Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen tips/tricks met de Aart Kok Kariba  (gelezen 8678 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Ervaringen tips/tricks met de Aart Kok Kariba
« Gepost op: augustus 06, 2012, 04:46:05 pm »

Sinds 4 jaar in bezit van deze supervw... We zijn er nu meerdere keren mee naar Noorwegen geweest en 1x naar Schotland.
Dus een buitje regen en wat wind.. geen problemen. Bij zeer zware storm aan de Noorse kust gestaan en geen probleem.. lastigste was dat de haringen van de luifel speling kregen door het sompige gras.
Met alle meegemaakte wind rekte wel de aluminium D-ring van de middelste scheerlijn dusdanig op dat we deze hebben laten vervangen door een kunststof.

Al na de eerste vakantie die onzinnige spanbanden eraf gehaald en een disselbak geplaatst (gewoon zo'n alu-kist zelf gemonteerd).


Standaard hebben wij oranje bouwplastic hangen bij in/uitklappen voor de slaapcabines zodat er geen water kan druipen op de matrassen of natregenen matrassen bij uitklappen.

Wij hebben twee op maat gemaakte grondzeilen voor onder de bagageluifel en onder de kuipgrondzeil de laatste is voorzien van markeringen waar hij tov de wagen moet liggen. Geheel word met paar korte grondpennen vastgezet en bij opruimen vuil op vuilzijde opgevouwen.

Dit jaar de zij/windschermen gekocht en dat bevalt prima.. volgend jaar ook de varioluifel erbij. Dan word het helemaal een gevaarte :> :>



Ik weet niet hoe jullie ervaringen zijn maar nu hebben we minimaal 5 bij 7/8 meter nodig en dat zal dan nog een stuk meer worden. In  noorwegen zal dat geen probleem zijn maar we hebben al op campings (mn aan de kust in Zweden) gestaan waar de dissel bij de achterburen stond en de scheerlijnen van de luifel nagenoeg verticaal naar beneden stonden en de rotspennen net niet in het asfaltpad stonden.
« Laatst bewerkt op: augustus 06, 2012, 05:13:12 pm door Krizz »
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

villeke

  • Gast
Ervaringen tips/tricks met de Aart Kok Kariba
« Reactie #1 Gepost op: augustus 06, 2012, 07:21:27 pm »

Mooie vw.  Is voor ons ook een optie. Vraagje: waar heb je die aluminium disselbak gekocht en wat zijn de maten?
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Ervaringen tips/tricks met de Aart Kok Kariba
« Reactie #2 Gepost op: augustus 06, 2012, 07:46:12 pm »

Ik heb toen zitten neuzen op verschillende internetsites, maar volgens mij heb ik hem uiteindelijk wel bij Kampeercentrum de Jong gekocht. Voor de maten zal ik nog ff op moeten meten. ik denk een +/- 40-60-100 (b-h-l)
Het is ruim voldoende er gaat o.a. mee:

1 waterjerrycan 25L (leeg)
1 benzinejerrycan 5 L (vol)
1 emmer
3 zakken haringen/grondpennen/rotspennen
1 zak scheerlijen + los spul (doppen etc)
1 doppenset/ wat los gereedschap
grondzeilen
stoffer en blik
gatendoekstrook voor onder luifel
uitdraaistang
blikje vaseline
rol duct-tape

Oh ja.. negatief puntje (welke ik ook hier op forum voorhij heb zien komen0 bij sorm en zware regenval dwars op de wagen soms wat doorslag water op stangen van de tent. Om dit op te vangen hangen wij onze oranje zeilen dan tussen de stang en de tent bij veel wind. Meestal zetten we de kont van de wagen in de wind en dan heb je dat probleem niet.

Negatief puntje 2: Bij wind van achteren (en als je in "koude" omgeving zit) voel je de wind dus kou tussen bagagebuidel en wagen omhoog komen. Wij proppen er dan een handdoek tussen waarmee dat ook is opgelost.

Trouwens draait er bij ons vaak 's avonds en 's nachts een klein electrisch olieradiatortje in de voortent.
« Laatst bewerkt op: augustus 06, 2012, 07:51:26 pm door Krizz »
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

villeke

  • Gast
Re: Ervaringen tips/tricks met de Aart Kok Kariba
« Reactie #3 Gepost op: augustus 06, 2012, 08:42:28 pm »

thnx, die disselbakken zijn ook zo duur en zeker bij een tenttrailer vind ik zo'n aluminiumbak wel mooi. Wat je omschrijft qua grootte lijkt mij meer dan voldoende.

Die negatieve puntjes was ik nog niet tegengekomen/van gehoord. Hoe dik is het doek dan? Ik heb nu een roadmaster met 330 gr/m2 en daar komt echt niks doorheen, ook niet waar het doek op de buizen rust.
 
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Ervaringen tips/tricks met de Aart Kok Kariba
« Reactie #4 Gepost op: augustus 06, 2012, 09:05:55 pm »

Is pas 2-3x gebeurt.. beide keren tijdens een storm en slagregens gedurende meerdere uren. Dus niet met "normaal" slecht weer. :>

Citaat van: www.aartkok.nl
Er wordt gewerkt met Ten Cate en Wisselink KS202 doek....

Citaat van:  "ESVO tenten"
Tentdoek KS202
KS 202. Dit tentdoek, dat ook verwerkt is in De Waard Tenten en de vouwwagens / tenttrailers van Aart Kok.
Dit tentdoek heeft als grondstof hoogkwalitatieve dubbeldraads getwijnde katoenen garens, die zeer dicht op elkaar geweven worden. Het resultaat is een hoge treksterkte en inscheurweerstand en tevens een strak getrokken tent zodra deze in de praktijk staat. Voor u betekent dit extra waterdichtheid, leefcomfort(door het hoge ademende vermogen) en duurzaamheid. Deze eigenschappen maken dit doek zeer geschikt voor onder andere enkeldaks tenten.
 
--------------------------------------------------------------------------------

Overige specificaties tentdoek KS 202
-   gewicht 320 gram/m?. Katoen.
-   rot- en schimmelwerend behandeld
-   voorzien van extra vuilafstotende Scotchguard finish
« Laatst bewerkt op: augustus 06, 2012, 09:25:12 pm door Krizz »
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

villeke

  • Gast
Re: Ervaringen tips/tricks met de Aart Kok Kariba
« Reactie #5 Gepost op: augustus 14, 2012, 10:40:09 pm »

nog een vraagje: is de Kariba ook met ingeritst kuipzeil in te klappen?
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Ervaringen tips/tricks met de Aart Kok Kariba
« Reactie #6 Gepost op: augustus 15, 2012, 09:45:06 am »

Ik weet niet of het mag.. het is denk ik wel mogelijk, maar omdat wij altijd onze tafel en stoelen op het bed leggen en dan dichtklappen is er weinig extra ruimte voor het kuipzeil.

Probleem dan ook is dat het kuipzeil met dichte ritsen gevouwd moet worden en dat geeft toch eerder schade. (hij word in 4en gevouwen!)

Bij het normale inklappen word het matras niet geraakt door natte buitenkant, echter aflopend water kan er wel komen vandaar mijn tip van die (oranje) zeilen.

Ook ligt bij in en uitklappen het rand van het matras heel even open en bloot zodat bij regen dit evt. vochtig kan worden. (met een beetje ervaring is de tent in 1-2 minuten opengeklapt en dus waterdicht!

Persoonlijk zou ik het risico op schade met inklappen met kuip niet nemen.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal