Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: De 'schade' na de vakantie(s) ...  (gelezen 19737 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
De 'schade' na de vakantie(s) ...
« Gepost op: augustus 18, 2012, 05:28:38 pm »

'Schade' in de kleinste zin van het woord welteverstaan. Welke dingen zijn afgelopen grote vakantie defect geraakt en moet/wil je dus gaan vervangen. Iets dat eigenlijk een leuke klus en excuus is om toch nog met kamperen bezig te blijven ;)

* Halogeen lampen 3-standen kachel
Door vele stuiteren op de diverse matige wegen in Tsjechie hebben 2 vd 3 het niet overleefd. Een poging op de laatste camping in Tsjechie om de koude uit de tent te krijgen deed de stroom *PLOF* ... sluiting. Heb het ding gelijk weggegooid, want nieuwe lampen kun je niet kopen en ik heb nog eenzelfde kachel in de schuur staan, alleen ook met defecte lampen. Wellicht toch een ander type aanschaffen dan, maar welke...

* Dimmer van de elektrische lamp
Had een oud dimmertje geplaatste maar deze ging defect. Is echter super-praktisch dus daar moet een nieuwe voor komen.

* Gasaansteker
Niet defect maar wel leeg. Ga poging tot vullen doen en ander een nieuwe voor een paar euro halen

* Holtkamper schroefdop van de imperial
Ik was er ooit al 2 op diverse momenten verloren, waarvan 1 vernieuwd was. Nu dus weer 2 missende. Is opgelost met vlinder-moeren, die ik nog reserve had, maar liever heb ik die fijne HK draaidoppen en bouten... Maar eens op de scharrel in Emmen of Bunnik gaan ;-)

* Vierkante sluitdop van de bedlade-poot
Kwijtgeraakt tijdens het afkoppelen van de keuken een tijdje terug. Nooit meer gevonden. Proberen een passende te vinden en ander HK weer lief aankijken.

* Stof van rits voor schort laat iets los
Eens kijken of en wat we hier aan gaan doen. Niet heel ernstig, maar voordat het ernstiger wordt wellicht....

Nou, dat was het dacht ik wel.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: De 'schade' na de vakantie(s) ...
« Reactie #1 Gepost op: augustus 18, 2012, 05:35:02 pm »

Bij ons na 3 weken Frankrijk:

De accu van ons dachtlichtpaneel setje is overleden, veel te vroeg dus k ben nu i.o.m. Obelink hierover.
Op de terugweg een wieldop van de Renault verloren, waarschijnlijk ergens in Belgie, veel slechte wegen met grote gaten in de weg.

Verder bij ons geen " schade"  geleden tijdens de vakantie.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: De 'schade' na de vakantie(s) ...
« Reactie #2 Gepost op: augustus 18, 2012, 05:37:22 pm »

* Waterkoker. Nog maar 2 jaar in gebruik maar door de warmte (zou toch tegen hitte moeten kunnen ::)) sluit het deksel niet goed en blijft hij doorkoken. Reeds een nieuwe gekocht met een andere sluiting/deksel.

* Stootdopje glasdeksel gasfornuis door hitte pan weggesmoten. Glas komt nu op schroefje terecht bij druk. Reeds nieuwe stootdopjes gekocht en één geplaatst.

* Grondzeil hoekelastiek. Punt waar elastiek aan vast zit heeft losgelaten. HK al mail gestuurd voor reparatie.

* Knop luifelstok draaid alle kanten op. Klittenband houd niet. Ook hiervoor HK al mail gestuurd.
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: De 'schade' na de vakantie(s) ...
« Reactie #3 Gepost op: augustus 18, 2012, 06:07:22 pm »

Onze auto! Deze is zeker in de bergen niet opgewassen tegen het gewicht van de Cruiser, leuk maar kostbaar klusje om vervanging uit te zoeken, en nog wat voor onze huidige te krijgen.

Immateriele schade: Duitsland heeft ons niet dat gebracht wat we er van verwachten/hoopten, dus 11 maanden voor volgende zomervakantie al druk op zoek naar de perfecte 'getaway in the uk'! (en dat zoeken is dan weer heel leuk)

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Gertjan De Meern

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 350
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re: De 'schade' na de vakantie(s) ...
« Reactie #4 Gepost op: augustus 18, 2012, 06:28:30 pm »

Bij ons is alleen de bovenkant van de keuken beschadigd. We hadden de buggy hierop gelegd en tijdens het rijden is deze gaan schuiven.  :N

We zijn natuurlijk wel met een nieuwe vouwwagen op pad geweest, slijtage verwachten we pas over een jaar of 10.  :P
Gelogd

davinci

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 80
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon M 2011
Re: De 'schade' na de vakantie(s) ...
« Reactie #5 Gepost op: augustus 18, 2012, 07:08:34 pm »

 :offOnze bankrekening loopt altijd meer schade op dan vooraf was voorzien :# Maaaar, dat komt ook wel weer goed. Geen materieele schade.. O0
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: De 'schade' na de vakantie(s) ...
« Reactie #6 Gepost op: augustus 18, 2012, 07:18:24 pm »

Bij ons viel het gelukkig mee.

*luchtbed gescheurd op een plek wat niet te repareren valt...dus nieuwe gehaald, maar de vakantie heeft ie nog gered.

*de hoek van de luifel was al eens gescheurd en gerepareerd door vorige eigenaren...heeft echter los gelaten omdat het erg nat was bij het inpakken en de reparatie gedaan is met een iets te kleine plakdoek. Thuis doe dus gerepareerd met een stevig stuk tentdoek van Karsten, nieuw oog erin en dus al klaar voor volgende klapmoment. Tevens voor de symmetrie de andere zijde ook gedaan. :)

*stoelkussen was een lus losgeraakt en eigenlijk was ik ze ook zat, dus 2 nieuwe badstof met vulling hoezen gekocht...zitten ook veel beter om de stoel heen en nemen minder ruimte in.

*de luifelstokken waren toe aan een opknapbeurt, dus mijn man heeft ze opgeschuurd en iets rechter gemaakt, uiteraard een beetje ingesmeerd en nu lopen ze als een zonnetje.

Maar ja bij een oude vw blijf je dingen herstellen ben ik bang voor. Zolang het te repareren valt gaan we ermee weg....

Leuke topic! :J
Gelogd

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re: De 'schade' na de vakantie(s) ...
« Reactie #7 Gepost op: augustus 18, 2012, 07:21:09 pm »

Aan de vouwwagen geen schades, wel aan de bankrekening en aan mijn net nieuw gekochte Teva slippers.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: De 'schade' na de vakantie(s) ...
« Reactie #8 Gepost op: augustus 18, 2012, 07:41:28 pm »

Duitsland heeft ons niet dat gebracht wat we er van verwachten/hoopten
Wat hoopte je zoal dat niet uitgekomen is? Ik begreep altijd dat de Duitsers zeer kritisch zijn als het om faciliteiten gaat, dus het zou me verbazen als het aan de camping(s) gelegen heeft.
Gelogd

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: De 'schade' na de vakantie(s) ...
« Reactie #9 Gepost op: augustus 18, 2012, 07:58:05 pm »

Onze schade: een klapband op de terugweg, de linkerband van onze vouwwagen, maar gelukkig alle benodigde materialen bij de hand om het in korte tijd te verhelpen

Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: De 'schade' na de vakantie(s) ...
« Reactie #10 Gepost op: augustus 18, 2012, 08:02:27 pm »

Zoals ik ook al ergens anders geschreven had heeft de binnentent met het inklappen klem gezeten tussen het scharnier dus daar zit een winkelhaak in die ik moet repareren.

Verder is het scharnier van de klep van de keuken (die van de kookpitten) finaal afgebroken en aangezien we toch al terug moesten met de keuken naar de Wit ivm het loslaten van de laminering heb ik daar al even contact over gehad, dit gaan ze binnenkort voor ons fiksen.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

toon240

  • Gast
Re: De 'schade' na de vakantie(s) ...
« Reactie #11 Gepost op: augustus 18, 2012, 08:13:22 pm »

Onze wagentent is niet waterdicht. Vermoedelijk bij het spannen de naden op de hoek boven op de tent kapot getrokken.Ook een rits niet helemaal goed. Ik ben aan het twijfelen wat we moeten doen voor volgend jaar.is een vw uit eind 80 het nog waard om hier kosten aan te gaan maken. Ik heb wel de binnen kant opnieuw bekleed en 3 nieuwe banden aangeschaft.
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: De 'schade' na de vakantie(s) ...
« Reactie #12 Gepost op: augustus 18, 2012, 08:20:56 pm »

Wat hoopte je zoal dat niet uitgekomen is? Ik begreep altijd dat de Duitsers zeer kritisch zijn als het om faciliteiten gaat, dus het zou me verbazen als het aan de camping(s) gelegen heeft.

Wat hebben we 'gemist'? Een stukje reuring/leven op straat, kleine dorpjes leken volledig in slaapstand te zijn, zo ook prachtige wandelpaden waar echt nooit iemand kwam. Campings (3 aangedaan, recensies volgen) oké, maar niet bovengemiddeld. 1 Camping met beheerders niet eigenaars, dat is toch anders vind ik, en (bij toeval) 2 campings met NL eigenaars getroffen. Sanitair oké, maar ook zeker niet meer dan dat, douchen met muntjes (geen problemen mee), maar bij 2 van de 3 muntautomaten buiten de douchecabines ???

Verder zijn ons de Duitse 'snel'wegen erg tegen gevallen, wat een 'gatenkaas' en veel met van die betonplaten, we zijn verwend in NL!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Juppehup

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
Re: De 'schade' na de vakantie(s) ...
« Reactie #13 Gepost op: augustus 18, 2012, 08:31:33 pm »

Luchtbed1: klein gaatje -> kunnen plakken;

Luchtbed2: volledig in 2en gescheurd tijdens een poging de rustig bier drinkende dobberaar er vanaf te gooien;

Disselbak: deksel kapot (eraf zeg maar),gescheurd en grote deuk door (domme en gefrustreerde) stuurfout. Heb mooie nieuwe stalen gehaald;

Auto: deuk achterscherm en krassen bumper door diezelfde disselbak. Aanstaande week naar de schadehersteller;

M'n rug: had een (oude) matras gekregen, maar die was dus echt heel erg versleten.  Nieuwe gehaald bij de Ikea.

Auto schoonzus: de laatste avond lekker uit eten, klapt ze bovenop een voor het rode licht stilstaande Fransman. Motorkap dubbel, grill, koplamp etc kapot. Volgende dag nog wel maar huis kunnen rijden gelukkig.

Folie skottel: hier beginnen kleine gaatjes in te komen. Heb al een nieuwe gehaald.

Dat was het wel zo ongeveer :-[

Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: De 'schade' na de vakantie(s) ...
« Reactie #14 Gepost op: augustus 18, 2012, 08:54:51 pm »

Ik ben op m'n werkvakantie een mooi, net twee weken eerder van verjaardagsgeld gekocht, best duur  leren mapje met een hele berg lidmaadschaps- en andere kaartjes verloren, zoals OV-kaart, parkeerkaart, diverse klantkaarten, Airmilespas, zorgpas, kaartje van de klapperstalling, etc. etc. Gelukkig geen belangrijke zaken als rijbewijs, creditcard en pinpassen en zo, maar het blijft een hoop gedoe. Tot nu toe heeft nog niemand het gevonden en/of de moeite genomen contact op te nemen. :(

Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal