Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Oplooprem en andere opties?  (gelezen 5799 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

StijnMattheus

  • Gast
Oplooprem en andere opties?
« Gepost op: augustus 08, 2012, 10:33:57 am »

Hoi Klappers,

Ik ben totale leek in het trekken van enig aanhangsel aan mijn wagen, dus volgende vraag zal misschien niet zo intelligent overkomen, ik neem toch het risico:

In de zoektocht naar een geschikte vouwwagen kom ik steeds weer in de prijslijst met opties terecht.  Daarin kan je je blauw betalen aan allerhande opties en ditjes en datjes...

Een van die dingen is een oplooprem.  Is het zinvol om hiervoor bij te betalen?  wat doet zo'n ding eigenlijk en wat kan er gebeuren als je die niet hebt?

Bij uitbreiding: welke opties zijn volgens jullie onontbeerlijk bij het aankopen van een nieuwe vouwwagen?

alvast bedankt om even de tijd te nemen voor een antwoordje...

Stijn
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Oplooprem en andere opties?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 08, 2012, 11:28:11 am »

Een oploop rem op een aanhanger remt de aanhanger als de aanhanger op de auto inloopt. De aanhanger remt dus mee met de auto als je remt, vooral als je plotseling moet stoppen is het natuurlijk fijn dat de aanhanger mee remt en de auto dat niet allemaal zelf hoeft te doen.

Je auto mag een hoger gewicht trekken als de aanhangwagen geremd is, maar met je vouwwagen zul je in praktijk altijd daaronder blijven, ze worden eigenlijk altijd op max 750 afgeleverd, en dat mag ongeremd.

Je remweg zal waarschijnlijk langer zijn zonder oplooprem, vervelend bij een plotselinge file op de Autobahn.
Gelogd

Stori

  • Gast
Re: Oplooprem en andere opties?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 08, 2012, 12:15:00 pm »