Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Hoeveel haringen voor Odyssee  (gelezen 6485 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

L4a

  • Gast
Hoeveel haringen voor Odyssee
« Gepost op: augustus 03, 2012, 01:54:19 pm »

Hierbij nog een vraag w.b. onze 'nieuwe' vouwwagen:

Hoeveel haringen gebruiken jullie bij de Odyssee? Wij hebben er vanochtend 30 gehaald, gaan we daarmee uitkomen?
(er zat bij de vouwwagen een bak met allemaal gare haringen, dus besloten die weg te doen en lekker nieuwe te halen, alleen vergeten te tellen hoeveel er in zaten...  :O )

Wederom alvast bedankt voor de antwoord(en)!
Gelogd

Bobastic

  • Gast
Re: Hoeveel haringen voor Odyssee
« Reactie #1 Gepost op: augustus 03, 2012, 02:50:19 pm »

ik zou er wat bij halen. Weet het niet 100% zeker, maar volgens mij zjn er wel wat meer nodig... heb ze zelf ook niet geteld..... ;)
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Hoeveel haringen voor Odyssee
« Reactie #2 Gepost op: augustus 03, 2012, 02:55:44 pm »

Wij hadden een jametic 4x4 is ongeveer hetzelfde en daar heb ik ze eens geteld allemaal (inclusief gastencabine, luifel en scheerlijnen) toen kwam ik op iets van 70-75 stuks. In praktijk zul je die nooit allemaal gebruiken, maar ik denk dat 30 een beetje krap is en denk er ook dat je verschillende ondergronden kunt hebben en dus ook verschillende haringen. Misschien nog eens 30 bijhalen van een ander type.
Gelogd

L4a

  • Gast
Re: Hoeveel haringen voor Odyssee
« Reactie #3 Gepost op: augustus 03, 2012, 04:32:23 pm »

Ok, ga ik dat van de week zeker even doen!
Mijn vriend vond het wel genoeg, maar ik had alle lussen wel gezien bij het proef klappen en denk zelf dat idd 30 ook wel vrij krap kan zijn...
Gelogd

Borissie

  • Gast
Re: Hoeveel haringen voor Odyssee
« Reactie #4 Gepost op: augustus 03, 2012, 06:14:41 pm »

Ik denk niet dat we er 30 gebruikt hebben met onze Odyssee dit jaar. Het hangt er vanaf wat voor weer je hebt. En als je de raampjes naar achter open wilt zetten heb je er ook weer wat meer nodig. Voor de luifel gebruiken wij altijd houten haringen.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.682
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Hoeveel haringen voor Odyssee
« Reactie #5 Gepost op: augustus 03, 2012, 09:07:37 pm »

40 ogen rondom, daarnaast 10 lijnen voor de standaard tent, 4 voor het gronzeil. Dit is zonder de zijtent en/of luifel.
Natuurlijk doe je niet altijd alles vast, maar 30 is te weinig, 40 per soort is minimaal.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.649
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Hoeveel haringen voor Odyssee
« Reactie #6 Gepost op: augustus 20, 2012, 08:26:54 pm »

40 per soort lijkt mij ruim te veel: rotspennen die je met een moker vast moet slaan hebben veel meer houdkracht van de standaard pennen die Trigano levert.

In de afgelopen 3 weken gebruikten wij:
4 voor het inritsbare kuipzeil.
13 voor de tent (op de hoeken van de wagenbak en het tentgedeelte, halverwege, 2 bij de deur en 1 aan de kopse kant, ook halverwege)
9 voor de luifel (adventure luifel)
3 om de voorramen uit te kunnen zetten
2 om de keuken open te kunnen zetten.
4 om de aerotex onder de luifel vast te zetten

We hebben ong. 20 rots-pennen mee, 40 normale pennen en een 20 kleine pennen (bij de deur en aerotex, deze zijn plat aan de bovenkant en kan je je dus niet aan openhalen).
De kleine pennen zijn eigenlijk om de slikranden af te spannen. Je moet maar niets te doen hebben...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.682
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Hoeveel haringen voor Odyssee
« Reactie #7 Gepost op: augustus 20, 2012, 08:46:30 pm »

Je kunt niet altijd kiezen welke soort je gebruikt. Zo hebben we een paar dagen bij Legoland gestaan, en daar waren alleen maar de rotspennen te gebruiken. Als je alle rubbers, lijnen e.d. zou moeten vastzetten   zou vastzetten, dan heb je nog veel meer dan 40 nodig. Ik hou daarbij rekening met slecht weer, en dan wil je dat de krachten op je tentdoek worden verdeeld. Daarom is het verstandig om met genoeg haringen vast te kunnen zetten, ook de flappen. Veel tijd kost dat niet en slaapt een stuk rustiger  :J
Gelogd

woosterhof

  • Gast
Re: Hoeveel haringen voor Odyssee
« Reactie #8 Gepost op: maart 20, 2016, 03:58:25 pm »

Zijn er nog nieuwe ervaringen op het haringen-gebied voor de Trigano Odyssee? We hebben net een nieuwe Odyssee gekocht. Willen de standaard meegeleverde haringen vervangen door betere. Echter, vw staat in de stalling en we gaan de vw pas in mei weer van de stalling halen...

Hoeveel haringen moet je minimaal meenemen voor de Odyssee?
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Hoeveel haringen voor Odyssee
« Reactie #9 Gepost op: maart 20, 2016, 05:41:16 pm »

Hoi

Wij hebben 30 rotspennen en 6 grote haringen bijgekocht.
De bijgeleverde gebruiken wij ook als het kan (zijn niet zo sterk).
Wij stonden vorige zomer in Frankrijk op kei harde grond en kwamen toe met de rotspennen voor tent en luifel.
De grote gebruiken wij voor de voorkant van de luifel,staat hij stevig als het gaat waaien.
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

michielwoerden

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 92
  • Merk Vouwwagen: Combi camp venezia
Re: Hoeveel haringen voor Odyssee
« Reactie #10 Gepost op: maart 20, 2016, 06:35:20 pm »

Wij hadden een jametic 4x4 is ongeveer hetzelfde en daar heb ik ze eens geteld allemaal (inclusief gastencabine, luifel en scheerlijnen) toen kwam ik op iets van 70-75 stuks. In praktijk zul je die nooit allemaal gebruiken, maar ik denk dat 30 een beetje krap is en denk er ook dat je verschillende ondergronden kunt hebben en dus ook verschillende haringen. Misschien nog eens 30 bijhalen van een ander type.


Wow een vergrote zilvermeeuw van de Waard heeft er nog minder..... ::)

Wij (CCV) hebben circa 30 haringen voor gras en circa 30 rotspennen  (eigenlijke gewonen spijkers)voor harde ondergrond.

Daarmee doen we de bijzettent, luifel voortent, tenttapijt en tarp (als we die opzetten)

 :off
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.649
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Hoeveel haringen voor Odyssee
« Reactie #11 Gepost op: april 05, 2016, 03:03:53 pm »

Ik heb er redelijk wat bij me, ook rotspennen en zwaardere grondpennen en zo.

Maar voor een nachtje staan we op 7 haringen, voor een paar dagen op een stuk of 20. Alles superstrak neergezet komt je aan de 34 dacht ik. Dan nog de slikranden afspannen: een stuk of 10. Met 50 haringen van verschillende soorten kom je een heel eind.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal