Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: slaapzak  (gelezen 7766 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

twingo2

  • Gast
slaapzak
« Gepost op: augustus 15, 2012, 09:51:42 am »

Welke slaapzak aanschaffen. We gaan alleen vanaf mei t/m oktober kamperen afentoe een wekend en 3 weken zomervakantie. Willen een slaapzak die aan elkaar gerits kan worden. En die goed in de was blijft, liefst niet te duur.
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: slaapzak
« Reactie #1 Gepost op: augustus 15, 2012, 10:29:19 am »

+4 is over het algemeen voldoende. Hangt er vanaf of je het snel koud hebt. Merk maakt niet zo veel uit. Zal wel bij een campingzaak kijken. Die van onze kids, zelf hebben we een dekbed, komen bij obelink vandaan. Waren nog geen 20 euro en zijn prima. Passen goed in de wasmachine. Hou er rekening mee dat slaapzakken na enkele jaren gebruikt en gewassen wel achteruit gaan qua warmte.
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re: slaapzak
« Reactie #2 Gepost op: augustus 27, 2012, 01:24:25 pm »

van mei t/m oktober..... ik zou een isolatie tot -2 doen. Afgelopen hemelvaart in Mei was het -5 en wij waren BLIJ met onze outwell camper Lux slaapzakken die tot -2 isoleren.

http://www.outdoor-ranger.com/outwell-camper-lux-schlafsack-p-19154.html

Wat wij handig vonden is een capuchon....je verliest veel warmte via je hoofd. Veel goede slaapzakken kun je volledig dicht trekken, aan de capuchon en bovenaan de slaapzak. Als je je kussen in de capuchon legt blijft die ook goed liggen.
Ik adviseer van katoen en buitentijk ook. Als je polyester neemt dan zweet dat meer en het ritselt bij omkeren (wat men ongeveer 20x per nacht doen  :O )
Andere merken zijn er ook natuurlijk goede slaapzakken maar dit is onze favoriet.

Verder zijn zo ongeveer alle slaapzakken aan elkaar te ritsen MITS je ze van gelijk merk gelijktijdig koopt. Wel zal bij een zak met capuchon, 1 van de 2 de capuchon moeten missen in dubbele toestand

Bij het wassen moet je rekening houden dat je maar half zoveel wasmiddel gebruikt als normaal (echt klein beetje maar)
en dat je ze in de droger doet met 2 tennisballen erbij zodat ze lekker opgeklopt blijven. (ballen eerst testen tussen de handdoeken  >:( )
Zeker NIET hangend drogen, dat is echt slecht voor de kwaliteit. Ook in de winter en tussendooe niet in de foudraal bewaren. Lekker uitleggen (weer... liefst niet hangen) op zolder. zo blijven ze mooi.

Maar echt, iso tot maar +4 is echt te weinig. Een dekbed kan ook, maar die isoleren alleen vanaf de bovenkant en niet de onderkant en alle lucht die er steeds onderkomt als je je omdraait (20x per nacht gemiddeld) is dus koud.

Daar zijn overigens al genoeg discussies over, dus dat doe ik verder niet hier  :O

« Laatst bewerkt op: september 13, 2012, 10:46:31 am door jsteijn »
Gelogd

StijnMattheus

  • Gast
Re: slaapzak
« Reactie #3 Gepost op: augustus 27, 2012, 01:49:58 pm »

Wij hebben een +4 en ik heb daar nog nooit koud in gehad.
mijn vrouw dan weer wel.   het is persoonlijk denk ik.  De een is kouwelijker dan de ander.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: slaapzak
« Reactie #4 Gepost op: augustus 27, 2012, 02:08:58 pm »

Het is ook maar net welke waarde je opnoemt. Ik zie staat dat die Outwell slaapzak Comfort=+3 is ... De Limit-waarde is -2. Het is wel handig om de diverse type-waarderingen die gegeven worden te noemen als je een getal noemt.

Denk wel dat je doorgaans kunt stellen dat je met een slaapzak met een comfort-waarde van ca 1-5 een erg goede keuze maakt. De genoemde Outwell slaapzak heeft ook nog eens een binnenzak die je kunt verwijderen, waardoor je ook bij warmer weer toch in een zak kunt liggen en het niet meteen bloedheet hebt.
Aan de andere kunt kun je natuurlijk ook de zak openritsen en eronder kruipen, wat een stuk minder heet is. ;)

Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: slaapzak
« Reactie #5 Gepost op: augustus 27, 2012, 04:56:50 pm »

Mocht je toch nog bij de gekochte slaapzak het idee hebben dat ie te fris is dan kun je ook een extra zak (zoals de outwell standaard heeft) bij de xenos voor een paar euro bij kopen.
Er is een envelop of een cocon model. Je maakt daarmee gewoon een extra laagje en hoe meer laagjes hoe warmer het is.

Buitentent
Binnentent
Slaapzak
Extra binnen zak
Pyama
Ondergoed

Zo heb je al 6 laagjes tussen je huid en de sterren zitten, als je het dan nog koud hebt ga je gewoon bij de buren in de geisoleerde caravan liggen  :#


Of je doet een kacheltje aan.

Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Lagrima

  • Gast
Re: slaapzak
« Reactie #6 Gepost op: augustus 27, 2012, 05:50:01 pm »

ff een tip :
een slaapzak werkt het best wanneer je er naakt in ligt , kwestie van de zak met je eigen lichaamswarmte warm te stoken.
dit werkte zelfs aan de poolse grens met -5 in een goede slaapzak (fjel räven)
succes
Gelogd

yanisluka

  • Gast
Re: slaapzak
« Reactie #7 Gepost op: augustus 27, 2012, 06:12:13 pm »

zijn de slaapvertrekken in een vouwwagen spinvrij?mvg
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: slaapzak
« Reactie #8 Gepost op: augustus 27, 2012, 06:23:26 pm »

Als je de hor goed dichthoud is het redelijk spinvrij. Maar ja je staat wl in de natuur, op een wiland of in een bos zijn we te gast bij de inheemse bewoners.
Spinnen komen op vliegend spul af, dus als je vaak de lamp aan hebt zonder de boel goed dicht te houden heb je ook zo spinnetjes binnen.

Maar wees gerust het zullen er niet zoveel zijn als dat je thuis hebt  :I
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

yanisluka

  • Gast
Re: slaapzak
« Reactie #9 Gepost op: augustus 27, 2012, 06:36:57 pm »

a ok dat is goed,ik ben ook van plan om in de vouwwagen een lichtslang te hangen met leds,beter zeker dan gewone spotjes,en zolang het geen grote spinnen zijn ben ik gerust,wij zijn dit jaar in frankrijk geweest,nog niet met de vouwwagen maar een gehuurde stacaravan,en heb geen enkele spin tegengekomen,wel sprinkhanen,ik denk als we een vloerzeil leggen,de camper erop en voorbeeld de vloernaden dichtplakken,dat de spinnen wel zullen meevallen h?,en ritsen ook toe-)
Gelogd

yanisluka

  • Gast
Re: slaapzak
« Reactie #10 Gepost op: augustus 27, 2012, 06:53:23 pm »

wij hebben een vouwwagen cabanon,is er een filmke te vinden op het internet hoe je dit in elkaar zet????
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: slaapzak
« Reactie #11 Gepost op: augustus 27, 2012, 07:58:53 pm »

Eh....volgems mij gaan we nu erg ver  :off

Zal een kriebelbeestjestopic opstarten
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

StijnMattheus

  • Gast
Re: slaapzak
« Reactie #12 Gepost op: augustus 27, 2012, 08:11:45 pm »

om nog maar 's  :off te gaan.
dit doet me denken aan Herman Finkers...

Hebt u een slaapzak?
'Ja, ik heb iets te lang met me benen over elkaar gezeten.'

Leuke man, die Finkers.
Gelogd

yanisluka

  • Gast
Re: slaapzak
« Reactie #13 Gepost op: augustus 27, 2012, 08:25:49 pm »

gaan bedoel je voor mij?
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: slaapzak
« Reactie #14 Gepost op: augustus 27, 2012, 10:08:25 pm »

gaan bedoel je voor mij?

De topicstarter had een vraag over slaapzakken.
Ineens hadden we het over spinnetjes en opzetinstructies....

Voor afzonderlijke vragen is het handiger een apart topic aan te maken, je krijgt dan ook zeker veel meer reacties, tips, trucs, links, doorverwijzingen en nog veel meer.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal