Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Wie heeft ervaring met inklappen Livingstone met kuipzeil eraan vast?  (gelezen 6417 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Wie heeft ervaring met inklappen Livingstone met kuipzeil eraan vast?
« Gepost op: augustus 05, 2012, 02:41:21 pm »

Wij zijn sinds dit jaar de trotse eigenaar van een Aart Kok Livingstone.
Inmiddels al enkele weken ermee gekampeerd en hij overtreft onze verwachting :)
Omdat we komende jaren waarschijnlijk wat vaker willen veranderen van stek, willen we hem ook inklappen met de kuip eraan.
Is er iemand met ervaring? We weten dat je dan niet meer in de bak kan, maar goed als je hem op de volgende cmping weer uitklapt is dat niet zo'n probleem. Even goed nadenken voor je inklapt  ;)

Gelogd

famahbaas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 82
  • Merk Vouwwagen: Teun ttt4 tenttrailer
Re: Wie heeft ervaring met inklappen Livingstone met kuipzeil eraan vast?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 05, 2012, 04:19:31 pm »

Op de site staat dit citaat "De tent is in een enkele handeling opzetbaar, met of zonder kuipzeil" het lijkt me dus wel :**

Mooie wagen trouwens! en wat een HUGE bed :J
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Wie heeft ervaring met inklappen Livingstone met kuipzeil eraan vast?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 05, 2012, 05:14:17 pm »

Wij hebben alleen niet het huge bed, maar 3 kinderen die af en toe ook in de binnenrent slapen
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Wie heeft ervaring met inklappen Livingstone met kuipzeil eraan vast?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 05, 2012, 05:32:31 pm »

Wik hadden die ook bijna gekocht.
Maar ik begreep dat kuipzeil er altijd uit gehaald moest worden.

Hopelijk zijn er ervaring deskundige die het precies kunnen vertellen

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Hanneke

  • Gast
Wie heeft ervaring met inklappen Livingstone met kuipzeil eraan vast?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 06, 2012, 08:43:43 pm »

Ik kan je inmiddels vertellen dat wij de afgelopen 2,5 week 6x de riverlodge opgezet hebben en afgebroken hebben m?t het kuilzeil erin! Voor ons ook nieuw,maar dat gaat perfect en is ons uitstekend bevallen! Je moet dan wel zorgen dat je spullen die je direct nodig hebt even in je achterklep van je auto hebt,maar dat is eigenlijk bijna niks (denk aan een trui,onderbroek of bepaalde schoenen, het zeiltje voor onder de kuip)voor trekken is het ideaal.we vertrekken zonder kuip om alles goed in te kunnen pakken,daarna blijft hij erin.
2 n waarop je moet letten:
1: deuren helemaal open ritsen en de kuip moet op de lange Zijdes wel helemaal losgeritst worden
2:klap pas als laatste de kuip en wagenschort op de tent,anders wordt de tent zo vies.

We gebruiken zelf een ecogronddoek voor onder de kuip(ook voorheen,we gebruikten eerder altijd wegwerpzeiltjes.dit bevalt beter) deze leggen we als laatste op de tent voordat het dekzeil erop gaat.zodoende heb je hem altijd binnen handbereik)
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Wie heeft ervaring met inklappen Livingstone met kuipzeil eraan vast?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 06, 2012, 09:18:34 pm »

Ik kan je inmiddels vertellen dat wij de afgelopen 2,5 week 6x de riverlodge opgezet hebben en afgebroken hebben m?t het kuilzeil erin! Voor ons ook nieuw,maar dat gaat perfect en is ons uitstekend bevallen!
Dan vraag ik me wel even af: Aan de zijde van de bak c.q. het wagenschort, wordt het kuipgrondzeil aan de grond gehouden met twee grondpennen op de hoek en als ik me goed herinner één grondpen halverwege die zijde, grofweg ter hoogte van het wiel. Volgens mij kun je de lus die zich halverwege bevindt dus niet meer met een grondpen fixeren, omdat je niet meer bij die lus komt als je het wagenschort aan het kuizeil geritst houdt. Klopt dat? Dat betekent dat het kuipzeil aan de kant van het wiel dus al snel de neiging krijgt om op te kruipen of dat je echt onder de wagen moet om een grondpen in door die lus van het kuipzeil de grond in te prikken...
Gelogd

Hanneke

  • Gast
Wie heeft ervaring met inklappen Livingstone met kuipzeil eraan vast?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 06, 2012, 09:58:38 pm »

Die lus zetten wij eigenlijk nooit vast!
We zetten het grondzeil slechts op 4 punten vast(meestal dan). in italië waren überhaupt blij dat we er 1 haring in kregen. Foei wat was die grond hard (en met 36 graden haringen meppen is geen pretje) tent gaf geen centje pijn, ondanks het straffe windje wat er meestal stond (flinke windstoten).
Mocht je dat persé willen, dan is het idd wel lastig.
Maar als je de kuip goed strak trekt op de hoeken voordat je rest van de tent strak zet en voordat je de steunstokken erin zet, dan kruipt het kuipzeil echt niet op.
Gelogd

Hanneke

  • Gast
Wie heeft ervaring met inklappen Livingstone met kuipzeil eraan vast?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 06, 2012, 10:01:17 pm »

Wat we wel vergaten en eerder altijd wel braaf deden: het wiel afdekken. Dit doen we altijd met een oud badstof hoeslaken van een kinderbedje(werkt perfect). Leer voor de volgende keer om die weer in het keukenkastje klaar te leggen (is bij de livingstone wat lastiger ivm de laadjes, maar bij de ZRL is het kastje soms echt een kwakkastje voor dat soort dingen ;-))
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Wie heeft ervaring met inklappen Livingstone met kuipzeil eraan vast?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 06, 2012, 10:23:32 pm »

Wat we wel vergaten en eerder altijd wel braaf deden: het wiel afdekken. Dit doen we altijd met een oud badstof hoeslaken van een kinderbedje(werkt perfect). Leer voor de volgende keer om die weer in het keukenkastje klaar te leggen (is bij de livingstone wat lastiger ivm de laadjes, maar bij de ZRL is het kastje soms echt een kwakkastje voor dat soort dingen ;-))
Ik heb een Berlingo bestel, dus buiten die 1600 liter in de bak van de Livingstone heb ik nog 3000 liter/625 Kg laadruimte in de auto. Daar kunnen probleemloos nog een niet-uitelkaargehaalde Skottelbraai, twee XL roltassen met kleding en vijf mud aardappelen in. Dus ook nog wel een doek voor over het wiel.  :#

Goeie suggestie trouwens, dat wiel afdekken. Nog afgezien van evt vuil. In de showroomversie bij Erica was vorig jaar duidelijk te zien dat het rubber van de band op lange termijn op een of andere manier reageert met het kunststof van het wagenschort en daar een bruine kring in veroorzaakt. Nou hangt zo'n wagenschort in de showroom natuurlijk lange tijd continue tegen dat wiel aan en in de praktijk maar een deel van de tijd, maar toch....
« Laatst bewerkt op: augustus 06, 2012, 10:26:52 pm door Frankie »
Gelogd

Hanneke

  • Gast
Wie heeft ervaring met inklappen Livingstone met kuipzeil eraan vast?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 06, 2012, 10:53:42 pm »

En dan heb je het nog over een ongebruikt exemplaar! Als je even gereden hebt met het bakkie, zit er een hoop smeer op de velg (nou hebben we zelf een crossroad met lichtmetalen velgen, dar geeft nog meer zooi dan een wieldop!) ik las op het zambezi forum dat mensen een kartonnetje gebruikten e.d. Dat hoeslaken is ideaal, we hebben hem toch niet meer nodig, dus zo voor handen, maar ik weet zeker dat je voor een habbekrats er eentje bij de zeeman of wibra krijgen kunt!
Door het elastiek wip je hem zo over de wielkas heen.
Overigens: we hebben een mondeo station, dus over ruimte geen gebrek ;-). Bij ons kan het dekzeil vd mondeo ruim dicht. 90%gaat gewoon in de zambakkie ;-)
« Laatst bewerkt op: augustus 06, 2012, 10:56:12 pm door Hanneke »
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Wie heeft ervaring met inklappen Livingstone met kuipzeil eraan vast?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 07, 2012, 04:56:11 pm »

Das weer een boel extra info.
Goed om te horen dat het inklappen met kuip te doen is.
We gaan het zeker uitproberen.
Wij hebben het wiel niet afgedekt, maar zeker bij slecht weer wel een goed idee.
Bedankt alvast voor de tips en wellicht volgen er nog meer!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal