ik ben erg benieuwd hoe dit er in opgezette uitvoering uitziet.
Zou u als u het daadwerkelijk heeft uitgevoerd een foto kunnen plaatsen.
heeft u dezelfde luifelstok toegepast als er nu gebruikt wordt of heeft/gaat u een andere stok toegepast

erg benieuwd
Gelogd

DoctorLivingstone

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2011
  • Klapper in opleiding
Re: Het Kyte gevoel met de Livingstone
« Reactie #2 Gepost op: juli 27, 2012, 12:38:40 pm »


Hierbij twee foto's van de aanpassing.

Ik heb helaas geen foto van de opgezette luifel.

Maar een dergelijk steun op het werkblad is een prima positie voor de voet van de middenstok.
Je pakt de stok op, zet de voet in de steun en span de luifel door de stok op maat uit te schuiven. Ideaal.

Je kunt ook iets anders gebruiken, ik had toevallig deze steunen liggen.

Het moet in ieder geval voldoende stevig zijn om de druk op de voet van de stok op te vangen en het moet de voet van de stok opsluiten; hij mag er onder druk niet links of rechts afschieten. Door het gewicht en de spankracht van de luifel kan de voet dan nergens anders heen.

Als je alleen de luifel opzet is dit een prima optie, bij harde wind kun je eventueel een scheerlijn plaatsen.
Als de voorwand er aanhang zou ik wel de stok weer op de grond zetten, maar dat kun je zelf wel beoordelen.


Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Het Kyte gevoel met de Livingstone
« Reactie #3 Gepost op: juli 27, 2012, 01:51:27 pm »

Goed en gaaf idee, pas maar op dat Jelle of Bert H. het niet zien. Mooi ook om het met RVS-beslag te doen: past qua uitstraling bij de keuken.

Vraagje: is dit een  'mooi weer' aanpassing, of laat je dit ook zitten bij harde wind? En ben je in dat laatste geval wel zeker dat eea stevig genoeg bevestigd is?

Overigens zie je hier dat een plaatje meer zegt dan 1000 woorden... Toen je het beschreven had dacht ik: wabedoellu? ::) maar nu is het meer dan duidelijk.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Het Kyte gevoel met de Livingstone
« Reactie #4 Gepost op: juli 27, 2012, 03:32:38 pm »

Ziet er prima uit. Maar is het nu niet zo, dat als je van de keuken naar de wagentent loopt, je met je knars tegen die stok aan loopt? Wij hebben hier thuis een zonnescherm waarvan één uitzetijzer 'in de loop' zit en daar heb ik toch al ettelijke bulten aan overgehouden.... Met die alu tentstok zal de klap minder aankomen omdat-ie behoorlijk zal meeveren, maar toch. Het doorvoeroog van de luifelstok van de Kyte zit niet voor niets boven stahoogte.
Gelogd

DoctorLivingstone

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2011
  • Klapper in opleiding
Re: Het Kyte gevoel met de Livingstone
« Reactie #5 Gepost op: juli 30, 2012, 03:17:21 pm »

Maar is het nu niet zo, dat als je van de keuken naar de wagentent loopt, je met je knars tegen die stok aan loopt?

Het is even wennen, maar weegt voor mij niet op tegen het voordeel van een stokloze voorruimte. Je kunt dan je tafel overal neerzetten en staat niet steeds die stok in de weg
Gelogd

AhD1

  • Gast
Re: Het Kyte gevoel met de Livingstone
« Reactie #6 Gepost op: augustus 27, 2012, 08:39:42 pm »

Ik ga het zeker uitproberen, mocht u nog een foto hebben van de opgezette versie dan zie ik die graag, was nog wel even benieuwd of dit de reguliere middenstok is of een ander type
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Het Kyte gevoel met de Livingstone
« Reactie #7 Gepost op: augustus 27, 2012, 09:54:02 pm »

Ik heb het in de vakantie geprobeerd en ik ga het niet toepassen. Overigens niet in de laatste plaats omdat, als je de stok laat steunen op dat keukenblok, de hoek waaronder de pin van de stok door het oog van de luifel gaat, vrij klein is. Daardoor komen er naar mijn idee aanmerkelijk grotere krachten op dat oog c.q het tentdoek te staan.

Maar de belangrijkste reden is dat we links naast de keuken een tentkast hebben staan. En met deze optie moet ik elke keer als ik daar iets uit wil halen terwijl ik sta te koken, om die stok heen lopen.
« Laatst bewerkt op: augustus 27, 2012, 10:01:19 pm door Frankie »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal