Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Afval  (gelezen 15228 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Annex

  • Gast
Afval
« Gepost op: juli 24, 2012, 10:46:44 pm »

Wat doen jullie op vakantie met afval? Neem je een afvalemmer mee, of hang je een zak aan een tentstok, of...
Kortom waar laat je je troep voordat het in de grote container verdwijnt?
Gelogd

danny060473

  • Gast
Afval
« Reactie #1 Gepost op: juli 24, 2012, 10:50:24 pm »

Pedaalemmerzak in een gamma emmer. De emmer doet ook dienst als...........emmer
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: Afval
« Reactie #2 Gepost op: juli 24, 2012, 10:58:11 pm »

Wij hebben een in elkaarzet prullebak. (net lego/duplo/siomontage) Is eigenlijk wel een prettig ding.
Alleen zak er uit halen is soms moeilijk, maar dan breek ik 'm gewoon weer af.

zoals deze:
http://www.kampeergoed.nl/vuilniszakhouder-camping-pc-11363.html?cPath=71_303_647&osCsid=f09124af04f085980f97884209e7d994


Gelogd
Adventure Awaits

Minime

  • Gast
Re: Afval
« Reactie #3 Gepost op: juli 24, 2012, 11:04:01 pm »

Wij hebben een in elkaarzet prullebak. (net lego/duplo/siomontage) Is eigenlijk wel een prettig ding.
Alleen zak er uit halen is soms moeilijk, maar dan breek ik 'm gewoon weer af.

zoals deze:
http://www.kampeergoed.nl/vuilniszakhouder-camping-pc-11363.html?cPath=71_303_647&osCsid=f09124af04f085980f97884209e7d994




Zo eentje hebben wij ook. Vind het wel fijn dat de deksel dicht kan, ipv een open afvalbak in de voortent...
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re: Afval
« Reactie #4 Gepost op: juli 24, 2012, 11:32:07 pm »

als je naar duitsland gaat dan moeten er meerdere afvalbakken worden meegenomen want het afvalinzamelingssysteem is daar echt onhandig.

wij hadden 1 vuilnisbak mee, te vergelijken met de foto's hier boven maar het werden uiteindelijk 4 losse vuilniszakken. 1 voor het papier, 1 voor gft, 1 voor plastic en nog 1 voor het overige afval.
doordat dit erg lastig is en het er ook niet uit ziet zijn wij op een gegeven moment maar gaan smokkelen.
2 vuilniszakken vonden wij wel genoeg :#  alleen even opletten dat er niemand kijkt als je je zak deponeert in de afvalbak. werkte prima.
Gelogd

Purk2000

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 36
  • Merk Vouwwagen: Jametic
Re: Afval
« Reactie #5 Gepost op: juli 25, 2012, 09:32:13 am »

Thuis in Nederland ga je toch ook je afval netjes verdelen over de juiste 'bakken'.......
Wij gebruiken vaak de plastic tasjes die je bij al je aankopen krijgt. (tenzij ik mijn eigen tasjes al meegenomen heb)
Ze zijn kleiner dan een afvalzak maar je kunt ze dan bijna dagelijks even wegbrengen en je hebt geen stank in de tent.


Gelogd

els

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 70
  • Merk Vouwwagen: holtkamper cocoon
Re: Afval
« Reactie #6 Gepost op: juli 25, 2012, 11:09:50 am »

wij gebruiken de tupperware wasemmer voor het wassen maar ook met zakje erin voor het afval.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Afval
« Reactie #7 Gepost op: juli 25, 2012, 11:21:52 am »

Wij hebben 1 zak in zo'n houder. Ik voorspel dat we die binnenkort niet meer gebruiken...

PApier houden we apart, net als glas. Verder wat de camping wil. Meestal staan we op kleine campings en kunnen we (lees: de kids, het is immers vakantie  8)) het gescheiden afval gemakkelijk wegbrengen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

fbez

  • Gast
Re: Afval
« Reactie #8 Gepost op: juli 25, 2012, 04:25:58 pm »

Wij hebben een in elkaarzet prullebak. (net lego/duplo/siomontage) Is eigenlijk wel een prettig ding.
Alleen zak er uit halen is soms moeilijk, maar dan breek ik 'm gewoon weer af.


Zoiets hebben wij ook. Alleen wij houden de staande pootjes wat korter, zodat de bak met zak erin wat steviger staat. Als er ergens een stoeptegel oid rondslingert, leggen we die onderin, anders zetten we hem vast.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Afval
« Reactie #9 Gepost op: juli 25, 2012, 04:36:48 pm »

Wij hebben ook zo'n in elkaar zet ding.
Papier houden we gewoon apart, ook het glas gaat naast de bak en als we van de camping afgaan gaat het even mee en anders ga ik even wandelen.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

bosi

  • Gast
Re: Afval
« Reactie #10 Gepost op: juli 25, 2012, 06:55:04 pm »

Wij zijn inmiddels avergestapt naar een iets stevigere vuilniszakhouder
http://www.de-wit.nl/vuilniszakhouder
Nadat we jaren elk jaar zo'n in elkaar set model hebben gebruikt. Het probleem hiermee was, dat ze meestal wat wiebelig zijn (dus meestal aan een tentstok vast knopen) en wanneer je de vuilniszak gewisseld moet worden viel er vaak 1 of meerdere stokjes uit. De nieuwe houder is van het schaar model, staat er stevig en er kan een flinke vuilniszak in.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Afval
« Reactie #11 Gepost op: juli 25, 2012, 07:33:22 pm »

Zoiets hebben wij ook. Alleen wij houden de staande pootjes wat korter, zodat de bak met zak erin wat steviger staat. Als er ergens een stoeptegel oid rondslingert, leggen we die onderin, anders zetten we hem vast.
zo doen wij het ook, en glas houden we altijd apart net zoals papier en plastic verpakkingen, doen we thuis ook dus waarom hier niet.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Annex

  • Gast
Re: Afval
« Reactie #12 Gepost op: juli 25, 2012, 09:19:03 pm »



http://www.kampeergoed.nl/vuilniszakhouder-camping-pc-11363.html?cPath=71_303_647&osCsid=f09124af04f085980f97884209e7d994



Zie dat toch wel wat mensen zo eentje hebben. Hij lijkt mij zo wiebelig? En als hij leeg is waait hij dan niet snel om?

Oh ja en als hij buiten staat snachts, wordt hij dan niet kapot getrokken door beesten?
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Afval
« Reactie #13 Gepost op: juli 25, 2012, 09:26:54 pm »

Nou, ik ben dan kennelijk het zwarte schaap ...
Ik gooi alles behalve glas in een kleine vuilniszak, welke ik naast de keuken heb hangen. Plastic en papier scheiden doe ik niet aan. (Moet ik thuis al van mijn vrouw en kan ik maar niet aan wennen)
Overal zakjes voor ophangen kan ik geen praktische ruimte voor verzinnen.

Heb ongeveer 1 normale vuilniszak per 2 weken. Zal wel loslopen met mijn negatieve aandeel.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: Afval
« Reactie #14 Gepost op: juli 25, 2012, 09:45:17 pm »

Zie dat toch wel wat mensen zo eentje hebben. Hij lijkt mij zo wiebelig? En als hij leeg is waait hij dan niet snel om?

Oh ja en als hij buiten staat snachts, wordt hij dan niet kapot getrokken door beesten?

Dat heb ik t.n.t maar 1 keer meegemaakt.  Wat dat wiebelige, ik duw drie van die eenvoudige haringen
Deze:

bij de voet en dat staat ie prima! Als er eenmaal wat in de zak zit dan staat ie ook gelijk wel stevig hoor.

Aangezien we twee honden hebben is een klep op de zak een absolute must! Ik krijg wel eens van hondenliefhebbers te horen dat ik onze vuilnisbakkenras geen vuilnisbakkenras mag noemen, maar het is een ex zwerver en als er een hond weet hoe die met vuilnisbakken om moet gaan.... deksel en evt iets er op dat remt 'm tenminste nog af :#



Gelogd
Adventure Awaits
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal