Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Gezocht : 3dog ervaringen!  (gelezen 24937 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eric65

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 54
  • Merk Vouwwagen: 3Dog Traildog Offroad BlackEdition 2017
Gezocht : 3dog ervaringen!
« Gepost op: augustus 19, 2012, 10:29:36 pm »

Geachte forumleden,

Zijn er leden die eigenaar zijn van een 3dog? En hun ervaringen willen delen op dit forum.

Zo af en toe lees ik ergens hier op dit klapforum weleens wat over 3dog maar hier zijn nog weinig publicaties.........

Ik ben op zoek naar wat gebruikers info over deze klapkar. Het geheel lijkt me zeer degelijk. De wagenbak vind ik mooi, zeker de looks van de Offroad versie. De basistent lijkt mij zeer eenvoudig uit te klappen, voorkeur gaat uit naar de traildog.
De extra aan te schaffen voortent vind ik qua uiterlijk niet mooi (hoog en erg hoekig). Lijkt mij ook een flink pakket om mee te nemen. Zelf wil ik dan ergens een (vario) luifel aan laten meten. De keuken lijkt me wel handig. Snel te gebruiken.

Ik zie de info hopelijk hier wel verschijnen,

Eric
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Gezocht : 3dog ervaringen!
« Reactie #1 Gepost op: augustus 20, 2012, 07:30:01 am »

Het uiterlijk was voor ons ook de reden waarom de 3dog niks werd.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Eric65

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 54
  • Merk Vouwwagen: 3Dog Traildog Offroad BlackEdition 2017
Re: Gezocht : 3dog ervaringen!
« Reactie #2 Gepost op: augustus 20, 2012, 11:01:05 pm »

Het uiterlijk van de basistent vind ik nog wel oké. De basistent is wel zeer snel uit te klappen en een keuken die onderweg makkelijk toegankelijk is. De voortent doet me denken aan een ouderwetse caravan voortent. Voor ons veel te groot en met teveel stangen. Ik zou er dan een modern luifel (goed af te spannen en stormbestendig) aan willen hebben en niet zo'n half ding, keukenluifel, (op de traildog) die ze aanbieden . Ik heb al uitgevonden dat een luifel is gewoon op maat te bestellen bij diverse zeil en/of tent makers.
Ook een drempel vinden wij de instap/uitstap (klim) hoogte van het bed. Zou hier dus graag wat reacties van 3dog eigenaren zien.

Groet,
Eric
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re: Gezocht : 3dog ervaringen!
« Reactie #3 Gepost op: augustus 20, 2012, 11:50:50 pm »

Ik heb geen ervaring met een 3-dog vw.

Wat wel een voordeel kan zijn is dat hij leverbaar is met een 1000kg-as(offraod zelf 1500kg meen ik)
Nooit geen last meer van overbelading :>

Maar de vw moet dan wel gekentend worden :(
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

boom

  • Gast
Re: Gezocht : 3dog ervaringen!
« Reactie #4 Gepost op: maart 16, 2014, 08:55:52 am »

ervaringen met 3Dog

wij waren direct weg van de 3Dog, maar bij het bestuderen, keuze maken tot aanschaf bleek de 3Dog enkele verrassingen te hebben.

Waarom wordt er zo'n forse meerprijs gevraagd voor een geremde versie. Dan het reserve wiel, dat is een optie, maar wel weer een dure; €260,- Nogmaals naar de dealer, de 3Dog ziet er qua afwerking goed uit. Maar.. bedenk wel, dat het kleinste model, de ScoutDog wel heel erg klein is, daar zet je geen tafel en 2 stoelen neer.

Bij de dealer stond een opgestelde TrailDog met luifel;...een prachtige opstelling, maar de prijs valt erg tegen.

Bij de 3Dog is alles een optie! Alles! Dus met een TrailDog voor €8950,- heb je eigenlijk niks...
geremde €750,- extra + reserve wiel €290,- + luivel €750,- en afleverkosten €299,-. (oja, een complete voortent kost u min €2800,-)


Toch maar even een update:

We gaan serieus, toch een 3Dog aanschaffen.

Inmiddels hard bezig een 'eigen keuken' te maken, even kijken of het hier kan gaan delen.

Enkele opties kopen wij er niet of nooit bij.

De XL-luifel blijkt dus tegen te vallen in de praktijk. -dus wij laten er 1 op maat maken €400,-
For the time being, bouwen wij onze tarp om en zetten er een zware rits op.
De keukenunit maken we zelf van aluminium. (leuk projectje)
Reservewiel kost in een ned webwinkel €60,-
Datzelfde geldt voor een fietsendrager.

Dus.. de moeite waard om op zoek te gaan naar leuke alternatieven. Mocht de zilverschuit dan toch nog binnenvaren.. dan kun je altijd nog 3Dog opties aanschaffen.
« Laatst bewerkt op: maart 23, 2014, 07:16:16 pm door boom »
Gelogd

marcvane

  • Gast
Re: Gezocht : 3dog ervaringen!
« Reactie #5 Gepost op: april 04, 2014, 03:46:32 pm »

boom,

doe jezelf een plezier en koop die 3dog niet bij De Wit in Schijndel. Wij hebben daar het showmodel van de Traildog gekocht afgelopen jaar en ik heb nog nooit zo'n puinhoop meegemaakt bij een aflevering. Als ik mijn Trigano Vendome al niet verkocht had dan had ik het hele ding terug gebracht en bij een andere dealer een nieuwe gekocht (helaas was de levertijd toen dusdanig dat ik voor de vakantie er geen meer kon krijgen). Het showmodel stond kompleet in de showroom toen wij hem kochten en hij zou kompleet afgeleverd worden met alle originele accessoires. Nou dat hebben we geweten : Toen we na aflevering met de handleiding erbij de inventaris gingen checken misten we een groot deel van de tentstokken (die wel gewoon in de showroom opgesteld stonden en er volgens de inventarislijst bij hoorden), we misten een deel van de afspanlijnen, de haringen, het onderzeil, etc. etc. Nadat ik de hele waslijst van dingen die ze vergeten waren opgestuurd had zouden ze snel de hele zaak naleveren. Tja de eerste keren stuurden ze de verkeerde dingen op of nog leuker dingen die ik niet eens gevraagd had. Toen ze de tentstokken voor het uitzetten van de luifels opstuurden waren het tweedehandse die geroest waren met de zand er onder nog in (en ik kan je garanderen dat we die stokken allemaal gechecked hebben in de showroom en dat die er dus als nieuw uitzagen). Om een lang verhaal kort te maken het duurde maanden en stapels emails en telefoontjes voordat ik eindelijk de 3Dog kompleet had.
Het leuke is dat ze je ook nog even leuk voor zitten liegen als je specifiek vraagt of de wagen die wij kochten een EU typegoedkeuring heeft omdat ik hem op 1000KG en kenteken wou laten zetten : Ja meneer die krijgt U erbij. Bij aflevering : oops, ja, ik kan hem even niet vinden, we sturen hem na. Na 3 weken en 2 telefoontjes sturen ze me de handleiding van de aanhangwagen op ........ maar geen typegoedkeuring. Navraag bij de fabrikant leert dat deze wagenbak nooit een EU typegoedkeuring gehad heeft en hem ook nooit zal krijgen omdat hij een te oud bouwjaar heeft .... Vervolgens ben ik driekwart jaar met de fabrikant in Hamburg bezig geweest om het papierwerk in orde te krijgen zodat onze bureaucraten bij de RDW me eindelijk een kenteken voor 1000KG af wilden geven en toen heb ik nog geluk gehad dat ik toevallig in een overgangsregeling viel anders had ik nog geen kenteken gehad.
Als ik alle uren moet tellen die de incompetentie van De Wit me gekost hebben dan krijg ik zeker de helft van het aankoopbedrag nog terug ...

In het kort : Doe jezelf een plezier en koop hem of rechtstreeks in Hamburg, of bij Bravo (alhoewel ik geen ervaring met Bravo heb kunnen ze nooit slechter zijn als DeWit)

Als je nog een uitgebreid verslag wil van de vouwwagen zelf (die overigens met een paar kanttekeningen goed bevalt) dan wil ik er best een maken.
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Gezocht : 3dog ervaringen!
« Reactie #6 Gepost op: april 04, 2014, 08:21:29 pm »

Goede waarschuwing, maar vanwaar eigenlijk de typegoedkeuring en kenteken? Enkel vanwege het gewicht?


Gelogd

marcvane

  • Gast
Re: Gezocht : 3dog ervaringen!
« Reactie #7 Gepost op: april 04, 2014, 08:42:43 pm »

Yup, als je een EU typegoedkeuring hebt (die van de 3Dog zou dan voor 1000kg zijn omdat hij in Duitsland gewoon als 1000kg verkocht word) dan kun je hem in Nederland heel eenvoudig bij de RDW op kenteken krijgen op 1000kg, zonder EU type goedkeuring is het een drama om de verzwaring erdoor te krijgen.
De 3Dog is een vouwwagen die je beter niet kunt kopen zonder kenteken. Toen ik van 4 weken zomervakantie terugkwam heb ik hem even op de weegbrug gezet (met volle vakantie uitrusting maar met alleen restjes aan proviand die over waren) en ik kwam op 845Kg. Dat was wel incl. disselkist en reserveband, premium bed en de grote voortent en onze nieuwste aanwinst een stapelbed van Discobed van 30Kg maar zonder fietsen (en wij hebben niet de zware keuken van de 3dog). Ik wist toen we vertrokken al dat we te zwaar beladen waren maar omdat hij gebouwd is voor 1000Kg gokte ik erop niet aangehouden te worden.
Veel vouwwagens in Nederland zouden trouwens eigenlijk op kenteken moeten rijden want de meeste komen bij wegen boven de 750kg (zeker als als ze fietsen meenemen). Bij onze Vendome had ik de Imperiaal erbij gekocht met 4 fietsendragers en ik heb ze maar 1 keer kunnen gebruiken (ik zat over de 750kg en dat wagentje was al overbeladen met de toegestane 650kg).
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Gezocht : 3dog ervaringen!
« Reactie #8 Gepost op: april 04, 2014, 09:00:48 pm »

Veel vouwwagens in Nederland zouden trouwens eigenlijk op kenteken moeten rijden want de meeste komen bij wegen boven de 750kg (zeker als als ze fietsen meenemen).
Volgens mij verwar je het feitelijke gewicht met de maximum toelaatbare massa. Alleen de laatste is bepalend voor de noodzaak van een kenteken.
Het is niet zo, dat als je je niet gekentekende vouwwagen tot meer dan 750 kg belaadt, je opeens een kenteken nodig hebt. Andersom is het wel zo, dat je voor een lege aanhanger van 100 kg (als die bestaat) met een maximum toelaatbare massa van 751 kg wel een kenteken nodig hebt.

Ga je met je fietsen op je klapper over de 750 kg heen, dan krijg je een boete wegens overbelading. Niet vanwege het ontbreken van een geel kenteken.
Gelogd

marcvane

  • Gast
Re: Gezocht : 3dog ervaringen!
« Reactie #9 Gepost op: april 04, 2014, 09:33:34 pm »

Klopt Frankie, maar de enige manier om legaal met boven de 750kg totaal gewicht te mogen rijden is door een vouwwagen op kenteken te kopen (en inderdaad dan moet op dat kenteken natuurlijk een hoog genoeg max. Toegestane massa staan). De geremde 3dog heeft een technisch max van 1000 kg maar omdat hij in Nederland zonder kenteken verkocht word is de toegestane max 750 kg. Ik heb hem dus op kenteken laten zetten om gebruik te kunnen maken van de 1000 kg technische max (wat dus nu ook zijn toegestane max is). Aangezien men richting het zuiden nog wel eens controles uit wil voeren wil ik het risico niet lopen dat ik straks een hoop bij mijn vrouw op schoot moet leggen in de auto ;-)
Hij ligt trouwens als een blok op de weg, 140 in Frankrijk is geen enkel probleem en je ziet hem in korte bochten niet eens hellen. Ten opzichte van onze Vendome uit 2008 een verschil van dag en nacht qua wegligging.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Gezocht : 3dog ervaringen!
« Reactie #10 Gepost op: april 04, 2014, 10:04:36 pm »

Hij ligt trouwens als een blok op de weg, 140 in Frankrijk is geen enkel probleem
140 is voor geen enkele aanhanger met schokbrekers en een toereikend zwaar trekkend voertuig een probleem. :)













Totdat je plotseling moet uitwijken.
 :(
Gelogd

marcvane

  • Gast
Re: Gezocht : 3dog ervaringen!
« Reactie #11 Gepost op: april 04, 2014, 11:08:33 pm »

Dat geld overigens ook voor elke auto zonder aanhangwagen  :Z I:
Gelogd

boom

  • Gast
Re: Gezocht : 3dog ervaringen!
« Reactie #12 Gepost op: mei 16, 2014, 05:57:33 pm »

Ik was een tijdje - offline - dus had bovenstaande 'ervaringen' nog niet gelezen.

Dank daarvoor.

We hebben de 3Dog in bestelling en hadden gehoopt dat we de TrailDog afgelopen week konden ophalen. #NOT

Levertijd lijkt een serieuze bottleneck te zijn voor 3Dog.

(nog even wachten dus)
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Gezocht : 3dog ervaringen!
« Reactie #13 Gepost op: mei 16, 2014, 07:27:20 pm »

Oei, succes en sterkte met wachten...


Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Gezocht : 3dog ervaringen!
« Reactie #14 Gepost op: mei 16, 2014, 07:34:53 pm »

Heb de 3DOG bij Bravo in Ommen zelf mogen opzetten. Staat idd binnen 1 minuut, zonder luifel of extra voortent. Mooi bed en veel laadruimte.
Is mooi afgewerkt en ziet er ook mooi uit. Alleen die prijs en die optie's is een grote minpunt.
Stoere bak die achter een stoere auto niet misstaat. Deze staat bij mij boven aan het lijstje voor over een paar jaar. Tenzij  ik hen zo kan inruilen tegen de Roadmaster.
Iemand interesse in een RM Family's uit 2007?  :#
Gelogd
Pagina's: 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal