Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Bagageluik  (gelezen 3331 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Bagageluik
« Gepost op: augustus 10, 2012, 05:26:56 pm »

Omdat het iedere keer zo'n gedonder is alle bagage via de keuken naar binnen te moeten schuiven had ik het idee om misschien aan de voorkant van de wagen een serviceluik te monteren zoals je wel eens bij caravans ziet. Het probleem hierbij is echter dat die dingen een wanddikte vereisen van ongeveer 23 mm of meer, en je raadt het al: die vouwwagenwand is natuurlijk op zijn hoogst 2 mm dik metaal. Ik dacht dit op te lossen door er aan de binnenkant een stuk 22 mm mutliplex of spaanplaat achter te zetten, die wordt dan door de schroeven van het luik op zijn plek gehouden. Is er hier iemand die ook zulke plannen heeft of had, of het al heeft gedaan? Ook meedenken wordt zeer op prijs gesteld!
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Bagageluik
« Reactie #1 Gepost op: augustus 10, 2012, 09:02:32 pm »

Yep, ook ik zit er over te denken... Ik ga denk ik een stuk multiplex in dezelfde vorm als het luik uitzagen en met de wagen verlijmen om aan de dikte te komen.

Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: Bagageluik
« Reactie #2 Gepost op: augustus 10, 2012, 09:24:48 pm »

Ik heb ooit in een Jamet een ronde "kluis" gemonteerd, onder de bank de bodem plaat was ook heel dun. Ik heb er onder een stuk betonplex van 25mm gelegd en toen de gaten geboord. Met behulp van slot bouten de boel aan de binnenzijde van de pot vast gezet. Ook in mijn huideige vouwwagen een kluisje gemaakt met eronder en er achter een plaat betonplex. Je kunt betonplex op een bouwplaats of bij een aannemer vragen voor een stuk afval.Het voordeel van betonplex het is vocht bestendig, je hoeft het niet te schilderen.
Henk
Gelogd

primera

  • Gast
Re: Bagageluik
« Reactie #3 Gepost op: augustus 10, 2012, 11:29:35 pm »

Het spijt me Henk.

Maar de kopse kanten moet je toch behandelen.

Anders valt de plaat op de duur uit elkaar.
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Bagageluik
« Reactie #4 Gepost op: augustus 14, 2012, 09:56:23 am »

@Cahummel, heb je geen disselbak dan?
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: Bagageluik
« Reactie #5 Gepost op: augustus 14, 2012, 11:44:41 am »

Je zou het kunnen doen, een laagje blanke lak, maar is niet echt nodig. Het zit in je wagenbak en neem aan dat deze waterdicht is.
Henk
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Bagageluik
« Reactie #6 Gepost op: augustus 14, 2012, 03:33:52 pm »

@ Taan, ik heb geen disselbak inderdaad, ik wil eigenlijk zo'n luik zodat ik de bagage van twee kanten in de vouwwagen kan doen. Een disselbak leek ons niet handig, het enige wat er in zou moeten zijn de tafel, 2 stoelen, slaapzakken en een plastic krat met haringen, hamer, en reserveonderdelen. Het meeste past niet in de disselbak, en wat er wel in past vult hem bij lange na niet. Daarnaast is de maximum kogeldruk van mijn Astraatje maar 50 kg, en das redelijk weinig, met een disselbak schiet ik daar al gauw over heen. Meestal reizen wij erg licht, twee tassen met kleding, een krat met eten voor de eerste avond en onderweg, en slaapzakken, en dat is het. Als ik zo'n bagageluik had kon ik nog wat meer spulletjes kwijt in de vouwwagen omdat ik er beter bij kan.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Bagageluik
« Reactie #7 Gepost op: augustus 17, 2012, 11:34:10 pm »

@cahummel, mocht je dit gaan doen, wil je er dan een projecttopic van maken in Alpenkreuzer WW
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal